Совершенствование речевых навыков на основе лексики по теме «Кино».
статья по теме

Приемы совершенствование речевых навыков на основе лексики по теме «Кино».

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon sovershenstvovanie_rechevykhnavykov.doc36 КБ

Предварительный просмотр:

 Цель:

- совершенствование речевых навыков на основе лексики по теме «Кино».

Задачи:

Образовательные:

- активизировать изученную ранее лексику по теме «Кино»;

- формировать умение продуктивного письма;

- совершенствовать произносительные навыки;

Развивающие:

- развивать умение просмотрового чтения;

- развитие языковой догадки;

- развитие коммуникабельности и кругозора учащихся;

Воспитательные:

- повысить мотивацию к изучению иностранного языка;

- воспитывать эстетический вкус;

- воспитывать активную жизненную позицию;

Оборудование:

 УМК «Spotlight 7»; раздаточный материал; иллюстрации с изображением известных людей (режиссеров и актеров).

I. Организационный момент :

T: Good afternoon. Take your seats, please, and get ready for the lesson. If you are ready, let’s start.

P:

T: Before we start let’s do some phonetic drills . Repeat after me, please.

T-P Beautiful blue balloon.

Red lorry, yellow lorry.

Ann has a big back pack.

2 . Целеполагание :

T: OK. Today we are going to speak about films, types of films, people who make them. And we are going to learn how to give your opinion about your favourite film and how to write a review on the film. 

3 .  Фонетическая разминка :

T: Before we start let’s do some phonetic drills . Repeat after me, please.

Successful , well-known , intelligent , thriller , romance , handsome , science fiction ,

4 . Основная часть :

T : Let’s revise the types of films . What types of films do you know?

P :

T : Good job ! And now guess the types of films. I’ll read you the description of some film genres and you have to write the words on the blackboard.

A film that makes people laugh….

A film about the life in space or the future…

A film about a love story…

A film in which cartoons are brought to life…

A film about an imaginary world…

P :

T : Thank you . Well done. What is your favourite type of film?

P :

T : And who plays or acts in this film?

P :

T : What is her(his) job ?

P :

T : Let’s speak about actors and actresses . A good actor or actress should be ….

What is your opinion?

P : talented , beautiful….

T : Ok . And now complete the sentences…

Keira Knightly is….

(на доске фото актеров, которых описывают дети)

T : They all are famous people . What is the other word for famous people?

P :

T : STAR . Star is a noun but it is also a verb. And it means - to play a main part in the film . Actors and actresses star in films but who makes films?

P :

T : Director.(на доске фото известных режиссеров) Do you know these people?

P :

T : Let’s read a little about one of them . Steven  Spielberg . I have got some sentences .  You have to take one of them  , say  “TRUE” or “FALSE” and  prove your  idea.

 P :

T : Who else makes films ? Do you remember from the text?

P : Producer…

T : Let’s read this extract about them.

P :

T : And where you can watch films ? …..Do you like going to the cinema?

P :

T : And do you speak about films with your friends ?

P :

T : Let’s read how we can analyse  films in English ? Open your books, please. Page 68, ex. 2. Have you guessed the films?

P :

T : Ok . Let’s read only the first extract. What is it about?  First, what is the name and type of film?

P :

T : Second , who directed it ? Third, who stars in it?

P :

T : And in the end we have to give our opinion or what do we think about the film ? Well  and  now you’ll try to make a review. We’ll divide into two groups . I have got some tips for you . You have to put the paragraphs in the correct order and guess a film .

P :

T : Then read your review to your classmates . Can they guess the film ?

T :So,  I want you to make a similar review of your favourite film or cartoon at home . Look at exercise 10 page 69.You can use these questions as a plan for your review. Write 30-40 words.

5 . Подведение итогов :

T : And look at the beginning of our lesson plan , have we discussed everything ?

Can you  analyse films now?

P :

T : Thank you for the lesson . Good bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок совершенствования речевых навыков в 10 классе по теме "Love and music of the King"

Учебные тексты с духовно – нравственным содержанием я предлагаю старшеклассникам также и для индивидуального  домашнего чтения. Они ориентированы на сильного ученика.     Зада...

Урок совершенствования речевых навыков в 10 классе по теме "What is real love"

Учебные тексты с духовно – нравственным содержанием я предлагаю старшеклассникам также и для индивидуального  домашнего чтения. Они ориентированы на сильного ученика.     Зада...

Урок совершенствования речевых навыков в 9 классе по теме "Какой Ваш любимый мюзикл?"

Подростки не любят классическую музыку, они предпочитают популярную музыку. Многие из них не знают, что такое мюзикл и какая музыка может быть использована в них. Для того чтобы познакомить учащихся с...

Урок совершенствования речевых навыков в 9 классе по теме "Какой Ваш любимый мюзикл?"

Задачи урока: 1) обучать учащихся рассказывать о любимом мюзикле до уровня подготовленного монологического высказывания; 2) способствовать развитию памяти, воображения, языковой догадки, мышлению, лог...

презентация к уроку совершенствования речевых навыков по теме " Еда"в 3 классе по УМК " Enjoy English" М.З.Биболетовой,Н.Н. Трубаневой

Данная презентация полностью поддерживает содержание урока по теме "Еда" в 3 классе по УМК "Еnjoy English", представленное в портфолио....

Совершенствование речевых навыков на уроках русского языка при изучении темы "Лексика" (на материалах собственных имен и прозвищ)

Мир, в котором мы живем, можно назвать миром имен и названий. Каждый человек имеет личное имя, отчество и фамилию. Помимо имени, фамилии, отчества у многих людей имеются еще и прозвища. Как образуются...