памятка по описанию фото устная часть ОГЭ английский язык
тренажёр по английскому языку (9 класс)
Эти фразы- клише помогут учащимся подготовиться к устной части ОГЭ 9 класс английский язык. Описание фото
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
памятка как подготовиться к устной части ОГЭ 9 класс английский язык. Фразы- клише | 27.57 КБ |
Предварительный просмотр:
Используя подсказки в пунктах плана, опиши фотографию.
- Вступление – Послушай! Ты помнишь, что я люблю фотографировать?
- 1 пункт – Эта фотография была сделана … (где, когда). Я был там один (с семьей, друзьями и т.п.).
- 2 пункт – На фото на переднем плане ты видишь … (мою сестру, брата, друга и т.п.). Она находится … Погода в этот день была …
- 3 пункт – Она (он, они) … (делает/ют). На ней надето … Ей … весело (грустно и т. п.).
- 4 пункт – Я сфотографировал это, так как я первый раз … был (видел, ел, слушал и т.п.). Мне было … интересно (страшно, необычно и т.п.).
- 5 пункт – Я решил показать это тебе по нескольким причинам. Во-первых, хочу поделиться с тобой своими чувствами. Во-вторых, приглашаю тебя … (поехать, попробовать и т.п.).
- Заключение. Тебе понравилась фотография? Ты поедешь/пойдешь со мной?
II
I took this photo last summer when I was in...
I'd like to show you this photo because...
The picture/photo shows...
In the picture I can see...
There is/are ...in this picture
The central focus of the picture is…
On the right/left there is/are...
There is/are ... in the background
The people in the picture are ...
The people in the picture look happy because ...
The people in the picture seem sad because ...
The general atmosphere in the picture is positive because...
The weather in the picture is...
It seems to me that/It looks like….
I guess/I imagine…
As I see it…
From my point of view…
It is not very clear, but probably…
I’m not sure, but it could be…
The picture makes me feel happy/sad/…
The picture inspires me to think about…
The picture gives me the impression that…
To sum up/To summarize
III
Comparing and contrasting
In the first photo...
In the second photo ...
Both photos show...
The pictures are similar because they both...
The photos are really different/similar, for example...
In both pictures the people are...
I think the common theme here is ...
One/the main similarity/difference between the pictures is that...
What both pictures have in common is...
However, there are also some differences between the pictures.
The picture on the left is ... than the other one.
The second picture contains... whereas the first picture...
План описания картинки. (photo description): | ||
Пункт плана | Рекомендуемые вводные слова | Перевод |
introduction | 2-3 предложения по теме картинки.Напр., Hobbies make our live exciting. My hobby is taking photos.
| |
When you took the photo | Look! I’d like to show you this amazing / awesome / gorgeous / terrific / unusual / stunning / spectacular/ disappointing picture.
I took it when I was on holiday with my friends / parents / classmates last …
We were visiting / trekking / going to … then. I took this photo because I was so impressed by the scene that I wanted to capture that moment forever. Moreover, it was the most unforgettable part of our trip. Besides, it was one of the most stunning / disappointing moments in our trip.
| Послушай! Я бы хотел показать тебе эту удивительную/прикольную/непревзойденную/потрясающую/необычную/ошеломляющую/зрелищную/неутешительную фотографию. Я сделал ее, когда был с друзьями/родителями/одноклассниками на каникулах в прошлом… Мы посещали/пересекали/шли ….. Я снял эту фотографию, потому что был так впечатлен пейзажем, что хотел запечатлеть тот момент навсегда. Более того, это была самая незабываемая часть нашего путешествия. Кроме того, это был один из самых великолепных/ неутешительных моментов в нашем путешествии. |
Who/What is in the photo | To start with, the picture shows/depicts…You can see…in the picture. In the background, there is/are…. In the foreground, we can see…. I would say… There is … in the picture. On the right / left there are (is) … In the right / left hand corner … In the foreground/ background, there is… There are … in the foreground / background. In the bottom part of the picture there is… There are … in the top part of the picture. The people in the picture are … The people in the picture look happy because… The people in the picture seem sad because… The general atmosphere in the picture is positive because…. The picture was taken in … The weather in the picture is… The atmosphere in the picture is depressing because… Speculating about the situation It may be…
| Начну с того, что фотография показывает/ отображает…На фото ты можешь видеть… На заднем плане, …
На переднем плане мы можем видеть…. Я бы сказал… На фото есть… Справа/ слева …. В правом/левом углу… На переднем/ заднем плане… …. на переднем/заднем плане. В нижней части фотографии … …. в верхней части фото. Люди на фото… Люди на картинке выглядят радостными, потому что… Люди на фото кажутся грустными, потому что… Общая атмосфера фото положительная, потому что… Фотография была снята/ сделана… Погода на фото… Атмосфера на фотографии унылая, потому что… Размышляя над ситуацией… Это может быть…. |
What is happening | The person/people in the picture is/are…They probably will… It seems to me that… They could be… Perhaps, … It is probably… Imagine they’re… Another idea is that… It is also possible that… It’s not clear if… It seems to me that the people in the picture… I get the impression that the people are not very happy here… They don’t seem to be enjoying themselves…
| Человек/люди на фото…Они вероятно… Мне кажется, что… Они могли бы… Возможно… Вероятно,… Представь, что они Другая мысль заключается в том, что… Также возможно, что… Неясно……. ли…. Мне кажется, что люди на фото… У меня создалось впечатление, что люди на фото не очень радостны… Кажется, что они не получают удовольствие… |
Why you took the photo | What I meant by taking this picture is that I wanted to catch/save this unforgettable moment from my life. What’s more, … Besides… I liked the landscape so much that I decided to capture/to save it. It was a great experience in my life. They were the friendliest / the most helpful / hospitable people in our journey and I liked them so much that I decided to take a picture of them.
| Что я имел в виду, когда сделал эту фотографию, это то, что я хотел захватить/сохранить этот незабываемый момент из своей жизни.Более того,… Кроме того,… Мне так понравился пейзаж, что я решил захватить/сохранить его. Это был великолепный опыт в моей жизни. Они были самыми дружелюбными/ самыми полезными/самыми гостеприимными людьми за время нашего путешествия и мне они так понравились, что я решил их сфотографировать. |
Why you decided to show it to your friend | I decided to show this picture to you, because…This is a good chance for you to get the first impression of… Looking at it from your perspective, you would… I decided to show this photo to you as I’d like to share my emotions / feelings / impressions with you. Also, I want you to know more about…
| Я решил показать это фото тебе, потому что…Это хорошая возможность для тебя получить первое впечатление от…. На мой взгляд, ты бы… Я хотел показать это фото тебе, т.к. хотел с тобой поделиться своими эмоциями/ чувствами/впечатлениями. Также я хотел узнать побольше о… |
Conclusion | That’s all I wanted to tell you about this picture. | Вот и все, что я хотел рассказать тебе об этой фотографии. |
Сравнение и сопоставление двух фотографий с использованием вводных и связующих слов (comparing / contrasting):
Задание 3: описать 1 фото из 3 по плану:
- вводное предложение
- когда было сделано фото
- кто/что изображен(о)
- что происходит
- почему снял это фото
- почему решил показать
- заключительное предложение
0)
- Well, I have chosen to show you photo number 2.
- I took it a month ago when I was …ing … (walking along the street, walking in the park,
travelling abroad, spending my free time in the countryside,).
- I had a camera in my hand and I took a photo.
- I remember that day very well.
2) Назвать общую картину + перечислить 2-3 самых важных объекта.
- This photo shows … .
- In this photo you can see … (a street, a city, a forest, an animal, a person, …)
- This is a picture of (a street, a city, a forest, an animal, a person, …)
- In the foreground/center of the photo there is/are … .
- In the background one can see a … .
- On the left/right … .
- Up/down the photo … .
- He/she is wearing …
- He/she has got … (a tattoo, piercing, an umbrella, …)
- He/she is carrying … (a bag, a suitcase, …)
- He/she looks … (happy, sad, serious, angry, tired, bored, …)
3)
- As you see, … Continuous Present/Past
4)
- I took this photo occasionally but I keep it because it reminds me … .
- I took this photo because I like such unusual scenes.
- I took this photo to keep memory.
- I adore …
- I love doing it.
- It looks great.
- It makes me want to try it.
- It makes me want to go there.
- It makes me think about life.
- It's not a very common situation.
- That's why I took the photo.
- So, I decided that it was not a bad idea to show this photo to somebody.
5)
- I want you to see this photo because …
- I would like you to see this photo because …
- … you are interested in … .
- … you like …, too.
- I decided to show you this photo
- because you like unusual objects.
- because you like romantic situations like these.
- because I want you to smile.
- because I want your mood to rise.
- because I wanna raise you mood.
- because I want you to remember our previous holidays.
- because I want to demonstrate you my skills of a photographer.
6)
- OK. That's all. Hope you like it.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Подготовка к устной части по английскому языку в 11 классе
В данной презентации говорится не только о том, как справиться с каждым заданием в устной части, а также дается несколько полезных советов, как психологически подготовиться к успешной сдаче устного эк...
1- Интерактивная презентация-тренажер для подготовки устной части по английскому языку в 9-ом классе
К.А. Громова и др. Интерактивная презентация-тренажер для подготовки устной части по английскому языку в 9-ом классе вариант № 1...
2- Интерактивная презентация-тренажер для подготовки устной части по английскому языку в 9-ом классе
К.А. Громова и др. Интерактивная презентация-тренажер для подготовки устной части по английскому языку в 9-ом классе вариант № 2...
3- Интерактивная презентация-тренажер для подготовки устной части по английскому языку в 9-ом классе
К.А. Громова и др. Интерактивная презентация-тренажер для подготовки устной части по английскому языку в 9-ом классе вариант № 3...
4- Интерактивная презентация-тренажер для подготовки устной части по английскому языку в 9-ом классе
К.А. Громова и др. Интерактивная презентация-тренажер для подготовки устной части по английскому языку в 9-ом классе вариант № 4...
5- Интерактивная презентация-тренажер для подготовки устной части по английскому языку в 9-ом классе
К.А. Громова и др. Интерактивная презентация-тренажер для подготовки устной части по английскому языку в 9-ом классе вариант № 5...
Памятка-клеше Сравнение фото на ЕГЭ по английскому языку
Памятка-клеше Сравнение фото на ЕГЭ по английскому языку...