Открытый урок в 6 классе "Places to visit in London"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Манкиева Гульназ Фавдатовна

План-конспект урока по английскому языку в 6 классе по УМК Комаровой Ю.А., Ларионовой И.В., Перретт Ж. на тему "Places to visit in London"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan-konspekt_uroka.docx21.91 КБ

Предварительный просмотр:

Тема урока:  «Places to visit in London» ( 6 класс. УМК Комарова Ю.А., Ларионова И.В., Макбет К)

Цель урока: усвоение страноведческих знаний, совершенствование речевых навыков учащихся.

Задачи урока:

  • Систематизировать и закрепить знания учащихся по теме  :  «Places to visit in London»  , используя различные виды речевой деятельности.
  • Активизировать употребление лексики по теме в разных видах деятельности: чтении, аудировании, говорении.
  • Развивать речевые умения монологической речи.
  • Вырабатывать логическое мышление, умение сопоставлять, выражать свое мнение.

Оборудование: карта Лондона, интерактивная доска.

1. Организация начала урока.

T: Good morning, friends. We have an unusual lesson today . As you can see  we have guests :  English teachers  from other schools. Let’s greet them with a song.

Turn around and sing.  Sing to the music. ( Дети поварачиваются к гостям и поют песню с движениями  )

«  Hello hello hello how are you ?

I’m fine , I’m fine, I hope that you are too»    ( Слайд 2)

T :I hope everybody is ready for the lesson. Are you ready? (Ответы детей). Let’s start.

Учитель  проверяет готовность детей к уроку и предлагает выполнить несколько движений с целью сосредоточиться.

T: Hands up , hands to the sides , hands down ,sit down.( Это упражнение в начале урока организовывает детей. )

2. Постановка проблемы, формулировка темы и задачи урока.

( Стены кабинета оформлены картинками с изображением разных мест в городе, например, театр, цирк, музей и.т.д. )

T: Look around, look at these pictures and words .  Tell me what we will do today?

Ответы детей могут быть разными, например:

  we will:

 -read stories ;

-speak about weekend ,  shops;

-talk about cities;

-listen to stories about museums, interesting places.

T: What do all these things have in common?

(Ответы детей)

T: Yes ,they are places in a city. And now  look at the screen. I want you to   watch some video  and tell what city we will talk about? Guess what city are we going to speak about  (Дети смотрят отрывок фильма о Лондоне и отвечают на вопрос учителя)  Слайд 3.

Pupils :  ( Варианты ответов могут быть разные, учителю необходимо дать возможность высказаться нескольким обучающимся.)

-We will talk about London, places to visit in London,

T :Your opinion         T : What do you think?

T: Today we are going to make an excursion to London.

3.  Актуализация знаний. ( Дети вспоминают, что уже знают по данной теме, что умеют. )

T: To speak about cities and towns  we need some words  and expressions

T: Now look at the screen,  listen to the words and repeat them. ( Дети смотрят на экран и повторяют слова за диктором. Учебник с.74 у.1) Слайд 4.

Market, department store, stadium ,cathedral ,castle, square, gallery, museum ,palace ,theatre, garden ,statue.

T:Let’s read them.  By turns.   One by one. Vova will you start. Next…  ( Дети читают по очереди слова)

( На доске слова с пропущенными буквами, гласные буквы закрыты смайликами )

 T:There are  words with missing letters. Can you read them.

T : We have got some pictures here and let’s match  the words with the  pictures.

(Картинки с изображением рынка, универмага, стадиона, собора, замка ,площади, галереи, музея, дворца ,театра, сада, статуи, парка, ресторана, кино, торгового центра. К каждой картинке нужно найти подходящее слово.)

4. Повторение изученного на прошлых уроках.

T :  Let’s check what you have already known about London. We have learnt o poem about London. Let’s recite it. Please stand up. ( Дети встают и рассказывают стихотворение , сопровождая движениями)

Up, down, up, down

Which is the way

To London town?

Where? Where?

Up in the air

Close your eyes-

And you are there!

T:(Учитель прикрепляет на доску карту Лондона с изображением достопримечательностей.)

Now we are in London. There is a map of London on the board, look at it and tell which places are shown in the photos. What can you see here .   And what do you  know about these places.( Дети выходят по одному и показывают на карте места и говорят несколько предложений об  этих достопримечательностях.) Your hometask was to find some information about sights of London.  Are you ready ?

Pupils :

-Londons parks. London is rich in parks and gardens. There are eight Royal parks in and around London. Four of them are situated in the centre of London. Hyde Park ,Green Park,  St. James’s park and Kensington Gardens, Regents Park.

5. Усвоение нового материала.

T : Open your books , page 75. Here are some ideas of places to visit on your day out. Listen to the recording. After listening you will get a task . ( We can play the recording twice )  Listen and look at your texts.   I want you to work in pairs.  On your desks there are special cards 2 ( blue cards) Take them and have a look. Now close your books and choose the correct  word.  You can cicle or underline it. Cлайд 5.

Are you ready?. Let’s check. Please Sasha read the first sentence. Do you agree?

Учитель спрашивает остальных)

1)Отработка.

1.Covent Garden is a big garden / market.

2.Harrods is a big department store/ stadium.

3.The Queen sometimes lives at Buckingham Palace / Tower of London.

4.We can see Egyption mummies at the National History Museum / the British Museum.

5.The Globe is a cathedral / theatre.

6.The National Gallery is next to Trafalgar Square/ bus station.

 

2)Контроль.

T : Now open your books again ,  read and memorize  the information in the text. Let’s work in pairs. Look through the questions and answer them. Let’s check answers.  ( Дети работают в парах,  сами вытягивают листочки с вопросами задают друг другу вопросы и отвечают на них, можно показать на карте эти достопримечательности).

1.How many departments has Harrods got?

2.Where can you see dinosaurs in London?

3.Where is the Globe?

4.Which Park is opposite Buckingham Palace?

5.How tall is Nelson’s Column?

6.What can you do at Covent Garden?

7. Where is Nelsons Column?

8.Where can you buy presents in London?

 Ответы :

1. Harrods has got 330 departments.

2.You can see dinosaurs at the Natural History Museum.

3. It’s next to the river Thames.

4.St.James’s Park is opposite Buckingham Palace.

5.Nelson’s Column is 56 metres tall.

6. You can buy all kinds of presents and souvenirs and go to cafes.

7. It’s in Trafalgar Square.

8. You can buy presents at Covent Garden.

6.Работа в группах. (  Задания могут быть разные на усмотрение учителя)

1)T :Listen and guess what it is. ( Дети слушают рекламное обьявление .) Слайд 6.

Now I want you to work in groups. Let’s make 3 groups . Come to me and choose one picture from my  magic box.  And what do you  think which desks  you should sit at. Take your places  and let’s remember the rules of group work.

- be polite,  be kind,  look at your partner ,respect each other ,think before you speak .

Imagine that you are a travel agency. Your task is to make a cluster  for tourists.

The 1st group will make a cluster about Historical places of London.

 The second group will make a cluster about amusement places of London.

 Your  group will make a cluster about museum and galleries  of London.

 You have got some texts, some information, some pictures.You can use some pictures or draw something to make your cluster more interesting. Is it clear ?

2). T : Imagine that you have a day out. Where would you like to spend this day Discuss in groups.  

Дети обсуждают в группах , затем представляют всему классу. Каждый в группе должен написать одно предложение.)

7. Домашнее задание. ( Задание  носит творческий характер, на выбор ученика.)

T : 1.  Find out  about three more  places in London and make a presentation.

      2. Plan a guide for tourists about our city.

Now, please write down your home task. Have you got any question?

8. Рефлексия.

Well, our lesson is almost over. Thank you for being active at the lesson. It was very interesting to listen to your points of view.

Now look at the screen and choose one of these statesments.  Слайд 7.

 What can you do excellent. You have got stickers , take them and stick.

Your marks for the lesson are the following. (Учитель оценивает работу учащихся на уроке.) And these sweet presents are  for you too. (Учитель раздает сладкие призы.)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок в 6 классе по теме:"London Zoo"

Данный урок содержит разнообразные упражнения на этапе совершенствования лексического навыка говорения...

Открытый урок на тему: «A trip to London».

Данный урок даст детям  первичное представление  о достопримечательностях Лондона. Способствует активизации знаний по данной теме, развитию внимания, познавательной активности, смекалк...

Методическая разработка открытого урок в 9А классе по теме "London - the Capital of Great Britain" c презентацией проекта "Sights of London"

Методическая разработка открытого урок в 9А классе по теме "London - the Capital of Great Britain" c презентацией проекта "Sights of London"...

Разработка урока «Visiting Britain.London» на английском языке для 7 класса».

Тип урока: обобщающий.Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме “Посещение Британии. Лондон”; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в области устной речи, чтения и аудирования п...

Открытый урок - презентация "A VISIT to LONDON"

Открытый урок в 6 классе по страноведческой теме: о Странах Соединенного Королевства и Лондоне....

открытый урок по теме "The sights of London"

Открытый урок для 5-6 классов школ с углубленным изучением по теме "Достопримечательности Лондона."...

Конспект открытого урока по английскому языку "Great Britain. London" 6 класс

Цель урока: Образовательная: обобщить и расширить представление учащихся о величайших  достопримечательностях  Лондона средствами  английского языка.Развитие умения читать, с ...