Разработка урока по теме "История кино. Чарли Чаплин"
методическая разработка по английскому языку (8 класс)

Борзенко Елена Владимировна
  • Формирование лексических навыков, развитие умений монологической речи на основе предложенного текста;
  • Формирование навыков учащихся в области устной речи, чтения и аудирования по теме «Кино».

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл урок история кино48.62 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа № 14 г. Уссурийска Уссурийского городского округа»

РАЗРАБОТКА УРОКА

по английскому языку

«История кино»

8 класс

Борзенко Елена Владимировна,

учитель английского языка

город Уссурийск

Тема урока: “The history of the cinema. Charlie Chaplin”

Класс: 8, учебник Rainbow English, О.В. Афанасьева, И.В. Михеева

Тип урока: комбинированный

Цели:

1) формирование лексических навыков, развитие умений монологической речи на основе предложенного текста;

2) продолжить формирование навыков учащихся в области устной речи, чтения и аудирования по теме «Кино».

Задачи:

- практическая (учебная): продолжить формирование умений практического овладения обучающимися английским языком по теме «Кино»;

- образовательная: расширение кругозора обучающихся, развитие умений совершенствовать учебную деятельность в монологической речи, в групповой работе, расширение объема знаний учащихся об истории киноиндустрии, знакомство с жизнью и творчеством Ч. Чаплина, выделять главное, совершенствование навыков поискового чтения.

- развивающая: способность анализировать, сравнивать, сопоставлять полученные знания, способствовать развитию языковой догадки;

– воспитательная: стимулировать самостоятельную работу учащихся, развитие умений работать в группе и принимать совместные решения, формирование уважения к культуре других стран.

Планируемые результаты:

Личностные:

- развитие познавательных интересов и учебных мотивов;

- развитие творческого отношения к учебной деятельности;

- совершенствование способности работать собранно и вдумчиво;

- формирование мотивации изучения иностранных языков.

Предметные:

- закрепить способность самостоятельно употреблять в речи;

лексические единицы по теме «Кино» в разных ситуациях;

- воспринимать на слух информацию по теме;

- умение выстраивать рассказ на основе предложенного текста.

Метапредметные:

- умение структурировать знания;

- поиск, анализ и выделение необходимой информации;

- выбор оснований и критериев для сравнивания и классификации объектов;

- самостоятельно формулировать цель учебной деятельности;

- формирование умения слушать и воспринимать собеседника.

Оборудование: проектор, презентация, видеофильм, раздаточный материал с заданиями.

Применяемые технологии:

Развития критического мышления, информационно-коммуникационная технология

Ход урока:

  1. Организационный этап:

Постановка целей и задач урока. Мотивация учебной деятельности.

Teacher: Get ready to answer my questions:

  1. Do you prefer to go to the cinema or watch films on TV?
  2. How often do you go to the cinema?
  3. What types of films do you prefer?
  4. What is your favourite actor?

Look at the screen and try to guess the topic of our lesson. You see hat, stick and boots. Do you know whose things they are? How clever you are. They are Charlie Chaplin’s things. We are going to speak about one of the best cinema star C. Chaplin.

  1. Основной этап:

Актуализация знаний.

Teacher: But first, let’s revise our cinema words: Repeat these words all together:

achievement, screen, director, silent, anywhere, crime, rapidly, within

Look at the screen, read and translate the words and word combinations:

Achievement: a great achievement, achievements in sport, an important achievement;

Screen: a wide screen, on the screen, to come to the screen;

Director: a film director, a musical director, a famous director;

Silent: a silent film, a silent person, silent reading;

Anywhere: to travel anywhere, anywhere else, to live anywhere;

Crime: a serious crime, to commit a crime, a scene of crime;

Rapidly: to move rapidly, to develop rapidly, to grow rapidly;

Within: within an hour, within the country, within the garden walls

Teacher: The next task: complete the sentences with the new words: achievements, screen, directors, silent, anywhere, crime, rapidly, within. I give two groups the same tasks.

  1. You’ve been very …… today. What’s the matter?
  2. Killing a person is a terrible ……
  3. Nowadays people prefer big -…… televisions.
  4. The car ……… disappeared behind the houses.
  5. The new test showed much better …… of the students.
  6. There are some very talented young film ……. working in the country.
  7. I think I’ll be able to complete the work …… two or three days.
  8. I can go …… with you if you just ask me.

Now change your cards and check the right variants.

Первичное усвоение новых знаний. Первичная проверка понимания.

Teacher: Open your books on p. 10, ex. 1. Listen to the text about C. Chaplin and choose the right variant. You will hear the text twice. Look at the screen and check. How many mistakes have you done?

Teacher: You can see a diagram here. So fill in this diagram. Fill only those facts which you know.

Ps.: Заполняют только те поля которые они знают.

Teacher: To know some more details about Charlie Chaplin’s life we are going to read the text about him.

CHARLIE CHAPLIN.

Charles Chaplin was a man of many talents, he was one of the best actors and directors (режиссёр) in the world. He was the first man to treat (относиться) films as works of art.

When Chaplin became well-known in America, he started to get fed up (надоедать) with what others told him to do, so he decided to work on his own (для себя). With a few friends he created United Artists, a film company managed (управлять) only by actors and directors. Working in this company Chaplin made his most popular films such as 'The Gold Rush" (Золотая Лихорадка), 'The Circus' (Цирк), "City Lights' (Огни большого города) and 'The Great Dictator' (Великий диктатор). He was not only an actor and director but he also wrote screenplays (сценарии) and composed music to his films. His silent films were perfect works of art. He created a language with his face and his body. Without words he could say everything.

Chaplin had many wives but only the last one, Oona, brought him real happiness. They had eight children. But there were also some tragic moments in Chaplin's life. He was accused (обвинять) of being a communist and had many problems with the FBI. In spite of (несмотря) his great success, he had to leave America. He spent the rest of his life in Switzerland (Швейцария) with his wife and children.

Первичное закрепление.

Teacher: So, I see that you have finished. Can you tell me what new facts you have known.

I will read you a sentence you should tell is it true or false.

  1. Charlie Chaplin was a famous writer. (False)
  2. C. Chaplin is one of the best actors in the world. (True)
  3. C. Chaplin wrote novels. (False)
  4. He treated films as works of art. (True)
  5. He created a film company “United Artists”. (True)
  6. C. Chaplin had only one wife. (False).
  7. He had many children. (True)
  8. Charlie Chaplin spent the rest of his life in America (False).
  9. C. Chaplin created a language with his face and his body. (True)

Teacher: I offer you to watch a film with C. Chaplin’s acting. Do you like the film?

Thank you. Now let’s take your diagrams once again. Now we have known much more information about Ch. Chaplin. Let’s do it together. Fill in it.

  1. Заключительный этап:

Контроль усвоения знаний.

Teacher: And the next task for today is: Write down some words about Ch. Chaplin

  1. (3 nouns) _______________________________
  2. (2 verbs) ________________________________
  3. (3 adjectives) _____________________________

Teacher: Who can tell us some words about Charlie Chaplin. (рассказы учеников)

Рефлексия учебной деятельности.

Teacher: Our lesson is over. Your marks: ….. Open your school diaries. Write down your homework: , 10 p. 14, рассказ о Ч. Чаплине

Thanks for your work. I think you’ve learnt a lot of interesting facts about С. Chaplin. Look at the chart and finish the sentences:

got acquainted

found out

During today’s lesson I have learnt

remembered


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

презентация по английскому языку биография Чарли Чаплина

презентация по английскому языку биография Чарли Чаплина для 6 класса...

Становление и рассвет мирового кинематографа. Зарубежное кино. Чарли Чаплин

Разработанный урок с аудио и видеоматериалами по МХК, посвященный истории зарубежного кинематографа и творчеству Чарлина Чаплина. В урок входят упражнения на отработку новой лексики, обучающий текст с...

Презентация "Чарли Чаплин"

Данная презентация может использоваться на уроках МХК и Всеобщей истории при изучении тем, связанных с культурой 20-30-х г. 20 века....

Методическая разработка урока по теме "Кино"

Разработка урока по теме"Кино"с использованием рейтинго-накопительной системы оценки знаний и умений учащихся...

Жизнь выдающихся людей - Чарли Чаплин

Интересные факты из жизни Чарли Чаплина...

Урок - творческая мастерская на английском языке «Снимается кино. История кино. Чарли Чаплин и «Огни большого города»»

Тема урока: Снимается кино. Истоки кинематографа. Чарли Чаплин и «Огни большого города» Тип урока: творческая мастерская. Цели урока: совершенствование навыков, умений устной и письменной речи, зн...

Урок "Творчество Чарли Чаплина, фильм Великий диктатор"

Разработка урока по творчеству Чарли Чаплина, а именно по фильму "Великий Диктатор" (The GReat Dictator)Для старших классов...