тест по дисциплине "Английский язык"за 4 семестр для специальности "Автомеханик"
тест по английскому языку

Тест содержит два задания и критерии оценивания для проведения зачета по дисциплине "Иностранный язык (английский)"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 21a_test.docx22.85 КБ

Предварительный просмотр:

ЗАДАНИЕ ДЛЯ ДИФФЕРЕНЦИРОВАННОГО ЗАЧЕТА

ЗА 4 СЕМЕСТР

для специальности «Автомеханик»

ЗАДАНИЕ №1.

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 1-8 соответствуют содержанию текста (1  True), какие не соответствуют (2  False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3  Not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.

Computers and modern technologies

Computers have become an important part of our everyday life. We use computers every day, though not everyone realizes it. Even smartphones that are hidden in our bags and pockets are actually small computers. Most people think that a computer is a big thing with a display, a keyboard and a mouse. Old computers of the 1990-th really looked like this. Computers contain a bunch of useful programs such as Word, Excel, an Internet browser with e-mail boxes and social networks. You can install video games and play all day long.
Modern computers are not very big, laptops are actually small and light. But they are as fast as desktop computers or even faster. I like laptops because they are portable and you don’t need to replace and upgrade hardware.
But if you look closer, you will see that there are computers in modern cars, in every supermarket or a café at the cash desk. They are used in airplanes and all kinds of vessels. Computers control infrastructure of big cities. Computers are widely used in factories and in all modern equipment. Computers help to make our life easier and safer. Of course it doesn’t mean that computers control our life, though some people truly believe that it will happen with mankind sooner or later. If all the world’s computers suddenly stopped, there would be a great collapse and a terrible catastrophe.

1. We use computers rather seldom.

2.Most people think that a computer is a big thing with a display, a keyboard and a mouse.

3. Computers contain a bunch of useful programs such as Word, Excel, an Internet browser with e-mail boxes and social networks.

4. Laptops are  big and hard.

5. . Laptops are  not so fast as desktop computers .

6.  There are no computers in modern cars.

7. Computers are widely used in factories and in all modern equipment.

8. If all the world’s computers suddenly stopped, there would be a great collapse and a terrible catastrophe.

1

2

3

4

5

6

7

8

ЗАДАНИЕ №2.

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1-18, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию  1-18.

When I was little, I loved reading books written by Roald Dahl. They were my favourite choice of bedtime story. When Mum asked me what book I wanted, I always 1). . . .  a book by Dahl.

CHOOSE

Mum readily agreed. She said she2) . . . .  reading him too in spite of the fact that she was an adult and had a very serious job.

ENJOY

In those years there 3). . . . lots of Dahl's books in our home library.

BE

And to me he is still the best children's author of the 4) . . . .   century.

TWENTY

Roald Dahl started as an adult writer. His first book 5). . . .   in 1942.

PUBLISH

Later he began writing children's books. Many of the 6) . . . .  are based on Dahl's own childhood memories.

STORY

Several of his books are now successful films, for example ‘Matilda’, ‘Charlie and the Chocolate Factory’ and ‘Fantastic Mr Fox’. I'm sure you 7). . .  at least one of them!

SEE

When you shop for children's books, Dahl is the 8). . . . choice. His books are entertaining and full of jokes.

EASY

Roald Dahl is an author that you can never grow tired of. Now I read his books to my son. He is too small yet and cannot read  9) . . . .     .

HE

I'm studying Italian in a summer school in Tuscany. I arrived a few days ago. It’s my 10). . . . trip to Italy.

ONE

I like this country very much though I 11) . . . .  its main tourist attractions yet.

NOT/SEE

Actually it was my mum's idea to send me here. In her opinion Italy is the 12). . .  country in the world.

INTERESTING

And she also said that it 13) . . .  me improve my Italian in real-life communication.

HELP

Yesterday, while I 14) . . .  dinner in the cafeteria, four other students sat at the same table. We got acquainted. Two of them were Argentines, then a Russian and a Greek. A mix of cultures!

HAVE

We started chatting in Italian, laughing, telling jokes and sharing our life 15) . . . .   . It was lots of fun. I even started to speak Spanish with the Argentines, and our sentences became a mixture of both Italian and Spanish.

STORY

But it did not matter at all! No problem. We easily 16) . . .  each other.

UNDERSTAND

I wish all people 17). . .  foreign languages. The more languages you know – the better.

SPEAK

Languages help 18) . . .  understand the culture and mentality of other people. And they help us make friends.

WE

                                                   

 

                                          Критерии оценивания выполнения.

Задание №1. Чтение                                                               Время выполнения 25 мин.

Раздел «Задания по чтению» включает задание второго уровня сложности.

Задание направлено на проверку понимания в прочитанном тексте запрашиваемой информации.  Задания выполняются в ходе прочтения связного текста. Студентам предлагается 8 утверждений, и на основании прочитанного текста им надо выбрать один из трех возможных ответов True Верно), False (Неверно)б Not Stated (В тексте не сказано).  

За каждый правильный ответ -1 балл.

Максимально возможное количество баллов — 8 баллов.

Задание №2.«Задания по грамматике и лексике»                    Время выполнения -25 мин.

Раздел «Задания по грамматике и лексике» включает 18 заданий с кратким ответом:

- задания 1-18 — второго уровня сложности- задание на заполнение пропуска в связном тексте путем преобразования предложенной начальной формы слова в нужную грамматическую форму (формообразование).

За каждый правильный ответ — 1 балл.

Максимально возможное количество баллов  — 18 баллов.

Таблица перевода баллов в оценку

%

Баллы        

Оценка

90

26-25

5 (отлично)

80

24-22

4 (хорошо)

60

21-18

3 (удовлетворительно)

менее 60

18

2 (неудовлетворительно)

Работы  высылать на почту своего преподавателю zhellu@yandex.ru  и

 Карповой distkarpova@yandex.ru


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тесты по русскому языку, итоговый тест для 5 класса, тест "Выразительные средства", уроки по произведениям Воронковой и Чивилихина

Тренировочные тесты для подготовки к ЕГЭ. Можно использовать в качестве контрольной работыТест для отработки знаний задания В8Итоговый тест для 5 классаМетодические разработки уроков по произведениям ...

Тест по немецкому языку 5 класс: 1 год обучения(Google - тест)

Google-тест предназначен для учащихся, начинающих изучать немецкий язык. Ссылка на тест https://docs.google.com/forms/d/1LCad9-FI_fDXs0V_3qO8X3Sxg26WYlcnYi03l6mtPvQ/viewform . После выполнен...

Тест по немецкому языку (5 класс) на тему: Лексико-грамматический тест по теме "Freizeit"

Тест по немецкому языку (5 класс) на тему: Лексико-грамматический тест по теме "Freizeit"...

Тест по иностранному языку (2 класс) на тему: тест вспомогательный do/does

Тест на вспомогательный глагол do/does Скачать:...

Тест (тренинг) по литературе 2 семестр.

4.2 Задания для промежуточной аттестацииД3 (второй семестр) проводится в  форме компьютерного тестирования. Комплект тестовых заданий ипо учебной дисциплине ОУДб02 Литература F1: ...