Викторина "Have Fun With Vocabulary"
учебно-методический материал по английскому языку (6 класс) на тему

"Have Fun with Vocabulary!” - это увлекательные задания, которые могут быть использованы во время викторин по английскому языку во внеурочной деятельности. Задания базируются на темах для использования в больших или маленьких группах для учащихся с разным уровнем подготовки.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Have Fun With Vocabulary27.03 КБ

Предварительный просмотр:

Введение

„Have Fun with Vocabulary!” - это увлекательные задания, которые могут быть использованы во время викторин по английскому языку  во внеурочной деятельности. Задания базируются на темах для использования в больших или маленьких группах для учащихся  с разным уровнем подготовки. Лучшего результата можно добиться, комбинируя 3 или 4 группы, но задания могут быть использованы и в маленьких группах, предпочтительно с численностью не менее 8 человек. 2 команды по 8 человек могут обеспечить достаточно высокий соревновательный дух и гарантировать успех.

 Задания требуют ограниченное количество письма, но создают условия для  обсуждения и устной речи, а также развивают умение чтения, которые необходимы для их выполнения. В заданиях содержится достаточно материала, для выполнения которых необходимо 45 минут. Но в зависимости от успеваемости группы их можно завершить раньше. Необходимо оставить достаточно времени после завершения выполнения заданий для того, чтобы просмотреть ответы, так как это является не менее важной частью учебного процесса.  Создавая достаточно богатый словарный запас и развивая навыки устной речи в дискуссии, задания по своей сути являются увлекательной игрой.

Во время викторины

  1. Начать следует со слов, например:

„Today we’re going to do a quiz, and activity made up of different games or challenges. The theme is „Food and Drink”. There will be X number of rounds, and as we complete each one the scores will be put up on the board. I/we want you to work together as a team and, above all, to enjoy yourselves!”

  1. Раздайте раздаточный материал, инструкции по выполнению заданий и начните игру с командами. Предупредите команды об окончании игры за минуту до истечения отведенного времени.
  2. Дайте командам обменяться листами и пройдитесь по ответам со всей группой. Напишите результаты на доске.
  3. И вот самый волнующий момент – объявление итогов викторины.

Разделите группу на команды и дайте каждой определяющую букву. Назначьте капитана в каждой команде.

Sample scoreboard

Team A

Team B

Team C

Team D

Round 1

Round 2

Round 3

Round 4

Round 5

Round 6

Running total

Final score

Food and drink

The theme of food and drink is one that is universally popular and for that reason it could serve well as an introductory quiz. Students are generally united in their opinion of English food and we have tried to include plenty of examples of food from around the world as well.

Score 1 point for every correct answer. Maximum points available in this unit: 82.

1 Eating out

  1. Give each group a copy of the handout. Tell them they must find 20 spelling mistakes in the menu and spell each word correctly on the lines at the bottom of the page.
  2. Tell the groups they have 10 minutes and start them all at the same time. Warn them when they have only a minute left and make sure they all stop when told.
  3. Get the groups to exchange papers for making, and check the answers orally. Ask each team captain to read out the score and team letter, and write this up on the scoreboard. Record the running total.
  4. Collect the papers. During the next round, check them and amend any mistakes.

Key

1 soup                                                                 11 desserts

2 with                                                                  12 ice-cream

3 tomato                                                             13 chocolate

4 mushrooms                                                     14 strawberry

5 garlic                                                                 15 fruit

6 beefburgers                                                     16 apple

7 vegetables                                                        17 biscuits

8 peas                                                                   18 lemonade

9 potatoes                                                            19 Cola

10 beans                                                               20 Service

2 Too many cooks

  1. Give each group a copy of the handout. Tell them they are looking for famous dishes and that the first letters of each word have been given as clues.
  2. Tell the groups they have 10 minutes and start them all at the same time. Warn them when they have only a minute left and make sure they all stop when told.
  3. Get the groups to exchange papers for making, and check the answers orally. Ask each team captain to read out the score and team letter, and write this up on the scoreboard. Record the running total.
  4. Collect the papers. During the next round, check them and amend any mistakes.

Key

1 quiche Lorraine (French)                                        6 chocolate cake

2 Bolognaise sauce (Italian)                                      7 apple pie

3 moussaka (Greek)                                                   8 strawberry ice-cream

4 chicken curry (Indian)                                             9 marmalade

5 Spanish omelette (Spanish)                                   10 paella (Spanish)

1 EATING OUT

Round ____                                                                    Team ____

 

There are 20 spelling mistakes in this menu. Underline each one and write the correct spelling at the end.

 

1 ______________   6______________   11______________   16______________

2 ______________   7______________   12______________   17______________

3 ______________   8______________   13______________   18______________

4 ______________   9______________   14______________   19______________

5 ______________   10_____________   15______________   20______________

Score ____

2 TOO MANY COOKS

Round ____                                                                                       Team____

What famous dishes could you make from ingredients?

1  cheese        onion        egg        bacon        pastry

    q_________________  L________________

2  onion       tomato       basil      meat in very small pieces     (You eat it with pasta.)

    B_________________  s_________________

3  aubergine       lamb         egg        cheese         onion         tomato

    m_______________

4  chicken          vegetables         hard-boiled egg       spices    (You eat with rice.)

     c__________________  c_______________

5  pepper        eggs           onions         potato

    S___________________ o________________

6  flour           sugar           eggs          margarine        cocoa powder

    c____________________  c__________________

7  apples         sugar           flour          water              margarine

    a___________________  p_____________________

8  eggs     icing sugar      cream      strawberries    (You need a freezer to make this.)

    s_______________  i________________

9  oranges       water        sugar         a lemon

    m__________________

10 rice        chicken         tomatoes         prawns         paprika           green beans

     p____________________

Score_____     


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

How to Build Up Your Vocabulary

Данные материалы могут быть полезны учащимся старших классов и  студентам языковых учебных заведений, которые хотят расширитьсвой запас слов....

Памятка как пользоваться словарем Learning Vocabulary

Зачем же нужны словари  какими они вообще бывают и как же ими пользоваться? Для того чтобы научиться пользоваться словарем для начала нужно осознать всю его необходимость. Словарь – это в первую ...

The role of vocabulary’ base when you want to be successful in writing

В научной статье освещаются проблемы словарного запаса и использование его в том или ином контексте для развития навыков письменной речи на английском языке...

Lesson focus: Reading for general and more detailed information. Vocabulary. Speaking. (in the context of a story about Christmas) Language skills related tasks.

Разработанный урок может быть использован для развития навыков чтения с пониманием основного содержания, чтения с выборочным пониманием нужной информации, а также для развития лексических навыков и на...

Lesson focus: Reading for general and more detailed information. Vocabulary. (in the context of a story about Balzac)

Разработанный урок может быть использован для развития навыков чтения с пониманием основного содержания, чтения с выборочным пониманием нужной информации, а также для ра...

Открытый урок в рамках внутришкольного контроля для 8х классов «Weather. Idioms with weather vocabulary. Погода. Идиомы с лексикой по теме «Погода»

На открытом уроке показаны все универсальные учебные действия, умения учащихся работать в электронной среде обучения по написанию электронного письма...

Has met the relevant requirements and was awarded with a standard document confirming qualifications in the field of Methods of working with underperforming and gifted students of 5 -11 grades, 72 hours, 15.06.2021 г.

Has met the relevant requirements and was awarded with a standard document confirming qualifications in the field of Methods of working with underperforming and gifted students of 5 -11 grades, ...