Серия презентаций к урокам по учебникам Spotlight и Starlight, 7-ой класс
презентация к уроку по английскому языку (7, 8 класс)
Серия презентаций к урокам по учебнику Starlight 7-8 классы
Скачать:
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Irregular Verbs: be – was/were – been быть do- did – done делать go – went – gone идти see – saw – seen видеть hear – heard – heard слышать put – put – put класть, положить meet – met – met встречать feel – felt – felt чувствовать leave – left – left уезжать, покинуть send – sent – sent отправлять come – came – come приходить become – became – become стать, становиться overcome – overcame – overcome преодолевать catch – caught – caught поймать fight – fought – fought сражаться find – found – found найти write – wrote – written писать hide – hid – hidden прятаться break – broke – broken ломать wake – woke – woken пробуждаться take – took – taken – взять, брать
p.26: Lead the Way!
Homework: В журнале будет карта урока на понедельник: Текст стр.27, чтение, работа с лексикой и относительными местоимениями ( whose, which, who, why, where, when) – карту выполнить и на почту
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Irregular Verbs: be – was/were – been быть do- did – done делать go – went – gone идти see – saw – seen видеть hear – heard – heard слышать put – put – put класть, положить meet – met – met встречать feel – felt – felt чувствовать leave – left – left уезжать, покинуть send – sent – sent отправлять come – came – come приходить become – became – become стать, становиться overcome – overcame – overcome преодолевать catch – caught – caught поймать fight – fought – fought сражаться find – found – found найти write – wrote – written писать hide – hid – hidden прятаться break – broke – broken ломать wake – woke – woken пробуждаться take – took – taken – взять, брать
p.26: Lead the Way! Vocabulary Hobbies Writing stories Sewing Fencing Ice-skating Knitting Playing chess Character Determined Curious Daring Fit Patient sociable
Teens with drive Ex.4 p. 46: Which teenager 1) Became well-known from the Internet? 2) designed something? 3) won a prize? 4) holds the record for something? 5) wanted to help people in need Ex. 7 p. 26: Which teenager do you find interesting? Why? Write a short E-mail.
Words in bold: … caught the attention of … (catch) … a contact … determined to succeed … a reality … a professional footballer … took off! (take off) … a substitute … replaced (replace) disease … refrigerate the blood samples … detects the virus! (detect)
Homework: В журнале есть карта урока на понедельник (1-ый урок) 30/11/20: Текст стр.27, чтение, работа с лексикой и относительными местоимениями ( whose, which, who, why, where, when) – карту выполнить и на почту 2. Учить неправильные глаголы!!!! (слайд 2 презентации) 3. Ex. 7 p.26 – write a short E-mail (120 words)
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Irregular Verbs: be – was/were – been быть do- did – done делать go – went – gone идти see – saw – seen видеть hear – heard – heard слышать put – put – put класть, положить meet – met – met встречать feel – felt – felt чувствовать leave – left – left уезжать, покинуть send – sent – sent отправлять come – came – come приходить become – became – become стать, становиться overcome – overcame – overcome преодолевать catch – caught – caught поймать fight – fought – fought сражаться find – found – found найти write – wrote – written писать hide – hid – hidden прятаться break – broke – broken ломать wake – woke – woken пробуждаться take – took – taken – взять, брать
Vocabulary & grammar Character determined curious daring fit patient sociable imaginative creative artistic Relative pronouns/ adverbs who which that whose when where why
Words in bold : exciting to stage I can’t tell who’s who! blond hair He played the part of the White Rabbit! He’s so cute ! to introduce
Homework: Работа со словарём: стр. WL4 , заголовок “3b Who’s who?” Карта оффлайн урока на понедельник (1-ый урок) в журнале Повторять неправильные глаголы
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Irregular Verbs: be – was/were – been быть do- did – done делать go – went – gone идти see – saw – seen видеть hear – heard – heard слышать put – put – put класть, положить meet – met – met встречать feel – felt – felt чувствовать leave – left – left уезжать, покинуть send – sent – sent отправлять come – came – come приходить become – became – become стать, становиться overcome – overcame – overcome преодолевать catch – caught – caught поймать fight – fought – fought сражаться find – found – found найти write – wrote – written писать hide – hid – hidden прятаться break – broke – broken ломать wake – woke – woken пробуждаться take – took – taken – взять, брать
https://youtu.be/CmuOk74ifqc
Describing people What does she look like? – Как она выглядит? What is she like? – Какова она по характеру?
Tell me about your classmate: What does he/she look like? What does he/she usually wear? What is she/he like?
Homework: Выслать все долги, решить все прошлые ссылки Ссылка в электронной тетради: https://edu.skysmart.ru/student/kakexepure Повторять неправильные глаголы
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Irregular Verbs: be – was/were – been быть do- did – done делать go – went – gone идти see – saw – seen видеть hear – heard – heard слышать put – put – put класть, положить meet – met – met встречать feel – felt – felt чувствовать leave – left – left уезжать, покинуть send – sent – sent отправлять come – came – come приходить become – became – become стать, становиться overcome – overcame – overcome преодолевать catch – caught – caught поймать fight – fought – fought сражаться find – found – found найти write – wrote – written писать hide – hid – hidden прятаться break – broke – broken ломать wake – woke – woken пробуждаться take – took – taken – взять, брать
Against all odds Stephen William Hawking
Ex.2p.30 determined brave artistic imaginative ingenious
famous work cope lose control give Ex.3 p.30: find the prepositions that follow these words in the text
Explain the words in bold: laws of the universe to diagnose muscles to start a career blinking wheelchair to enable to give up on to achieve
Homework: Выслать все долги, решить все ссылки Повторять неправильные глаголы Ex.6 p.30 – написать статью 80-100 слов о человеке, которым ты восхищаешься, используя план и деление на 4 абзаца, (как в тексте на стр.30)
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Irregular Verbs: be – was/were – been быть do- did – done делать go – went – gone идти see – saw – seen видеть hear – heard – heard слышать put – put – put класть, положить meet – met – met встречать feel – felt – felt чувствовать leave – left – left уезжать, покинуть send – sent – sent отправлять come – came – come приходить become – became – become стать, становиться overcome – overcame – overcome преодолевать catch – caught – caught поймать fight – fought – fought сражаться find – found – found найти write – wrote – written писать hide – hid – hidden прятаться break – broke – broken ломать wake – woke – woken пробуждаться take – took – taken – взять, брать
The Yeoman Warders
Ex.2p.31 A who B when A that B where A that B who A who B whose A where B when
Befeaters guard the Tower of London They have been around for over 500 years They don’t help tourists They have two uniforms Befeaters eat lots of meat Ex.3 p.31: decide if the questions are true, false or not stated
Explain the words in bold: … dates back to… … is guarded by … … as bodyguards … as guides… … ravens … the armed forces… … striking red… uniform … on formal occasions
A Tower of London Where is it? Who can you see there? What do they look like? What do they do there?
Homework: Закрыть все долги Повторять слова раздела 3: стр. WL4-WL5 (3a, 3b, 3c, 3d – новые слова должны быть в словарике) На черновике решить упр.4-7 стр.34 – будем проверять на онлайн уроке
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Irregular Verbs: be – was/were – been быть do- did – done делать go – went – gone идти see – saw – seen видеть hear – heard – heard слышать put – put – put класть, положить meet – met – met встречать feel – felt – felt чувствовать leave – left – left уезжать, покинуть send – sent – sent отправлять come – came – come приходить become – became – become стать, становиться overcome – overcame – overcome преодолевать catch – caught – caught поймать fight – fought – fought сражаться find – found – found найти write – wrote – written писать hide – hid – hidden прятаться break – broke – broken ломать wake – woke – woken пробуждаться take – took – taken – взять, брать
Let’s check your homework (Ex.4-7 p.34): Ex. 4 p.34 – word order of adjectives Размер + возраст + форма + цвет + происхождение + материал
Ex.5 p.34: Relative pronouns / adverbs
Ex.6 p. 34: adjectives –ed/ -ing
Ex.7 p.34: Describing people
Vocabulary: character
Vocabulary: appearance
Homework: Закрыть все долги Повторять слова раздела 3: стр. WL4-WL5 (3a, 3b, 3c, 3d – новые слова должны быть в словарике) Тест по модулю 3: https://edu.skysmart.ru/student/mamohupako
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
What types of media do you know? Newspapers Magazines Radio TV The Internet
Ex. 1 p. 36: What was each person doing? What type of media was each person using? John was reading a text message on his mobile at 6 o'clock yesterday afternoon. Sue was ... ing … at 6 o'clock yesterday afternoon. Tony was ... ing … at 6 o'clock yesterday afternoon. Mary was ... ing … at 6 o'clock yesterday afternoon. Laura was ... ing … at 6 o'clock yesterday afternoon.
Ex. 2 p.36 The radio provides us with news, weather reports, interviews, … The TV provides us with … The newspapers and magazines provide us with … The Internet provides us with ...
What types of media do you use? Why? What kind of information are you interested in?
Ex. 3 p.36 Text A is about … Text B is about … Text C is about … Text D is about …
Explain the words in bold : nursery rhyme = child's poem porridge Eventually, = after a long time to run off (run – ran –run) = leave quickly bravely = without fear beast safety = not in danger to recover = get better to break a record = do sth better than ever
Ex. 4 p.37 Who When Where What Paula Green from Canada one day in the kitchen The baby bear was eating Paula's porridge
Homework: p. WL5: заголовок "4а News Stories" - выписать слова в словарик, учить их Ex.4 p.27 - каждую новость из текстов стр.36 кратко изложить по плану (who, when, where, what) - буду спрашивать на онлайн-уроке в четверг устно, каждому 1 мин (не молчать!)
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Read the examples. Which sentence refers to the present? Past?
What could each person wish for? Pete wants to travel abroad, but he doesn't have enough money. I wish I had enough money. Kate didn't get into college because she hadn't studied enough. She doesn't have any friends; she feels lonely. Bob wanted to go to the party, but he was ill. He didn't get the job because he doesn't speak spanish .
Think! Complete The Sentences.
Homework: 1) Make up 4 sentences with I wish I were/I wish I had done 2) watch a video: https://youtu.Be/8rdjdftcjpw
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Types of media Newspapers Magazines Radio TV The Internet
nursery rhyme = child's poem porridge Eventually, = after a long time to run off (run – ran –run) = leave quickly bravely = without fear beast safety = not in danger to recover = get better to break a record = do sth better than ever Vocabulary of the lesson
Your homework was: Who When Where What Paula Green from Canada came home form work one day and found a bear in her kitchen. The bear was eating Paula's porridge. Luckily, nobody suffered.
Examples of Past Continuous in texts at p.36 The two-year-old brown bear was eating Paula's porridge. While the rest of the family were hiding , Mrs Smith's husband bravely caught the beast. James was recovering in hospital yesterday. I was just playing my best for the team.
Past Continuous He was watching TV at 6 o'clock yesterday.
Past Continuous
Time expressions
Homework: Составить 5 предложений в Past Continuous Выразительно читать песню Against all odds стр.SS1
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Your homework was: Составить 5 предложений в Past Continuous ; Выразительно читать песню Against all odds стр.SS1 (аудиозапись можно скачать в интернете)
Emotions excited happy curious surprised worried shocked sad interested
Use the adjectives ( excited , surprised , sad , happy , worried , interested , curious , shocked ) to complete the sentences: If you are ..., you are unhappy because you keep thinking about a problem. If you are …, you are having feelings of surprise. If you are …, you are having feelings of pleasure. If you are …, you are feeling surprised and upset by something very unexpected and unpleasant. If you are …, you are happy, interested or hopeful because something good has happened. If you are …, you are not happy. If you are …, you want to know about something. If you are …, you are giving a lot of attention to something because you want to find out more about it or because you enjoy it.
В каникулы буду читать детективы с учащимися 7-8 классов в Microsoft Teams . День и время будут объявлены в электронном журнале, в группе ВК гимназии и, возможно, на школьном сайте.
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Past modals
Everyday English 4d p.67
Homework: Выслать на почту все карты уроков за неделю. Выучить наизусть диалог упр.2б стр.67 к выходу в школу (скорее всего в понедельник)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Сера. Презентация к уроку химии в 9 классе.
Данная презентация разработана к уроку химии в 9 классе по теме "Сера"....
презентация Present Simple по учебнику Spotlight 6
Презентация по отработке полученных знаний на тему "Настоящее простое время", включающее практикум по составлению утвердительных, отрицательных, вопросительных предложений....
Открытый урок по учебнику Spotlight 6 класс "In the past"
Урок по теме " Walt Disney"Урок - Введение нового материала...
технологическая карта урока к учебнику Spotlight 6 класс по теме:"Праздничные приготовления"
Материал содержит подробную технологическую карту урока, составленную с требованиями ФГОС 2 поколения....
Стихи и песни к урокам по учебнику Spotlight Starter для учеников и родителей 1х классов
Стихи и песни к урокам по учебнику Spotlight Starter для учеников и родителей 1х классов...
Презентация к уроку "Festivals. Glastonbury festival" (УМК Starlight, 8 класс)
Презентация поможет построить урок по теме "Glastonbury festival", ознакомиться с новой лексикой, ответить на вопросы по тексту, поработать в группах над творческим заданием....
Презентация My letters к учебнику Spotlight 2
Презентация для отработки и повторения звуков по УМК Английский в фокусе 2 класс...
- Мне нравится (1)