урок английского языка в 10 классе "Truth about Water"
план-конспект урока по английскому языку (10 класс) на тему
Урок является продолжением изучаемой темы в 10 классе " Экологическмие проблемы" ,УМК О. Афанасьева, И.Михеева " Английский для лицеев и гимназий". На уроке обсуждается тема " Проблема воды"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
truth_about_water.docx | 146.13 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение «МАОУ «Гимназия №1» г. Советска Калининградской области
Урок английского языка в 10 классе (учебник «Английский для лицеев и гимназий», автор И. Михеева)
Учитель Кожанова Н.В., МАОУ «Гимназия №1» г.Советск Калининградская область
Тема урока: Экологические проблемы. The Truth about Water.
Цель урока:
- совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком в рамках изученной лексики и грамматики; совершенствовать навыки аудирования и понимания незнакомого текста.
Задачи урока:
практическая – способствовать формированию коммуникативной компетенции во всех её составляющих (языковой, речевой, социокультурной, учебно-познавательной);
образовательная
-активизировать и систематизировать лексический материал по теме «Ecological Problems»;
-ознакомить учащихся с предлагаемыми в ходе урока методами сохранения чистоты окружающей среды:
- активизировать навыки чтения и аудирования с извлечением нужной информации;
развивающая:
-развитие внимания, критического мышления, языковой догадки;
- развитие способностей учащихся к анализу получаемой информации,
умения делать выводы и обобщения на основе просмотренного
видеофильма и прочитанного незнакомого текста;
- дальнейшее развитие навыков аргументации на иностранном языке;
- развитие кругозора учащихся;
воспитательная:
-формировать потребность использования языка в различных сферах профессиональной деятельности;
-формировать познавательную активность;
-воспитывать толерантное отношение к мнению других;
-создать условия для развития и углубления интересов студентов в выбранной ими области знания, в частности как средство получения профессионально-значимой информации.
-воспитывать бережное отношение к окружающему миру, чувство собственной ответственности к сохранению природных ресурсов.
УУД учащихся:
Коммуникативные:
формировать навыки полно и ясно выражать свои мыли, поддерживать диалог, корректировать свою речь;
Познавательные-способствовать развитию у учащихся логически строить высказывания, умения поиска и отбора материала, главной цели .
Регулятивные: развивать у учащихся навыки и умения самостоятельного восприятия материала, целеполагания, оценивания собственных действий, самоконтроля, умения реагировать на заданный вопрос.
Личностные: совершенствовать навыки учащихся осмысленно и осознанно выполнять практические задачи урока
Речевой материал: лексический материал, изученный ранее из цикла «Ecological Problems».
Тип урока: комбинированный
Формы работы на уроке: фронтальная, индивидуальная, парная.
Виды речевой деятельности: говорение, аудирование, чтение, письмо.
Межпредметные связи: экология.
Оснащение урока: проектор, раздаточный материал: карточки с заданиями.
СТУКТУРА УРОКА:
1.Организационный момент:
II. Целеполагание
III. Повторение лексики
IV. Речевая зарядка (построение кратких высказываний)
V. Просмотр видеофильма и ответы на вопросы .
VI. Чтение незнакомого текста
VII.Выполнение заданий по прочитанному тексту.
Уlll. Домашнее задание.
lX. Подведение итогов .
X.Рефлексия
Ход урока
-Hello, dear boys and girls! I am happy to see you again!
-Are you OK today?
Today we’ll continue speaking about ecological problems. The first thing we will do is to review lexis.
Say in English, please.
Загрязнять, ядовитый, отходы, сбрасывать отходы, мусор, канализация, сбрасывать отходы, вырубать деревья, нехватка.
Now we will do listening but not in a usual way. First, you have to look at the words on the screen, choose one word and memorize it. You will have to stand up. I will read you the text, you have to listen very attentively and when you hear the word you have chosen, you must sit down. I’ll stop reading when the last pupil sits down.
The text for auding.
“Our environment is constantly changing. No one deny that. However, as our environment changes, so does the need to become increasingly aware of the problems that surround it. With a massive influx of natural disasters, warming and cooling periods, different types of weather patterns and much more, people need to be aware of what types of environmental problems our planet is facing.
Global warming has become an undisputed fact about our current livelihoods; our planet is warming up and we are definitely part of the problem. However, this isn’t the only environmental problem that we should be concerned about. All across the world, people are facing a wealth of new and challenging environmental problems every day. Some of them are small and only affect a few ecosystems, but others are dramatically changing the landscape of what we already know”.
Words for choosing
Surround
Constantly
Influx
Natural
Disaster
Aware
Is facing
Current
Lifelihood
However
Concern
Challenging
Affect
Landscape
Dramatically
Well done, thank you!
We are going on!
Translate into English:
Проблемы окружающей среды; загрязнять водные ресурсы;
Нарушать среду обитания; бросать мусор.
В больших городах много отходов сбрасываются в реки, озера.
Оставь машину дома, говорят англичане, думая об окружающей среде.
Now I’ll ask you to think about the theme of our lesson. Please, listen and try to say what we will discuss at this lesson. Well, we live in the place where we have many water resources. Even our town is situated on the river. We cannot say that our water bodies are pure.
( Students name the topic) Yes, you are right, our today’s lesson is devoted to the contamination of water.
Presentation slides 1, 2,
Now I offer you to watch a small video and say what is discussed.
http://learnenglishteens.britishcouncil.org/study-break/video-zone/plastic-ocean
I ask you to answer my question:
What problem is discussed in the video?
Is it only for this ocean?
Is our Baltic sea contaminated? Why?
Thank you. Now we are going to work with the text.
hhtp://learnnenglishteens.britishcouncil.org/uk-now/read-uk
But before reading the text pay your attention to the new words.
Precious
Diseases
Cycle
You see the table with numbers. While reading the text, pay attention to the numbers .
- 10km
- 70%
- 2.5
- 60%
- 80%
- 1,400
- 22nd
- 6
- 150
- 750
World Water Day
Humanity needs water, and every drop is precious. On March 22nd, World Water Day is a day to celebrate water and make a difference for people who do not have the water they need.
We all need water
Did you know that in the UK every person uses about 150 litres of water every day and most of the water we use is to flush the toilet? Let’s take a minute to think about the water we use. The human body is 60% water and we need to drink lots of water to be healthy. When we are thirsty we just go to the kitchen and fill a glass with clean water. We also need water for cooking. Imagine trying to cook pasta or rice without water! We have toilets in our houses and when we want to brush our teeth or have a shower, we use the bathroom. We use water indirectly too. Farmers, who produce the food we eat, use water to make the plants grow. When we turn on a light or switch on a TV or a computer we use energy and we need water to produce this energy.
The truth about water
The truth is that we are lucky enough to have clean water whenever we want, but this is not the case for many people around the world. Did you know that around 750 million people do not have clean water to drink? That’s around 1 in 10 people in the world. And did you know that 2.5 billion people do not have clean toilets? That’s about 1 in 3 people in the world.
But what does this mean?
If we drink dirty water or we can’t wash our hands we can catch diseases from the bacteria and become ill. Every year over 500,000 children die from diarrhea from dirty water. That’s around 1,400 children every day! In Ghana, 80% of all diseases are from dirty water, in Nicaragua, 80% of people don’t have clean drinking water. Also, in some countries children walk many kilometers every day to get water and sometimes the water isn’t even clean! If children walk many hours a day to get water, they can’t go to school so they don’t learn how to read or write and don’t get an education.
Water for everyone
In 1993 the United Nations decided that March 22nd is the World Day for Water. On this day every year, countries around the world hold events to educate people about the problems of dirty water and that clean water is something that everyone should have around the world. People organize events to raise money and this money helps countries like Nigeria or Nicaragua get clean water to its people so that children don’t die from diarrhea and so that they can go to school.
For World Water Day, some people in the UK walk, run or cycle 10km, others climb mountains or even jump from an airplane and skydive to the ground. At one school children between the ages of 10 and 15 walk 6km with 6 liters of water so they can see how it feels to walk a long distance carrying heavy bottles of water. People give them money to do these things and all the money helps get clean water to as many people as possible around the world.
After reading the text:
Let’s do exercise which tells us how you understood the text.
1.In the UK people use about ….. liters of water a day.
2. The human body is … water.
3. …. million people around the world do not have clean water.
4. …..billion people around the world do not have clean toilets.
5. …… die from diarrhea from dirty water every day.
6. In Nigeria ……..of people don't have toilets.
7. In Nicaragua ……. of people don’t have clean drinking water.
8. The World Day for Water is on ……March every year.
9. For World Water Day in the UK, people walk, run or cycle to help people who don’t have clean water.
10. In the UK children walk 6km with…… liters of water to raise money for World Water Day.
Now , answer my questions:
1) Where do we need water? Slides 3,4
2) Did anything in the article surprise you?
3) What didn’t you know about water before?
4)What can you do to save water?
We can live without electricity but we cannot survive without water. I think we can try living one day without water. This experiment can make us know how important water is.
Slides 5,6,7
So, you’ve read the text about drinking water and now let’s make a conclusion about what water problems exist.
Slide 8
Please, now give your answers: What can everybody, personally you and me do to save water?
Pupils give their ideas.
At the end slide 9.
Your homework is to answer the questions of the quiz about the Earth. Use the site: http: //learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading-skills-practice/about-earth
Рефлексия .
Dear pupils, thank you for the lesson!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок английского языка "Let\'s talk about films" в 11 классе
разработка урока в 11 классе, включает работу с текстом в формате ЕГЭ...
Конспект урока английского языка в 7 классе по теме “We can’t drink this water”"
конспект урока английского языка...
Презентация к урокам английского языка в 10 классе "Gilyovskoe water reservoir. part 1 "
Данная презентация используется на уроках английского языка в 10 классе по учебнику М.З.Биболетовой "Английский с удовольствием"; тема- " Civilisation and progress", раздел "Маn-made wonders"...
Презентация к урокам английского языка в 10 классе "Gilyovskoe water reservoir. part2 "
Данная презентация используется на уроках английского языка в 10 классе по учебнику М.З.Биболетовой "Английский с удовольствием"; тема- " Civilisation and progress", раздел "Маn-made wonders"...
Конспект урока английского языка в 8 классе "Water", УМК New Millenium English
Конспект урока английского языка в 8 классе "Water", УМК New Millenium English...
Технологическая карта урока английского языка в 5а классе в соответствии с ФГОС, учитель Железняк Т.А. Тема урока: «Talking about places of interest». Степени сравнения прилагательных.
P { margin-bottom: 0.08in; } Тема урока: «Talking about places of interest». Степени сравнения прилагательных .Используемые технологии: технология развития критического мышления на уроках английс...
урок английского языка в 10 классе "Truth about Water"
Урок является продолжением изучаемой темы в 10 классе " Экологическмие проблемы" ,УМК О. Афанасьева, И.Михеева " Английский для лицеев и гимназий". На уроке обсуждается тема ...