Мюзикл 3 класс
материал по английскому языку
Предлагаю Вашему вниманию сценарий мюзикла для учащихся 3-4 класса школ с углубленным изучением иностранного языка. Я написала этот сценарий для третьеклассников для выступления на творческом экзамене. И родителям и детям этот мюзикл понравился тем, что дети учат не только реплики, но и современные песни (не целиком, конечно, а только 1 куплет и припев). Песни доступны для скачивания в интернете – так что с разучиванием проблем не возникнет. Так же не требуются никакие особые декорации – просто соответствующая персонажу одежда из гардероба ребенка – только король, королева и принцесса были в коронах..
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
myuzikl_3klass.docx | 22.82 КБ |
Предварительный просмотр:
Предлагаю Вашему вниманию сценарий мюзикла для учащихся 3-4 класса школ с углубленным изучением иностранного языка. Я написала этот сценарий для третьеклассников для выступления на творческом экзамене. И родителям и детям этот мюзикл понравился тем, что дети учат не только реплики, но и современные песни (не целиком, конечно, а только 1 куплет и припев). Песни доступны для скачивания в интернете – так что с разучиванием проблем не возникнет. Так же не требуются никакие особые декорации – просто соответствующая персонажу одежда из гардероба ребенка – только король, королева и принцесса были в коронах.
ROBIN HOOD | |
1 | Oh, my dear wife, look at the sky! It is so nice here…. |
2 | Oh, yes! The sun is shining; the wind is blowing in the trees… |
1 | I really love my kingdom! It is so beautiful… |
2. | Yes my dear husband, you are a good king. But not only this land is marvelous. We all live in a wonderful world. |
1 | You are right. Oh…. (кружит 2 в танце 2-3 секунды) what a wonderful world! |
1 + 2 What a wonderful world! | |
Пока они поют на сцене, 2 пары танцуют вальс | |
После песни вбегает 3, она не в духе | |
3 | Mom, Dad, I’d like to discuss my boyfriend again! |
1 | There is nothing to discuss! We don’t like your Robin Hood. And by the way I told you about it yesterday! |
3 | But why? |
1 | I don’t want to speak about it! |
3 | But I do! |
1 | Then do it yourself, because we are leaving! (зовет за собой 2) Let’s go my love! (уходит) |
2 | (обнимает 3 за плечи) You must understand, my child, you are the only joy of our hearts, so we always take care of you, but Robin is not a good choice for a young lady.(из-за кулис выглядывает 1., зовет 2) Goodbye, Marion (целует 3 и уходит) |
3 | (плачет)I am so unhappy, but……….what can I do? Nobody in the world can help me! |
Вбегает 4 с волшебной палочкой, одета как фея, порхает вокруг 3. | |
4 | Oh-ho-ho |
3 | (очень удивлена) Oh, who are you? |
4 | I am a nice little fairy. I am your Godmother. (порхает вокруг 3) |
3 | Really? And how can you help me? |
4 | When you were a little girl, I flew to your bed and blessed you. So you will be happy in love, my child. But it will be difficult. |
3 | But why? |
4 | As you know our Robin is not brave at all, so your task is to cheer him up. Now I will sing my magic song for you. It will help you to decide what to do. |
4 Don’t worry, be happy | |
4 после песни убегает. | |
3 | Aha! Now I know what to do! I will hide and wait for Robin, and then………. I will show him. (убегает прятаться за кулисами) |
Вперед выходят 6 и 5, а на заднем плане дефиле из девчат, которые идyт навстречу друг другу, мальчишки оглядываются на них. | |
5 | What beautiful girls live here! (вздыхает) Look at them, Johnny! |
6 | But why are you staring at them, Robin? I know that you already have a girlfriend. What is her name? |
5 | Oh, I forgot to tell you about it yesterday. Her name is Marion. Did you see her yesterday with her parents in the palace? |
6 | No, I didn’t. What does she look like? |
5 | (мечтательно) She is so pretty…Oh it isn’t a girl, it is a dream. |
Вздыхает, а в это время появляется 3, задрапированная в вуаль. Ее образ только угадывается. 5 поет, глядя на танцующую 3. | |
5 Pretty woman | |
После песни 3 и 5 расходятся разные стороны за кулисы. К 6 выходит 7. | |
6 | You know, Dick, I think that Robin is a happy man. |
7 | Why do you think so? |
6 | Yesterday I understood one strange thing……… |
7 | What is it? |
6 | It is very difficult nowadays to find real love. It is almost impossible…. |
7 | But last year I saw you with a girl. Was she your girlfriend? |
6 | No, she was not. You saw my cousin. But I am still looking for my ladylove….. love supreme……… |
6 Supreme | |
6 уходит в тоске. Выходит 8 | |
7 | Those guys are so strange. They always look for something, but I am sure that they don’t really understand what they want to get. |
8 | What are you talking about? Our life is really hard. They are right. Things are not so simple as you think. |
7 | You are mistaken. Our life is like a big army. |
8 | I know nothing about armies. Tell me please – what is it to be in the army? |
7 You’re in the army now Во время песни на сцене – подпевка, из-за кулис выходит 9. с чемоданом на колесиках, бродит по сцене, словно ищет что-то. | |
8 | Не видит девочек Oh how terrible! I don’t like your army. |
7 | Указывает на 9, которая где-то за спиной у 8. Who is it? |
8 | Where? (оглядывается, видит 9) Oh it’s my cousin Ann. |
7 | What a pity that I must go. Goodbye! |
8 | Ann, where are going? Why do you have a suitcase? |
9 | Гордо выкатывает чемодан. I am going to make a voyage. |
8 | Не понимает To the country? |
9 | Of course not! I am going abroad! |
8 | Abroad? |
9 | Yes! I’ve got a ticket to Pasadena! |
9. Pasadena Подтанцовка 11. + 10 | |
8 | Смотрит на часы и вдруг спохватывается oh my God! It is eleven! I will be late for work! Sorry, I have to run. See you later. |
Пока 8 говорит, 11 и 10 позади – он их не видит. Когда он уходит, девочки кричат ему вдогонку. Alex! | |
9 | Удивлено Do you know my brother? |
10 | Yes we do. |
9 | Where did you meet him? |
11 | We met him in our town café. |
9 | Does he go there often? |
10 | No we saw him there only once. |
9 | I see… Alex is Robin Hood’s friend. And you know – they all are so shy! That’s why I was surprised to hear about him from you. But do you visit that café often? |
11 | We go there almost every day. |
10 | W meet thee many interesting people. We like to drink coffee there. It is so romantic. |
11 | Just imagine: we are not in the forest now, but in our café…. мечтательно We are sitting there and…… |
11. и 10 Tom’s dinner Когда заканчивается песня, на сцену выбегает хулиганка 12., задирается к засмущавшимся девчатам, говорит вызывающе. 9. под шумок уходит. | |
12 | Hi, sleeping beauties! What are you weeping here about? |
10 | We are just talking…. |
12 | I know all your gossips! You are talking about boys again! |
1 | Смущается no we are not….. |
12 | Shame on you! You are too kind to them! You must be braver and stronger! |
10 | What do you mean? |
12 | Look here! |
12 We will rock you | |
10 | Жмется к 11, с испугом говорит 12 We are afraid of you! |
11 | Обвиняюще говорит Ане you are not a lady! |
12 | But who is a lady? Can you tell me? |
10 | Задумалась, потом радостно вспомнила Oh I know - Marion is a lady! |
12 | Смеется That crazy Marion? A girl from the field? |
11 | When I was in the field ten minutes ago I saw her. And what do you think? She was singing and dancing there alone. Isn’t she strange after that? |
10 | I don’t understand….. Вбегает запыхавшаяся 3 с махалками |
3 | Обиженно I am not crazy! I was thinking of a new song for my dear Robin. |
12 | Язвительно So did you write it when you were in the field? |
3 | Yes I did. It is a cheer song. It will help Robin to become brave. |
3 Hands up! в конце песни девочки смеются над 3, она обижается и убегает. На заднем фоне мимо проходит 8., девочки его ловят, щекочут, он не на шутку сердится. Кричит на них. | |
8 | What are doing? Stop it! Stop! It is nonsense! Девочки смеются, но уже не щекочут его, просто кружат вокруг. |
8 | Злится I will show you!!! I will….. I …. |
10 | We are not afraid of you. |
8 | So what? Do you want to fight with me? Пытается показать, что храбр, немного задирает девчат. Вдруг звучит гонг. |
11 | What is it? |
8 | It is a sign for me. It’s the final countdown. |
8. It’s the final countdown. После песни показывает, что он чемпион, а девчонки жмутся в уголке. На задник выходят все. Ближе к зрителям проходят 13 и 4 (она машет волшебной палочкой над головами ребят). | |
4 | Oh my dear friends, you mustn’t be so rude! Don’t be like little children! You are not enemies! Try to be kind and nice to each other. |
2 | But he says that he is better than we. He is laughing at us! |
8 | Оправдывается No I am not. |
9 | He thinks that he is a champion… |
5 | Перебивает 9 I want to be a champion too. |
13 | Oh you just don’t understand! We all live in a wonderful world, we all are friends. And if you want – you will go to Pasadena. If you are afraid of something – we will cheer you up and tell you “Hands up and don’t worry – be happy”. All the girls are pretty here, and all the boys are the champions. |
6 | And even if you’re in the army now – you will find love supreme anyway. |
13 | And when it is rainy – you will certainly meet us in our little cafe and we will rock all the enemies after we hear the final countdown. |
6 | Because we are the champions, my friend….. |
13 We are the champions |
Мальчики 1, 5-8
Девочки 2-4, 9-13
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Тесты к урокам музыки в 8 классе:«Мюзикл», «Оперетта», «Бардовская песня»
Тесты в преподавании музыки в школе направлены на определение объема и качества освоения содержания программного материала; проверку и контроль уровня освоения основных видов деятельности уч...
Мюзикл "Колобок". Музыкальная постановка на английском языке для учащихся 4 класса
В наше время возрос интерес к музыке и вокальному исполнительству благодаря постановкам мюзиклов. Мюзикл на английском языке «Колобок» разработан для учащихся 4-х классов и может быт...
Сценарий Новогоднего мюзикла для старших классов
Можно использовать для подготовки новогоднего представления у старших классов...
Урок совершенствования речевых навыков в 9 классе по теме "Какой Ваш любимый мюзикл?"
Подростки не любят классическую музыку, они предпочитают популярную музыку. Многие из них не знают, что такое мюзикл и какая музыка может быть использована в них. Для того чтобы познакомить учащихся с...
Урок совершенствования речевых навыков в 9 классе по теме "Какой Ваш любимый мюзикл?"
Задачи урока: 1) обучать учащихся рассказывать о любимом мюзикле до уровня подготовленного монологического высказывания; 2) способствовать развитию памяти, воображения, языковой догадки, мышлению, лог...
Урок музыки в 5 классе "Мюзикл"
Заключительный урок из цикла "Путешествие в музыкальный театр"...