Конспект-урока с презентацией (формирование лексического навыка говорения)
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)
Представляю Вам один из уроков по введению лексического материала по теме "Здоровье" в 5-м классе.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
leksika_urok.doc | 78 КБ |
health.pptx | 966.01 КБ |
Предварительный просмотр:
Лексика
Класс 5, гимназия № 1, г. Калининграда
Тема урока. ”Health and Body Care”.
Задачи урока.
Практические:
а) организовать ознакомление учащихся с новым лексическим материалом;
б) учить догадываться о значении новых ЛЕ;
в) учить узнавать и понимать новые слова в тексте;
г) организовать устную тренировку учащихся по оперированию новым лексическим материалом на уровне предложения.
Развивающие. Развивать логическое мышление, способность к догадке, долговременную и оперативную память.
Воспитательные. Формировать у учащихся понимание языка как средства общения, путём вовлечения их в иноязычную деятельность с использованием изучаемых лексических единиц.
Средства обучения. Программа по иностранным языкам, книга для учителя, «Настольная книга преподавателя иностранного языка», учебник Ваулина Ю.Е., Дули Дж. «Спотлайт 6»,2008, демонстрационная доска, карточки с заданием.
Этапы урока | Содержание урока | Pежим работы | Способ контроля | Время | Примечание |
I. Начало урока | |||||
1.Организационный момент и приветствие | T: Good afternoon, boys and girls. I am glad to see you. Sit down, please. Prepare all your necessary things for the lesson; put your books, exercise books and pens on you desks. I hope, now you are ready for your English lesson. | T | 30 сек. | ||
2. Речевая зарядка | T: What’s the news? Ok. No news is good news. |
T>P |
Фронтальный | 1 мин. | |
3. Сообщение задач урока | T: We continue talking on the topic of our previous lessons “Health and Body Care”. The aim of our lesson is to repeat what parts a human body has, to go on speaking about our health, and for this reason, we are to learn some new words. | T | 30 сек | ||
II. Основная часть | |||||
1. Фонетическая зарядка | T: Look at the blackboard please. There you can see a new proverb connected with our topic “Health and Body Care”. I’ll read it to you and you’ll have to repeat it after me. A healthy mind in a healthy body. What is the Russian equivalent of this proverb? How do you think, P1.? Учащие дают различные варианты перевода. The proper translation of this proverb is в здоровом теле здоровый дух. P1, read this proverbs once again. Now I’ll wipe some words. Ok. P2, renew the deleted elements. Thank you for this work. This proverb is very connected with our new topic “Pastimes. In Fitness and in Health”. |
T>P-s | Фронтальный | 4мин. | Пословица написана на доске. Слова написаны на доске. |
2. Предъявление новой лексической единицы. | And now look at the words in your book, please. I’ll read you English equivalents and you are to repeat after me. | Т | Слова написаны на доске | ||
3. Раскрытие значения новой лексической единицы и ознакомление с формой слова. | The first new word is suffer. Suffer means to feel pain. Let’s guess what the translation of this word is. For example he goes to the doctor, because he suffers from a headache. … OK. The second word is diet. Diet means what one usually eats and drinks. The synonym to this word is food. I’d like to draw your attention to the idioms with this word. The 1t is to be on a diet, and the second to keep to a diet. What is the translation of these expressions? What do you think, P2? The next word is fry , which means to cook or be cooked in fat, oil, butter. I’d like to pay your attention to the past tense form of this verb, especially to the spelling. Don’t forget that the last letter y changes to i before the ending –ed. And the past tense form of this verb coincides with adjective. So let’s translate the following sentences: Shall I fry the fish for dinner? Do you like fried eggs?...I’d like to draw your special attention to a such expression as one’s cup of tea. It is an idiomatic expression. It means that the words have figurative meaning. Let’s try to guess the meaning of this expression with the help of following examples… Значения последующих слов раскрываются подобным образом. Now I’ll read you these words again and you are to repeat after me. Good. Now, P3, read these words again. |
T>P-s
T>P-s | Фронтальный Фронтальный | 7мин 3 мин | |
4. Контроль понимания значения. Выполнение упражнений на узнавание | Complete the sentences using the words given in the box. 1. I can’t eat spicy food, because I have to …. . 2. Water doesn’t belong to …. . 3. He…… and …. slowly down the road. 4. Do you like …. bread? 5. Every morning I …. headache. 6. I don’t want to eat cottage cheese, it is … not my …. |
T>P-s | Фронтальный | 3 мин | Задание- на карточке |
5. Выполнение тренировочных упражнений. 5.1. Фонетическая отработка новой ЛЕ в имитационных упражнениях с коммуникативной задачей. | Agree with me if I am right. Say: “You are right” and repeat my statement then. EXAMPLE: - It is easy to learn to ride a bicycle. - You are right. It is easy to learn to ride a bicycle. 1. When a person has a pain in his head, he suffers from headache. 2. Proper diet and exercise are very important for our health. 3. You should fry a fish before starting to eat it. 4. Sour cream is one of the dairy products. 5. The strong coffee without sugar is bitter. |
T>P-s | Фронтальный | 3 мин | Задание написано на карточке |
5.2. Выполнение подстановочных условно-речевых упражнений 5.3. Выполнение трансформационных условно-речевых упражнений. 5.4 Выполнение упражнений на завершение высказывания. | Disagree with me if I’m not right. Say “You are wrong”. EXAMPLE: - Milk is a sea-food product. - No, you are wrong. Milk is a dairy product. 1. Butter is made from juice. 2. Mineral water is a strong drink. 3. Before going somewhere by bicycle, you should get off it. 4. If we don’t like something , we usually say that it’s our cup of tea. 5. “The” is an indefinite article in English. Disagree with my statement. EXAMPLE: - you have a sore throat when you keep to a diet of fruit. - I’m afraid you are not right. You don’t have a sore throat when you keep to a diet of fruit. 1. When you suffer from headache you have a pain in the stomach. 2. When you suffer from quinsy you have a pain in your leg. 3. If you are on a diet you usually eat a lot of fried meat. 4. Your mother lets you eat ice cream when you have a sore throat. 5. You never stay in bed, when you are seriously ill. Complete my statement: Misha likes to eat spicy food. That’s why every morning he has a strong pain in his stomach. He…… a stomachache. Once Misha’s mother took him to Doctor Green. Doctor Green told Misha to…. and forbad him to eat ……, ……, …… . She prescribed him a … medicine for the pain in his stomach. |
T>P-s T>P-s T>P-s | Фронтальный Фронтальный Фронтальный | 3 мин 4 мин 3 мин | Задание написано на карточке. Упражнение дано в учебнике (стр. 223, упр.14) Задание на карточке |
6. Самостоятельная работа учащихся над предлагаемой лексикой. 6. 1. Самостоятельное составление учащимися предложений из отдельных слов, предъявляемых учителем на карточках. 6.2. Самостоятельное высказывание учащихся на уровне предложения с использованием новой лексики. | Now let’s put together mixed parts of the sentences into one. 1. soft\a\she\voice\has. 2. her\ eats\ a lot of \ father\products\ dairy. 3. it\ kate\ definitely\ is\ to school\ autumn\ is going\ next\that. 4. we\ across\ field\ rode\the. 5. belarussian\ often\people\cottage\cheese\ eat\ for breakfast. Answer to my questions using the words we have learnt during our lesson. 1. Do you suffer from headaches, stomachaches? 2. Have you ever kept to a diet? 3. Do you like fried eggs, meat? 4. Who has the softest voice in your class? 5. Do you eat cottage cheese for your breakfast? 6. Have you ever taken a bitter medicine? 7. Can you ride a bicycle? 8. What dairy products do you know? Let’s look at the presentation and give your point of view to each picture. |
T>P-s T>P-s | Фронтальный Фронтальный | 2 мин 3 мин |
Задание на карточке.
Вопросы зачитываются учителем |
Презентация | |||||
III. Окончание урока. | |||||
1. Домашнее задание. 2. Общая оценка деятельности учащихся. | For the next lesson, learn the vocabulary and do ex.16 p.224. Your marks are…..The lesson is over. Good-bye. | Т | 30 сек | Домашнее задание написано на доске. |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
“Health or Body Care”
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
Healthy or Unhealthy
How to Be Healthy?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Презентация конспекта урока по формированию лексических навыков
Данный конспект урока может быть использован на этапе формирования лексических навыков по теме "Спорт" в 10 классе....
Методическая разработка по теме "Формирование лексических навыков говорения при изучении английского языка в 6 классе средней школы по теме «Здоровье»"
Методическая разработкаФормирование лексических навыков говорения при изучении английского языка в 6 классе средней школы по теме «Здоровье»...
Система упражнений для формирования лексических навыков чтения и говорения по теме «Человек»
Здесь подборка упражнений для формирования и развития лексических навыков чтения, говорения по теме "Человек"...
Конспект урока здоровья «Упрощать ли английский? Развитие навыков говорения»
Конспект урока здоровья «Упрощать ли английский? Развитие навыков говорения»...
Исследовательская работа по теме "Формирование лексического навыка говорения на уроках немецкого языка в 7 классе"
В данной работе приведён анализ упражнений учебника "Немецкий язык" 7 класс на предмет достаточного количества упражнений, направленных на формирование лексического навыка говорения, подобран на...
Конспект-урока с презентацией (формирование грамматического навыка говорения)
Введение грамматического материала "Сравнительная степень прилагательных"...
Опытно-методическая разработка по теме «Формирование лексических навыков говорения при изучении английского языка в 6 классе средней школы по теме «Здоровье»
Формирование лексических навыков говорения при изучении английского языка в 6 классе средней школы по теме «Здоровье»...