Разработка внеклассного мероприятия "Новогодний фейерверк"
план-конспект урока по английскому языку (7, 8 класс)

Кузьмич Лилия Альбертовна

Представлена разработка внеклассного мероприятия "Новогодний фейерверк"

Скачать:


Предварительный просмотр:

УРОК-СОРЕВНОВАНИЕ «НОВОГОДНИЙ ФЕЙЕРВЕРК»

(тема «Праздники»)

Цели:

  1. Обобщение изученного материала по теме «Новый год в разных странах».
  2. Активизация лексических навыков.
  3. Тренировка навыков чтения и аудирования.

Оборудование: карточки с текстами «Merry Christmas»; аудиокассета с записью песни «I Wish I Were a Snowman»; 3 набора предложений (стихотворение, разрезанное по строчкам); задание на карточках для конкурса 1.

Х о д   у р о к а

  1. Организационный момент

- Good morning, boys and girls! I am glad to see you.

Say “Hello!”

And clap your hands!

Don’t say “No!”

And, please, say “Yes!”

How are you, children?

Today we shall find out how people celebrate New Year in different countries. I want you to divide into three teams and then we shall start our work.

Учитель приветствует детей и сообщает им о проведении новогоднего марафона. Учащиеся делятся на 3 команды для участия в конкурсах.

- There will be three teams today. And two pupils or judges will help me to check up your answers. Let’s start our competition with the song “Jingle, Bells”. Will you stand up and sing the song all together?

Учитель предлагает учащимся исполнить песню в начале урока.

Jingle, Bells

Dashing through the snow

In a one-horse open sleigh

Over the fields we go,

Laughing all the way.

Bells on bobtail ring

Making spirit bright.

What fun it is to ride and sing

A sleighing song tonight!

Jingle, bells! Jingle, bells!

Jingle all the way!

Oh, what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh! Hey!

Jingle, bells! Jingle, bells!

Jingle all the way.

Oh! What fun it is to ride

In a one-horse open sleigh!

II.  Конкурс 1

- Read the short texts how people celebrate New Year in different countries and choose the correct variant.

Ученики выполняют первое задание: прочитать текст и выбрать один вариант ответа.

Choose the correct variant:

  1. In this city a lot of people gather in Times Square and watch the “Big Apple” fall. The “Big Fall” isn’t a real apple. It’s a moving picture of an apple on the side of one of the big buildings in Times Square. Every New Year’s Eve during the last few seconds before midnight it starts to “fall” down the building, and when it gets to the bottom it’s the start of the new year.

(Madrid, New York, Moscow)

  1. In this country housewives start cooking special food for New Year’s Day and all the members of the family do a big cleaning up. The idea is to get rid of the dirt of the past year, and welcome the new year without it. On the television or radio you can hear 108 bells. The 108th bell rings just a second before the midnight. The people say: “Happy New Year!” People eat the special food and drink rice wine during the meal.

(Japan, Italy, Canada)

  1. People call the New Year’s Eve “Hogmanay”. They visit their friends’ houses just after midnight on the New Year’s night. The first person who comes to your house brings you luck. At midnight when the clock begins to strike 12, the head of the family goes to the entrance door, opens it wide and holds it until the last stroke. Then he shuts the door. He has let the old year out and let the New Year in.

(The USA, Scotland, India)

  1. This country is sometimes called “the upside down world”. It lies in the Southern Hemisphere. During the Christmas holidays people often sunbathe on the beach or swim and surf in the ocean. On the 31st of December many people go to the country for the picnic. In January the temperatures are from 20 to 30oC above zero or higher.

(Egypt, Ireland, Australia)

  1. In this country it can be dangerous to have a walk at night at the end of December. People usually throw the old things from the house through the window: broken cups and plates, old clothes and boots and sometimes different pieces of furniture. People believe that on the New Year’s Eve the magician Befaniya comes to the houses through the chimney and put the presents for children in their stockings or shoes.

(France, Italy, Germany)

Ключи:  1. New York; 2. Japan; 3. Scotland; 4. Australia; 5. Italy.

III.  Конкурс 2

  • Complete the text with the missed words^ eve, boat, Bible, parade, gold, friends’, their, lighted, any first, sack, are, sing, parents, good, presents, brings.

Merry Christmas

In Mexico, during the nine days before Christmas, people visit their (1) … houses in the evenings, carrying (2)… candles. They (3)… carols and knock at the door. At (4)… they are not allowed in. This is one of the customs of the posada! Then they explain they are Mary and Joseph, (5)… of the Christchild. They (6)… welcomed warmly.

In many European countries children receive (7)… from St. Nicolas on the 6th of December. In the Netherlands he arrives in Amsterdam by (8)… with his servant Black Peter, who carries a (9)… to take away (10)… children who have been naughty. He brings presents for the (11)… children.

In many ports of Spain AND South America it isn’t father Christmas or St.Nicolas who (12)… the presents, but the Three Kings or Three Wise men, on the (13)… of the 6th of January. In Madrid there is a (14)… in the streets of the Three Kings riding their camels. This commemorates the visit of Melchior, Caspar and Balthuzar to the baby Jesus in Bethlehem, with (15)… gifts of (16)… and frankincense as described in the (17)…

Ключи: 1. friends; 2. lighted; 3. sing; 4. first; 5. parents; 6. are; 7. presents; 8. boat; 9. sack; 10. any; 11. good; 12. brings; 13. Eve; 14. parade; 15. their; 16. gold; 17. Bible.

IV.  Конкурс 3

- Make up the new words using the letters of the word “congratulation”.

Учитель привлекает внимание детей к слову congratulation, заранее записанному на доске. Учащиеся составляют новые слова, используя буквы данного слова. На выполнение данного задания детям отводится 3 минуты.

V.  Конкурс 4

- Now you will listen to the song and write down the missing words on the cards. You will listen to the song twice. Be careful, please.

Команды получают карточки со словами песни, в которой пропущены некоторые слова. Задание для учащихся: прослушать аудиозапись и записать недостающие слова. После проверки данного задания учитель может предложить ученикам исполнить песню хором.

I Wish I Were a Snowman

I wish I were… (a snowman)

So tall and… (big) and white.

I’d never have to clean my… (teeth),

Or go to bed at… (night).

But… (maybe) Mister Snowman

Is wishing he were me,

For I’ll be here when… (summer) comes,

But where will the Snowman… (be)?

VI.  Конкурс 5

  • It’s time for the last task now. I want you to put the words in a logical order and read the poem.

Каждая команда получает набор предложений для составления стихотворения. После того, как стихотворение будет составлено, его необходимо выразительно прочитать.

Стихотворение:

Every little girl would like to be

The fairy on the Christmas tree.

Up above the partly, dressed in white,

Shining in the candle light.

Every little boy has lots of fun

With his trumpet and his gun.

Every little girl, you understand,

Is really the queen of the fairy land.

There is little secret she must keep,

That she can fly when she’s asleep.

VII.  Подведение итогов

- That’ll do for today. You were active today. Now we shall decide who is the winner of our competition today.

Учитель подводит итоги новогоднего марафона и поздравляет победителей.

Good morning, when it’s morning,

Good night, when it’s night,

And when it’s time to go away

Good-bye, good-bye, good-bye.

  • Good-bye, my dear friends!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.

Аннотацияк учебно-методическим  разработкам внеклассных мероприятий  по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....

Методическая разработка внеклассного мероприятия по математике «Что такое коррупция». (8-9 классы) Внеклассное мероприятие по математике «Что такое коррупция»

Данная методическая разработка внеклассного мероприятия   «Что такое коррупция?»  составлена и применялась как внеклассное мероприятие по дисциплине “Математика»   для обучающ...

Методическая разработка по физкультуре по теме: Методическая разработка внеклассного мероприятия "Веселые старты" для учащихся начальной школы по предмету: "Физическая культура"

Внеклассное мероприятие "Веселые старты" проводится с целью пропаганды здорового образа жизни, где учащиеся развивают двигательные качества, укрепляют здоровье, дружеские отношения....

Методическая разработка внеклассного мероприятия "Пасха в Германии" авторы разработки Пономаренко И.В. Охотина Н.А.

Мы учителя немецкого языка разработали внеклассное мероприятие для учащихся 6-х классов, изучающих немецкий язык углубленно. Материал по теме "Пасха" всегда интересен и разнообразен. Ребята в восторге...