Конспект урока английского языка по теме "Healthy Lifestyle" 5 класс
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Егорова Юлия Евгеньевна

Урок направлен на формирование читательской грамотности, содержит три текста с разными заданиями по теме здорового образа жизни.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл egorova_yue.docx20.33 КБ
Файл zozh.docx853.43 КБ

Предварительный просмотр:

Form 5

Theme “Healthy eating”

Планируемые результаты:

Знать:

-модальный глагол should\shouldn’t

Уметь:

  • Подбирать заголовок к тексту, объясняя свой выбор;
  • Читать тексты  от имени разных персонажей;
  • Отличать здоровую еду от нездоровой;
  • Использовать новые слова в устной и письменной речи.

Планируемые метапредметные результаты:

Личностные

  • Создать условия для развития коммуникативных навыков сотрудничества с взрослыми и сверстниками;
  • Формировать способность к самооценке на основе критерия успешности учебной деятельности, воспитывать умение понимать себя  и других, осознать ценность жизни через сферу физического воспитания, ответственного отношения к своему здоровью и установки на ЗОЖ.

Познавательные

  • Выявлять сущность, особенности объектов, на основе анализа объектов делать выводы.

Регулятивные

  • Определять цель предстоящей работы и составлять план деятельности по ее достижению;
  • Оценивать свою работу по заданному образцу;
  • Осуществлять познавательную  личностную рефлексию.

Коммуникативные

  • Слушать и понимать других, оформлять свои мысли в устной форме;
  • Работать в паре, группе.

Источники информации: рассказ учителя, интерактивная доска, мультимедийная презентация.

Организация учебной деятельности: индивидуальная, фронтальная, работа в группах.

Технологии, используемые на уроке: проблемно-диагностическая, технология оценвания образовательных достижений, ИКТ, элементы здоровьесберегающих технологий.


Teacher

Students

Equipment

Form of work

Notes

  1. Starting point of the lesson

Hello, boys and girls!

I’m glad to see you!

Thank you, sit down, please!

Hello, teacher!

We’re glad to see you, too!

Choral

  1. Denoting the theme and aims of the lesson

Look at the screen and tell me what you can see.

What unites all these pictures? What is the theme of them?

That’s right! Let’s set 3 aims for the lesson. Think in pairs.

I can see…

I think they are about …

Ss suggest the aims

Slide 1

Slide 2

Slide 3

Individual answers

Pair work

30 sec

You’ve already said that we’ll speak discuss healthy lifestyle. But let’s remember what the parts of this lifestyle are.

Ss fill in the spidergram in groups, suggesting their ideas.

Slide 4

Group work

1 min

  1. Reading

Text 1

Now let’s read the first text.

Your task is to choose the best title for it and answer the question: “Why is Andy not well?”

Underline the answer to question in the text.

What conclusion can we make of Andy’s story? Let’s write it down on the sheet of paper.

Ss read the texts in a little voice, and then 1 volunteer reads aloud like a robot\sheep\monster\little child.

I think …

Slide 5

(text, titles)

Choral reading, individual reading

Answers

5-8 min

  1. Reading

Text 2

Now let’s read the second text.

Your task is to choose the best title for it and say if the sentences below true or false.

What conclusions can we make of the second text? Let’s write the down on the sheets of paper.

Ss read the texts in a little voice, and then 1 volunteer reads aloud like a robot\sheep\monster\little child.

I think …

Slide 6

(text, titles)

Choral reading, individual reading

Answers

5-8 min

  1. New words

Look at the screen and repeat some new words after me. What’s the Russian for …?

Write down them into your vocabularies.

Ss repeat, write down the words.

Slide 7

4 min

  1. Reading

Text 3

Now let’s read the third text.

I’ll give it to you and you have to go to the corner which has the same to your text name.

Read the text with your partner\s in turns sentence by sentence.

Then write down on the sheet of paper what we should eat to have healthy brain, muscles, bones, skin.

Ss take the text and go to the corners

Ss work in corners

Slide 8

(text, sentence)

Choral reading, individual reading

Answers

5-8 min

Corners

  1. Conclusion

Let’s read all the conclusions we’ve done during the lesson.

Ss read the conclusions one by one.

3 min

  1. Home task

Today we’ve discussed healthy eating. Next lesson we’ll continue our talk about healthy lifestyle and your home task will be to read the dialogue and underline what Steve does to be healthy.

Ss write down their home task.

Slide 9

3 min

  1. Reflexon

Let’s make a structure 3-2-1

3 products which you eat to be healhy

2 products which you’ll add into your diet

1 product which you won’t eat anymone

Ss make reflexion

Slide 10

3 min

  1. Farewell

Do you like the lesson?

What do you like most of all?

Thank you very much for the lesson. It was great to work with you.

Ss answer



Предварительный просмотр:

Text 1

Little Andy’s mother is not at home, she is at work. Andy is hungry. He wants to have some nice things for lunch. He opens the fridge and sees two bananas and some grapes. He doesn’t like grapes, but he likes bananas very much, so he takes them. He sees a bottle of Coca Cola. "Oh, good!" he thinks. In the cupboard there is a jar of apricot jam. "That’s my favourite", says Andy. He eats the jam, the two bananas and drinks the Coca Cola. When his mother comes home, she sees Andy on the sofa. The little boy is not well. "Oh, Andy", his mother says, "Coca-Cola and jam are not good for you. You should eat healthy food."

Vocabulary

hungry -голодный                  favourite -любимый

to want-хотеть                        a grape- виноград

a thing-вещь                           the fridge- холодильник

Choose the best title for the text

a) You should eat healthy food.

b) When we ill, we must go to the doctor.

c) Good food.

Why is Andy not well? (underline the answer in the text)


Text 2

To be healthy you must eat good food. Good food gives you a lot of energy, vitamins and minerals. The best way to get these is to eat fresh fruit and vegetables five times a day. Have a lot of water. You should have two litres every day. You should eat bread, meat and potatoes, but you shouldn’t eat a lot of sweets or chocolates because they are bad for your teeth. Eggs and milk make your bones strong. And you shouldn’t eat at a different time or eat a lot one day and a little the next.

Vocabulary

А bone- кость                         strong- сильный

 Choose the best title for the text

a) You should eat healthy food.

b) When we ill, we must go to the doctor.

c) Good food.

  1. To be healthy you must eat right food.
  2. The best way to get energy, vitamins and minerals is to eat fresh fruit and vegetables every day.
  3. You should have two litres of orange juice every day.
  4. You should eat a lot of sweets and chocolates.
  5. Eggs and milk are not bad for your bones.
  6. You can eat at a different time of the day.

Food for life!

The brain

The brain commands our nervous system and controls our behaviour. It uses 20% of the energy from the food we eat. The brain needs green vegetables, healthy fats, such as those in oily fish, and carbohydrates like cereals, bread and pasta.

Muscles

The human body has over 600 muscles! Without them, we couldn’t move, breathe, pump blood around our body or digest food. To build and repair muscles we need protein. We can find this in foods like meat, fish and eggs.

Bones

The human skeleton has over 200 bones which support and protect our body. Calcium in diary products like milk, cheese and yoghurt keeps our bones healthy.

The skin

Our skin is the natural covering of our body.  It protects us and gives us our sense of touch. Foods that are very good for our skin include fruits and vegetables, nuts, cereal and oily fish.

 



По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока английского языка в 7-м классе " Мастер на все руки".

Урок- обобщение по английскому языку по теме " Мастер на все руки" с целью проверки сформированности навыков и умений по различным видам речевой деятельности....

План-конспект урока английского языка в 6-м классе

Данный урок является уроком развития коммуникативных компетенций учащихся. Отрабатываются и развиваются все виды речевой деятельности (диалогическая речь, монологическое высказывание по теме урока, на...

Конспект урока английского языка во 2-м классе (по УМК М. З. Биболетовой «Enjoy English 2 класс») по теме: «Я и моя семья».

Тема урока: «Я и моя семья».Цель урока: активизировать коммуникативные навыки учащихся по теме «Я и моя семья».Задачи:1. образовательные:- тренировать учащихся в лексике по теме «Я и моя семья»;- прак...

Конспект урока английского языка в 3-м классе (по УМК Биболетовой М.З. "Enjoy English 3-й класс") по теме "Угощаем своих друзей"

Цель урока: обучение диалогическому высказыванию; обобщение и систематизация знаний учащихся.Задачи:Образовательные:развивать умения и навыки устной речи: учить запрашивать информацию, используя ...

План-конспект урока английского языка во 2 «И» классе на тему « Вводный курс. Урок №16. Животные. Цвета. Глаголы действия»

План-конспект урока английского языка во 2 «И» классена тему « Вводный курс. Урок №16. Животные. Цвета. Глаголы действия»...

План – конспект урока английского языка в 6 «А» классе учителя английского языка

План – конспект урока английского языка в 6 «А» классе английского языка. УМК: «Английский в фокусе»...