План-конспект урока английского языка "Staying Healthy"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)

Яруллина Юлия Владимировна

Представленный материал может быть использован на уроке английского языка в рамках изучения темы "Food" (Healthy Lifestyle). 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok.docx33.97 КБ
PDF icon krossvord_food.pdf265.71 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка в 6-ом классе

Тема:                       Staying Healthy

Преподаватель: Яруллина Юлия Владимировна, учитель английского языка ГБОУ СОШ №607

Цели урока: повышение мотивации обучающихся в изучении английского языка посредством связи изучения языка с реальной жизненной ситуацией; обобщение и закрепление материала по теме, составление правил здорового образа жизни.

Задачи:   развивающий аспект:

  • развивать коммуникативные навыки;
  • развивать умения работать с информацией;
  • развивать и поддерживать интерес к предмету.

- обучающий аспект:

  • систематизировать материал по теме «Food»;
  • формировать активный словарь по теме;
  • характеризовать продукты питания с точки зрения их пользы или вреда для здоровья;
  • оценивать важность здорового питания и здорового образа жизни;
  • развивать у учащихся умение творчески использовать усвоенный материал в новых ситуациях общения.

- воспитательный аспект:

  • воспитывать здоровые привычки;
  • воспитывать культуру здорового питания;
  • расширить знания о влиянии различных продуктов питания на организм;
  • формировать ответственное отношение к здоровью;
  • создать предпосылки для формирования активной позиции по вопросам здоровьесбережения.

Тип урока: урок комплексного применения знаний.

Методы: интерактивный, словесный, наглядный, практический.

Оборудование:

Mультимедиа проектор, ПК,  раздаточный материал.

Ход урока

1. Начало урока. Приветствие. Организационный момент.  

Teacher: Nice to see you, boys and girls! Who is away? What is the matter with him/her? What date is it today? What is the weather like today? How are you today? I hope you are fine and are ready to work hard at our lesson. Today we are going to discuss a very important problem.

2. Презентация темы и задач.

It is very important to be healthy. People can buy different things but they can't buy their health. You can't be good at school or at work, when you are ill. Our health depends on many things: the food we eat, our good or bad habits, sports. So the topic of our lesson is "Staying Healthy". Today we’ll talk about healthy eating habits and healthy lifestyle. We’ll discuss healthy food. Winter is a cold season, isn’t it? Many people often get a cold in winter. But healthy food and sport may prevent you from getting sick. You see that your health is in your own hands.

Please, answer some of my questions

1) Why should we eat?   

P. We eat to live

P. People eat to get energy

P. We eat to be strong

P.  We eat to be healthy

2) What should we eat? Which is better and healthier for your body: an apple or a chocolate bar? Do you think about what you eat? Is it healthy or unhealthy?

 “An apple a day keeps a doctor away”. Do you agree with this proverb? Why?

P. You will keep fit.

P. You will have more energy.

P. You will feel happier.

P. You will look better.

P. You will be healthier.

Teacher: I agree with you. Fruit give us energy and vitamins.

Health is very important for everybody. Today we will make golden rules for staying healthy. So let’s start!

3. Фонетическая и речевая зарядка

Teacher: Repeat the tongue twister: 

Buy a bottle of coconut cola from the shop, please.

T: Agree or disagree with my statements. Use prompts ‘That’ s right’/ ‘That’ s wrong’.

T: Drinking a lot of water is bad for your health.

P: That is wrong. Drinking a lot of water is good for your health.

T: Smoking is a bad habit.
P: That is right. Smoking is a bad habit.
T: Eating a lot of sweets is good for your health.
P: That is wrong. Eating a lot of sweets is bad for your health.
T: Drinking alcohol is a healthy habit.
P: That is wrong. Drinking alcohol is not a healthy habit.
T: Eating fast food is a bad habit.
P: That is right. Eating fast food is a bad habit.
T: Sport is bad for health.
P: That is wrong. Sport is good for health.

4.  Закрепление навыка употребления ЛЕ и развития устноречевых умений.   

Quiz “How healthy are you”. Read and choose.

1) What should you eat every day? (chocolate – chips - vegetables)

2) What should you drink every day? (water – apple juice – tomato juice)

3) You should drink orange juice because it has got a lot of (vitamin A – vitamin B - vitamin C)

4) Which of these is a healthy snack? (biscuits – nuts - chips)

5) How often should you exercise? (every weekend – twice a week – every day)

6) Exercise is good because (it keeps you healthy – it makes you ill – my friends like it)

0 – 3 – You should find out more about staying fit and heathy

4 – 6 – You know what keeps you healthy. Do you do it?

                    

Let’s talk about your eating habits.

  1. What food do you like to eat?
  2. What food do you usually buy?
  3. Do you like sweets? Do you eat a lot of sweets?
  4. What fruit and vegetables do you eat?
  5. Do you sometimes eat at night?
  6. How often do you eat snack?
  7. What desserts do you like?
  8. How many times a day do you eat?
  9. What do you usually eat for breakfast, lunch, dinner?
  10. Do you like sandwiches?
  11.  Do you often eat fast food?
  12. Do you do sports?
  13. Do you prefer eating at home or eating out?
  14.  Do you prefer homemade food, takeaway or fast food?

Teacher: You know that there are a lot of sayings and proverbs about eating in English language. Match the English proverbs with their equivalents.

1) The appetite comes with eating.

a) О вкусах не спорят.

2) After dinner sleep a while, after supper walk a mile.

b) Яблоко в день и не знай врачей.

3) An apple a day keeps the doctor away.

c) Аппетит приходит во время еды.

4) Don’t live to eat, but eat to live.

d) После обеда поспи немного, после ужина прогуляйся с милю.

5) Tastes differ.

e) Не жить, чтобы есть, а есть, чтобы жить.

Teacher: Look at the sheets of paper in front of you. It is a song about healthy lifestyle. The text is with gaps. Use the words from the list to fill in the gaps. Listen to the song and check whether your answers are correct.

Stay healthy!

doctor – exercise – fit - fruit

Staying healthy is really cool

So listen to my golden rule:

________ and veggies every day

Keep the _________ far away!

Keep your body strong and ______,

You must, you must look after it!

Staying healthy is really cool,

So listen to another rule:

Lots of sleep and ____________

Makes you healthy, rich and wise!

Keep your body strong and fit,

You must, you must look after it!

Teacher: Let’s check your answers, read and translate the text. Do you agree with the golden rules? Let’s sing the song.

5. Совершенствование речевых умений.                        

Составление правил правильного питания.

Teacher: Now, please, use the following prompts to make golden rules for healthy lifestyle. Or use your own ideas.

Golden Rules

Have healthy breakfast

Do sports

Go to bed early

Eat lots of sweets

Smoke

Eat fruit and vegetables

Drink lemonade

Eat fast food

Watch TV

Play computer games

Eat at night

P. We should eat fruit.

P. We must not smoke.

P. We should drink more water.

Pupils are welcome to make their own golden rules.

6Минутка релаксации.

T. Now you will hear some proverbs. Clap your hand if you hear a proverb about health.

  • “East or west home is best.”
  • “Health is better than wealth” V
  • “A friend in need is friend indeed”
  • “Early to bed, early to rise keeps a man healthy, wealthy and wise.” V
  • “An apple a day keeps a doctor away.” V
  • “Better late than never.”
  • “No sweet without some sweat”. V
  • “After dinner sit a while, after supper walk a mile.” V
  • “One man, no man”
  • “He laughs best, who laughs last.”

7. Работа с лексикой. Кроссворд и филворд.  

Teacher: Please, do а crossword and a wordsearch. Find words related to food and healthy lifestyle.

8. Заключительный этап урока. Рефлексия. Подведение итогов урока.

Teacher: What do you think about the lesson? Have you learnt anything new today? Do you like the lesson? Was it interesting? I think that today we had a very interesting and useful lesson. Thank you for your work. Remember, that the best way to health is healthy eating and sport. I am glad that you know a lot of words related to the topic. And I'm sure that your good knowledge of English will help you in your future life. Good luck to you!

9. Объяснение домашнего задания.  Your homework is to draw a poster “Healthy lifestyle. Golden Rules”.

Teacher: The lesson is over, goodbye! Be healthy!


Предварительный просмотр:

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект комбинированного урока английского языка в 7 классеТема: “Do you have an example to follow? The first cosmonaut.” “У тебя есть пример для подражания? Первый космонавт.”

Урок посвящен году Космонавтики в России. Дети занкомятся с новыми лексическими единицами, работают  в парах, тренируются в использовании грамматического материала в речи, при этом урок тесно свя...

План-конспект 64 урока английского языка в 9 классе по УМК Биболетовой М.З.

Тема: «Советы для решения конфликта»Цели: развитие навыков аудирования с целью извлечения основной информации;активизация грамматических и лексических навыков;формирование навыков чтения и навык...

План-конспект интегрированного урока «Английский язык+физика»

Данный материал содержит технологическую карту, аудиозапись, дидактические материалы к уроку....

План-конспект интегрированного урока английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность"

Интегрированный урок английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность" ставит своей целью на основе имеющихся у учащихся знаний расширить понятие «право»; сформир...

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "My future profession"

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "Моя будущая профессия"...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока -  “Going shopping”....

Интегрированные уроки. План – конспект интегрированного урока английского языка и ОБЖ в 10 классе.

Идея интегрированных уроков возникла из сопричастности некоторых школьных дисциплин друг другу. Задача современной педагогики – соединить в восприятии ребенка основные знания по каждому предмету в шир...