Конспект открытого урока в 8 классе "Достопримечательности Лондона"
план-конспект урока (8 класс) на тему
Урок составлен в соответствии с требованиями ФГОС.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
london_8kl_plan_uroka_izm.docx | 46.49 КБ |
Предварительный просмотр:
МОУ «Соболёвская ООШ»
Открытый урок по теме
«Достопримечательности Лондона»
Разработала: учитель английского
языка Миронова Инна Владимировна
2014-2015 учебный год
Открытый урок по теме "Достопримечательности Лондона"
Цель урока: совершенствовать навыки чтения, аудирования, говорения.
Задачи:
Образовательная: обучить учащихся навыкам аудирования, устной речи; закрепить лексический материал по теме. Учить анализировать, сравнивать, выделять главное, обобщать и систематизировать.
Развивающая: развитие воображения, речи, творческих способностей, стимулирование мотивов для дальнейшего изучения иностранного языка и данной темы.
Воспитательная: формирование эмоциональной восприимчивости, умение видеть мир во взаимосвязи явлений, эстетическое воспитание учащихся. Повышение познавательной активности учащихся, привитие интереса к стране изучаемого языка.
Оборудование урока:
- Презентация с видами Лондона.
- Карта Великобритании и Лондона.
- Фотографии, иллюстрации с изображениями достопримечательностей Лондона.
- Компьютер.
- Интерактивная дока.
- Аудиозапись.
- Надпись с девизом урока.
- Карточки с заданиями по чтению и письму.
- Карточки для рефлексии.
- Карточки с названиями команд и жюри.
- Медали.
Ход урока
1.Организационный момент.
Приветствие учителя:
The weather is fine,
The sky is blue.
Good morning children,
I am glad to see you!
Sit down, please.
Tell me how are you?
Рефлексия.
- T: How are you today? Are you in a good mood? (Ответы детей)
I see you are in a good mood, so let’s begin our lesson.
Today we have an unusual lesson, because we have guests at the lesson. That’s why you have an excellent chance to show how you know English. I wish you good luck!
But what is the theme of our lesson?
2. Brainstorm activity. (Определение темы урока, цели и задач).
-T: Look at the blackboard and repeat after me:
Trafalgar Square
Buckingham Palace
The Houses of Parliament
Big Ben
The Tower of London
Tower Bridge
Westminster Abbey
Madame Tussaud's
London Eye
St. Paul's Cathedral
Hyde Park
The British Museum
- T: What do all these words mean? (Ответы детей – возможные ответы a cathedral, a park, a museum, a tower, a palace, a square)
- T: But how can we name them with one word?
- Ch: sights.
- T: Good for you! (Учитель пишет на доске слово «Sights» напротив слова «The theme of the lesson»). But sights of what? Now you should match word combinations from left and right columns and guess a word.
Задание на доске:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Keys: 1- c (L), 2 – f (o), 3 – d (n), 4 – b (d), 5 – e (o), 6 – a (n).
(Буквы в задании закрыты и открываются по мере отгадывания).
- T: Well done! So the theme of our lesson is “Sights of London” (запись на доске). And what is the aim of our lesson?
- Ch: Ожидаемые ответы:
- to know (learn) more about London and its sights.
На доске запись цели урока.
The aim: “To learn the sights of London and can tell about them”.
- T: So what should we do to reach our aim?
- Ch:
- learn new words,
- listen to a story about London,
- read texts,
- learn grammar material,
- write,
- speak about sights of London.
- T: Now look at the tasks of our lesson. (На доске записаны задачи урока).
Take a table where you will tick what you can or can’t do and put marks for every stage of the lesson.
(Таблица с рефлексией в приложении).
3. Знакомство с достопримечательностями Лондона. (Аудирование).
Children, today I suggest you travelling around London. Have you ever been to London? I suppose you haven’t. Look at the map, please.
(Дети знакомятся с картой Великобритании, находят местоположение Лондона).
- T: You can see that Britain is washed by the sea and the ocean. So, how can we get to London? (Ответы детей).Yes, of course, by plane. Let's start our travelling.
- T: Look at the screen and imagine that we are flying over London.
(Просмотр короткого ролика с достопримечательностями Лондона)
-T: Now do the task. On your maps find and circle the sights that you have just heard about.
(Учащиеся выполняют задание). Check please. (Проверка задания: на карте отмечены - Buckingham Palace, Big Ben, Houses of Parliament, Tower of London, Tower Bridge, Madame Tussaud's, London National Gallery, Westminster Abbey, Trafalgar Square, London Eye, St. Paul's Cathedral, Hyde Park).
4. Проверка домашнего задания. ( Просмотр презентации).
-T: To learn more about London sights let’s listen to our guides.
Учащиеся рассказывают о достопримечательностях.
- Trafalgar Square (слайд 6 – Стоянова Даша).
- Buckingham Palace (слайд 7 – Щетков Женя).
- Houses of Parliament (слайд 8 – Калашникова Оксана).
- Big Ben (слайд 9 – Василевский Вадим).
- Westminster Abbey (слайд 10 – Грибенюкова Юля).
- St. Paul's Cathedral (слайд 11 – Мягких Ирина).
- Tower of London (слайд 12 - Грибенюкова Юля).
- Tower Bridge (слайд – 13 Водопьянов Роман).
- Madame Tussaud's (слайд 14 - Мягких Ирина).
- Рiccadilly Circus (слайд – 13 Водопьянов Роман).
- London Eye (слайд – 13 Абрамова Настя).
5. Работа в парах. (Чтение с извлечением конкретной информации).
- T: Read the texts and match them with the names of the sights.
1. This Square is in the centre of London. It was built in 1828. In the middle of the square is Nelson’s Column. This Column is fifty meters high. A lot of demonstrations and public meetings take place here. It’s a famous square where on New Year’s Eve people gather to celebrate.
2. It is the city’s greatest monument. It was built by Sir Christopher Wren in 1675–1710. Wren is buried there, also Wellington and Nelson.
3. This an official residence of the Queen and her family. It isn’t open to the public.
It has 600 rooms, a swimming pool, a cinema, a ballroom, and a garden, which is like a private park. In summer the Queen gives three garden parties for about 9,000 guests. The ceremony of the Changing of the Guard at this palace is a great tourist attraction. It takes place daily at 11.30 a.m. and lasts half an hour. To the sound of music, the guardsmen arrive and pass the palace keys to another group.
4. First it was a royal palace. Now it’s the seat of the British Government. In 1834 it was destroyed by the fire. The new building was built in 1852. It contains 500 apartments.
Among them are the Central Hall, the House of Lords, and the House of Commons. The people of London can hear the sound of the bell on the big clock every hour.
5. This church is a symbol of English tradition. The coronation of nearly all English kings and queens since William the Conqueror has taken place here. Many of them are buried within it. There are also the graves of famous poets, writers, and statesmen. Here you can see memorials to Newton, Darwin, Dickens, Chaucer and others.
6. It is a very old building. It is nine hundred years old. In the early days of England the English kings lived there. Then it was a prison where many people died. Black ravens had much food near its walls in those days. Black ravens live outside this old building now.
7. This Bridge is the only Thames bridge which can be raised. The road over the bridge is built on two central sections, they open 3 times a week to let ships through.
8. It is one of the most famous clocks in the world. It is really a bell. You hear it every hour. It is a big bell. It weighs 13,720 kilograms.
a) St. Paul’s Cathedral.
b) Big Ben.
c) Tower Bridge.
d) The Tower of London.
e) Trafalgar Square.
f) The Houses of Parliament.
g) Buckingham Palace.
h) Westminster Abbey.
- Key: 1– e), 2 - a), 3– g), 4– f), 5– h), 6– d), 7– c), 8– b).
- Физминутка.
Hands up, hands down,
Hans on your hips,
Bend left, bend right,
Shake your hands, shake your legs,
Spin your heads
Close your eyes, open your eyes and sit down.
- Работа в группах. (Игра Star hour).
- T: Boys and girls, now I want you to divide into two teams “Tourists” and “Guides” and we’ll ask our guests to be jury. should you do? You will choose a right answer. That team who gives a right answer takes 1 point, if you don’t know the answer the second team will have a chance to answer. Let’s start!
(Выполнение заданий на знание достопримечательностей Лондона, вопросы на экране).
- Choose the right item:
1. The Tower of London is:
a) a prison
b) a museum
c) a shop
2. Big Ben is the name of:
a) the clock tower
b) the palace
c) the church
3. Which bridge is in London?
a) Brooklyn Bridge
b) Tower Bridge
c) Boston Bridge
4. The Queen lives in:
a) The Tower of London
b) Houses of Parliament
c) Buckingham Palace
5. London stands on the river
a) Nile
b) Mississippi
c) Thames
7. The famous museum of waxworks is called
a) Pushkin Museum
b) Madame Tussaud’s
c) The National Gallery
8. What colour are the buses in London?
a) red
b) blue
c) black
11. Sir Christopher Wren built…
a) Buckingham Palace
b)The Tower of London
c) St. Paul’s Cathedral
12. You can see the column with a statue of Nelson in…
a) Piccadilly Circus.
b) Hyde Park.
c) Trafalgar Square.
13. They change the Guard every day at…
a) 9:30 a.m.
b) 11: 30 a.m.
c) 12:00 a.m.
14. The seat of the British government is…
a) the Houses of Parliament.
b) Buckingham Palace.
c) Piccadilly Circus.
- Setting grammar material.
Вопросительные предложения и ответы на них.
Present Simple Active
Verb to be, оборот there is/are
Where is he?
He is in the garden.
What is there in the kitchen?
There is a table in the kitchen.
How many children are there in the park?
There are four children in the park.
Present Simple Active
When do they usually get up?
They usually get up at 7 o’clock.
Where does he go every summer?
He goes to the seaside.
Who lives in that house?
My uncle lives in that house.
Present Simple Passive
Where is the zoo situated?
It is situated in the center of the town.
Who is this poem written by?
It is written by Pushkin?
Past Simple Active
Verb to be
He was at school yesterday.
When were you there?
We were there last week.
Past Simple Active
When did you come?
We came at 5 p.m.
Who played football yesterday?
A local team played football yesterday.
Past Simple Passive
When was it built?
It was built in 2005.
Where were they made?
They were made in China.
(Порядок слов в утвердительных предложениях).
Подлежащее + сказуемое + дополнение (что?) + обстоятельство места (где?) + обстоятельство времени (когда?).
- Writing.
-T: Write adverts for visitors of London. (Учащиеся получают листы с изображением одной из достопримечательностей и, ответив на вопросы, составляют рекламное объявление, смотреть в приложении).
11. Speaking.
-T: Now tell us about the London sight you want tourists to visit.
12. Заключительный этап. Подведение итогов урока.
Запись домашнего задания: разработать проект по теме «Достопримечательности Лондона».
Выставление оценок. Рефлексия.
-T: “Activity is the only road to knowledge” said George Bernard Show and I think that today we had a very interesting and useful lesson and you learnt about London sights a lot. I am satisfied with you, thank you. The lesson is over, goodbye.
Приложение:
The tasks of the lesson:
- To learn new word combinations.
- To listen to the recorder.
- To check homework.
- To do a task on reading.
- To work in groups.
- To learn grammar rules.
- To write a travel leaflet.
- To tell about a London sight.
Trafalgar Square
Buckingham Palace
The Houses of Parliament
Big Ben
The Tower of London
Tower Bridge
Westminster Abbey
Madame Tussaud's
London Eye
St. Paul's Cathedral
Hyde Park
The British Museum
Рефлексия.
Stages of the lesson | I can | I can’t | Mark | |
1 | pronounce new word combinations | |||
2 | understand listening | |||
3 | represent home work | |||
4 | understand reading | |||
5 | Work in a group | |||
6 | understand grammar material | |||
7 | write on given theme | |||
8 | speak on given theme |
Tick your mood:
- I liked the lesson.
- I didn’t like the lesson.
- I am tired.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект открытого урока в 6 классе. Тема "Лондон". УМК М. З. Биболетовой Н. Н. Трубаневой Enjoy English.
Урок называется "Охота за привидениями". Урок с использованием программы SMART Notebook. Урок - экскурсия по достопримечательностям Лондона. Учащимся предлагается стать охотниками за привидениями и от...
Конспект открытого урока в 5 классе по теме: "Лондон. Достопримечательности"
Данная методическая разработка предназначена для закрепления страноведческого материала по теме "Лондон. Достопримечательности"...
План-конспект открытого урока английского языка «Достопримечательности Лондона»
План-конспект открытого урока английского языкаТема урока: «Достопримечательности Лондона»...
Конспект открытого урока в 5 классе на тему «Добро пожаловать в Лондон»
Конспект открытого урока в 5 классе на тему «Добро пожаловать в Лондон»...
План - конспект открытого урока по английскому языку в 6 классе Тема: «Лондон достопримечательности» с применением современных образовательных технологий.
Дата проведения19 февраля 2014 годТема«Лондон - достопримечательности»Класс6«А»Место проведения:ГБОУ СОШ № 545, Санкт-Петербург, г. СестрорецкУровеньшкольныйТип урокаурок «открытия ...
Конспект открытого урока "Достопримечательности Лондона"
Тема урока: Достопримечательности Лондона. Мультимедийный урок усвоения нового материала, урок-путешествие. УМК Английский язык О.В. Афанасьева, И.В. Михеева Учебник. Новый курс английского язык...
Конспект открытого урока по теме: Великобритания. Королевский Лондон. 7 класс.
Конспект открытого урока по теме: Великобритания. Королевский Лондон.7 класс.Цели урока:Тренировка учащихся в развитии навыков устной речи.Развитие навыков аудирования и говорения.Введение новой лекси...