урок по теме "Молодежные движения" 9 класс, учебник "Английский язык", авт. Афанасьева О. В. (углубленное изучение английского языка)
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему
Урок направлен на отработку навыков монологической и диалогической речи.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
9_kl_otkr_ur.molod_.dvizheniya.doc | 35.5 КБ |
презентация к уроку | 2.47 МБ |
карточки к уроку "Молодежные движения" | 14.69 КБ |
Предварительный просмотр:
LANGUAGE B DEPARTMENT
LESSON PLAN
Subject: English Teacher: Belimova A. G.
Grade: 9 Date
Topic Youth movements
Teacher’s objective: to develop speaking, writing skills, to practise new vocabulary in dialogues;
to improve skills of group working and project research
Student’s objective:__ to develop speaking, writing skills, to practise new vocabulary in dialogues
To know: new vocabulary
To be able to : use it in speaking, writing
Problem issue : Why do teens try to join some youth movement?
Teaching aids ( visual aids, IT, etc.)__computer, screen, cards ____________________________
Resources ( information on the topic to be taken from: books, course books, the Internet and etc.)___ the Internet, Students book
Technologies (module and project research, differentiation, developing education and etc.) : project research, differentiation
The forms of organization of students’ activity: groups
Assessment criteria :
A__5a- speaking (dialogue)
B_-5b - projects
D__-5d-writing – writing test- translation
Areas of interaction
АТL__learning new words
HSE____ speaking about youth movements
Lesson plan
- Tuning up
Listen to the music. What style does it belong to?
- Today we’ll be talking about styles and youth movement – it’s our topic (slide 1)
- If we are going to talk, what will the aim be?
- Problem: Why do teens try to join some youth movement ?
- What criteria will we use? ( a, b, d)
- According our topic, aim can you name areas of interaction? (ATL, HSE) Why?
- Today we are going to do the excursion to the virtual museum “Youth movements and styles?”
- Instruction – Engagement (Motivation activity)
- Game “Warm-up”
- Before the excursion let’s train our language. Stand up. We’ll play the game “Warm-up”: Teenagers.
- Describing of the pictures.
- Now, look at the screen and take your papers. Describe the pictures using the words. (slide 2).
3. Instructional Sequence (Teaching methodology with student activity)
- Let’s go to the museum. Our assistants made presentations on different topics (criterion b):
1 assistant – “youth movements”
2 assistant – “ Youth political movements”
P.T.
4.Application ( Practice)
1) Making the dialogues:
- Did you like the excursion? How will you be making dialogues? (slide 3)
1 group – what music style do you prefer?
2 group- what political youth movement do you want to join? (With a politician)
3 group – what youth movement do you want to join? (With a journalist)
- Take your card-helpers and make your dialogues.
2) Role-play of the dialogues.
5. Feedback and reflection _
-- Let’s do the test-translation. (criterion d)
- Exchange with your papers and check the test using the key. (slide 4)
- Put the marks according to the descriptor. (slide 5)
- What marks have you got? (slide 6)
6. Summing up
– Have we reached the aim of the lesson? Take your check-lists and tick what you have learnt today.
- In your groups discuss and answer the question (problem): Why do teenagers try to join some youth movements?
- Your work is good! Well done!
- Your marks are…
- Look at the learner profile. What have we learnt?
7. Home task
- Take your Home tasks:
1 group – put the sentences into right order and make a true letter.
2, 3 group – reply the letters.
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
1 group: “What music style do you prefer?” 2 group: “What political youth movement would you like to join?” (Dialogue with a politician) 3 group: “What youth movement would you like to join?” (Dialogue with a journalist)
1. дерзкий 2 . ровесник 3 . бунтующий, протестующий 4 . высокая и низкая самооценка 5 . наружность, внешний вид 6 . зависимые от Интернета 7 . потратить напрасно 8. общаться
1. cheeky 2 . peer 3 . rebellious 4 . high or low self -esteem 5 . appearance 6 . net addict 7 . waste 8. socialize
Marks (criterion d) “ 5”- 0-1 mistakes “ 4”- 2-3 mistakes “ 3”- 4-5 mistakes “ 2”- 6-9 mistakes
Предварительный просмотр:
Name:
Test- translation
- 1. дерзкий
- 2. ровесник
- 3. бунтующий, протестующий
- 4. высокая и низкая самооценка
- 5. наружность, внешний вид
- 6. зависимые от Интернета
- 7. потратить напрасно
- 8. общаться
Name:
Test- translation
- 1. дерзкий
- 2. ровесник
- 3. бунтующий, протестующий
- 4. высокая и низкая самооценка
- 5. наружность, внешний вид
- 6. зависимые от Интернета
- 7. потратить напрасно
- 8. Общаться
1 group:
Make a dialogue with your friends: What youth movement would you like to join?
Remember to:
Discuss all the options;
Take an active part in the conversation and be polite;
Come up with ideas;
Give good reasons;
Find out your friends’ attitudes and take them into account;
Invite your friend to come up with suggestions;
Come to an agreement.
Use the phrases:
Why not to join …? Let’s go… I think it’s better to join… What do you think about… I agree with you… Do you like to be …?
Useful words:
Rapper, politician, movement, cheeky , get along with peer, rebellious , have high or low self -esteem , experiment with appearance, net addict , waste time, socialize
2 group:
Make a dialogue with a politician: “What political youth movement would you like to join?”
Remember to:
Discuss all the options;
Take an active part in the conversation and be polite;
Come up with ideas;
Give good reasons;
Find out politician’s attitude;
Come to an agreement.
3 group:
Make a dialogue with a journalist : What youth movement would you like to join?
Remember to:
Discuss all the options;
Take an active part in the conversation and be polite;
Come up with ideas;
Give good reasons;
Find out the journalist’s attitudes
Find out your friends’ attitudes and take them into account;
Come to an agreement.
Useful words:
cheeky , get along with peer, rebellious , have high or low self -esteem , experiment with appearance, net addict , waste time, socialize
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Самостоятельная работа для учащихся 6 класса с углубленным изучением английского языка. Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.
Данная работа содержит материал на разницу употребления "such/so", а также материал по построению восклицательных предложений....
Рабочая программа для 6 класса ( углубленное изучение английского языка - 5 часов в неделю) к УМК "Английский в фокусе 6".
Рабочая программа для 6 класса по английскому языку к УМК "Spotlight 6"....
Методическая разработка урока "Чудеса света" 11 класс УМК "Английский язык 11" для школ с углубленным изучением английского языка. Авторы Афанасьева и т.д.
В материале приведена разработка урока по теме "Чудеса света" 11 класс по УМК "Английский язык 11" для школ с углубленным изучением английского языка...
Модульная карточка к уроку в 6 классе УМК И.Н.Верещагиной, О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой для V-IX классов (для общеобразовательных школ и школ с углубленным изучением английского языка)
Урок по теме «Королевский Лондон» проведен в 6а классе УМК И.Н.Верещагиной, О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой для V-IX классов (для ощеобразовательных школ и школ с углубленным изучением английского...
Модульный урок по теме "The Future Perfect Tense",7 класс, учебник "Английский язык, Афанасьева О. В. (углубленное изучение английского языка)
Урок составлен в форме в форме таблицы- "путеводителя" на английском языке, предназначен для индивидуальной работы учащихся, под контролем учителя....
Kонспект урока по английскому языку в 6 классе для школ с углубленным изучением английского языка. К УМК О.В. Афанасьева, И.В. Михеева 6 года обучения для школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий.
Тема урока: "Scotland the Beautiful" Задачи урока:1 Развивающие: развитие языковых, познавательных способностей учащихся, развитие готовности к коммуникации на основе предложенного мате...
План-конспект урока в 8 классе (углубленный уровень) УМК О.В. АФАНАСЬЕВА И. В. МИХЕЕВА АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК для VIII класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий Допущено Министерством образования Российской Федерации 3-е издание М
План-конспект. ВВедение новых лексических единиц...