Мои публикации
методическая разработка по английскому языку (10 класс)
Методические разработки по предмету "Английский язык"
Скачать:
Предварительный просмотр:
ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ НА ТЕМУ “CHRISTMAS WITH LITTLE RED RIDING HOOD”
(номинация "Внеклассное мероприятие по иностранному языку")
Пупырева М.С.
МБОУ СОШ пгт.Коммунистический
Советский район
Ханты-Мансийский автономный округ-Югра
Театральное представление на английском языке “ Christmas with Little Red Riding Hood”
Сценарий предлагается для учащихся, изучающих английский язык (2-4год обучения)
Цель мероприятия:
- Прививать интерес к изучению английского языка;
- Развивать творческую активность учащихся;
- Применять полученные знания на практике;
- Формировать коммуникативные, личностные, познавательные универсальные учебные действия на материалах АЯ.
CHRISTMAS WITH LITTLE RED RIDING HOOD
A play
Characters:
Little Red Hood
Mother
Father
Grandmother
Wolf
Santa Claus
Forest animals
Postman
Scene 1.
Mother: My dear! Where are you, Red Hood?
Red Hood: I`m here, Mum! Good morning!
Mother: What are you doing?
Red Hood: Oh, I`m very busy. I want to send greetings cards to my friends for Christmas. I`m painting now.
Mother: That`s nice! I want you to go to our Granny and give her a Christmas pudding.
Red Hood: Oh, with pleasure! Where is my basket?
Mother: Here it is. Put some apples and a box of chocolates in it!
Red Hood: I`ll give her my greetings card for Christmas, too.
Father: Oh, how beautiful it is! I`m going with you. Our forest is not safe.
Red Hood: All right! Let`s go! Good bye, Mummy!
Mother: Good bye, see you soon!
Scene 2. In the wood
Red Hood: How nice is here in the wood! I`ll pick some beautiful fir-tree brunches for my Granny. May I, Daddy?
Father: Yes, you may, dear, but don`t go far away. I`ll peck some wood for grandma`s oven.
Red Hood: Oh, I know a tongue twister about wood: How much wood would a woodpecker peck if a woodpecker could peck wood?(is going and singing)
Wolf (appears): Hello, little girl! What`s your name?
Red Hood: I`m Little Red Riding Hood.
Wolf: How old are you? And why are you alone in the forest?
Red Hood: I am 7, Mr.Wolf. My father and I`re going to my grandma to celebrate Christmas.
Wolf: With your father? What a pity! Where does your Granny live then?
Red Hood: Not very far, near the river.
Wolf: Oh, I`m very busy now. I must hurry up! Bye-bye!
Father: I`m here, honey! How are you?
Red Hood: Not too bad. I have met Mr.Wolf in the wood.
Father: Really? Weren’t you afraid of him?
Red Hood: I wasn`t. He has gone away. He is very busy.
Father: Yeah, our Granny is in danger! The Wolf is hungry and it want to eat her. We must help her! Hurry up!
Scene 3. In the Granny`s House
Wolf: Clap, clap, clap
Rap, rap, rap
Tap, tap, tap
I`m knocking at the door!
Grandma: Who is there?
Wolf: I`m your Red Hood. May I come in?
Grandma: Come in, my dear! You are welcome! Oh, Mr.Wolf!
Wolf: I`m hungry! I want to eat you!
Grandma: Mr.Wolf, you needn`t eat me. We are going to have a Christmas party! Come and stay here with us! Santa Claus will come soon!
Wolf: Santa Claus? What a surprise! Then I can make a cake for him!
Santa Claus: Knock-knock-knock! Here we are! Are you waiting for us?
Grandma: Of course, we are! Come in! You are welcome! Red Hood, dear!
Red Hood: Merry Christmas, dear Granny! Where is the Bad Wolf?
Grandma: The Wolf is not bad! He is making a cake for all us.
Santa Claus: I`m very pleased to hear that!
Wolf: Dear Santa, I promise to be good next year! I`ll help all the animals in the forest!
Santa Claus: I hope you will. But where are my forest friends?
Father: Here they are! Hares, squirrels, foxes, birds, come in and have a Christmas party with us!
Santa Claus: I have got presents for you! Merry Christmas and Happy New Year! Let`s sing a song with me “We wish you a merry Christmas”
Wolf: Let`s try my Christmas cake with raspberries! I hope it is very tasty.
Sing along: Good tidings we bring to you and your kin, good tidings for Christmas and a Happy New Year!
Grandma: What a merry Christmas party we have! Our forest friends know many rhymes and poems about winter. Am I right?
Hares, squirrels, foxes, birds: Yes, we know.
***
It`s winter, it`s winter,
Let us skate and ski!
It`s winter, it`s winter,
It`s great fun for …me!
***
Down comes the snow
On a winter day.
I make a snowman
When I go to play!
***
We go up the street,
And we make the snow speak
With our little feet-
Crickle, crickle, crrreet,
Crickle, crickle, crrreet.
***
Singing, dancing, merrily
Round the Christmas tree.
Merrily, merrily, merrily
Round the Christmas tree.
***
It`s winter now, so bundle up tight!
Warm mittens and caps will be just right.
Ice on the lake, snow on the ground,
Time to ski and skate all around.
Winter, spring, summer, fall-
I like winter best of all!
***
Christmas day, happy day!
We all dance and sing and play!
Santa Claus: HO-HO-HO! Let`s play “Like This”
How do you walk? - Like this!
How do you run?-Like this!
How do you sleep?-Like this!
How do you sleep?-Like this!
How do you dance?–Like this !
How do you smile?-Like this!
How do you think?-Like this!
How do you drink?(swim, climb,jump, play,…)etc
(Santa tries to confuse the players doing false).
Wolf: Dear Santa, would you give me a Christmas present? I will be very happy. Nobody gives me presents.
Santa: Oh, with pleasure, but first, guess my riddles!
Wolf: I will.
Santa Claus: It`s something you can read. It has a lot of pictures and it is interesting.
Wolf: Oh, I know, it is a book.
Santa Claus: You are right. This book is your present! Hares, can you guess this riddle? It is round. It may be red, yellow, green. It is tasty.
Hares: Apples!
Santa Claus: Here you are! Help yourselves!
Red Hood: I want to guess, too!
Santa Claus: Now, listen! It is a thing you can play with. It has got blue eyes, a pretty head, long hair and many dresses. What is it?
Red Hood: I think it`s a beautiful doll.
Santa Claus: Yes, a very nice doll. It is yours.
All: Thank you very much, dear Santa!
Grandma: You are very smart! Somebody is knocking! Who is there?
A postman: I am a postman. I`m looking for Santa Claus. I have a letter for him .
Santa Claus: What a letter? Let`s read it. I`m sorry, I must go now. Will you sing my favourite song for me? It is “Jingle Bells”
All: Of course, we sing!
Dashing through the snow
In a one-horse open sleigh.
Over the fields we go
Laughing all the way.
Bells on bob-tail ring
Making spirits bright!
What fun it is to ride and sing
A sleighing song tonight!
Jingle bells, jingle bells,
Jingle all the way!
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh!
Santa Claus: Good bye, see you next Christmas!
All: Good bye, dear Santa! See you!
Red Hood: Dear Granny, thank you for your tasty food and a merry party! Our mother is waiting for us! Good bye, friends! Merry Christmas!
All: Merry Christmas!
Заявка участника
ФИО участника (полностью) | Пупырева Мария Сергеевна |
ФИО научного руководителя (полностью) | - |
Название разработки | Рождество с Красной Шапочкой Christmas with Little Red Riding Hood |
Номинация | Внеклассное мероприятие по иностранному языку |
Электронная почта | pupyreva58@mail.ru |
Предварительный просмотр:
Муниципальное образовательное учреждение средняя общеобразовательная школа п.Коммунистический
Учитель:Пупырева Мария Сергеевна
Конспект урока английского языка в 6 классе по теме: «Home, sweet home»
()
УМК: «English-6»,
Авторы: Кузовлев В.П., Изд-во «Просвещение», 2017
Тема урока: «Home, sweet home».
Тип урока: урок обобщения и систематизации
Представление о результатах:
1. Личностные результаты:
-формирование бережного отношения к планете.
2. Метапредметные результаты:
-развитие регулятивных УУД;
(умение планировать свои действия в соответствии с поставленной задачей и условиями ее реализации)
- развитие коммуникативных УУД;
(умение слушать и высказывать свое мнение по предложенной ситуации, развивать чувство сотрудничества при работе в парах и в группе)
3. Предметные результаты:
- научить использовать изученные лексические и грамматические единицы в кратких монологических высказываниях,
-совершенствование навыков говорения, аудирования.
Цели урока:
1.Учебная:
-формирование навыка использования изученных лексических и грамматических единиц в монологических высказываниях и диалоге, повторение изученной грамматики по теме: there is/ there are
- совершенствование навыков аудирования, говорения.
2.Воспитательная:
- воспитание бережного отношения к своему дому;
- умение работать в паре, в группе;
3. Развивающая:
-развитие внимания, памяти;
- развитие способности и готовности общаться.
Задачи:
Активизация лексики по теме: “ Homes and Houses”.
Формирование коммуникативной компетенции (монолог и диалог).
Совершенствование навыков аудирования.
Оснащение урока: учебник English 6
компьютер
мультимедийный
проектор
аудио файл
Ход урока:
- Организационный момент.
Good morning, dear students. How are you ? I hope you are fine today.
Sit down, please. Let's start our lesson.
- Целеполагание, сообщение задач урока, мотивация учебной деятельности.
Please look at the screen. Read the proverbs and try to guess their meanings. What are we going to speak about ?
(Учащиеся смотрят на слайд и пробуют соотнести английские пословицы с русским переводом, затем сообщают тему урока)
My home is my castle. a) В гостях хорошо, а дома лучше
There is no place like home. b) Лучше дома места нет
East or West, home is best! с) Мой дом - моя крепость
We are going to speak about houses and try to describe a house.
- Введение лексики по теме .
Open your books p.40-41, Let`s pronounce the words together. Match the words with their translation and write them down in alphabetical order.
Учащиеся произносят новые слова вместе с учителем на с 40-41, их задача - самостоятельно подобрать перевод слов, который дан в таблице, записать слова в алфавитном порядке.
1.bathroom -2.ванная
2.bedroom - 1. спальня и т.д.
- Аудирование.
We are going to listen to several conversations. (упражнение 2, c 42) You have to choose the room where the conversation is taking place.There is one extra option.
Учащиеся слушают аудио и выбирают варианты ответов.
- Активизация лексики. Работа в парах.
Match the words and expressions with their places.Учащиеся работают с карточками. Выражения и слова из аудио упр 15 соотносим с местом, где происходила беседа.
to take a coat | bathroom |
to clean one's teeth and wash | kitchen |
new recipe, cook, buckwheat porridge | living room |
to watch a documentary | hall |
- Говорение. Совершенствование грамматических навыков.
Each group chooses one room in the house. You have to describe a room in the picture, using there is/ there are..
Ребята выбирают дом на слайде, готовятся, обсуждают и составляют описание дома с помощью конструкции there is/ there are.
7. Чтение.
Open your books p.42.Let`s read ex.2) in pairs
Ученики читают диалог на стр 40 и подбирают подходящую картинку каждому абзацу.
Переводим на русский.
8.Подведение итогов. Рефлексия.
Today we have done a lot of work.
What useful words did you remember? Where can you use new words? Was the lesson interesting? What did you like most of all?
На партах лежат картинки с домиками.
Если ребята считают, что задания были не трудными и в их ответах почти не было ошибок, они закрашивают домик зеленым цветом, если было немного ошибок и небольшие затруднения - желтым, если задания показались трудными - красным.
If you liked the lesson and the tasks were not very difficult for you, colour your house green
If you had a few mistakes, colour it yellow
If the tasks were very difficult for you colour the house red
9.Оценка деятельности учащихся. Домашнее задание.
Your marks for today…
Homework: You can choose your task.
- Read dialogue at p 42
- make a description of your flat or house p.43 ex.3)
- make a project (My home)
Thank you for the lesson. Have a nice day!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Мои публикации
Музыка в системе интегрированного общеобразовательного пространства...
Публикации
Данные статьи были размещены на сайте школы, публиковались в районной газете "Сельские зори"....
Подтверждения публикации авторских методических материалов на сайтах
Более 20 работ размещены на сайтах Интернета...
Публикация Зоткиной Н.И.
Публикация"Национальная идея выражается в языке"...
Понятие компьютерной публикации. Средства создания публикаций. Виды публикаций, их шаблоны. Структура публикаций
Познакомить учащихся: с понятием компьютерной публикации; с видами публикаций; с понятием шаблона публикации и ее структуры; со средствами создания публикации.Научить учащихся: использовать программу ...
10. Наличие публикаций, включая интернет-публикации.
Профессиональный опыт....
X критерий. Распространение педагогического опыта. Наличие публикаций, включая интернет-публикации
Распространение педагогического опыта. Наличие публикаций, включая интернет-публикации годНазвание изданияТема статьиУровеньРезультат2017Материалы Всероссийской открытой научно-практической конфе...