План – конспект урока английского языка в 6 классе
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)
План – конспект урока английского языка в 6 классе
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_uroka_6_klass.docx | 19.73 КБ |
Предварительный просмотр:
План – конспект урока английского языка в 6 классе
Автор:учитель английского языка Бабичеа Анна Эдуародовна
УМК: «Английский в фокусе 6 (Spotlight 6)»; авторы: Ю.Е. Ваулина,
Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс; издательство: М.: Express Publishing «Просвещение» 2014
Тема урока: «Свободное время» (”Free Time”)
Цель урока: Развитие коммуникативной компетенции на основе изученных
лексических единиц, новых лексических единиц, а также речевых и грамматических структур по данной теме урока.
Тип урока: урок отработки умений и навыков, рефлексии.
Задачи:
- формировать грамматические и лексические навыки по теме урока
- развивать умения понимать речь на слух с полным пониманием содержания
- учить обучающихся быть коммуникабельными
- развивать англоязычную речь детей, умение наблюдать, рассуждать, делать выводы.
Планируемые результаты:
- Метапредметные:
регулятивные УУД: научить выбирать действие в соответствии с поставленной задачей, адекватно воспринимать коррективы учителя;
познавательные УУД: познакомить с популярными способами проведения досуга в англо-говорящих странах;
коммуникативные УУД: научить проявлять активность во взаимодействии для решения коммуникативных и познавательных задач, ставить вопросы, строить понятные высказывания,учить слушать собеседника.
- Предметные: выучить новые лексические единицы по теме.
- Личностные: воспитывать стремление к повышению культуры речевого общения, к овладению приемами творческого самовыражения с осознанием общественной полезности своего труда и своей жизни в целом; осуществление самоконтроля и взаимоконтроля.
Используемые технологии: игровая, технология групповой деятельности, технология личностно-ориентированного обучения, ИКТ.
Оборудование: мультимедийный проектор, экран, презентация (PowerPoint), учебник “Spotlight 6”, карточки с новой лексикой, картинки по теме, аудиозапись.
Ход урока.
1. Организационный момент.
T: Good morning, girls and boys! What date is it today? What day of a week do we have now? Pupils, do you have any idea, any version what we are going to speak about at the lesson? I’d like you to look attentively at the screen. Guess, please what we are speaking about today. (Slide 1)
2. Фонетическая зарядка.
T: But first of all let’s warm up! Let’s pronounce the words you will need at this lesson (Slide 2).
Repeat after me:
[˄] – jumping, running
[i:] – meet, reading, keen
[ↄ] – watching, fond
[ↄ:] –sport, drawing
[I] –fishing, interested, windsurfing
T: It’s great!
3. Речевая зарядка.
T: They say tastes differ. Different people have different habits. Open your textbooks on p. 56 and find ex. 1. Look at the pictures, listen to me and repeat after me. Sveta, translate, please! Pete, what is it? Very well!
T: Say, which of these activities you do or don’t do every day, every week, every weekend, on holiday.
T: …, tell your partner about your sister, please.
P: She likes painting every week. She doesn’t go swimming when she is on holiday.
T: This is the correct variant. Please, mind all the changes in the third person singular in the Present Simple Tense. Now it’s your turn, Dasha.
P-s: are doing the exercise.
T: Pupils, you’ve just used such phrases, as “every day, every week”, etc. What other special words for the Present Simple do you know?
P-s: always, usually, often, sometimes, seldom, from time to time.
T: Thank you.
T: Let’s see what the most popular pastime activities are. Look at the screen (slide 3), match the words and make up word combinations. Remember, there is one extra word here. Then write the answers in your exercise books. Are you ready? Then do the task, please!
1. go 2. listen 3. collect 4. watch 5. go 6. meet 7. read 8. take 9. play | a. gardening b. to music c. books d. TV e. friends f. pictures g. computer games h. stamps i. cycling j. windsurfing |
T: Please, exchange your works, check them on your own and give a mark.
T: Now hand in your works. I’ll see them later.
T: Pupils, let’s work in small groups now. Every group is getting cards with different words written on them. Put the words in the correct order and make up full sentences inside your groups. Start, please!
Group 1: holiday/ We/collect/on/don’t/are/we/when/stamps.
Group 2: weekend /you/TV/do/How/ watch/at/the/ often?
Group 3: He/computer games/always/late/plays.
Group 4: Sundays/she/On/meets/usually/her/friends.
T: Which group is ready first to answer? Let’s check up your sentences now!
4. Физкультминутка.
T: Pupils, are you tired? Let’s make a pause and do some physical exercises.
- Just imagine that you are sitting on clouds and making a journey to a new country. Put your hands behind your backs and look up into the sky, try to think about your happiest event, or the most pleasant emotions in your lives.
(“Travelling on a cloud”)
- Stand up, please. Hold out your right hand and your left leg ahead and move them in a circle.
(“A mill”)
5. Презентация новых лексических единиц.
T: And now, pupils I wish you to listen to an extract about what the British people do when they have their free time.
Listening Comprehension
English families are very fond of having picnics at the weekends. They like to sit in the open air, to have lunch and enjoy nature. Besides, a lot of British people are keen on reading books and especially morning newspapers. Others are interested in gardening and travelling. To say the truth, the British are never bored with doing sports and they always try to keep fit. They prefer to go cycling, or to go swimming when they are on holiday.
T: Pupils, find in the text 4 word combinations, which mean “увлекаются”, and put them down in your exercise books.
Pupils are working independently, and then they are reading the written word combinations aloud.
are fond of
are keen on
are interested in
are never bored with
6. Закрепление новых лексических единиц.
T: Now, рupils answer my questions.
Are English families very fond of having picnics at the weekends?
Are British people keen on reading books and morning newspapers?
Are they also interested in playing computer games?
Are they never bored with doing sports?
7. Ролевая игра.
T: Well, рupils, I offer you to be interviewers at our lesson today to ask your classmates about their favourite free-time activities. Who would like to be an interviewer?
T:…, you are a brave person! Come here, please. Your task is to ask your classmates what they like doing in their free time. Like this…
E.g.: What do you like / enjoy doing in your free time?
T: Thank you very much!
8. Рефлексия.
T: Super, children! Now it’s time to sum up. Did you like our lesson? Say, what you’ve learnt and how you’ve worked.
well | |
quickly and nicely | |
I’ve worked | hard |
seriously | |
I was a bit lazy at the lesson |
about favourite pastime of the British | |
I’ve learnt | about the most popular hobbies in Great Britain |
new words |
9. Домашнее задание.
T: At home, you should write a letter to your pen friend about how the members of your family usually spend their free time. Don’t forget to use new words and phrases in your letters. Thank you for being industrious at the lesson.
P1, your mark is …etc. Now the lesson is over. You may be free. Good-bye, children.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект урока английского языка для 2 класса школ с углубленным изучением английского языка
Цель урока: формирование навыков чтения , навыков говорения по теме « Игрушки» , Формирование грамматических навыков.На данном уроке применены игровые и коммуникативные технологии, способс...
План-конспект урока английского языка в 7 классе "Английский язык - язык мира"
План - конспект урока в 7 классе по УМК "Enjoy English" Биболетовой М.З. по теме "Английский язык - язык мира" с применением сингапурских структур....
План-конспект урока английского языка в 7 классе (с углубленным изучением английского языка) по теме "Времена английского глагола"
Урок содержит элементы метапредмета "Знак". Проводился в рамках школьной методической недели "Мыследеятельностная педагогика и метапредметный метод обучения"...
План-конспект урока английского языка в 4 классе «Поговорим о сезонах и погоде» по учебнику «Английский язык. Brilliant», авторы: Комарова Ю.А., Ларионова И.В., Перретт Ж.
Технологическая карта урока английского языка в соответствии с требованиями ФГОС с применением ИКТ...
План- конспект урока английского языка в 7 классе по теме: «Английский- язык международного общения» (учебник О. В. Афанасьева, И. В. Михеева)
На данном уроке преследовалась следующая цель: в процессе формирования диалогической речи научить учащихся спрашивать и давать советы о том, как решить возникающие проблемы в изучении английского язык...
План-конспект урока английского языка в 6 классе УМК «Английский в фокусе» авторы Н.И.Быкова, Дж.Дули и др. Тема урока: “Holiday plans”. Планы на каникулы.
Тема урока: “Holiday plans”. Планы на каникулы. Место и роль урока в изучаемой теме: 1 урок по теме «Holiday plans» , 1 урок по разделу «Holiday time»...
План-конспект урока английского языка "Путешествие в мир английского языка"
Цели: обогащать словарный запас учащихся, повторить реалии жизни в разных странах, усвоить, что лексика носит национальный характер, что есть вербальные и невербальные средства общения, которые и...