Профессии
методическая разработка по английскому языку (6 класс)
Фрагмент учебного занятия
Тема: Профессии
Цель: научить обучающихся расспрашивать и давать информацию о профессии в контексте знакомства с новыми людьми.
Тип урока: введение нового лексического материала.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt.docx | 17.09 КБ |
Предварительный просмотр:
Фрагмент учебного занятия
(уровень Elementary)
Цель: ознакомить обучающихся с лексическими единицами по теме «Профессии»
Lead-in.
In Russia the 12th of March is known as the Profession Career Day. One of the reasons that makes the schoolchildren’s professional self-determination difficult is their lack of knowledge about the world of professions, their inability to understand various types of professional activities.
M/F/P.
Policeman – полицейский
Postman – почтальон
Driver – водитель
Fashion designer – модный дизайнер
Teacher – учитель
Hairdresser – парикмахер
Scientist – ученый
Journalist – журналист
Stylist – стилист
Florist – флорист
Car mechanic – автомеханик
Architect – архитектор
Controlled practice.
What actually people of these professions do? Let’s find out. The task is TO MATCH the profession (job) with its description.
Job Descriptions
1. Policeman a) someone who cuts and styles hair
2. Driver b) person who teaches children
3. Fashion designer c) repairs machines and vehicles such as cars and buses
4. Scientist d) someone who brings you letters and newspapers, works at the post office
5. Teacher e) someone who makes and designs clothes
6. Journalist f) someone who designs and constructs buildings
7. Car mechanic g) works in a police station and keeps people safe
8. Hairdresser h) person who reports news on TV, radio or newspaper
9. Stylist i) someone who can create a style and image of a person
10. Postman j) someone who can drive a car
11. Architect k) someone who works with flowers
12. Florist l) works in a laboratory and does experiments
Keys: 1g, 2j, 3e, 4l, 5b, 6h, 7c, 8a, 9i, 10d, 11f, 12k.
Semi-Controlled practice.
Now let’s divide these professions into three groups: Social professions (related to people), Technical professions (related to technical objects) and Creative professions (related to creativity).
Words: policeman, driver, designer, scientist, teacher, journalist, mechanic, hairdresser, stylist, postman, architect, florist.
Freer Practice.
Now let’s play. Three of you will be customers (someone who buys goods or services), other will be specialists who gives different services. The task is to find appropriate specialist according to the instruction (using the dialogue)
Policeman | Journalist | Teacher | Stylist |
Postman | Driver | Car mechanic | Architect |
Scientist | Designer | Florist | Hairdresser |
Your car is broken. You need to repair it. Find a specialist who will help you | Somebody stole your money. You need to find the crime. Find a specialist who will help you | |
You want to present your mother bouquet of flowers. Find a specialist who will help you | You need to write an article to the local newspaper. Find a specialist who will help you | You are a rich businessman, you have an expensive car, but you can’t drive. Find a specialist who will help you |
You are waiting for an important parcel from another country. Find a specialist who will help you | You want to build a new house for your family. Find a specialist who will help you | |
You are invited to the party. You need super fashion look. Find a specialist who will help you | You want to change your hairstyle. Find a specialist who will help you |
Example:
- Hello. I’m Jim. I want to change my hairstyle (instruction in the card). I need a hairdresser. Are you a hairdresser?
- Yes, I am\No, I’m not.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Мир профессий. Выбор профессии.
Открытый урок для 11 класса....
презентация:"Выбор профессии" 8 класс для урока:"Профессии"
презентация для урока:"Профессии"...
Занятие на тему "Все профессии важны, все профессии нужны"
Познакомить детей с несколькими видами профессий; показать значение трудовой деятельности в жизни человека; воспитывать уважительное и доброе отношение к людям разных профессий....
Калейдоскоп профессий "Что такое профессия ? Какие бывают профессии?"
Данный урок предназначен для обучающихся 1 класса". На занятии ведется разговор о таких профессиях как: повар, врач, учитель, библиотекарь, водитель). С людьми данных профессий дети сталкиваются в жиз...
БЕСЕДА: Все профессии важны, все профессии нужны. Цели: расширять знания и представления детей о различных профессиях, их пользе; смотивировать к выбору будущей профессии; воспитывать уважительное отношение к людям разных профессий; показать важность тр
Труд даёт человеку всё необходимое для жизни. Трудом создаются книги, произведения искусства, архитектуры. В процессе труда люди общаются, становятся более образованными. В результате труда созд...
Урок-игра для учащихся 5-9 классов по теме «Профессии»: «Все профессии важны, все профессии нужны»
Цель:Уточнить и обобщить представления детей о профессиях.Задачи: 1.Понимать значимость профессии в жизни людей.2. Воспитывать уважение к результатам труда людей разных профессий.3. Развитие монологич...
Игра - путешествие по профессиям «Все профессии важны, все профессии нужны!»
В игровой форме подготовить воспитанников к осознанному и самостоятельному выбору профессий; определение уровня знаний воспитанников о профессиях;дать представление об огромном и много...