Презентация и краткий конспект урока английского языка в 10 классе.
план-конспект урока по английскому языку (10 класс) на тему

Евстифеева Вера Викторовна

Урок разработан на основе учебника "Spotlight 10", модуль 8. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 10_klass_modul_8.pptx1.98 МБ
Файл konspekt_uroka_10_kl.docx17.31 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Electronic equipment & problems

Слайд 2

Camcorder Laptop Printer Mobile phone Digital camera MP3 player Electronic equipment

Слайд 3

The paper is jammed. The signal is poor. The viewfinder is cracked. The headphones are missing. There is a virus on my hard drive. The lens is scratched. Problems:

Слайд 10

Have you had problems with your electronic equipment? F.e .: I once dropped my mobile phone and the screen cracked, so I had to buy a new one.

Слайд 11

Idioms. 2. John wasn’t able to fix my computer so it’s back to the drawing board . 3. I read in a computer magazine today that a new generation of software is in the works . 4. I will buy new iPod if the price is right . 5. Designing your own computer games is easy. It’s not rocket science . 1. Before I bought my new computer I really put it under the microscope .

Слайд 12

В презентации использован интернет-ресурс: яндекс . картинки.



Предварительный просмотр:

Конспект урока.

Дата: 28.04.2016

Класс: 10 А класс

Тема: Электронное оборудование и проблемы.

Цель: формирование коммуникационных компетенций.

Задачи:

- обучающие: формирование лексических навыков говорения и применение их на практике;

- развивающие: развитие навыков аудирования, говорения и чтения; умения работать со словарем, способности в поисках нужной информации и её анализа, классификации, речевых действий, воображения;

- воспитательные: формировать познавательный интерес к новым электронным изобретениям и их разумное использование.

Тип урока: комбинированный.

Применяемая технология: ИКТ.

Оборудование: медиа проектор, компакт диск «Spotlight 10», УМК «Spotlight 10», доска.

Ход урока:

  1. Beginning of the lesson. (приветствие учащихся, обозначение цели и задач урока).

Teacher: Good morning, boys and girls! Glad to see you at the lesson “Electronic equipment and problems”. There are a lot of electronic equipment in our modern world. They make our life more comfortable and interesting. But today we are going to speak about problems with it.

  1. Warming up. (Речевая зарядка). But first of all let’s revise the names of modern inventions that have changed our life. Look at the pictures on the screen. (слайд 2) Please, identify each item and tell us how it is used. (S1, S2…)
  2. Speaking and using vocabulary. (Работа с лексикой). (слайд 3)
  1. T.: Match the problems with the objects. (S1, S2…)
  2. Think of any electronic equipment you have had problems with. What was the problem? How did you solve it? Pay attention the example. (work in pairs) (слайд 10)
  1. Reading. (Чтение) (ex.2 p. 142) T.: The sentences (A-F) are from a dialogue between two people.
  1. Where do you think the dialogue takes place? What is it about? (Ss’ answers)
  2. Read the dialogue and complete the gaps with the sentences.
  3. Now listen and check.
  1. Explain the words in bold. (S1, S2…)
  1. Please, read the dialogue aloud. (one pair of students)
  1. Relaxation.
  2. Speaking. (Говорение) Everyday English.  Reporting technical problems, responding. T.:
  • Focus on the language box on p. 143 ex.3. Read and translate the expressions.
  • Use these phrases and the vocabulary in Ex. 1 to act out exchanges, as in the example. (work in pairs)
  1. Listening. (Аудирование). Ex. 4 p. 143 T.:
  • Review the prompts and find key words.
  • I will play the recording twice. You should make your selection the first time and review your answers during the second playback. (Individual Ss’ answers to check with the class)
  1. Working with the Word list. (Работа со словарем). Completing idioms.

T.: Review the idioms in ex. 6. Why are they used? (Ss’ answers)

Complete the idioms and check in the Word List.

(слайд 11)

  1. Conclusion of the lesson.

- And what is the result of our lesson?

 (Ss’ answers.) That’s great!

  • Your hometask is in Workbook p. 61.
  • Thank you for your active work. Your marks are...

That’s all for today, the lesson is over. Good-bye!

         


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока английского языка 6 класс

Урок разработан по теме «Let\'shavesomethingtoeat».(unit6, lesson4), для проведения в 6 классе по учебнику К.И. Кауфман, М. Ю. Кауфман «Нарру English. гu» общеобразовательных учреждений.Цели урока: Поз...

Конспект урока английского языка 5 класс УМК Spotlight-5. Tема раздела: Round the clock. Тема урока:Science. Sundials.

Предлагаю разработку урока английского языка для 5 класса УМК Spotlight. В данном уроке я использовала дополнительный видео материал....

Конспект урока Английский язык. 6 класс. В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова. Тема урока: Ты это уже сделал? Раздел 3 «Дом, милый дом»

Учебник: Английский язык. 6 класс. В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова.Тема урока: Ты это уже сделал? /Have you done it yet?      Раздел 3 «Дом, милый дом» /...