«What’s the matter with you? »
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)

Быкова Галина Викторовна

Введение новой лексики по теме «Болезни, симптомы и их лечение»  и отработка её в  серии языковых упражнений.Развитие у учащихся  диалогической и монологической речи


 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл whats_the_matter_with_you.docx20.92 КБ

Предварительный просмотр:

                                                               

                                     

                                                                 Открытый урок
                                                в 6 классе
                                «What’s the matter with you? »
                              (
по учебнику  К. Кауфман, М Кауфман )

               
                             

     

                                                         Подготовила:
                                                                                     учитель английского
                                                                                     языка   Быкова Г.В.

                                                                   

                                     

                                  МБОУ « Умётская средняя общеобразовательная школа»

Задачи:   1. Развитие у учащихся  диалогической и монологической речи
                   2. Введение новой лексики по теме «Болезни, симптомы и их лечение»  и отработка её в    
                    серии языковых упражнений.
                   3.Активизация навыков чтения                    
                  4. Повторение прошедшего времени, выполнение грамматических упражнений по теме
                  5. Употребление неправильных глаголов
План:

1.Приветствие:
Teacher: Cood morning, dear children and  our guests! I am glad to see you! Let’s begin our lesson.
               First of all, I’d like to know what date is it today?
               What day of the week is it today? Name all days of the week, please.
               What season is it now? Name all springs’ months, please. Do you like spring?
               What is your favorite season?
               How many lessons do you have today? What are they? What is your favorite lesson?        
               Have you got a big or small family?
 Have you got…? What is his\her name?

     2.  Фонетическая  зарядка.
    Now let’s pronounce the Tongue-twister. Repeat it after me several times as quickly as possible

                               Two little feet go tap, tap, tap.
                              Two little hands go clap, clap, clap.
                              Two little feet  go jump, jump, jump.
                              Two little hands go thump, thump, thump.
 
       
3.  Now let’s revise  The Past Simple Tense
     Пароль  – yesterday, last week, last year, last month. Все глаголы в  Past описывают действия, происходящие в  прошлом.
                                                                         

          Правильные глаголы                                                                                

Носят плащи с капюшонами –ed
Для всех лиц и чисел эта форма неизменна.
Проспрягаем глагол  -   to work

I  worked
He  worked
She  worked
It  worked
We worked
You worked
They worked

Окончание может читаться по- разному.
Дети  рассказывают  правило.
- после звонких согласных  и гласных - d
- после глухих согласных  -  t
-  после  - t, d   -   id

 На доске 3 колонки. Показываю карточки с глаголами, дети записывают их в нужные колонки. ( Invited, opened, lived, walked,
                   asked, finished, rested )


               Неправильные глаголы

 Их нужно запомнить на стр. 245

( Cut Out )  Выбрать правильный плащ для дракоши.


 
Кто  лучше  знает  формы  англ. глагола

     Tell      -------------
    --------         did
    have     --------------
    sing     --------------
    ---------       made
    ---------       chose
   catch      -------
    --------     ate
    write    ---------
    buy        ---------
     ------       put
     give      --------
     ------      sat

4.  Now listen to the words and expressions and repeat them after the speaker

Ex. 1 p. 207

what the matter? – что случилось
a disease – болезнь
nose drops – капли для носа
cough syrup -  сироп от кашля
the plague -  чума
to cure - вылечить
to have a cough - кашлять
to be ill – быть больным
to have / get flu – заболеть гриппом
to have /get a cold -  простудиться
I  have a headache – у меня болит голова
I have a sore throat – у меня болит горло
to be pale – быть бледным
forehead -  лоб
temperature - температура
aspirin -  аспирин
symptoms - симптомы

Ex.1 p. 210

a toothache –зубная боль
a stomachache –боль в желудке
an earache – боль в ухе
a broken leg -  сломанная нога
to feel better – чувствовать себя лучше
to feel worse – чувствовать себя хуже
to go to hospital – попасть в больницу
exactly -  точно

- прослушивание слов и словосочетаний
- чтение хором и индивидуально
- составление фраз, предложений
- запись новой лексики в словари

5. Read the text Ex. 2 p. 207-208 Rob’s story. ( part II )
- прослушивание текста
- чтение текста
- перевод
- выполнение заданий по тексту
- ответить на вопросы
How did the soldier look in the morning?
Why were the people scared?
What did Rob understand?
What happened to the soldier?
How did Rob help him?
Did the soldier die?
- работать с новой лексикой
-  найти в тексте неправильные глаголы в The Past Simple.

6. Who said these words?
What’s the matter with you?
If you come with me, I’ll do everything for you.
If you go out, you’ll kill us. It is the plague.
If I don’t help him, he’ll die too.
If you don’t have the plague, my medicine will help you.

7. The next task is to fill in the table with these words
aspirin, a high temperature, nose drops, to have a cold, to have a cough, cough syrup, plague, a sore throat,
to be pale, to have a headache

Diseases
……

Medicine
……

Symptoms
……..

8. Match the nouns with the verbs:

To have ….

To take …..

To cure …..

a disease, a high temperature, nose drops, a cold, a cough,
cough syrup, medicine, flu, a sore throat, a headache

9. The next task is to fill in the gaps with the correct words and complete the sentences.

Cough syrup, headache, flu, medicine, disease, cold, cure

She is very pale and has a high temperature. I think it’s ….
Close the window please. Everybody’s going to catch a….
She needs some ….for her cough.
Don’t speak so loudly. Maggie has a….
The plague is a very dangerous ….
This  medicine will ….your sore throat.
What do I have to take for my cold? – Don’t take any….., but drink a lot of tea.

10. Now let’s have a rest. Please, stand up.        

Clap, clap, clap your hands. Clap your hands together.                                
Step, step, step your feet.  Step your feet  together.                                        
Touch, touch, touch your ears. Touch your ears together.                                
Touch, touch, touch your cheeks. Touch your cheeks together.                        
Shake, shake, shake your heads. Shake your heads together.                        
Smile, smile at your friends. Let us smile together.        


11. Open your diaries and write your homework, please.
Ex. A, B p. 19-20 in the workbook, to learn words Ex. 1 p. 207


12. So, our lesson is over. Thank you for your work. I wish you to be healthy and live without medicine!
Good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

What is Hot with the Young Generation? 10 класс, к учебнику English 10-11, Кузовлев В.П.

A subculture is a group of people with the same interests, the same style and they like the same music.HackerThey are the ‘wizards’ of the computer community; people with a deep understanding of how t...

What\'s the matter with you?

Данная презентация можетбыть использована при изучении темы "Здоровье" (5 класс)....

Технология критического мышления на открытом уроке по теме «Talking on family matters» Подтема «What makes a family happy?»

   Основные формы организации ПД детей:     Индивидуальная, общеклассная, парная, групповая.     Основные методы обучения:...

What do you do with your teeth?

quot;What do you do with your teeth?"Сценарий для детской театральной постановки о традициях и обычаях народов мира в рамках фестиваля английского языка «Children,s friendship festiva...

Книжка-гармошка "What is the matter?"

Шаблон для вклеивания в тетрадь. Подробное описание внутри файла....

Проверочная работа по английскому языку для 3 класса к разделу "What’s the matter?" учебника "Rainbow English" Афанасьева О.В., Михеева И.В

Тестовые материалы к учебнику  "Rainbow English" Афанасьева О.В., Михеева И.В. по темам"What’s the matter?""Занятии и профессии людей"...

Проверочная работа по английскому языку для 3 класса к разделу "What’s the matter?" к учебнику "Rainbow English" Афанасьева О.В., Михеева И.В

Тестовые материалы к учебнику  "Rainbow English" Афанасьева О.В., Михеева И.В. по темам"What’s the matter?""Занятии и профессии людей"...