Разработка урока по английскому языку в 7 классе по теме ''Fun activities for teens".
методическая разработка по английскому языку (7 класс)
Данная разработка урока представляет собой иговый и обощающий урок по теме 'Fun Activities"..Главная задача этого урока была активизировать изученную тематическую лексику данного раздела в разных видах речевой деятельности учащихся: аудировании, чтении, письме, устной монологической и диалогической деятельности,развитие навыков проектной деятельности и креативного мышления при оформлении рекламных постеров подростковых лагерей отдыха, исследовательских навыков при проведении опроса одноклассников по теме занятий и увлечений в свободное время и написание статьи с выводами о результатах и анализе своей деятельности. Данный вид работы развивает кругозор учащихся, критическое мышление ,аналитические навыки, умение сравнивать,сопоставлять и делать выводы. Все виды работы на уроке соответствуют возрастным особенностям учащихся.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
razrabotka_uroka_v_7_klasse_po_teme.docx | 62.73 КБ |
Предварительный просмотр:
Разработка урока в 7 классе по теме «Fun activities for teens."
Цель: 1. Обобщить и актуализировать изученные языковые знания и умения по теме модуля 6 “Having Fun” 2. Развивать навыки аудирования, чтения, устной монологической и диалогической речи, навыков заполнения бланков и художественного оформления рекламных постеров с использование изученной тематической лексики.3.Стимулировать креативность и критическое мышление учащихся.
Оснащение: компьютерная презентация, записи на доске. карточки c заданием, листы А2 с фломастерами, забавные стикеры.
Ход урока.
1.T:Good day, boys and girls! I am glad to see you today.I hope, you are OK and ready to enjoy English and Fun!
2 На экране Ученики читают эпиграф- стихотворение к и прогнозируют тему урока.
I can skate and play hockey
Swim and dive and roller-blade
Dance and sing, and play the drum
Well, I can have a lot of fun!
3.T: Pupils, what we are going to talk about today at the lesson? Right, about free time activities. What activities do you know? Brainstorm.
Учитель раздает учащимся карточки с двумя столбиками / indoor activities/ outdoor activities, и ученики самостоятельно их заполняют, используя примерные фразы с экрана:
-horse riding, travelling, gardening, knitting, sewing, playing computer games, cooking, playing board games, fishing, reading books, having a picnic, cycling, watching TV, embroidery .Затем проверяют их.
4.T: Let’s go to the amusement park! What can we do there? Match the words to form the collocations:( ученики составляют словосочетания).
1.souvenir a.journey
2.famous b.meal
3.candy c.ship
4.pirate d.park
5.theme e.shopping
6.home-cooked f.floss
7.rocket g.landmarks
5.T: Well, boys and girls, where else can you go in the city to have fun? I will read you the description and you will guess the name!
-There you can watch actors on the trapeze, clowns, performing tricks and funny animals and b birds.(Circus)
-Here you can enjoy watching thrillers, adventures, comedies and animated cartoons. (Cinema)
-In this place you can take a ride on a roller-coaster, ride on a big wheel, on merry-go-round, on a pirate ship, go on a jungle cruise, go on a rocket journey shake hands with cartoon characters. (Fun Fair)
-There you can ride a pony, watch exotic animals, feed monkeys and zebras, watch sharks and lizards, listen to birds singing. (Zoo)
-Here you can go on a water ride, swim, do dive-bombing, (Pool)
-There people listen to a symphonic orchestra, famous operas, enjoy listening to music and outstanding singers. (Concert Hall)
-There you can watch plays and shows, enjoy actors playing on the scene. (Theatre)
-Here you can explore a haunted mansion, meet a ghost, shake hands with vampires, drive a fire truck, fly a plane, dig for dinosaurs’ fossils, see models of famous American landmarks (Theme Parks).
-There people can do physical exercises on sport simulators, play tennis, basketball, football and what not! (Sport Centre).
6.T: Now, students, let’s make small dialogues – invitations, using the vocabulary in ex 4,p 59 ( 4 диалога по речевым опорам).
7 .And what is the happiest time for schoolchildren? Of course, holidays, especially- summer, when they can go to the camps. What types of camps do you know? Brainstorm..(Учитель на доске рисует спайдеграмму, а ученики называют разные виды лагерей Н: Sport ,Art, Computer, Adventure, Dancing, etc.)Let’s play the game! Imagine, you are elder brothers and sisters and you are helping your younger brother to pack his suitcase .Ask him questions, using Present Perfect tense (c опорой на образец на экране Н:Have you booked your flight?)
-Pack your sport equipment- V -Find your football Boots-X
-Finish packaging your Suitcase-X - Take a medical certificate from Hospital-V
-Buy a new tracksuit- V -Phone your Grandma-X
(Ученики задают вопросы однокласснику, а он дает краткие ответы, таким образом, составляют мини-диалоги).
8.Учитель: а сейчас давайте отдохнем и проведем гимнастику для глаз , повторяйте за мной:
-Look left, look right, look up , look down! Wink, wink, wink and look around!
-Look at your nose, look at that rose! Close your eyes, open, wink and smile!
-Brown, blue, green and grey, Our eyes are fine and happy again! Well done!
9.T:Now ,look at the screen !Here you can see posters about different camps You should choose the camp for your summer holidays. But first you should sign up for clubs in the camps and fill in the forms:((ученики заполняют учетные карточки для кружков)
-Name/Surname;
-Age/Date of birth:
-Nationality:
-Type of club:
-Day of week:
-Home address:
-Contact number/E-mail:
Signature:/Date:
10. But you should keep in mind, that you should follow some rules while in the camp! (Ученики составляют предложения в повелительном наклонении при помощи модальных глаголов should/ shouldn’t.)
-Try to read and follow the rules on the sign!
-Never bully the younger children!
-Try to obey the camp teachers!
-No loud music when sleeping!
-You can’t bring pet animals to the camp!
-Try to use polite language!
-You can’t go to the pool without your teachers!
-You can’t bring food from the canteen!
- Never push anyone around the pool!
- Try to keep the camp area clean and tidy!
11.T: And now, Pupils, I would like you to make dialogues to reserve a place in the camp. Ученики составляют диалоги с речевым наполнением из упр. 4, стр. 56 по примерному образцу:
-R: Hello, YMCA CAMP. How can I help you?
-S: I would like to reserve a place in your camp., please.
-R: What’s your full name, please?
-S: Greg Brooks.
-R:And when would you like to come?
-S: From 15th July to 22nd August .
R: OK, could I have your e-mail, please?
S: Sure, it’s ……
R And your number, please?
S: Of course, it’s….
R :Looking forward to seeing you in July!
12 T: Well, and now sit in 3 circles and let’s do a group work.Учащиеся делятся на 3 группы , выбирают тип и название лагеря и на листах А2 рисуют и оформляют рекламные постеры для своего лагеря. Примерные речевые образцы:
Computer Club (Are you computer friendly? Fancy meeting new friends with the same interests? Welcome to our club, come and learn how to –make a website/videogames design/digital sound editing/programming/advance graphics. Come and join us! We meet every Friday at 5p.m. in the Computer Class)
Adventure Club (Are you an adventurous person? Ready to take risks? Well. This camp is just for you! Come and learn and you won’t regret a minute! You will learn how to put up tents/ make a fire/ use a compass and navigate /give a first medical aid/ cook food on a fire/ sleep in a sleeping bag/ go on hiking tours, survive in the forest, make tree-houses, sing camp songs , Etc. You will get a life enriching experience! We meet in the camp yard every Saturday at 16.30 p.m .)
Art Studio (Do you need to improve your artistic skills? We need creative boys and girls who want to : learn acting in Drama club/ learn folk dancing/choir singing/playing musical instruments/ making costumes and decorations, act in plays, etc Join us and enjoy! Welcome to our club! We meet in the camp hall on Mondays at 11 a.m.) Затем ученики выступают группой и защищают свои проектные работы. Оценивается языковое оформление и оригинальность .
13.T :Well dome, boys and girls! You have worked very well! You homework will be to carry out a survey in your class about your classmates’ free-time activities and then make a graph and write a paragraph about your research (likes and dislikes of your classmates)Good luck!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка урока по английскому языку 7 класс "Кодекс правил поведения в школе"
Урок английского языка...
Методическая разработка урока по английскому языку, интегрированного с ИКТ. Тема: "The world of animals"
Методическая разработка предназначена для проведения урока в 3 классе при повторении темы "ANIMALS"...
Разработка урока по английскому языку 5 класс "Англоговорящие страны", ФГОС
Данная разработка урока, составленная в соответствии с ФГОС, может служить материалом для открытого урока. Содержание данного материала: конспект урока, презентация, видеоролики и пять приложени...
Технологическая карта конспекта урока по английскому языку (5 класс) по теме : «Правила, правила, правила» УМК Ю.А. Комаровой, И.В.Ларионовой, К.Гренджер Английский язык для 5 класса общеобразовательных учреждений
Технологическая карта конспекта урока по английскому языку (5 класс) по теме : «Правила, правила, правила»...
Разработка урока по английскому языку 5 класс на тему: "Семья" УМК «Spotlight 5 » Авторы: Ваулина Ю.Е., Дули Д.
Цель урока: активизировать коммуникативные навыки учащихся по теме «Семья».Задачи:1. образовательные:- тренировать учащихся в лексике по теме «Семья»;- практиковать в составлен...
Методическая разработка урока по английскому языку 11 класс по теме "Преступление и наказание"
Технологическая карта к уроку английского языка в 11 классе по теме "Преступление и наказание"...