Контрольно- измерительные материалы по английскому языку 5-11 классы по УМК" Spotlight"
тест по английскому языку (11 класс)

Ахметова Флиза Хайрисламовна

КИМ 11 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kim_angl_yaz_11_kl.docx70.11 КБ

Предварительный просмотр:

Контрольная работа по теме « Present tenses. Словообразование. Модальный глагол»

В следующем тексте необходимо заполнить пропуски, обозначенные цифрами 1 – 6. Вариант ответа (a), b), c), d) ) выберите из предложенных ниже и запишите его в таблицу.

Task 1

Time for the parade. Behind the scenes at Warner Brothers Movie World Benjamin and his friends (1) _____ ready for the daily parade. He (2) _____ the train with the little carriages packed with the theme park’s cuddly stars through the park. Porky Pig (3) _____ already his position, Sylvester the Cat joins him. Star rabbit Bugs Bunny (4) _____ the parade in a golden stretch cabriolet. The daily parade with the stars of the theme park in Bottrop-Kirchhellen (5) _____ always a part of Benjamin’s job. The show (6) _____ three times a day.

1        a) get        b) gets        c) are getting        d) got

2        a) droved        b) drives        c) is driving        d) drive

3        a) has taken up        b) took up        c) take up        d) takes up

4        a) head        b) heads        c) is heading        d) was heading

5        a) is        b) has been        c) was        d) had been

6        a) performs        b) is performed        c) performed        d) was performed

Task 2

Заполните пропуски правильными вариантами слов

Self-care

We live in the era of 1________________ advances in “self-care”.

IMPORTANCE

What you need is new information. There is so much you can learn to have a 2________________ life. Then you can fulfill your needs in health easily and routinely as part of your normal way of life.

HEALTH

It is more and more obvious that 3________________ kinds of treatment and cures in the world cannot bring lasting health if you are not willing to live an existence without diseases.

DIFFER

Years of physical damage – smoking, drinking, overeating, the wrong food, lack of rest or exercise – can only interfere with good health. Emotional instability is also incompatible with good health. And when the result is ill health, drugs are only 4________________ aids.

ADDITION

To repair the damage of disease, or more to the point, to prevent it, you must live more 5________________

CARE

It is possible that you know this already. But you must also know how to use that instinctive 6________________

KNOW

Task 3

Выберите модальный глагол, исходя из его значения и контекста. Переведите предложения.

  1. Ted (must, can) go to bed now.
  2. Marry (may, should) read this book.
  3. Sam (must, may) go home. It’s late.
  4. Dad (can, may) speak English.
  5. The students (must, may) use a calculator at the Maths lessons.
  6. My grandmother (can, should) cook many delicious dishes.
  7. My cousin (must, can) drive a car.
  8. Nick (can, must) play the guitar very well.
  9. She (should, must) ask his advice.
  10. Nina (may, can) remember a lot of words.

Правильные ответы:

Task 1: 1) are getting, 2) is driving, 3) has taken, 4) heads, 5) is, 6) is performed

Task 2: 1) important, 2) healthy,3) different, 4) additional, 5) carefully, 6) knowledge

Task 3; 1)must, 2) should, 3) must, 4) can, 5) may, 6) can, 7)can, 8) can, 9) should, 10) can

Критерии оценивания заданий

За каждый правильный ответ обучающийся получает 1 балл.

Максимум за успешное выполнение всего задания —22 балла.

Система оценивания

Отметка «5» выставляется за правильное выполнение 100% - 71% работы.

Отметка «4» выставляется за правильное выполнение 69%-60% работы.

Отметка «3» выставляется за правильное выполнение 59%-50% работы.

Отметка «2» выставляется при выполнении 0-49% работы

Отметка

«2»

«3»

«4»

«5»

  %

0-49

50-59

60-69

71- 100

I полугодие

  1. Контроль навыков аудирования

Listening

https://ok-tests.ru/unit-20-plum/ Where are you from?

1. What is the woman’s name?

A. Julie
B. Jenny
C. Jane

2. Where is the woman from originally?

A. Argentina
B. the United States
C. Chile

3. About how old was the man when he returned to the United States?

A. 7 years old
B. 10 years old
C. 17 years old

4. What is the man studying?

A. physics
B. biology
C. psychology

5. What is the woman’s job?

A. a sales representative
B. a computer programmer
C. a receptionist

Правильные ответы

1 B    2 A    3 C   4 C    5 A

Критерии оценивания заданий

За каждый правильный ответ обучающийся получает 1 балл.

Максимум за успешное выполнение всего задания — 5 баллов.

Система оценивания

Отметка «5» выставляется за правильное выполнение 100% - 71% работы.

Отметка «4» выставляется за правильное выполнение 69%-60% работы.

Отметка «3» выставляется за правильное выполнение 59%-50% работы.

Отметка «2» выставляется при выполнении 0-49% работы

Отметка

«2»

«3»

«4»

«5»

  %

0-49

50-59

60-69

71- 100

2) Контроль навыков чтения

Reading  

Cheeses

         I remember a friend of mine buying a couple of cheeses in Liverpool. Splendid cheeses they were, with a two hundred horsepower scent about them. I was in Liverpool at the time, and my friend asked me to take them back with me to London as he was not coming up for a day or two.

         “Oh, with pleasure, dear boy,” I replied, “with pleasure.”

         I called for the cheeses and took them to the station. I took my ticket, and marched proudly up the platform, with my cheeses, the people falling back respectfully on other side. The train was crowded, and I had to get into a carriage where there were already seven other people. A few minutes passed, and then an old gentleman began to fidget.

          “Very close in here,” he said.

          “Yes,” said the man next him.

          And then they both rose up without another word and went out.

         From the next station I had the compartment to myself, though the train was crowded.

         In London, I took the cheeses down to my friend’s house. When his wife came into the room she smelt round for a moment.

         Then she said:

          “What is it? Tell me the worst.”

          I said:

          “It’s cheeses. Tom bought them in Liverpool, and asked me to bring them up with me.”

         Three days later, as my friend hadn’t returned home, his wife called on me.

         She said:

         “What did Tom say about those cheeses?”

         I replied that he had said they must be kept in moist place, and that nobody must touch them.

         She said:

         “Nobody is going to touch them. Had he smelt them?”

         I thought he had, and added that he liked them very much.

         “Do you think he will be upset,” she asked, “if I give a man some money to take them away and bury them?”

         I answered that I thought he would never smile again.

         “Very well, then,” said my friend’s wife, rising, “all I have to say is, that I shall take the children and go to a hotel until those cheeses are eaten. I don’t want to live any longer in the same house with them.”

         She kept her word and went to live in a hotel.

          When my friend returned he had to pay fifteen pounds for the hotel. He said he dearly loved a bit of cheese, but it was too expensive for him, so he decided to get rid of them.

          He took them down to a seaside town, and buried them on the beach. It gained the place quite a reputation. Visitors said they had never noticed before how strong the air was.

         

Read the text and choose the correct item to complete the sentences.

  1. A friend asked me…
  1. to buy cheeses in Liverpool.
  2. to take cheeses to Liverpool.
  3. to take cheeses to London.
  4. to buy cheeses in London.
  1. The train was crowded, and there were…   other people in my carriage.
  1. ten
  2. eight
  3. three
  4. seven
  1. A few moments passed, and …    went out.
  1. two men
  2. a man
  3. a woman
  4. I
  1. From the next station there were only…   in the compartment.
  1. two men
  2. two women
  3. a man and a woman
  4. cheeses and I
  1. My friend’s wife…  
  1. ate the cheeses.
  2. didn’t know what to do with the cheeses.
  3. threw the cheeses away
  4. liked their smell.
  1. Her husband gave the instructions…  

A. not to touch the cheeses.

            B.to bury the cheeses.

            C.to eat the cheeses.

            D.to throw them away.

  1. The family left the house and went to…   until the cheeses were eaten.
  1. a seaside town
  2. a beach
  3. a hotel
  4. London
  1. My friend had to pay…  for the hotel.
  1. sixty pounds
  2. fifteen pounds
  3. sixteen pounds
  4. fifty pounds
  1. My friend decided
  1. to eat all the cheeses himself.
  2. to eat all the cheeses with his family.
  3. to leave the cheeses in the hotel.
  4. to get rid of the cheeses.
  1.  My friend buried the cheeses
  1. in the garden.
  2. on the cemetery.
  3. in the yard.
  4. on the beach.

       Keys: 1-c, 2-d, 3-a, 4-d, 5-b, 6-a, 7-c, 8-b, 9-d, 10-d.

Критерии оценивания заданий

За каждый правильный ответ обучающийся получает 1 балл.

Максимум за успешное выполнение всего задания 10 баллов.

Система оценивания

Отметка «5» выставляется за правильное выполнение 100% - 71% работы.

Отметка «4» выставляется за правильное выполнение 69%-60% работы.

Отметка «3» выставляется за правильное выполнение 59%-50% работы.

Отметка «2» выставляется при выполнении 0-49% работы

Отметка

«2»

«3»

«4»

«5»

  %

0-49

50-59

60-69

71- 100

3) Контроль навыков письма

Writing

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend Joe.

Write a letter to him and answer his 3 questions.

Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.

Last summer my parents and I went hiking to the mountains. We spent the whole week together and enjoyed it very much. How often do you take active holidays? Who do you think is the best company for you? What extreme sports would you like to try, if any, and why?

Last month our English class got an interesting project. We wrote a paper about interesting events in the past of our country …

Критерии оценивания

- организация (0-1-2-3 балла) – высказывание логично, соответствует плану, есть вступление, заключение, деление на абзацы, правильные связки;

 - грамматическое и лексическое оформление (0-1-2-3 балла) – 0 ошибок - 3 балла; 1-2 ошибки - 2 балла; 3-4 ошибки - 1 балл; при 5 ошибках 0 баллов.

- орфография и пунктуация (0 -1 балл) - при 5 ошибках 0 баллов.

Система оценивания

Количество баллов

оценка

9-10 баллов

5

7-8 баллов

4

5-6 баллов

3

4 и менее баллов или если 0 баллов за содержание

2

 Объем личного письма: 5 класс до 60 слов,  6 класс до 70 слов,  7 класс до 90 слов,  

8 класс до 100 слов, 9 класс до 120 слов.

4) Контроль навыков говорения

Delightenglish.ru

Give a talk on shopping.

Remember to say:
- if it is fun for you to go shopping, why/why not
- if you prefer shopping on your own or with someone else, why
- if you prefer shopping in small shops or big supermarkets and department stores, why
- if you plan what things to buy before going shopping or just buy the things you see and like while shopping, why

You will have to talk for 2-2.5 minutes. The examiner will listen until you have finished.
Then she/he will ask you some questions.

Warm up
l. Do you like going to school?
2. What are your favourite classes/subjects?
3. What do you like doing in your free time?

Let the student talk for 2-2.5 minutes.
Ask only those questions which the student has not covered while giving the talk.
l. Is it fun for you to go shopping? Why/why not?
2. Do you prefer shopping on your own or with someone else? Why?
3. Do you prefer shopping in small shops or big supermarkets and department stores? Why?
4. Do you plan what things to buy before going shopping or just buy the things you see and
like while shopping? Why?

I like shopping with my friends. We can chat, discuss all kinds of things, share our secrets while going from shop to shop. When I try some piece of clothing on I ask my friend to tell me if it looks nice, if it fits or not. I almost always take the advice my friends give me . I also enjoy shopping with my Mum. She has a lot of style and I can learn a lot from her.

Устное высказывание

Языковое оформление высказывания

(допустимое количество ошибок)

Баллы

Задание выполнено полностью: цель общения достигнута; тема раскрыта в полном объеме –85-100%

Высказывание логично и имеет завершенный характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно

Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче.

Допускается не более четырёх негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более трёх негрубых фонетических ошибок

3

Задание выполнено: цель общения достигнута, НО тема раскрыта не в полном объеме (один аспект раскрыт не полностью). Объем – 69-84%.

Высказывание логично и имеет завершенный характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно

Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче.

Допускается не более пяти негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более четырёх негрубых фонетических ошибок.

2

Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершенный характер, НО отсутствует вступительная ИЛИ заключительная фраза, имеются одно-два нарушения в использовании средств логической связи

Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче.

Допускается не более четырёх негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более трёх негрубых фонетических ошибок.

Задание выполнено частично: цель общения достигнута частично; тема раскрыта в ограниченном объеме:

-один аспект не раскрыт,

ИЛИ

-все аспекты задания раскрыты неполно,

ИЛИ

-два аспекта раскрыты не в полном объеме, третий аспект дан полно и точно.

Объем – 60-84 %.

Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершенный характер, НО отсутствует вступительная ИЛИ заключительная фраза, имеются одно-два нарушения в использовании средств логической связи

Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче.

Допускается не более пяти негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более четырёх негрубых фонетических ошибок.

1

Задание не выполнено: цель общения не достигнута, т.е. два аспекта содержания не раскрыты.

Объем высказывания менее 60% заявленному в задании.

Высказывание нелогично, вступительная и заключительная фразы отсутствуют, средства логической связи практически не используются

Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных лексико-грамматических и фонетических ошибок – шесть и более лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ пять и более фонетических ошибок ИЛИ более трёх грубых ошибок

0

Максимальное количество баллов за выполнение этого задания – 6 баллов.

Система оценивания

Отметка «5» выставляется за правильное выполнение 100% - 71% работы.

Отметка «4» выставляется за правильное выполнение 69%-60% работы.

Отметка «3» выставляется за правильное выполнение 59%-50% работы.

Отметка «2» выставляется при выполнении 0-49% работы

Отметка

«2»

«3»

«4»

«5»

  %

0-49

50-59

60-69

71- 100

II полугодие

  1. Контроль навыков аудирования

Listening

https://ok-tests.ru/unit-7-plum/     Saturday’s chores

1. What does the boy want to do at the beginning of the conversation?

 A. go play outside

 B. watch TV

 C. play video games

2. What is one thing the boy is NOT assigned to do around the house?

 A. clean the garage

 B. vacuum the floors

 C. wash the walls

3. What does the boy have to do in his bedroom?

 A. put away his books

 B. make his bed

 C. pick up his dirty clothes

4. What is the father going to do while the boy is doing his household chores?

 A. wash the car

 B. paint the house

 C. work in the yard

5. Where will the father and son go after the housework is done?

 A. to a movie

 B. out to eat

 C. to a ball game

Правильные ответы

1 A    2 A    3 B    4 C   5 B

Критерии оценивания заданий

За каждый правильный ответ обучающийся получает 1 балл.

Максимум за успешное выполнение всего задания — 5 баллов.

Система оценивания

Отметка «5» выставляется за правильное выполнение 100% - 71% работы.

Отметка «4» выставляется за правильное выполнение 69%-60% работы.

Отметка «3» выставляется за правильное выполнение 59%-50% работы.

Отметка «2» выставляется при выполнении 0-49% работы

Отметка

«2»

«3»

«4»

«5»

  %

0-49

50-59

60-69

71- 100

2)  Контроль навыков чтения

Reading  

Тексты 1 – 6 относятся к различным рубрикам. Установите соответствие каждого текста рубрикам из списка A – G и занесите верный вариант в таблицу. Каждая рубрика соответствует лишь одному тексту, при этом среди них одна лишняя.

A. ARTICLE ON HIGHER EDUCATION

B. JOBS

C. INFORMAL LETTER TO A TEENAGE MAGAZINE

D. TRAVELLING

E. HEALTH

F. FILM BLURB

G. ADVERTISEMENT FOR A CELLULAR PHONE

1. Hi, CLICK,

   We are two friends, Dario and Michele. We sit together at school. We are eleven years old.   We live in a village near Florence. …

2. Join us for the trip of a lifetime, cycling 400 km across this most beautiful of Caribbean islands. Enjoy the lush, tropical landscapes, soft, sandy beaches, fine architecture and warm, friendly welcome of Cuba.

3. The Man in the Iron Mask. Leonardo Di Caprio takes on the dual role of the evil Louis XIV and his kind twin brother in this Hollywood adaptation of the Dumas classic. With Gepardieu, John Malkovich and Jeremy Irons as the three musketeers, this should be a belter. Sadly, it isn’t.

4. We are looking for new staff to join our friendly dedicated team and have a variety of posts available. You should have good communication skills, great personality and a strong will.

5. The new Motorola has a built-in digital camera, Multi-media messaging, quality ringtones and downloadable games. Play more, say more and explore the world with Motorola.

6. The world is changing around us. To stay ahead we need to keep learning. In many cases our careers depend on it. The Open University has become a leading provider of learning for people who need to develop their careers.

Текст

1

2

3

4

5

6

Рубрика

Правильные ответы: 1 с  2 d  3 f  4 b 5g 6 a

Критерии оценивания заданий

За каждый правильный ответ обучающийся получает 1 балл.

Максимум за успешное выполнение всего задания 6 баллов.

Система оценивания

Отметка «5» выставляется за правильное выполнение 100% - 71% работы.

Отметка «4» выставляется за правильное выполнение 69%-60% работы.

Отметка «3» выставляется за правильное выполнение 59%-50% работы.

Отметка «2» выставляется при выполнении 0-49% работы

Отметка

«2»

«3»

«4»

«5»

  %

0-49

50-59

60-69

71- 100

3) Контроль навыков письма

Writing

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Nick who writes:

…I’m going to do a project on reading in different countries. Could you help me? Do young people read as much as old people in your country? Do you prefer to read E-books or traditional books? Why? How much time do you and your friends spend reading daily?

As for the latest news, I have just joined a sport club…

Write a letter to Nick.

In your letter

- answer his questions

- ask 3 questions about Nick’s sport club

Write 100–120 words.

Remember the rules of letter writing.

Критерии оценивания

- Организация (0-1-2-3 балла) – высказывание логично, соответствует плану, есть вступление, заключение, деление на абзацы, правильные связки;

 - грамматическое и лексическое оформление (0-1-2-3 балла) – 0 ошибок - 3 балла; 1-2 ошибки - 2 балла; 3-4 ошибки - 1 балл; при 5 ошибках 0 баллов.

- орфография и пунктуация (0 -1 балл) - при 5 ошибках 0 баллов.

Система оценивания

Количество баллов

оценка

9-10 баллов

5

7-8 баллов

4

5-6 баллов

3

4 и менее баллов или если 0 баллов за содержание

2

4) Контроль навыков говорения

Give a talk on mobile phones.

Remember to say:
• why many people choose to use mobile phones
• why some people are against mobile phones
• if it is a good idea to bring mobile phones to school, why/why not
• what other means of communication are popular nowadays, why

You will have to talk for 2-2.5 minutes. The examiner will listen until you have finished. Then she/he will ask you some questions.

Warm up
1. Do you like going to school?
2. What are your favourite classes/subjects?
3. What do you like doing in your free time?

Ask only those questions which the student has not covered while giving the talk.
1. Why do many people choose to use mobile phones?
2. Why are some people against mobile phones?
3. Is it a good idea to bring mobile phones to school? Why/why not?
4. What other means of communication are popular nowadays? Why?
All of these ideas must be covered.
Finally, you must ask each student the following question:
Do you think the regular telephone will disappear in the future? Why/why not?

Устное высказывание

Языковое оформление высказывания

(допустимое количество ошибок)

Баллы

Задание выполнено полностью: цель общения достигнута; тема раскрыта в полном объеме –85-100%

Высказывание логично и имеет завершенный характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно

Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче.

Допускается не более четырёх негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более трёх негрубых фонетических ошибок

3

Задание выполнено: цель общения достигнута, НО тема раскрыта не в полном объеме (один аспект раскрыт не полностью). Объем – 69-84%.

Высказывание логично и имеет завершенный характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно

Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче.

Допускается не более пяти негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более четырёх негрубых фонетических ошибок.

2

Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершенный характер, НО отсутствует вступительная ИЛИ заключительная фраза, имеются одно-два нарушения в использовании средств логической связи

Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче.

Допускается не более четырёх негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более трёх негрубых фонетических ошибок.

Задание выполнено частично: цель общения достигнута частично; тема раскрыта в ограниченном объеме:

-один аспект не раскрыт,

ИЛИ

-все аспекты задания раскрыты неполно,

ИЛИ

-два аспекта раскрыты не в полном объеме, третий аспект дан полно и точно.

Объем – 60-84 %.

Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершенный характер, НО отсутствует вступительная ИЛИ заключительная фраза, имеются одно-два нарушения в использовании средств логической связи

Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче.

Допускается не более пяти негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более четырёх негрубых фонетических ошибок.

1

Задание не выполнено: цель общения не достигнута, т.е. два аспекта содержания не раскрыты.

Объем высказывания менее 60% заявленному в задании.

Высказывание нелогично, вступительная и заключительная фразы отсутствуют, средства логической связи практически не используются

Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных лексико-грамматических и фонетических ошибок – шесть и более лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ пять и более фонетических ошибок ИЛИ более трёх грубых ошибок

0

Максимальное количество баллов за выполнение этого задания – 6 баллов.

Система оценивания

Отметка «5» выставляется за правильное выполнение 100% - 71% работы.

Отметка «4» выставляется за правильное выполнение 69%-60% работы.

Отметка «3» выставляется за правильное выполнение 59%-50% работы.

Отметка «2» выставляется при выполнении 0-49% работы

Отметка

«2»

«3»

«4»

«5»

  %

0-49

50-59

60-69

71- 100

Итоговая контрольная работа


Part I. Grammar and Vocabulary.

1. Fill in: preserve, irresistible, satellite, confess, separated, abandoned, achieve, burglar, single, cope.

  1. When she __ from her husband, she moved to her parents’ house.
  2. It’s difficult to be a __ parent.
  3. He can’t __ with stress.
  4. They caught the __ red-handed as he was carrying the stolen TV out of the house.
  5. Did the man __ to the fraud?
  6. It was an __ challenge for the two man to climb Siula Grande.
  7. In the industrial part of the city there are a lot of __ warehouses because businesses have moved away.
  8. The first __ was put into orbit by the Russians in 1957.
  9. Kevin is determined to __ his goal of becoming a lawer.
  10. The World heritage Organisation works hard to __ ancient sites.

2. Put the verbs in the correct form

1. We (go) to the flea market yesterday.

2. Have you typed the contract yet? – Actually I just (start) before you (walk) in.

3. When (retire) your dad?

4. I’m tired of (play) computer games.

5. I can’t stand (watch) horror films.

6. I can’t wait (tell) Tina the good news.

7. He is old enough (drive) a car.

8. The Great Sphinx (build) thousands of years ago.

9. I think there’s someone behind us. – Yes, we (follow).

10. The new hospital (open) by the Prime minister next Monday.

3. Fill in the correct prepositions of the phrasal verbs

1. We came __ a beautiful antique table at the flea market. 2. Due to the snow we put __ our trip. 3. Keep __ from unlit areas at night. 4. Why don’t this toothache go __? 5. Moving house completely did me __.

4. Fill in the correct preposition

1. Pay attention __ the teacher’s instructions.

2. Why do you always insist __ sitting here?

3. Jane recovered __ her illness very quickly.

5. Fill in the correct word derived from the word in bold

1.Please, express your _____ with new rules directly. DISAGREE

2.Jack stared at Helen in _____ AMAZE

3.Stay in our comfortable _____ and relax in style! ACCOMMODATE

4.It’s _____ to buy cigarettes in Britain if you’re under 16. legal

5.They admitted that it had been _____ for him to comment on the matter. appropriate

6.He was _____ single-minded about his career. possible

Правильные ответы:

1

1. separated

2. single

3. cope

4. burglar

5. confess

6. irresistible

7. abandoned

8. satellite

9. achieve

10. preserve

2.

1. We went to the flea market yesterday.

2. Have you typed the contract yet? – Actually I had just started before you walked in.

3. When did your dad retire?

4. I’m tired of playing computer games.

5. I can’t stand watching horror films.

6. I can’t wait to tell Tina the good news.

7. He is old enough to drive a car.

8. The Great Sphinx was built thousands of years ago.

9. I think there’s someone behind us. – Yes, we are being followed.

10. The new hospital will be opened by the Prime minister next Monday.

3.

1. We came across a beautiful antique table at the flea market. 2. Due to the snow we put off our trip. 3. Keep away from unlit areas at night. 4. Why don’t this toothache go away? 5. Moving house completely did me in.

4.

1. Pay attention to the teacher’s instructions.

2. Why do you always insist on sitting here?

3. Jane recovered from her illness very quickly.

5.

1.disagreement

2.amazement

3.accomodation

4.illegal

5.inappropriate

6.impossibly

Критерии оценивания заданий

За каждый правильный ответ обучающийся получает 1 балл.

Максимум за успешное выполнение всего задания 34 балла.

Система оценивания

Отметка «5» выставляется за правильное выполнение 100% - 71% работы.

Отметка «4» выставляется за правильное выполнение 69%-60% работы.

Отметка «3» выставляется за правильное выполнение 59%-50% работы.

Отметка «2» выставляется при выполнении 0-49% работы

Отметка

«2»

«3»

«4»

«5»

  %

0-49

50-59

60-69

71- 100


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольные измерительные материалы по английскому языку для 7 класса к УМК В.П.Кузовлев и др. «English»

Контрольные измерительные материалы по английскому языкудля 7 класса  к УМК В.П.Кузовлев и др. «English»...

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 8 класса

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 8 класса по учебнику М.Ю. Кауфман...

контрольно-измерительные материалы по английскому языку 5-9 класс

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку 5-9 класс...

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 5 класса

В работе столкнулась с необходимостью разрабатывать собственные контрольно-измерительные материалы. Тесты, которые есть в УМК по английскому языку Ю.А.Комаровой, И.В. Ларионовой ,Ж. Перрет можно найти...

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 3 класса (УМК Кузовлев)

6 контрольных работ для учеников 3 класса (УМК Кузовлев) расчитанные на 1 и  2 четверти   и направленные на контроль всех видов деятельности. Формат работ соответствует  к формату ...

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 7 класса по УМК «Английский в фокусе» (Spotlight 7)

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 5 класса по УМК «Английский в фокусе» (Spotlight 5)...