Тест для промежуточного контроля
тест по английскому языку (9 класс)

Бажанова Надежда Анатольевна

Тест для промежуточного контроля лексико-грамматических навыков по английскому языку к модулю №1 “Celebrations” УМК “Spotlight” 9 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon test_1._spotlight_9.doc53 КБ

Предварительный просмотр:

Тест для промежуточного контроля лексико-грамматических навыков

по английскому языку к модулю №1 “Celebrations” УМК “Spotlight” 9 класс

Пояснительная записка

Цель работы: Контроль сформированности лексико-грамматических навыков по теме «Celebrations» у учащихся 9 класса общеобразовательной школы (базовый уровень)

Содержание работы: Лексико-грамматический тест составлен в соответствии с требованиями, предъявляемыми к уровню подготовки по английскому языку учащихся 9 класса общеобразовательных учреждений, а также в соответствии с содержанием УМК «Spotlight» - издательства Prosvescheniye под редакцией Ю.Е. Ваулиной, В Эванс, Дж.Дули, О.Е.Подоляко

Структура работы: работа включает следующие задания: лексика - (составление словосочетаний; употребление лексики и перевод предложений), грамматика (употребление причастий I/II; придаточных предложений; группы настоящих времен), работа с текстом (поисковое чтение текста с целью извлечения запрашиваемой информации). Работа выполняется по вариантам: I вариант – нечетные предложения в каждом задании, II вариант – четные предложения в каждом задании, вопросы к тексту – для обоих вариантов. Итого: 28 баллов

Время выполнения работы: 40 минут

Источники, использованные при составлении работы: УМК «Spotlight» 9 класс, Test Booklet к данному УМК

Система оценивания:

«5» -  28-24

«4» -  23-19

«3» - 18-14    

«2» - 13-0        

Test. Module 1 “Celebrations”

  1. Make up the word combinations

1 throw                                                  

2. experience                                          

3. raise money                                        

4. enter                                                  

5. bright                                                  

6. take                                              

7. annual                                                

8. receive                                                  

9. taste                                                    

10. wish                                              

11. beautifully                                              

12. spectacular                                          

13.   dress up                                          

14.   exhibit                                        

15.   prepare                                        

16.   full of                              

- for charity

- idea

-festival

 -a party

-celebration

-handicrafts

-life

-people

-for a party

-food

-decorated

-place

-good luck

-in costumes        

-a competition

-gifts

II. Fill in the gaps, translate the sentences: peace, famous, for, experience, down, up, in, sells, includes, crowded

  1. His new book _____ like hot cakes.          
  2. You can throw a party with your friends’ help. It’ll be a ____ of cake for you.
  3. Don’t turn ____ this job, it’s a real good luck you got it.
  4. We didn’t invite him but he turned _____ to the party.
  5. He still believes _____ superstitions.
  6. The interest in travelling is the reason ____ learning English.
  7. Hollywood is _____ for  its films.
  8. The streets are ____ with people during the festival.
  9. The celebration _____ street parades and colourful contests.
  10.  I’d like to ______ life of a native Indian.

 III.  Add –ed or –ing to the words in brackets so the sentence is correct 

  1. I find cleaning the room quite (tire).
  2. I always get (tire) at the end.
  3. I often feel (embarrass) when somebody tries to play a trick on me.
  4. It’s quite an (embarrass) situation for me.
  5. It’s really (exhaust) to prepare for a final exam.
  6. You become totally (exhaust).
  7. He’s such an (annoy) person!
  8. Everyone is usually (annoy) after 5 minutes of talking to him.
  9. People don’t usually feel (bore) when they watch this film.
  10. It’s not at all (bore).

IV.  Use which, where, who, whose, when to join the sentences

  1. Mike loves Halloween. He is eight.
  2. Christmas is a great holiday. Everybody believes in magic.
  3. Carnival is a popular festival. It is celebrated in many countries.
  4. Sarah’s favourite food is cake. She likes birthday parties.
  5. Moscow is a huge city. Maslenitsa is held there every year.
  6. Hogmanay is the New Year’s Eve celebration. It takes place in Scotland.

       V. Put the verb in brackets in the correct form

  1. The match (to start) at 7 o’clock.
  2. ___ they (to throw) a huge Christmas party annually?
  3. She always (to talk) at the lesson. It makes me nervous.
  4. She already (to buy) all the food for the party in a supermarket.
  5. I (to clean) the flat since morning and it’s not over yet.
  6. The train (leave) at 6.30 a.m.
  7. We (not/want) enter the competition.
  8. I (eat) out tonight. Would you like to come?
  9. We (wait) for about half an hour.
  10. She (prepare) a report for a week but it isn’t ready.

VI.  Read the text and answer the questions

Hanami: A Flowering Celebration!

The beginning of spring (March-April) is a very special time in Japan, because this is when Japan’s famous cherry trees come into flower. The Japanese celebrate this happy time with festivals and flower-viewing parties.

At the end of winter, everyone’s excitement starts to grow. The whole country wants to know the exact day when the cherry flowers (‘sakura’) will appear. Starting in February, weathermen try to guess when this day will be.

When the first flowers open on the trees, national joy breaks out! There are rides and games for children in the street, music and dance performances, tea ceremonies, flower displays, and much more. But the most special thing that people do at this time is have ‘hanami’ parties. Hanami means flower watching. In hanami parties, families and friends take a picnic and go and sit under a cherry tree to look at and admire the flowers.

Hanami parties take place during the daytime and also at night, because when it is dark, lights light up the cherry trees. Hanami is very important to the Japanese. Cherry blossoms appear on trees for only one week before they fall to the ground and die, and for the Japanese this symbolises the short nature of childhood and life. So hanami is a time when Japanese people like to think about how important life is.      

Questions:

  1. What is the reason for Hanami?
  2. Who is able to predict festive time?
  3. What are people’s activities during this festival?
  4. Why is this celebration so valuable for Japanese?

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тест промежуточного контроля по теме «Глагол» 6 класс

Тест промежуточного контроля по теме «Глагол»6 класс Спецификацияконтрольных измерительныхматериалов теста Контрольно- измерительный материал Русский язык  6 класс(к учебнику Т.А.Л...

Тест для промежуточного контроля

Грамматический тест содержит задания по грамматике по темаv , изученным в первом полугодии по УМК Spotlight...

Тест для промежуточного контроля 5 класс

Задания теста позволят проверить уровень сформированности  УУД  в конце первой четверти....

Тест для промежуточного контроля 7 класс

Задания теста предназначены для промежуточного контроля  в конце первого полугодия....

Тест для промежуточного контроля 8 класс

Задания теста предназначены для промежуточного контроля  в конце первого полугодия....

Тесты для промежуточного контроля для 1 и 2 курса СПО

Тесты для промежуточного контроля для 1 и 2 курса СПО...