Конспект урока "Love is in our souls" в 7 классе (St. Valentine's Day)
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему
Цели урока:
- повышение эффективности учебно-воспитательного процесса;
- разнообразие и внедрение новых методов работы при изучении иностранному языку;
- повышение межкультурной грамотности и образовательного уровня учащихся;
- ознакомление учащихся с обычаями и традициями празднования праздника «St. Valentine’s Day» (на примере Великобритании).
Задачи урока:
Образовательные:
- знакомство учащихся с традициями, обычаями и символикой праздника дня Святого Валентина в Великобритании;
- формирование у учащихся навыков лингвострановедческой компетенции;
- активизация лексики по теме “St. Valentine’s Day”;
- знакомство с фольклорным и поэтическим наследием англоязычных стран;
- формирование умения написания поздравительных открыток;
- закрепить изучение степеней сравнения прилагательных.
Развивающие:
- развитие кругозора учащихся;
- привитие вкуса к чтению стихотворений на английском языке.
- развитие творческих способностей и интереса к предмету.
Воспитательные:
- воспитание у учащихся чувства прекрасного и уважения к культуре и традициям других народов;
- воспитание умения коллективного творческого мышления;
- развитие эстетических способностей.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_14_fevr.docx | 265.44 КБ |
pril5.doc | 183.5 КБ |
celine_dion.docx | 11.78 КБ |
zad_na_3_komandy.docx | 20.25 КБ |
Предварительный просмотр:
МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ «Александровская школа Марьинского района»
Открытый урок
по английскому языку в 7 – А классе
на тему «St. Valentine’s Day»
Учитель Угрин А. А.
2017 - 2018 уч. г.
Цели урока:
- повышение эффективности учебно-воспитательного процесса;
- разнообразие и внедрение новых методов работы при изучении иностранному языку;
- повышение межкультурной грамотности и образовательного уровня учащихся;
- ознакомление учащихся с обычаями и традициями празднования праздника «St. Valentine’s Day» (на примере Великобритании).
Задачи урока:
Образовательные:
- знакомство учащихся с традициями, обычаями и символикой праздника дня Святого Валентина в Великобритании;
- формирование у учащихся навыков лингвострановедческой компетенции;
- активизация лексики по теме “St. Valentine’s Day”;
- знакомство с фольклорным и поэтическим наследием англоязычных стран;
- формирование умения написания поздравительных открыток;
- закрепить изучение степеней сравнения прилагательных.
Развивающие:
- развитие кругозора учащихся;
- привитие вкуса к чтению стихотворений на английском языке.
- развитие творческих способностей и интереса к предмету.
Воспитательные:
- воспитание у учащихся чувства прекрасного и уважения к культуре и традициям других народов;
- воспитание умения коллективного творческого мышления;
- развитие эстетических способностей.
Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, презентация, раздаточный материал, игрушка в виде сердца, валентинки, коробка-почта Mailbox, воздушные шарики, видеоролик «The history of St. Valentine’s Day», песня Celine Dion «My heart will go on».
ХОД УРОКА
1. Организационный момент – Good morning, boys and girls! Glad to see you! Today we’ll speak about holidays. Do you like holidays? And I like them, too.
2. Фонетическая зарядка
What is the season now?
What is the month?
What is the date today?
What holiday is it?
What is the symbol of this holiday do you know?
T: Our lesson is connected with a beautiful holiday, one of the most popular in Great Britain. On the 14th of February people celebrate St. Valentine’s Day. This holiday is the favourite holiday of all English children and adults.
Today we will read and watch a video about the history of this holiday, have a competition and write cards. I hope you’ll enjoy our English lesson and be friendly to each other. I wish you good luck! Let’s start! (Класс разделен на три команды)
3. Речевая зарядка Учитель передает игрушечную валентинку и дети должны сказать друг другу комплименты, используя превосходную степень прилагательных, изучение которых было на предыдущих уроках.
T: – And now say compliments to each other. You must say good and kind words and go to each other.
– It’s my Valentine. It’s beautiful and fun. I’d like you to be my Valentine.
– Be my Valentine. You are the most beautiful.
– Be my Valentine. You are lovely, smart, the best friend, the cleverest.
4. Введение лексики по теме | Презентация слов T: Listen to the new words and repeat them after me (rose, arrow, Cupid, candy hearts, a box of chocolates, a valentine card, heart, a date, kiss). Look at the screen. Your task is to sign the pictures. These words will help you. (Вставить слова в стихи и проверить их по презентации.) Приложение 1 |
Просмотр видеоролика – истории дня Св. Валентина и чтение текста, который на листиках у каждой команды!
5. Тренировка и закрепление Игра по тексту «Магический квадрат»
Now, look at the blackboard, name the number and answer the question about the text. Квадрат начерчен на доске. Учащиеся выбирают цифру и отвечают на вопрос, который скрыт под этим номером.
| 9 | 2 |
| 11 | 8 |
| 6 | 5 |
| 10 | 1 |
1. When is St .Valentine`s Day?
2 Who was Valentine?
3. Prize.
4. Where did Valentine live?
5. Where was Valentine?
6. Who visited Valentine in prison?
7. What is the symbol of the holiday?
8. How do people celebrate this holiday?
9. Who was in love with a beautiful girl?
10. Prize.
11. What do young people give to each other?
12. Is Valentine’s Day popular in Russia
6. Today I’ve got a message, but I cannot read it. It is in code. Help me to break this secret code. The key will help you. (расшифруйте фразу, в словах которой каждая буква закодирована цифрой, соответствующей порядковому номеру буквы в алфавите) Приложение 2
- I hope you have a happy valentine’s day
- St. Valentine’s Day is the day for lovers
- I love you with all my heart
7. You should match the famous couples. Собрать пары
Приложение 3
8. Аудирование Listen to the song from the film “Titanic” Celine Dion «My heart will go on» and write down the missing words. Прослушайте и вставьте пропущенные в песни слова. Приложение 4
9. Кроссворд. Find the words what can you see in the pictures and find out the main phrase. Запишите слова, которые на картинках и узнайте главную зашифрованную фразу. Приложение 5
10. Mailbox. Учитель раздает детям и гостям приготовленные заранее валентинки, которые они подписывают, пишут пожелания и бросают в нашу почту Mailbox, которая позже будет доставлена адресату.
11. Домашнее задание
Подведение итогов и награждение команд победителей. Д/з сделать и подписать валентинку своим друзьям или родственникам.
Т: So it’s time to finish the lesson.
We hope all of you liked our lesson. Happy Valentine's Day to all of you!
Your homework is to make and write a valentine to your friends or relatives. All of you worked heard and get good and excellent marks.
And now every team will get a present. You can find it in the balloon.
Our lesson is over. Good-bye!
Предварительный просмотр:
Celine Dion My heart will go on Every night in my dreams I see you, I feel you, That is how I know you go on Far across the distance and spaces ___________ us You have come to show you go on (chours) Near, far, wherever you are I ________ that the heart does go on Once more, you open the door And you're here in my _________ And my heart will go on and on Love can touch us one time and last far a lifetime And never let go till we're gone. _______ was when I loved you, one true time I hold to In my life we'll ______ go on (chours) Near, far, wherever you are I believe that the heart does go on Once more, you ______ the door And you're here in my heart And my heart will go on and on You here, there' nothing to fear And I know that my heart will go on. We'll stay ________ this way You are safe in my ________ And my heart will go on and on forever heart believe heart between Love always open | Celine Dion My heart will go on Every night in my dreams I see you, I feel you, That is how I know you go on Far across the distance and spaces ___________ us You have come to show you go on (chours) Near, far, wherever you are I ________ that the heart does go on Once more, you open the door And you're here in my _________ And my heart will go on and on Love can touch us one time and last far a lifetime And never let go till we're gone. _______ was when I loved you, one true time I hold to In my life we'll ______ go on (chours) Near, far, wherever you are I believe that the heart does go on Once more, you ______ the door And you're here in my heart And my heart will go on and on You here, there' nothing to fear And I know that my heart will go on. We'll stay ________ this way You are safe in my ________ And my heart will go on and on forever heart believe heart between Love always open |
Приложение 4
Предварительный просмотр:
Приложение 1
1) Translate the words. № 1
Розы are red.
Violets are синие.
Honey is сладкий
And so are you!
Mama loves кофе.
Papa loves чай.
I люблю my teacher
And my teacher loves меня.
2)Read the text and answer the questions.
There is a story about St. Valentine’s Day.
It was 3000 years ago. Valentine was in Rome in Italy. He was a kind man and he could help people to get married. All people who were in love could go to Valentine for help.
But Valentine was in prison (тюрьма). Young people visited Valentine in prison. And one day Valentine was in love with a beautiful girl. But they couldn’t be together. Don’t forget he was in prison. But he could write a letter to that girl.
Now we name this letter a Valentine card. And it is the symbol of the Day.
It was on 14 February 269 AD (нашей эры).
And now 14 February is St.Valentine’s Day of the Day of Love. Young people give presents and cards to each other. And they write “Your Valentine” but not their real name.
And that tradition is popular in Russia too.
Приложение 2
3)Break this secret code and read the sentence.
9*8*15*16*5*25*15*21*8*1*22*5*1*8*1*16*16*25*22*1*12*5*14*20*9*
14*5 ‘ 19*4*1*25.
____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
A key:
1-A 6-F 11-K 16-P 21- U 26-Z
2-B 7-G 12-L 17-Q 22-V
3-C 8-H 13-M 18-R 23-W
4-D 9-I 14-N 19-S 24-X
5-E 10-J 15-O 20-T 25-Y
Приложение 1
1) Translate the words. № 2
as hard as
as hot as
as bright as
as red as
as endless as
Мальчики are silly.
Девочки are smart.
I love тебя
With all my сердцем.
The birds won’t петь.
The звезды won’t shine,
If you won’t be
My валентином.
- Read the text and answer the questions.
There is a story about St. Valentine’s Day.
It was 3000 years ago. Valentine was in Rome in Italy. He was a kind man and he could help people to get married. All people who were in love could go to Valentine for help.
But Valentine was in prison (тюрьма). Young people visited Valentine in prison. And one day Valentine was in love with a beautiful girl. But they couldn’t be together. Don’t forget he was in prison. But he could write a letter to that girl.
Now we name this letter a Valentine card. And it is the symbol of the Day.
It was on 14 February 269 AD (нашей эры).
And now 14 February is St.Valentine’s Day of the Day of Love. Young people give presents and cards to each other. And they write “Your Valentine” but not their real name.
And that tradition is popular in Russia too.
Приложение 2
- Break this secret code and read the sentence.
19*20*.22*1*12*5*14*20*9*14*5’19*4*1*25*9*19*1*4*1*25*6*15*18*12*15*
22*5*18*19.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
A key:
1-A 6-F 11-K 16-P 21- U 26-Z
2-B 7-G 12-L 17-Q 22-V
3-C 8-H 13-M 18-R 23-W
4-D 9-I 14-N 19-S 24-X
5-E 10-J 15-O 20-T 25-Y
Приложение 1
- Translate the words. № 3
Valentine’s день
Is a прелестный day
To make “I love тебя”
Easy to сказать.
Here’s a special валентинка
With lots of love for тебе
And since you’re очень special
Here are hugs and поцелуи too.
- Read the text and answer the questions.
There is a story about St. Valentine’s Day.
It was 3000 years ago. Valentine was in Rome in Italy. He was a kind man and he could help people to get married. All people who were in love could go to Valentine for help.
But Valentine was in prison (тюрьма). Young people visited Valentine in prison. And one day Valentine was in love with a beautiful girl. But they couldn’t be together. Don’t forget he was in prison. But he could write a letter to that girl.
Now we name this letter a Valentine card. And it is the symbol of the Day.
It was on 14 February 269 AD (нашей эры).
And now 14 February is St.Valentine’s Day of the Day of Love. Young people give presents and cards to each other. And they write “Your Valentine” but not their real name.
And that tradition is popular in Russia too.
Приложение 2
- Break this secret code and read the sentence.
9*12*15*22*5*25*15*21*23*9*20*8*1*12*12*13*25*8*5*1*18*20.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
A key:
1-A 6-F 11-K 16-P 21- U 26-Z
2-B 7-G 12-L 17-Q 22-V
3-C 8-H 13-M 18-R 23-W
4-D 9-I 14-N 19-S 24-X
5-E 10-J 15-O 20-T 25-Y
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Внеклассное мероприятие для 5 класса "St. Valentine`s Day"
Внеклассное мероприятие для 5 класса "St. Valentine`s Day"...
Разработка внеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 6 класса«HAPPY VALENTINEˈS DAY»
Разработкавнеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 6 класса«HAPPY VALENTINEˈS DAY»...
Внеклассное мероприятие для 5 класса «St. Valentine`s Day»
автор работы: Елькина Вера Михайловна...
план-конспект урока 8-9 класс " St. Valentine\'s Day"
Урок английского языка. Тема : День Святого Валентина "St. Valemtine\'s Day". 8-9 класс. По ФГОС с использованием технологии критического мышления....
Цикл конспектов к урокам музыки для 1 класса (4 конспекта)
Конспекты к урокам музыки в 1 классе: "Край, в котором ты живешь", "Музыка утра", "Музыка вечера", "Музыкальные портреты. Баба-Яга"...
Цикл конспектов к урокам музыки для 2 класса (3 конспекта)
Конспекты к урокам музыки во 2 классе: "Музыка в народном стиле", "Проводы зимы. Встреча весны", "Сказка будет впереди"...
План-конспект урока по русскому языку (5 класс) на тему: Конспект урока "Состав слова" 5 класс
Итоговое занятие по разделу русского языка в 5 классе "Состав слова"...