контрольная работа 8 кл промеж
тест по английскому языку (8 класс)

Пашкевич Юлия Олеговна

Промежуточная контрольная работа для 8 класса (на основе материала сайта ФИПИ и УП "Grammar and Vocabulary" Macmillan

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 8_promezhut.docx20.65 КБ

Предварительный просмотр:

 Промежуточная контрольная работа

8 Г

16.12.19

1 вариант

  1. Вы услышите 4 коротких диалога, обозначенных A, B, C, D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.
  1. In a restaurant
  2. In a national park
  3. In a cinema
  4. In a supermarket
  5. In a bedroom

A

B

C

D

2. Выберите правильный вариант ответа. Занесите ответы в таблицу.

5. When you rang, I ________________ my bike.

a) cleaned   b) was cleaning  c)used to clean   d) clean

6. I really   __________ the meal we had at your party last Tuesday.

a) was liking    b) liked            c)like                     d) am liking

7.  Have you  ____________ been on a school trip?

a) yet               b)for                c) before                 d) ever

8. The exam _______ when Jimmy finally found the right room.

a) has already started      b) already started     c) had already started    d) already starts

9. I like basketball, but I  ___________ volleyball.

a) prefer      b)have preferred      c) am preferring       d)had preferred

10. We won the match because we _________________hard the week before.

a) have practised    b) practise      c) had been practising      d) have been practising

11.  You look worried. _______________about what happened last night?

a)  Do you think      b)Are you thinking       c) You think   d    ) You are thinking

5

6

7

8

9

10

11

3. Преобразуйте выделенные слова, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию предложения. Запишите слово заглавными буквами в бланк ответа.

12.  Why are kittens such _______ ___ animals?                                                      PLAY

13.  These days, most of us have a CD ____________.                                           COLLECT

14. I want   ____________ at all times during the exam.                                      SILENT

15. I’ve only been learning Arabic for a few months, so I’m still a ______.        BEGIN

16. For most people, a good   ______helps get a better job.                               EDUCATE

17. Have you ever taken part in any ____________events?                                 ATHLETE

18. Three of your answers are ________, so you got 17 points out of 20.         CORRECT

12

13

14

15

16

17

18

Прочитайте тексты и установите соответствие между заголовками 1-8 и текстами A-G. Используйте каждую букву один раз. В задании есть один лишний заголовок.

19

20

21

22

23

24

25

Тексты

A

B

C

D

E

F

G

Заголовки

1. 

Coffee in the New World

 

2. 

The original taste of coffee

 

3. 

A chance discovery

 

4. 

A place for communication

 

   

5. 

An illegal drink

 

6. 

A long journey to Europe

 

7. 

Growing coffee plants

 

8. 

Different recipes

 

A. 

Coffee was first found in Eastern Africa in the area we know today as Ethiopia. A popular legend says that one day a man called Kaldi was watching his goats eating grass and leaves. He noticed that after eating berries from a certain bush the goats became very active. Curious, Kaldi tried the berries himself. He found that these berries gave him additional energy. The story quickly spread throughout the region.

B. 

The first coffee berries were transported from Ethiopia to Arabian countries and then they were cultivated in Yemen. From there, coffee travelled to Turkey where coffee beans were roasted for the first time over open fires. The roasted beans were crushed and then boiled in water, creating the drink we enjoy today. Finally, in the seventeenth century coffee arrived in France, Britain and Italy.

C. 

The first coffeehouses opened in Mecca and quickly became popular centres of social and political activity. The government believed that coffee stimulated radical thinking, and the governor even thought it might unite his opposition. As a result, coffee was forbidden in Mecca. The same thing happened in Turkey a century later, when coffee drinkers were severely punished.

D. 

They say, in 1776 the thirteen American colonies adopted coffee as their national drink instead of tea. When the British tried to raise the tax on tea, Americans refused to buy it and switched to coffee. In fact, by drinking coffee Americans demonstrated their political views and their dislike for the British – the famous tea-lovers.

E. 

The Italians drink their espresso with sugar, the Germans and Swiss add an equal part of hot chocolate, the Mexicans prefer it with cinnamon, and the Belgians – with chocolate. Coffee drinkers in the Middle East usually add cardamom and spices. The Egyptians, on the other hand, are extremely fond of pure, strong coffee. They add neither milk nor cream.

F. 

Plain and simple, nothing else. People discovered that if they drank coffee slowly they could taste bitterness, sourness, sweetness and saltiness. For a long time such a taste was new and more than enough. It needed no improvement. Only later did they start experimenting with coffee by adding milk, chocolate, and other flavors. However, nothing can hide the taste of real coffee.

G. 

When the first European coffeehouses opened, they quickly grew into places where people played chess, exchanged gossip, sang and danced. Coffeehouses were very popular because anyone could go and enjoy a cup of the drink. The price of a cup of coffee was reasonable. European coffee houses became meeting points for intellectuals, writers and businessmen. 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по природоведению 5 класс; контрольная работа по географии 6 класс "Гидросфера"

Контрольные работы составлены с учётом материалов учебников "Природоведение 5 класс"  авторы: Т.С. Сухова, В.И.Строганов и "Землеведение 6 класс" авторы :В.П.Дронов,Л.Е.Савельева.Данные работы ап...

Комплексные числа.Контрольная работа №1 и контрольная работа №2

Контрольная работа №1 и №2 по теме " Комплексные числа" на курсах "Учитель профильной школы"...

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы по ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводства МДК. 04.03Организация малого бизнеса для студентов заочной формы обучения Специальность

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы  поПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводства МДК. 04.03Организация малого...

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы по ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводства МДК.04.02. Учет и анализ хозяйственной деятельности для студентов заочной формы обучения

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы  по  ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводстваМДК.04.02. Учет и анализ хо...

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы по ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции животноводства МДК.04.01. Управление структурным подразделением организации для студентов заочной формы

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы  по  ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции животноводства МДК.04.01. Управление ...

Контрольная работа №8 Итоговая контрольная работа

Контрольная работа №8Итоговая контрольная работа...