урок по теме "Молодежные движения" 9 класс, учебник "Английский язык", авт. Афанасьева О. В. (углубленное изучение английского языка)
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Белимова Анна Геннадьевна

Урок направлен на отработку навыков монологической и диалогической речи.

Скачать:


Предварительный просмотр:

LANGUAGE B DEPARTMENT

LESSON PLAN

Subject: English                                            Teacher: Belimova A. G.

Grade: 9                                      Date

 Topic  Youth movements

Teacher’s objective:  to develop speaking, writing skills, to practise new  vocabulary in dialogues;

                                       to improve skills of group working and project research

Student’s objective:__ to develop speaking, writing skills, to practise new  vocabulary in dialogues 

To know: new  vocabulary

To be able to : use it in speaking, writing 

Problem issue : Why do teens try to join some youth movement?

Teaching aids ( visual aids, IT, etc.)__computer, screen,  cards ____________________________

Resources ( information on the topic to be taken from: books, course books, the Internet and etc.)___ the Internet,  Students book

Technologies (module and project research, differentiation, developing education and etc.)   :  project research, differentiation

The forms of organization of students’ activity: groups

Assessment criteria :

A__5a- speaking (dialogue)

B_-5b - projects

D__-5d-writing – writing  test- translation

Areas of interaction

АТL__learning new words

HSE____ speaking about youth movements

Lesson plan

  1. Tuning up

Listen to the music. What style does it belong to?

  • Today we’ll be talking about styles and youth movement – it’s our topic (slide 1)
  • If  we are going to talk, what will the aim be?  
  • Problem: Why do teens try to join some youth movement ?
  • What criteria will we use? ( a, b, d)
  • According our topic, aim can you name areas of interaction? (ATL, HSE) Why?
  • Today we are going to do the excursion to the virtual museum “Youth movements and styles?”

  1. Instruction – Engagement (Motivation activity)
  1. Game “Warm-up”
  • Before  the excursion let’s train our language. Stand up.  We’ll play the game “Warm-up”: Teenagers.
  1. Describing of the pictures.
  • Now, look at the screen and take your papers.  Describe the pictures using the words.   (slide 2).

3. Instructional Sequence (Teaching methodology with student activity)

- Let’s go to the museum. Our assistants made presentations on different topics (criterion b):

1 assistant  – “youth movements”

2 assistant  – “ Youth political movements”

P.T.

4.Application ( Practice)

1) Making the dialogues:

- Did you like the excursion? How will you be making dialogues? (slide 3)

1 group – what music style do you prefer?

2 group- what political youth movement do you want to join? (With a politician)

3 group – what youth movement do you want to join? (With a journalist)

  • Take your card-helpers and make your dialogues.

             2)  Role-play of the dialogues.

5. Feedback and reflection _

--       Let’s do the test-translation. (criterion d)

 -     Exchange with your papers and check the test using the key. (slide 4)

  • Put the marks according to the descriptor. (slide 5)
  • What marks have you got? (slide 6)

6. Summing up

–      Have we reached the aim of the lesson? Take your check-lists and tick what you have learnt today.

  • In your groups discuss and answer the question (problem): Why do teenagers try to join some youth movements?
  • Your work is good! Well done!
  • Your marks are…
  • Look at the learner profile. What have we learnt?

7. Home task

  1. Take your Home tasks:

1 group – put the sentences into right order and make a true letter.

2, 3 group – reply the letters.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Topic : Youth movements. Aim: to develop speaking and writing skills, to practise new vocabulary in dialogues. Problem: Why do teenagers try to join some youth movement? Criteria: a, b, d Areas of interaction: ATL, HSE

Слайд 3

1 group: “What music style do you prefer?” 2 group: “What political youth movement would you like to join?” (Dialogue with a politician) 3 group: “What youth movement would you like to join?” (Dialogue with a journalist)

Слайд 4

1. дерзкий 2 . ровесник 3 . бунтующий, протестующий 4 . высокая и низкая самооценка 5 . наружность, внешний вид 6 . зависимые от Интернета 7 . потратить напрасно 8. общаться

Слайд 5

1. cheeky 2 . peer 3 . rebellious 4 . high or low self -esteem 5 . appearance 6 . net addict 7 . waste 8. socialize

Слайд 6

Marks (criterion d) “ 5”- 0-1 mistakes “ 4”- 2-3 mistakes “ 3”- 4-5 mistakes “ 2”- 6-9 mistakes



Предварительный просмотр:

Name:

Test- translation

  • 1. дерзкий
  • 2. ровесник
  • 3. бунтующий, протестующий
  • 4. высокая и низкая самооценка
  • 5. наружность, внешний вид
  • 6. зависимые от Интернета
  • 7. потратить напрасно
  • 8. общаться

Name:

Test- translation

  • 1. дерзкий
  • 2. ровесник
  • 3. бунтующий, протестующий
  • 4. высокая и низкая самооценка
  • 5. наружность, внешний вид
  • 6. зависимые от Интернета
  • 7. потратить напрасно
  • 8. Общаться

1 group:

Make a dialogue with your friends:  What youth movement would you like to join? 

Remember to:

Discuss all the options;

Take an active part in the conversation and be polite;

Come up with ideas;

Give good reasons;

Find out your friends’ attitudes and take them into account;

Invite your friend to come up with suggestions;

Come to an agreement.

Use the phrases:

Why not to join  …? Let’s go…   I think it’s better to join… What do you think about… I agree with you…  Do you like to be …?

Useful words:

Rapper, politician, movement, cheeky ,  get along with peer, rebellious , have high or low self -esteem , experiment with appearance,  net addict , waste time, socialize

2 group:

Make a dialogue with a politician:  “What political youth movement would you like to join?”

Remember to:

Discuss all the options;

Take an active part in the conversation and be polite;

Come up with ideas;

Give good reasons;

Find out politician’s attitude;

Come to an agreement.

3 group:

Make a dialogue with a journalist : What youth movement would you like to join?

Remember to:

Discuss all the options;

Take an active part in the conversation and be polite;

Come up with ideas;

Give good reasons;

Find out the journalists  attitudes

Find out your friends’ attitudes and take them into account;

Come to an agreement.

Useful words:

cheeky ,  get along with peer, rebellious , have high or low self -esteem , experiment with appearance,  net addict , waste time, socialize


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Самостоятельная работа для учащихся 6 класса с углубленным изучением английского языка. Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.

Данная работа содержит материал на разницу  употребления "such/so", а также материал по построению восклицательных предложений....

Методическая разработка урока "Чудеса света" 11 класс УМК "Английский язык 11" для школ с углубленным изучением английского языка. Авторы Афанасьева и т.д.

В материале приведена разработка урока по теме "Чудеса света" 11 класс по УМК "Английский язык 11" для школ с углубленным изучением английского языка...

Модульная карточка к уроку в 6 классе УМК И.Н.Верещагиной, О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой для V-IX классов (для общеобразовательных школ и школ с углубленным изучением английского языка)

Урок по теме  «Королевский Лондон» проведен в 6а классе УМК И.Н.Верещагиной, О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой для V-IX классов (для ощеобразовательных школ и школ с углубленным изучением английского...

Модульный урок по теме "The Future Perfect Tense",7 класс, учебник "Английский язык, Афанасьева О. В. (углубленное изучение английского языка)

Урок составлен в форме в форме таблицы- "путеводителя" на английском языке, предназначен для индивидуальной работы учащихся, под контролем учителя....

Kонспект урока по английскому языку в 6 классе для школ с углубленным изучением английского языка. К УМК О.В. Афанасьева, И.В. Михеева 6 года обучения для школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий.

Тема урока: "Scotland the Beautiful" Задачи урока:1 Развивающие: развитие языковых, познавательных способностей учащихся, развитие готовности к коммуникации на основе предложенного мате...