Разработка внеклассного занятия Pancake Day
план-конспект занятия по английскому языку (6 класс)

Спирина Ирина Сергеевна

Pancake Day

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл pancake_day.docx14.07 КБ

Предварительный просмотр:

M: Dear children, come here. Today is unusual day. we are waiting for guests from Russia, that is why we`ll cook pancakes.

Ch1: Why pancakes?

M: Today is Pancake Day, or Shrove Tuesday, the traditional fest before the start of Lent on Ash Wednesday.

Ch2: What does it mean?

F: Shrove Tuesday always falls 47 days before Easter Sunday, so the date varies from year to year.

M: Shrove Tuesday was the last opportunity to eat eggs and fats before embarking on the Lenten fast and pancakes are the perfect way of using up these ingredients.

Gr: Our pancakes will be thin and we will  add some butter and fry them in a pan.

F: Not to forget lemon juice and caster sugar.

Gr: You know that the ingredients for pancakes symbolize four points at this time of year: Eggs ~ Creation, Flour ~ The staff of life.

M: Salt ~ Wholesomeness, Milk ~ Purity

Gr: Our batter is ready. It`s high time to make our pancakes. (Бабушка уходит)

Песня “Pancake Day”

Бабушка приходит и приносит блины. Приходят гости из России.

All: Welcome to England. We are very glad to see you.

Guests: We are very glad to see you too.

F: I see you are tired and hungry. Sit at the table, please and help yourself.

Ch1: Today is Pancake Day that is why we have made traditional food, pancakes.

Guest1: Oh, great. It`s delicious.

Guest2: In Russia we also have the same festival. It`s Maslenitsa.

Ch2: Maslenitsa!! It`s interesting. How do you celebrate it?

Guest 3: This holiday means the beginning of spring. We welcome the Sun and make pancakes too.

Guest2: Russian people start eating pancakes from Monday till Sunday.

Guest1: We make thin pancakes and eat them with sweet jam, caviar or meat. Both adults and children enjoy eating them.

Guest4: We like to take part in funny competitions on Sunday-the last day of Maslenitsa. The main tradition of this fest is to burn the Lady Maslenitsa.

Ch1: What is the Lady Maslinitsa?

Guest2: It is a doll of straw and rags.

M: We also have a joyful competition on Pancake Day. Pancake Races.

Guest1: Great. Tell us about it.

Gr: This tradition has a long history. I want to read a legend for you.

Long long ago there was a busy housewife who was cooking pancakes at home and forgot about the service in church. When she realised, she had to be in church, she ran out of the house in her apron with a frying pan in her hand and rushed to the service!

Guest3: How interesting this legend.

Ch2: Now pancake races form an important part of the Shrove Tuesday.

Ch1: We take part in these races every year as well.

F: Even members of Royal family take part in a pancake race.

M: We invite you to take part in it. I think you will like it.

Guest1: With pleasure!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

разработка внеклассного занятия для учащихся коррекционной школы VIII вида.

Данные занятия разработаны для учащихся 2-4 классов коррекционной школы VIII вида....

Разработка внеклассного занятия по математике для учащихся специального (коррекционного) класса VIII вида «Путешествие в страну математики»

Математика, как учебный предмет , многим детям с нарушением интеллекта даётся с большим трудом. Испытывая определённые трудности, часто бывает так,  что у детей пропадает интерес к данному предме...

Методическая разработка внеклассного занятия "Вера в народной жизни"

В данной разработке рассматривается вопрос веры в народной жизни, влиянии православия на быт и традиции кубанских казачьих семей....

Методическая разработка внеклассного занятия "Проводы казака на службу"

В данной разработке рассказывается о традиции проводов казака на службу....

Разработка внеклассного занятия "Назови меня по имени"

Занятие предназначено для учащихся коррекционных школ. Цель занятия учить детей работать в группах и привитию навыков общения....

Разработка внеклассного занятия "Ошибка Петра Великого"

Цели:- Сформировать у учащихся представление об опасности воздействия алкоголя на здоровье и жизнь человека.- Расширение кругозора учащихся.- Воспитание гармонично развитой личности.- Нравственное вос...