Activities after reading the text
учебно-методический материал по английскому языку
В материале представлены задания, которые можно предложить учащимся после прочтения текста с различным уровнем погружения.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
activities_after_reading_the_text.doc | 23.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Activities after reading the text
- Answer the questions.
- Say who in the story is (kind etc.)
- Who said this “…….” ?
- Say who (took a cake)?
- Who in the story is (unhappy)?
- Match the words (adj.- noun)
- Complete the sentences. Use the words from the box.
- Open the brackets and complete the sentences ( Tenses)
- Read and draw.
- Write True, False, I don’t know.
- Put the sentences in the correct order.
- Match the words with their antonyms (synonyms).
- Say what the underlined word mean.
- Put the words in the right order and write sentences.
- Fill in the missing prepositions.
- Write the Past Tense Form of each verb.
- How do you know English words? Check yourself (Russian-English).
- Choose the correct answer.
- Fill in the missing articles.
- Put the letters in the right order and write down the word.
- Fill in the missing prepositions.
- Retell the story as you are…..
- Fill in the missing letters.
- Make up and write down the sentences (по табличке)
- Fill in the missing words (……..bigger…….)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка урока на тему "Travelling" (based on an audio text "A Laconic Answer") УМК Верещагина, 5 кл.
Урок по теме Travelling "A Laconic Answer" разработан для учащихся 5-6 класса на основе УМК Верещагина, Афанасьева 5 класс. Во вложенных файлах вы найдёте развёрнутый план урока с комментариями учител...
Texts for reading
Texts for reading...
Presentation "After-holiday activities"
The presentation is for elementary students of Englsih. The aim of the presentation is to revise the material covered before the holiday. Students read tongue twisters, do a quiz about the USA and the...
Reading habits. What books do you like reading?
На уроке происходит автоматизация пройденных лексических единиц по теме "Reading? Why not?", совершенствуются умения монологической речи (учащиеся учатся описывать любимую книгу)....
Reading Texts
Тексты для чтения с заданиями для 7-8 классов...
Texts for reading
Тексты для чтения с заданиями....
Н.И. Быкова, Д. Дули, М.Д. Поспелова, В. Эванс. «Английский в фокусе»/ «Spotlight» (М.: Просвещение) 6 класс. Тема: “Day after day” Module 4a “Day in, day out” («День за днем»), урок 1 “Day after day”.
Технология построения урока: Технология критического мышленияЗадачи модуля:Обучающие: во всех видах речевой деятельности освоить новые лексические единицы по теме «Рабочий день», вклю...