Итоговая контрольная работа
тест по английскому языку (7 класс)
Здесь вы можете найти итоговую контрольную работу в 7 классе
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
itogovaya_kr_aya_7.docx | 18.88 КБ |
Предварительный просмотр:
7 Form.
I
1) Form the plural
a)chair-__________ mystery-____________
Negro-_________ fish-________________
fruit-___________ wolf-_______________
piano-__________ vocabulary-___________
drill-___________ mouse-______________
foot-____________ idiom-_______________
day-____________ postman-_____________
sky-____________ zero-________________
swine-__________ ox-__________________
b) Write the sentences in plural or singular. Give 2 forms where possible
1. The crew (be) ______ gathered on the deck. 2. Our football team (have)______gone to Liverpool. 3. There is some danger but not all people (see)_______ it. 4. The committee (know)_______ about the fact. 5. On what page (be)_______ the contents of the book. 6. Your clothes (be)_______ wet again. 7. The police (be)_______ near.
2) Put in the article where necessary
- We left London_____next morning and it was at_____midday when we came.
2. On_____hot morning last July they had a great party. 3. I was up before______sunrise. 4. Where did you pick these flowers? - In______forest.
5. I’m planning to go to_____college after I leave_____school. 6. How long can_____human stay and work in space? 7. What is on_____television tonight? 8. If Robin doesn’t get better, he’ll have to be taken to______hospital.
3) Write 2 missing forms of adjectives
a) severe-________________________
boring-________________________
tasty-__________________________
slow-__________________________
tidy-___________________________
cheerful-________________________
slim,-__________________________
terrible-_________________________
unhappy-________________________
attractive-_______________________
b) Choose the right adjective
1.What is the title of Marinina’s (last/latest) detective story? 2. December is the (last/latest) month of the year. 3. For (further/farther) information refer to the secretary. 4. The (next/nearest) train to Moscow is at seven. 5. My aunt is the (oldest/ eldest) member of my family.
4) Use passive forms of the verbs
1. Мои часы украли вчера.
_________________________________________________________________
2.Когда он вошел в комнату, обсуждали его проект.
_________________________________________________________________
3. Посмотри! Новый дом построили!
_________________________________________________________________
4. За доктором послали?
_________________________________________________________________
5. Когда с ним поговорят?
_________________________________________________________________
6.Текст нужно будет перевести.
_________________________________________________________________
7. Его лицо скоро забылось.
_________________________________________________________________
5) Write the same in English
1.Я хочу знать, когда он напишет нам письмо.
_________________________________________________________________
- Если вы е откроете окно, будет жарко в комнате.
_________________________________________________________________
- Как жаль, что сейчас не лето.
_________________________________________________________________
- Если бы я знал французский язык, я бы смог поговорить с нашими гостями.
_________________________________________________________________
- Если бы мы сейчас были в Лондоне, мы бы пошли осматривать город.
_________________________________________________________________
- На твоем месте, я бы водила машину более осторожно.
_________________________________________________________________
- Вы когда-нибудь слышали, как музыканты настраивают свои инструменты.
_________________________________________________________________
6) Complete using the phrasal verbs
1. A small rabbit was run_____by a bus. 2. I smell the pancake burning, it’s time to turn it_____3. It’s another of Bob’s lies, will he get____with it again, do you think? 4. The boy was so hungry that he rushed_____his food and ate everything. 5. In summer we usually set our house plants _____on the balcony.
7) Open the brackets
By 7 o’clock yesterday evening the train (not arrive)___________ yet. The people on the platform (feel)_____ cold, as a strong wind (blow)__________. Suddenly there (come)_______ a voice from the loudspeaker which (say)_______ that the train (arrive)________ a quarter of an hour later. Mark who (stand)__________ on the platform for half an hour already (decide)________ that he (go)________ to the snack bar and (drink)________ a cup of coffee.
7 Form.
II
1) Form the plural
a)watch-________________ ski-____________
radio-_________________ key-____________
dictionary-_____________ roof-____________
kangaroo-______________ woman-__________
goose-_________________ leaf-_____________
sportsman-_____________ kilo-_____________
bench-_________________ bush-____________
chief-__________________ deer-____________
b) Write the sentences in plural or singular. Give 2 forms where possible
1. How many people ( be)____ expected to come? 2. While my family (be)____ on holiday, I’m going to finish my book. 3. The police ( have)______ arrived.
4. The government (be)____ going to solve it. 5. What (be)_____ the news?
6. Where (be)_____ the contents in Russian books? 7. What advice (be)___ always useful?
2) Put in the article where necessary
1. It was____high noon but she was asleep. 2. The burglars broke into the house in____broad daylight. 3. She remembered____summer evening when they walked together in fields. 4.____giraffe is____animal that lives in Africa and has____long neck. 5. It was____wonderful day:____sky was blue,_____sun was shining, _____sea looked warm and calm-____world was____great place to live in.6. We have_____new history teacher._____teacher arrived last week.
7. Which of the two dictionaries are you going to buy? I like____dictionary that has more words.
3) Write 2 missing forms of adjectives
a) fragile-________________________
bouncy-_______________________
shy-__________________________
high-_________________________
free-__________________________
curious-_______________________
wise-_________________________
wet-__________________________
modern-_______________________
b) Choose the right adjective
1. She sat near the (furthest/ farthest) window. 2. We are only four. One (eldest/oldest) son couldn’t come. 3. Yesterday we bought the (last/latest) copy of this magazine. It had come out only 2 days before. 4. The boys entered the hall- a short one and a tall one. The (latter/later) was polite. 5. John’s house is (the nearest/ the next) door.
4) Use passive forms of the verbs
1. –Где статья? - Её переводят. Её переведут через полтора часа.
_________________________________________________________________
2.Где строят новый магазин?
_________________________________________________________________
3. Все упражнения сделаны.
_________________________________________________________________
4. Это часто используется в английской грамматике.
_________________________________________________________________
5. Его знают не только в Англии.
_________________________________________________________________
6.Встреча состоится в центре города.
_________________________________________________________________
7.Этот замок построен в 1830 г.
_________________________________________________________________
5) Write the same in English
1.Спроси учителя, когда вы пойдёте в театр.
_________________________________________________________________
- Мы не уверены, придут ли они, но если придут, объясните им это.
_________________________________________________________________
- Как жаль, что она не пришла.
_________________________________________________________________
- Если бы мы встретили Анну, мы бы ей всё рассказали.
_________________________________________________________________
- Если бы он хорошо играл на пианино, он бы принял участие в нашем конкурсе.
_________________________________________________________________
- На твоем месте, я бы пошла на вечеринку. Там будет весело.
_________________________________________________________________
- Не люблю, как эта болтушка рассказывает о своей поездке.
_________________________________________________________________
6) Complete using the phrasal verbs
1. After the party everything in the house was turned____and she had to clean it the whole day.2. The boiling milk easily runs____the edge of the pan. 3. Steve rushed____the room showing something. 4. Let’s get____at the next stop and walk. 5. It took the teacher 10 minutes to set her pupils_____copy the words.
7) Open the brackets
Last Sunday Alice’s neighbour (ask)______ her to (keep)______ her cat for 3 days when she (be)_____ away on business. She (say)______ the cat (be)_____ no trouble. But when Alice (wake up)______ the next morning, she (notice)________ that the cat (eat)_______ all the goldfish. When Alice (leave)_______ for school the cat (sleep)_______ peacefully in the sun. When the girl (come)_______ the cat (disappear)__________. It (take)_______ poor Alice 2 hours (find)_______ the cat in the garden, where it (run)_________ after birds.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Итоговый мониторинг для 5 класса. Можно использовать как итоговую контрольную работу.
Разработка предназначена для итогового контроля знаний в 5 классе....
Контрольная работа №8 Итоговая контрольная работа
Контрольная работа №8Итоговая контрольная работа...
Контрольная работа по географии 5 класс Итоговая контрольная работа
Контрольная работа по географии 5 класс Итоговая контрольная работа...
Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс начальной школы в формате итоговой аттестации
Работа расчитана на 40 минут. Присутствуют все компетенции....
2017 г. Выступление на ГМО «Аналитический обзор материалов для итоговой аттестации по английскому языку выпускников начальной школы на примере пособия К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман «Итоговые контрольные работы».
В качестве контрольно-измерительных материалов для итоговой аттестации по английскому языку выпускников начальной школы выбрано пособие К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман «Итоговые контрольные работы&raqu...
Дидактический материал. "Царство Грибы (итоговая контрольная работа). Биология. 5 класс. Итоговый тест"
Итоговая контрольная работа...