конспект урока по английскому языку для уровня Pre-IntermediateУМК: Diana Goodley, Noel Goodley “Messages 2”
план-конспект урока по теме
конспекты уроков по английскому языку для уровня Pre-IntermediateУМК: Diana Goodley, Noel Goodley “Messages 2”
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
microsoft_office_word_97_-_2003_document_5.doc | 75 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок 1 (план по английскому языку для уровня Pre-IntermediateУМК: Diana Goodley, Noel Goodley “Messages 2”)
Тема My life
Подтема Getting started
Цели:
Практические:
1 Учащиеся должны продемонстрировать свое умение описывать знаменитостей, используя пройденные ранее структуры there is/there are, can, have got/has got, like +Ving
2. Учащиеся должны продемонстрировать свое умение обмениваться мнениями о художественном произведении
3. Должны научиться запрашивать и получать личную информацию о собеседнике
Общеобразовательные:
- расширение словарного запаса;
- расширение филологического кругозора учащихся;
Воспитательные:
- формирование интереса к изучаемому предмету;
- воспитание внимательного отношения к партнеру по общению
Развивающие:
- развитие языковой догадки;
-развитие памяти, мышления, воображения;
- формирование навыков интеллектуального труда.
Языковой и речевой материал:
1.Лексика adjectives
2.Тексты для чтения
3. Артикли а и the
4. Present Simple
Present Progressive
5. Questions forms
6. I live in New York (аудиозапись)
7. I like doing (hate doing, don’t mind doing)
Ход урока
Этапы | Деятельность учителя | Деятельность учащихся |
1.Подготовитель ный этап (подготовка к иноязычной речевой деятельности) 5 минут | 1.Приветствие Good afternoon, boys and girls. I am very glad to see you today. How are you today? T-P1, P2, P3….. 2.Беседа cо студентами - What is the weather like today? T-P1 - Well, and what date is it today? T-P1 -What day of the week is it today? T-P1 (It’s … today.) 3.Сообщение темы урока Today. we are going to speak about interesting facts all over the world. First of all, let’s begin our lesson with phonetic exercise. 4.Фонетическая зарядка Listen to me. What noise annoys an oyster most? – A noisy noise annoys an oyster most! [z] - noise, annoys, a noisy noise [s] – oyster, monster, dust, must Pay your attention to the sounds [z], [s]. Repeat after me all together [z]. Repeat after me individually [z]. Which letter can give this sound in these words? Go and underline this letter. Repeat after me chorally and individually. Read the tongue twister Which letter can give the sound s there? Go and underline this letter. Repeat after me chorally and individually. Read the words 5.Речевая зарядка (вопросно-ответное упражнение по теме T-P1, P2, P3…..) ОЗУ: Now answer my questions about our nature 1. What do you know about chimpanzees? 2. Do you know what The Big apple is? 3. Where is China Town situated? 4. What do you know about General Sherman? Now, please, look at the pictures, and tell me what you can see. | P1: I am fine, thanks P2: I am OK P3: Everything is great P4: I am not so bad P5: I'm very well, thank you … P1:It’s sunny P1:Today is the….of P1: It’s … today [z] [s] P1:The letter S gives this sound Один учащийся выходит к доске и подчеркивает букву z, передающую звук [z] [z] - goes, does, trees, noise. What noise annoys an oyster most? – A noisy noise annoys an oyster most! [s] P1:The letter S gives this sound Один учащийся выходит к доске и подчеркивает букву s, передающую звук [s] [s] – oyster, cost, lost, mister, master. P1: They can communicate with gestures. P2: The Big Apple is a name of New York. P3: I don’t know. P4: It is a man. People in Britain drink a lot of tea. There are cheetahs in Africa and Asia. Owls have got powerful eyes. The red-kneed tarantula lives in Mexico. Penguins can’t fly. “General Sherman” is a very tall tree. In New York you can hear Spanish, Italian and Chinese. Matt Long hasn’t got a mobile phone. Chimpanzees can understand sign language. |
2. Основной этап (110 min) | 1.Gramma revision
Speaking Now I ask you to look at the paintings of famous artists. Listen to Sadie, Ben, Jack and Lisa opinions about them.(listening to the recording) Let’s say it chorally and individually
Now look at Ben’s chicken. What do you think of it? Listening and speaking Wassily Kandinsky was a Russian painter who played a key role in the development of abstract art. Philip King was born in Tunisia in 1934 and arrived in England in 1945. He studied sculpture at St Martin’s school of Art. Richard Niman was born in London and has been an artist for over 40 years. (семантизация НЛЕ: painting, poster, sculpture) Let’s say it chorally and individually Запись НЛЕ в словари ОЗУ: You are going to listen to jack and Lisa talking about the artworks in the photos.
Discussion ОЗУ: Now for each of the artworks tell us what you think of it. Key Vocabulary: Interests and Activities ОЗУ: I give you a few minutes to complete the matching pictures and words. 2.Введение нового грамматического материала (эксплицитный подход, дедуктивный метод) ОЗУ: Listen to the sentences. I like playing computer games. I like doing athletics. I like using the Internet. I enjoy dancing. I hate travelling by car. How do we use verbs in this case? What suffix do we use? Отработка нового грамматического материала в подстановочных, трансформационных упражнениях Let’s play the chain-game Ask your partners what he/she likes. Then tell us about your partner. 3.Отработка ранее введенного языкового материала и овладение видами речевой деятельности Listening
ОЗУ: Now we are going to listen to a short dialogue. with Matt. Matt is the writer of the letter about mobile phones on page 6. While-listening activity ОЗУ: Cover the text..Listen and repeat ОЗУ: Answer my question:
ОЗУ: Uncover the text and lets read it together with the recording. ОЗУ: Practice T. I live. T. He …lives. T she …lives. T we T they She he T. have you got any other interests? He She they T. What’s your favourite food? He She They music etc. ОЗУ: Practice this dialogue in pairs. ОЗУ: Practice this dialogue in pairs. Speak about yourselves. Reading
ОЗУ: Now we are going to read a story. Wild flowers is the first of two stories, each of six chapters. So this is the first chapter of a continuing story. It is entitled Wild flowers. Wild flowers are flowers that grow naturally, without being planted or cultivated by human beings. Look at the picture. Where are they? Tom is a main character. How is he feeling? While-reading activity ОЗУ: Answer my questions: -Is Tom popular with his students? - What does he think of school? - Does he enjoy history? -What subject does he enjoy? After-reading activity. ОЗУ Let’s play the dialogues from this story in groups of four (Tom, the history teacher, Miss Key and Neesha) | P1. There are a lot of owls. P2. In Russia we sometimes eat pizza. People in Italy like pizza a lot. P3. Penguins can swim very well. P4. It has got 8 legs. …
P1. It’s a bit strange. I don’t like it very much. P2. I disagree. I think It’s interesting. P3. I don’t think so. It’s terrible. P4. … Painting, poster, sculpture Students are listening. No, they don’t. P1: Jack: silly, funny P2: Lisa: great, stupid P1: It’s a bit strange. P2. Yes, I agree, but it’s interesting. P3. I think it’s silly. P4… P1. using the Internet P2. athletics P3. swimming P4. going out P5. computer games P6. meeting friends P7. going shopping P1: we use –ing after like, enjoy, hate P1. I like swimming. P2. P1 likes swimming, I like dancing. P3. P2 likes dancing, I like roller-skating. P4… (Students are practicing questions with like – ing. Then they tell the group about his/her partner) -Where do you live, Matt? - I live in Manchester. - Do you like football? - Yes, I do. - Have you got any other interests? -My main interests are astronomy and athletics. - can you run fast? -yes. I can run a hundred meters in 13 seconds. - What’s your favourite food? - Pasta. - What sort of TV programmes do you like? -I enjoy watching programmes about animals and I like horror films too. - Is there anything you don’t like? -Yes! I really hate mobile phones! P1. he lives in Manchester. P2…. P3… P4…. P5… P6… P7… P8… In chorus and individually Live Live Lives lives Has he got any other interests? Has she got any other interests? Have they got any other interests? What’s his favourite food? What’s her favourite food? What’s their favourite food? What’s their favourite music? (students are practicing the dialogue – reproduction) (students are practicing the dialogue in pairs – production) - Yes, he is. - He thinks it’s boring. - no, he doesn’t - He enjoys science. Students are performing the dialogues. |
3.Заключительный этап | 1.Сообщение и объяснение домашнего задания Your hometask is Unit 1 Workbook 2.Подведение итогов работы на уроке и сообщение отметок You were great today. I enjoyed your speaking English today 3.Организационный конец урок I am glad that you understand Art. You can pass judgments. The lesson is over. See you on Thursday. | See you later. Thank you. Bye! |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект урока по английскому языку в 5 классе "Путешествие в страну английского языка""
Урок разработан по УМК "Английский язык". 5 класс, 1-й год обучения, авторы О.В.Афанасьева, И.М. Михеева в рамках повторения темы "Я, моя семья". Урок проводится с использованием оборудования лингафон...
План-конспект урока по английскому языку во 2 классе. «Forward». Английский язык: 2 класс: учебник для учащихся общеобразовательных учреждений; под ред. проф. М. В. Вербицкой. Тема урока: «Сафари-парк». Урок №2 по теме.
Развернутый план-конспект с указанием приемов и методов....
План – конспект урока по английскому языку в 5 класс по теме "What Is It?" по УМК "Английский язык" О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой для общеобразовательных учреждений, 1-й год обучения.
Вашему вниманию представлен план-конспект урока английского языка в 5 классе по теме «What Is It?» (Блок III, Step 19) по УМК "Английский язык" О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой для общеобразовательных ...
План – конспект урока по английскому языку в 6 класс по теме "Seasons and Weather" по УМК "Английский язык" О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой для общеобразовательных учреждений, 2-й год обучения.
Вашему вниманию представлен план-конспект урока английского языка в 6 классе по теме «Seasons and Weather» по УМК "Английский язык" О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой для общеобразовательных учреждений. ...
Конспект урока по английскому языку в 5 классе «Путешествие в страну английского языка»
краткий конспект урока по английскому языку 5 класс Лондон...
Конспект урока по английскому языку Учебник: Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Английский язык: Английский язык с удовольствием / Enjoy English: Учебник для 8 кл. общеобраз. учрежд. – Обнинск: Титул, 2011 Класс – 8
Урок - игра по теме "Земля - наша планета"...
Конспект урока по английскому языку по теме "Diana\'s letter", 6 класс (М.З. Биболетова "Enjoy English")
Конспект урока по английскому языку по теме "Diana\'s letter", 6 класс (М.З. Биболетова "Enjoy English") c использованием игровых технологий....