Неличные формы глагола. 10 класс, модуль 2с "Английский в фокусе".
тест по английскому языку (10 класс) на тему

Каминская Ирина Тихоновна

Работа предназначена в первую очередь для отработки грамматического материала модуля 2с учебника "Английский в фокусе", но может быть использована широко для отработки употребления неличных форм глагола.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл modul_2s_nelichn.formy_10_klass.docx13.17 КБ

Предварительный просмотр:

Fill in –ingform, to infinitive or infinitive without to.

You should avoid _______________ (have) an argument.

They didn’t t let us ___________ (pay) for the meal.

You should ___________ (be) careful when you walk in dark streets at night.

I’d love ___________ (see) you again

He’s looking forward to _____________ (travel) abroad.

It’s worth ______________ (pay) a little more money to get a good seat.

Do you mind ____________ (wait) outside, please?

I’d rather not _____________ (study) on Saturday evening.

I’ll never forget _________________ (visit) Moscow.

I love _____________ (swim) in the sea.

They stopped _______________ (buy) Coke.

It’s no use +                                                   is the first person +

Would love +                                                  too old +

Make +                                                           it’s worth +

Had better +                                                   should +

Want +                                                           let +

Look forward to +                                           have difficulty +

Mind +                                                            would rather +

Suggest +                                                      see +

Forget +

Stop +

Fill in –ingform, to infinitive or infinitive without to.

Sue suggested ___________ (go) skiing on Sunday.

I think I forgot _____________ (lock) the door.

My parents made me _____________ (stay) at home.

I’d like _____________ (study) Medicine.

We’d better ___________ (stay) in tonight.

I enjoy ________________ (try) new and exciting sports.

He stopped ____________ (buy) things he doesn’t need.

You can _____________ (find) inexpensive things in this shop.

It’s no use _______________ (apologise). He won’t forgive me.

He prefers _____________ (eat) Chinese food tonight.

She was the first person _____________ (call) me on my birthday.

It’s no use +                                                   is the first person +

Would love +                                                  too old +

Make +                                                           it’s worth +

Had better +                                                   should +

Want +                                                           let +

Look forward to +                                           have difficulty +

Mind +                                                            would rather +

Suggest +                                                      see +

Forget +

Stop +


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Неличные формы глагола (герундий).

Грамматический материал представляет неличные формы глагола....

Неличные формы глагола в английском языке

Упражения на отработку употребления неличных форм глагола....

Элективный курс "Неличные формы глагола в английском языке"

Элективный курс «Неличные формы глагола в английском языке». В.Е.Терехова, учитель английского языка СОШ№4 г. Удомли Программа курса. Пояснительная записка:Данный курс рассчитан для уча...

тест по теме "Неличные формы глагола (инфинитив, герундий)"

Работа содержит 20 тестовых заданий по теме "неличные формы глагола"  с выбором верного ответа из 4х вариантов. Тест расчитан для учащихся 9 - 11 классов. ( С ответами)...

Грамматический тест для 10 класса. Неличные формы глагола.

Тест для обобщения и закрепления навыков употребления неличных форм глагола....

ОТКРЫТЫЙ УРОК В 9 КЛАССЕ "НЕЛИЧНЫЕ ФОРМЫ ГЛАГОЛА

Данный урок рассчитан для 9 класса ,проходившие материал об употреблении инфинитиваи герундия. Урок позволяет учащимся неплохо усвоить материал с помощью разнообразныхъ средств обучения...