Faces of London.
методическая разработка (6 класс) по теме

Методическая разработка урока с применением технологий критического мышления. Учебник: Т.З. Биболетова, "Enjoy English"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_6_klass.doc77.5 КБ

Предварительный просмотр:

6 класс, 1-ая четверть

Учебник:”Enjoy English-3”, Т.З.Биболетовой.

Unit 5 “Faces of London”

Тема урока:”Some interesting facts about the Famous”.

Задачи урока: обучение составлению пересказа на материале прочитанного текста; тренировка навыков чтения с полным пониманием; развитие внимания, мышления, логики высказывания.

Оборудование: портреты известных людей.

ХОД УРОКА.

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учащегося

1

2

3

I. Begin-ning

 -Good afternoon, boys and girls!        Good afternoon, Ye-      - Sit down, please. I'm glad to see you.        lena Alexandrovna.-        How are you today?        We are glad to see
-I hope you are all feeling well today.        you too.

-Is everybody present now?        oxbcxh flexefi.
(Who is missing? What's the matter?)

-Is everybody ready to start?

-OK. Now let’s start our lesson.

-Today we are going to have an interesting time together. Look at the blackboard. Do you know these people? (на доске висят портреты английских, американских знаменитых людей)

-Who are they?

-Please, match the pictures with their names.

Слова на доске: Sir Arthur Conan Doyle, Agatha Christie, Joseph Turner, William Shakespeare, Mark Twain, Daniel Defoe, Charlie Chaplin, John Lennon.

-Yes, you are quite right. So the theme of our lesson is “Talking about the Famous”. We are going to read and talk about some interesting facts of famous people.

Good afternoon, teacher. We are glad to see you, too.(дети отвечают на вопросы учителя)

II. Follow-up

1. Warm-

ing-up

- Now, I’d like to ask you some questions.

- What famous people in Russia do you know?

Tolstoy

        

writer

Gagarin

composer

Famous Russian people

?

Pushkin

 cosmonaut

Glinka

?

?

?

?

?

?

-What are these people famous for?

-I see, you know all these people very well. That’s very nice.

Leo Tolstoy, Alexander Pushkin, Michael Glinka,

Yuri Gagarin, etc.

Технология brain-storming.

Yuri Gagarin is the fist Russian cosmonaut…

2. Pre-

reading

-Look at the blackboard again. Do you know what these people famous for?

-Say what these people are famous for.

-Слова на доске должны помочь учащимся ответить на вопрос учителя: songs, books, poems, films, pictures, stories about Sherlock Holmes, plays, detective stories.

-Nice of you. Thank you.

-American people are proud of the famous people of their country. One of them is Mark Twain, a famous writer. Now, we are going to read a funny story about him. It's ex. 48, p. 94.

Agatha Christie is famous for her detective stories. Etc.

3. While-

reading

4. Post-reading

5. While-reading

6. Post-reading

III. Round-

ing off

  1. Get together in 2 groups. Read the text by yourself for 5 minutes and fill in this table:

Who

What

When

Where

Why

- O’K. Your time is up. Can you read your tables?

- Very good! You know I haven’t read this story yet, can you retell it. Use your tables.

- Well done, thank you.

-  Now I’ll divide you in four groups.

  1. Numbers one get together, numbers two get together and numbers three get together, and numbers four get together. Every group will have a part of a text, read it and discuss. I’ll give you 2 minutes. (1 текст делятся на 4 части, группа №1 получает первую часть текста, группа №2 получает вторую часть текста и тд.)

- OK. Now get together in 2 groups and each number should retell his part of the text to the other students. You have 5 minutes.

(Учитель подходит к каждой группе и если необходимо, то исправляет ошибки.)

№1

Joe was going into his usual bar before lunch when he saw a poorly dressed man fishing in a small pool of rain-water about five centimetres deep outside it.

№2

Joe stopped and watched the man for a few minutes. He saw that most of the people who passed by him believed he must be rather mad.

№3

Joe pitied the man, so after a few minutes he went up to him and said kindly, 'Hullo, would you like to come into the bar and have a drink with me?'

№4

The fisherman was delighted to accept his offer, and the two men went into the bar together. Joe bought the fisher man a few drinks, and finally said to him, 'You've been fish ing outside here, haven't you? How many did you manage to catch this morning, if 1 may ask?'

'You're the eighth,' the fisherman answered merrily.

- Are you ready? The first group! You should answer these questions (учитель дает им карточку с вопросами), the second group! Write down only those sentences which are true (учитель дает им карточку с предложениями)

Карточка №1

Answer these questions.

1. Why did people think that the fisherman was rather mad?

2. Why did Joe speak kindly to him?

3. What was the fisherman really trying to catch?

4. How many had he caught that morning?

Карточка №2

Which of these sentences are true? Write them down.

1. The man was fishing in a deep pool outside a bar.

2. The man was fishing in a shallow pool outside a bar.

3. A lot of people thought the fisherman was mad.

4. A lot of people thought that Joe was mad.

5. Joe invited the fisherman into the bar.

6. The fisherman invited Joe into the bar.

7. Joe thought that the fisherman might have caught some fish.

8. Joe thought that the fisherman hadn't caught any fish.

9. The fisherman had caught eight people that day.
10. The fisherman had caught eight fish that day.

  1. OK. Your time is up. Let’s listen to your answers.
  2. The fist group.
  3. Now the second group.

- Well done. You are quite right. Thank you very much.

-Thank you for your work during the lesson.

You’ve done your best.

Учитель оценивает работу учащихся на уроке.

-The lesson is over. Good-bye, boys and girls.

Дети заполняют таблицу.

Технология 5W.

Каждая группа представляет свою таблицу и вешает на доску.

Технология  jigsaw:

учитель делит детей на четыре группы;  

каждая группа получает свою часть текста, учащиеся читают и обсуждают его в своей группе;

дети объединяются в свои группы и каждый номер рассказывает свою часть текста остальным учащимся, таким образом они узнают содержание всего текста.

Учащиеся отвечают на вопросы (1-ая группа) и зачитывают правильные предложения (2-я группа)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Faces of London

Данный урок разработан в соответствии с Примерной программой по иностранным языкам. Используются "Информационные технологии в обучении", метод "проекта". Тип урока: урок обобщения и систематизаци...

Faces of London

Презентация для 5 класс по теме "Лица Лондона" к УМК М.З.Биболетовой...

Контрольно-измерительные материалы для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 6 класса, обучающихся по УМК "Enjoy English". издательство "Титул" - 2011 г., автор М. З. Биболетова. Unit 5 - "Faces of London".

Пояснительная записка к контрольно-измерительным материалам для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 6 класса, обучающихся по УМК “Enjoy English”, издательство «Титул» - 20...

Конспект обобщающего урока по английскому языку на тему "Faces of London" для 6а класса

Урок предназначен для обобщения и систематизации материала 1-й четверти по теме "Лондон" УМК М.З.Биболетовой, 6 класс.К конспекту урока прилагается презентация....

Брейн-ринг "Faces of London"

Внеклассное мероприятие по английскому языку в форме брейн-ринга. Презентация и интересные задания по теме "Лондон" (5 класс)....

Конспект урока "Let\'s play" по пройденным темам Faces of London/ London

урок-соревнование на повторение. УМК Биболетовой М.З. 5-6 класс...