Тема:"Music in our life".
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему
Развивать умения смыслового чтения: умения прогнозировать содержание текста, выделять основную мысль, главные факты.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kasumova.docx | 25.02 КБ |
Предварительный просмотр:
Конспект урока по английскому языку в 7 классе
УМК “Spotlight”
Модуль 7с.
Тема: “Music in our life”
Цели урока:
обучающие — освоить во всех видах деятельности лексические единицы по теме “Music”(“In the Chart”);
-освоить образование прилагательных с помощью суффиксов –ful, -less;
-развивать умения. составляющие лингвистическую компетенцию: сопоставление языковых явлений в английском и родном языках;
- развивать компенсаторную и социокультурную компетенции.
развивающие — развивать умение работать в паре, в коллективе;
-развивать навыки работы с информацией, в том числе с использованием ИКТ;
- развивать умения смыслового чтения: умения прогнозировать содержание текста, выделять основную мысль, главные факты;
-развивать познавательные интересы рамками урока.
воспитательные — способствовать развитию сотрудничества и взаимопомощи при работе в паре, в коллективе;
- способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка ; - воспитывать уважительное, толерантное отношение к другой культуре, более глубокое осознание своей родной культуры, осознание значения музыки в жизни человека.
Задачи: работать над - освоением тематической лексики по теме, -развитием языковой догадки, - развитием навыков просмотрового и поискового чтения, - освоением способов словообразования, - развитием навыков монологической речи.
Ход урока:
1. 1) Организационный момент
- Good morning, my dear friends! - Nice to see you and learn English with you!
1. 2) Введение в тему урока.
-Let’s start our work.
I think you are ready for our lesson and have a good mood. Our today`s lesson is dedicated to music. It`s impossible to live without it, it follows us everywhere, it is in our hearts, feelings and souls. We are going to begin with the quotation “Music is the universal language of the world”
H. Longfellow
-What do you think it means? Translate the quotation.
-What do you think the lesson will be about?
-Please, look at the board. There is the title and the picture. Elicit what the title means ( to be one of the most popular song in a week) and how it relates to the picture (the picture is of a famous singer). Good. Today we’ll learn new words on this topic, work with the text about a famous singer, study a new grammar material.
2.Работа с лексикой.
1) Повторение лексики. -Please, let’s revise the words which you know on this topic
( Учащиеся устно вспоминают лексику по теме, У.на доске записывает слова)
2).Активизация ранее изученной лексики.
A. -Look at the task (ex.1, p.70). There are different genres of music. Do you know them?
Now, listen to the recording and complete the matching exercise.
Let’s check the answers. Was it difficult to identify genres of music?
B. Ex.2, p.70.
a) Underline the words/ phrases that refer only to music. (Учащиеся работают в парах, затем обсуждают ответы коллективно используя слайд на доске)
b) Use the words to make sentences about your tastes in music.
( На доске -слайд –опора)
3. Работа с текстом ex.3,p.70.
1) Predicting content. Look at the text. Is it a CD cover? a review of a CD? the lyrics to a song? (It’s a review of a CD.)
2) Reading for specific information. Read the text and complete the factfile. ( Учащиеся в парах выполняют задание на Worksheets. затем обсуждаем ответы с использованием слайда)
Ответы: 1. Avril Lavigne. 2. Rock. 3. Complicated. 4. months. 5. Top 5.
3) Reading for specific information. Ex.4,p.70.
Find in the text what adjectives the critic uses to describe:
the singer, the singer’s voice, the singer’s music, the lyrics, the song, the album.
(Работа выполняется в парах на Worksheets, затем проверяется коллективно при помощи слайда)
Ответы: the singer –young, well –known, talented, bright
the singer’s voice-great
the singer’s music – powerful
the lyrics-exciting
the song –famous, genuine
the album –fantastic, new, catchy
4. Музыкальная пауза.
And now let’s have a rest and listen to one of Avril Lavigne songs.
5. Cловообразование. Ex.5,p.70
Forming adjectives from nouns. Suffixes -ful, -less.
- Study the table. Find the difference in meaning between the adjectives with different suffixes.
Complete the tasks on your Worksheets. ( Парная работа проверяется коллективно припомощи слайда)
Ответы: successful, careful, careless, thoughtful, thoughtless, speechless, beautiful
- Translate the sentences:
- My father runs a successful business.
- Tom is careful with his work. He rarely makes mistakes.
- My sister is very careless. She’s always breaking things.
- John was speechless when he heard the news.
- Проверка домашнего задания.
Your hometask was to make a survey on topic “Musical Preferances”.
Please, who wants to present us your work.
7. Итог урока. Рефлексия.
Remember ten words from our lesson. Write them down. Make your sentences with them.
8. Домашнее задание Worksheet No.2
Writing a CD review.
- Think of your favorite CD. Complete a factfile.
Artist | |
Genre | |
Best single | |
On the chart for | |
Rating |
- Write a review of it. You may use the phrases:
My favourite album is…
…is the album by…
He /She is well-known in…
The most famous song from the album is…
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
конспект урока по английскоиу языку в 10 классе по теме "Music In Our Life"
Урок предназначен для формирования навыков монологического высказывания по в формате ЕГЭ....
Music in our life
Music is one of the most important parts of our life. It changes with the history of humanity. We’ve decided to follow the changes in different musical currents and to find out if music is still...
Music in Our Life
I love music, I think people can not live without it. The first thing I do in the morning I switch on my tape — recorder. We can hear music...
Устная часть ОГЭ по английскому языку. Тема Music in my life
Лексика и тескт на тему "Музыка в моей жизни" для подготовки к ОГЭ по английскому языку 9 класс...
Конспект внеклассного мероприятия по теме “Music in our life” («Музыка в нашей жизни»).
Актуализировать знания по теме: "Музыка в нашей жизни". Организовать практику речевой деятельности (говорение, аудирование) по теме «Музыка в нашей жизни», способствуя развитию мот...
Устная часть ОГЭ по английскому языку. Тема Music in my life
Устная часть ОГЭ по английскому языку. Тема Music in my life...