КИМ для учащихся 5 класса по английскому языку по теме "Мой дом, моя крепость". УМК «Английский в фокусе. 5 класс». КИМ по модулю 3, тема модуля: «My home, my castle»
методическая разработка по английскому языку (5 класс)
Контрольно-измерительный материал для учащихся 5 класса. Тема КИМ "Мой дом, моя крепость". Задания составлены по УМК "Английский в фокусе, 5 класс".
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kim_po_angl._yazyku._5_klass_modul_3_tema_my_home_my_castle.docx | 136.19 КБ |
Предварительный просмотр:
«Методическая разработка КИМов по ФГОС. Английский язык»
Направление: КИМы для учащихся 5 - 7 классов
УМК «Английский в фокусе. 5 класс».
Модуль 3, тема модуля: «My home, my castle»
Учитель английского языка: Борисова А.П.
2020г.
Пояснительная записка
Контрольная работа по английскому языку к учебнику "Spotlight" для 5 класса предполагает выявление уровня сформированности у учащихся знаний, умений и навыков по пройденному разделу «My home, my castle» (употребление ЛЕ по теме «Дом/ квартира , употребление глаголов в наст.прост. времени, употребление структуры have got/ has got, употребление структуры there is/ there are, употребление предлогов места).
Структура КИМ
Контрольная работа содержит восемь заданий письменной части (т. к. на устную часть дополнительного количества времени не отведено) по всем аспектам англ. языка: аудирование, чтение, лексика, грамматика, письмо.
Каждое задание содержит отдельные вопросы и каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Максимальное количество баллов за выполнение всей работы – 58 баллов. Время выполнения контрольной работы – 40 минут.
По итогам изучения данного модуля учащиеся должны продемонстрировать следующие результаты:
– умение воспринимать общую и специфическую информацию на слух
– умение применять навыки просмотрового чтения
- умение применять навыки поискового чтения
– умение использовать активные лексические единицы для составления словосочетаний
– умение использовать активные лексические единицы в контексте
– умение употреблять предлоги места в контексте
– навыки употребления конструкции there is/there are в утвердительных, вопросительных и отрицательных предложениях
–навыки употребления разговорных клише в контексте
Критерии оценивания
При переводе результатов в 5-тибалльную шкалу установлены следующие нормы:
«5» - 52 - 58б. (90-100%)
«4» - 44 - 51б. (75-89%)
«3» - 31 - 43б. (51-74%)
«2» - менее 30б. (менее 50%)
Test (Module 3)
NAME:______________________________ CLASS:______________________________ | DATE:_______________________________ MARK:______________________________ (Time: 40 minutes) |
Listening
1. Listen to the dialogue and choose the correct answer A, B or C.
e.g.
0. How are Mike and Jill?
A. They’re awful.
B. They’re OK.
C. They’re fine.
1. Has Mike got his own room?
A. No, he hasn’t. He lives with his parents.
B. Yes, he has. He’s got his own room.
C. No, he hasn’t. He shares his room with his brother.
2. Mike’s room is small and nice, isn’t it?
A. Yes, his room is small and nice.
B. No, his room is big and light.
C. No, his room is big and nice.
3. What does Mike do in the afternoon?
A. He watches TV.
B. He plays computer games.
C. He listens to music.
4. Is there a fireplace in the room?
A. Yes, there is a big fireplace in the corner of the room.
B. No, there isn’t. There is a big armchair in the corner of the room.
C. No, there isn’t. There is a big wardrobe in the corner of the room.
5. Are there a lot of books on the shelves?
A. No, there aren’t. There are a lot of books on the desk.
B. No, there aren’t. There are a lot of books on the coffee table.
C. Yes, there are. There are a lot of books on the shelves.
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
C |
Reading
2. Match the titles to the hotel descriptions. One title is extra.
A. The Green Park Hotel
B. The Golden Seaside Hotel
C. The Great Mount Hotel
D. The Air Wings Hotel
1. The hotel is near the airport, about 10 km from the city. It has 120 rooms on seven floors, and six lifts. There’s a restaurant and a swimming-pool. The rooms aren’t very large, but all have bathrooms, and some rooms have small balconies. There is a phone, TV and radio in every room.
2. The hotel is in the city centre. It has 25 rooms on four floors. There isn’t a lift. The rooms are small, but they have big windows, and there is a desk and a chair, and a radio. There are two bathrooms on every floor, and there’s a TV room next to the restaurant, on the ground floor. There is an old park around the hotel.
3. The hotel is right at the seaside. All rooms have their own bathroom, phone and TV. They also have a large bed, a sofa and two armchairs, and a large balcony. There are 60 rooms on five floors, and four lifts. The hotel has three restaurants and two swimming-pools.
0 | 1 | 2 | 3 |
e.g. E |
Vocabulary
3. Put the items in the room where you normally find them. Some items can go in several rooms, but just choose one.
bed washbasin bath microwave fireplace fridge radio wardrobe sink sofa television cooker armchair |
kitchen living room |
bathroom bedroom |
bed |
4. Match the two parts of these words. Then add some of them to the correct room in exercise 3.
1. ward | A. table |
2. coffee | B. stairs |
3. down | C. room |
4. book | D. robe |
5. arm | E. side |
6. wash | F. basin |
7. fire | G. chair |
8.out | H. case |
9. bed | I. place |
1. wardrobe |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
5. Look at the picture and choose the correct answer.
0) There are two windows in the room.
1.True 2.False
1)There is a picture on the wall.
1.True 2.False
2) There is no carpet on the floor.
1. True 2.False
3) There is a computer on the desk.
1. True 2. False
4) There is no bed in the room.
1.True 2.False
5) There is a TV in the room.
1.True 2.False
6) There is a chair in the room.
1.True 2.False
0) | 1) | 2) | 3) | 4) | 5) | 6) |
F |
Grammar
6. Underline the correct item.
e.g. There is /isn’t a wardrobe in the bedroom.
1) There is /isn’t a fridge in the kitchen.
2) There are /aren’t any chairs in the bathroom.
3) There is /isn’t a fireplace in the living room.
4) There are /aren’t two armchairs in the kitchen.
5) There is /isn’t a sofa in the living room.
7. Choose the correct item.
0. There are two paintings …………. the wall.
A. in B. on
1. Michael sits …………….. the computer all day.
A. in B. in front of
2. “Where’s the cat?” “It’s ………… the table.”
A. under B. in
3. Jim sits …….. Peter in class. They are good friends.
A. on B. next to
4. I put the flowers ……… a vase.
A. behind B. in
5. “Where’s the newspaper?” “It’s ………… the table.”
A. on B. behind
6. There is a small carpet ….. the floor.
A. under B. on
7. There is a desk and two beds …… the room.
A. on B. in
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
B |
Writing (10)
8. Write an e-mail to your friend describing your room (write 30-50 words). Use the example:
Hi, Katie!
How are you? Finally we moved into a new house and I have my own room. It’s great! I’ve got a small bed in front of the wardrobe and a desk under the window. There is a computer and a lamp on my desk and there are lots of books in the bookcase next to my desk. I like my room very much.
What is your room like? Write back soon.
Love,
Barbara
KEYS
Listening
1.
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
C | B | C | B | A | C |
Reading
2.
0 | 1 | 2 | 3 |
E | D | A | B |
Vocabulary
3.
kitchen living room |
fridge microwave sofa |
radio television |
cooker fireplace |
sink armchair coffee table (№4) |
bathroom bedroom |
washbasin bed |
bath wardrobe |
(sofa) (armchair) bookcase (№4) |
4.
1. wardrobe |
2. coffee table |
3. downstairs |
4. bookcase |
5. armchair |
6. washbasin |
7. fireplace |
8. outside |
9. bedroom |
5.
0) | 1) | 2) | 3) | 4) | 5) | 6) |
F | T | F | T | F | T | T |
Grammar
6.
e.g. There is /isn’t a wardrobe in the bedroom.
1) There is /isn’t a fridge in the kitchen.
2) There are /aren’t any chairs in the bathroom.
3) There is /isn’t a fireplace in the living room.
4) There are /aren’t two armchairs in the kitchen.
5) There is /isn’t a sofa in the living room.
7.
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
B | B | A | B | B | A | B | B |
Writing ( max - 10)
Tapescript
Mike: Hello!
Mother: Hello, Mike! How are you? How is Jill?
Mike: Oh, Mum, we’re fine, thanks. I’ve got a room of my own. And Jill does, too.
Mother: Do you like your room?
Mike: Yes, it’s big and nice. Oh, Mum, there is a new computer here and I like to play computer games in the afternoon. There are also lots of books on the shelves.
Mother: Very good! Is it warm in the room?
Mike: Yes, there is a big fireplace in the corner. I like to read books by the fireplace in the evening.
Mother: What’s the weather like today?
Mike: It’s warm and sunny. We will have a picnic in an hour with Jill, Bob and his Granny.
Mother: Have a good time, dear!
Mike: Thank you, Mum. I will call you later. Bye!
Mother: Bye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Презентация к окружному семинару учителей английского языка "Методика подготовки к сдаче ЕГЭ по английскому языку (Письмо часть С2 Эссе)
Подробные поэтапные рекомендации по выполнению части С2 (написание эссе)...
Тема самообразования по английскому языку "Активные методы познавательной деятельности на уроках английского языка"
Активные методы познавательной деятельности на уроках английского языка...
Методическая разработка урока "Чудеса света" 11 класс УМК "Английский язык 11" для школ с углубленным изучением английского языка. Авторы Афанасьева и т.д.
В материале приведена разработка урока по теме "Чудеса света" 11 класс по УМК "Английский язык 11" для школ с углубленным изучением английского языка...
Рабочая программа по английскому языку к УМК "New Millennium English": учебник английского языка для 8 класса общеобр. учрежд./ О.Б. Дворецкая и др. (пояснительная записка, КТП)
Рабочая программа учебного предмета «Английский язык» составлена на основе примерной учебной программы курса английского языка «New Millennium English»[1] (Гроза О.Л., Мичурина М.Л., Рыжкова Т.Н., Шал...
Статья "Возможности УМК по английскому языку серии "Форвард" для профессионального развития учителя английского языка в условиях введения ФГОС
Проблема качественного преподавания иностранного языка в начальной школе была и остается одним из актуальных направлений развития иноязычного образования в школе. Особое значение она приобретает...
«Практическое использование технологии коммуникативного обучения английскому языку: из опыта учителя английского языка Пироговой Е.В. на примере УМК «Английский язык» для 2–11 классов (авторов В.П. Кузовлева, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудовой и др.)» Статья.
Данная статья является обобщением опыта моей работы по теме «Практическое использование технологии коммуникативного обучения английскому языку: из опыта учителя английского языка Пироговой Е.В. ...
урок по теме "Молодежные движения" 9 класс, учебник "Английский язык", авт. Афанасьева О. В. (углубленное изучение английского языка)
Урок направлен на отработку навыков монологической и диалогической речи....