Разработки уроков к разделу "Sport is fun" УМК Биболетова М.З.
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Старостина Александра Николаевна

Цель урока: формирование коммуникативной компетентности обучающихся.

Задачи урока:

 

Практические:

- развитие умения в говорении, чтении;

- развитие умения диалогической речи (диалог-расспрос).

Образовательные:

- расширение общего и филологического кругозора;

- создание положительной мотивации.

Воспитательные:

- воспитание активности и умения принимать самостоятельные решения;

- воспитание умения слушать и слышать.

Развивающие:

- развитие языковой догадки, умения наблюдать;

- развитие интереса к изучению английского языка

-развитие понимания основного содержания текстов.

 

Материалы: УМК Биболетовой М.З. «Enjoy English 7»; раздаточный материал.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_1_i_2.docx506.36 КБ
Файл urok_3-4.docx41.5 КБ
Файл 5_urok.docx104.77 КБ
Файл 6_urok.docx596.26 КБ

Предварительный просмотр:

                                                                                                         Приложение 2

                                             

           Раздел «Sport is fun».            

Тема урока: «Why people do sport»

 Урок 1

Цель урока: формирование коммуникативной компетентности обучающихся.

Задачи урока:

Практические:

- развитие умения в говорении, чтении;

- развитие умения диалогической речи (диалог-расспрос).

Образовательные:

- расширение общего и филологического кругозора;

- создание положительной мотивации.

Воспитательные:

- воспитание активности и умения принимать самостоятельные решения;

- воспитание умения слушать и слышать.

Развивающие:

- развитие языковой догадки, умения наблюдать;

- развитие интереса к изучению английского языка

-развитие понимания основного содержания текстов.

Материалы: УМК Биболетовой М.З. «Enjoy English 7»; раздаточный материал.

Список использованной литературы:

1.  Федеральный государственный стандарт основного общего образования по  иностранным языкам.

2.Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Enjoy English : Учебник английского языка для 7 кл. общеобраз. учрежд. –– Обнинск: Титул, 2014.

3.Биболетова М.З., Е.Е.Бабушис. Рабочая тетрадь к учебнику англ. яз. “Enjoy English” для  7 кл. общеобраз. учрежд.  – Обнинск: Титул, 2010 – 80 с.

4.Петрова Е.П. Английский язык: Поурочные планы по учебнику Биболетовой М.З., Трубаневой Н.Н. Enjoy English для 7 кл. общеобраз. учрежд. –– М.: Учитель, 2010 – 351 с.

Ход урока:

Этапы работы

Содержание этапа

Обоснование деятельности преподавателя

Прогнозирование деятельности обучающихся

I.

II.

III.

IV.

V.

VI.

VII.

VIII

Organization moment. Task of the lesson. 

Warm-up: 

 

Study of new material. Reading.

Speaking.

Summarizing lesson. Results.

Writing.

Personal letter

 

Reflection

Good afternoon, children! It’s nice to see you again! How are you? Take your seats, please!

The theme of our lesson is SPORT IS FUN. The aim of our lesson is to examine the topic “Sport”.

I hope you will work well and everybody will get an excellent mark.

Introduction. Today we continue to talk about different kinds of sport. We  will discuss and read about the most popular sports in Russia and other countries. Today we are going to find out how it is important to do sport and find the ways to be healthy.

Look at blackboard! I wrote the question: “Why do people do sport?” And you will answer it at the end of the lesson.

So, answer my questions.        

Do you do morning exercises?

Do you do morning exercises at school or at home?

Do you have PE lessons at school?

How many PE lessons do you have ?

Do you like PE lessons?

Do you take part in school sport competitions?

What sport competitions do you take part in?

Why do people go in for sport?

What do you do in your free time?

 Thank you!

Translate and remember the words in your personal cards.Приложение 1, 2, 3.(I)

Now, Watch Dasha’s presentation about sports in our life and be ready to tell us about sport in Russia and Britain. Приложение  1,2,3.(II). Read the text about «Sport in Britain».

     

I see you are a bit tired. It’s time to have a rest. Stand up, please! Listen to the song and do exercises.

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes!

Head and shoulders, knees and toes,

knees and toes!

Eyes and ears, mouth and nose! (3 times) See you!

Up, down, up, down!

Which is the way to London town?

Where, where?  Up in the air.

Close your eyes! And you are there!

 

I see that you like sport and know how to play different games.

      Your home task for this lesson was to prepare a story about your favorite kind of sport. Tell us about your favorite sports.

   Now let’s make a conclusion by the lesson. And try to answer the question which was written on the blackboard “Why do people do sports?” (учащиеся по очереди выходят к доске и дополняют схему)

(Key:

- Sport is fun.

 - Sport is good.

- Sport is healthy.

 - Sport is good for your legs.

 - Sport is good to keep fit.)

Thank you, children! Our lesson is nearly over.

 

 

Настроить обучающихся на рабочий ритм урока. Обеспечить комфортную обстановку, снять напряжение обучающихся.

Постановка цели урока.

Ввести в атмосферу иноязычной речи, погрузить в языковую среду.

Работа с личными карточками обучающихся.

Практическая деятельность (понимание текста, упражнение к тексту)

Обучающиеся рассказывают о своем любимом виде спорта и демонстрируют рисунок, выполненный заранее.

Выявления степени усвоения обучающимися материала на уроке.

Выставление оценок.

Готовность класса к уроку.

Активизация деятельности обучающихся.

Обучающиеся отрабатывают лексические единицы данной темы.

Анализируют сказанное, обобщают, делают свои предположения, высказывают свое мнение.

Обучающиеся дополняют друг друга. Учатся слушать и слышать своих одноклассников.

Обучающиеся по очереди выходят к доске и дополняют схему. Делают выводы, высказывают свое мнение.

                                                                                                                                                Приложение 3

Раздел «Sport is fun».

Тема урока: «Why people do sport»

 Урок 2

Цель урока: Обобщение и систематизация знаний по теме «Why people do sport».

Задачи урока:

Практические:

- развитие умения в говорении, аудировании, письме;

- развитие умения диалогической речи (диалог-расспрос).

Образовательные:

- расширение общего и филологического кругозора;

- создание положительной мотивации.

Воспитательные:

- воспитание толерантного отношения к спорту;

- воспитание сотрудничества при групповой работе.

Развивающие:

- развитие языковых способностей и устойчивого интереса к изучению английского языка;

-развитие понимания основного содержания текстов.

Материалы: УМК Биболетовой М.З. «Enjoy English 7»; раздаточный материал.

Список использованной литературы:

1.  Федеральный государственный стандарт основного общего образования по  иностранным языкам.

2.Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Enjoy English : Учебник английского языка для 7 кл. общеобраз. учрежд. –– Обнинск: Титул, 2014.

3.Биболетова М.З., Е.Е.Бабушис. Рабочая тетрадь к учебнику англ. яз. “Enjoy English” для  7 кл. общеобраз. учрежд.  – Обнинск: Титул, 2010 – 80 с.

4.Петрова Е.П. Английский язык: Поурочные планы по учебнику Биболетовой М.З., Трубаневой Н.Н. Enjoy English для 7 кл. общеобраз. учрежд. –– М.: Учитель, 2010 – 351 с.

Ход урока:

Этапы урока

Содержание этапа

Обоснование деятельности преподавателя

Прогнозирование деятельности обучающихся

I.

II.

III.

IV.

V.

Organization moment. Task of the lesson.

Warm-up: 

Speaking.

Listening.

Writing.

Personal letter.

Reflection

-Good morning, children! I’m glad to see you. Welcome to English lesson! How are you today?

 - Sit down, please. I’m fine too. If you are ready, let’s begin our lesson.

  Today we are going to have a very interesting lesson.

At the beginning of our lesson let’s do this exercise. Name these sports and games.

Today we’ll revise the material of previous lessons, speak about sport in your life and find out new information.

Thousands years ago ancient Greeks said: “A sound mind is in a sound body.” Millions of people who go in for sports know from their own experience that this famous saying is true.

 At the same time a great number of people don’t go in for sports. Some of them realize that sport is useful but prefer watching sport on TV to going in for it themselves.

           Now I’d like to ask you some questions about sport and sport activities.

-Do you like sport?

-Do you prefer going in for sports or watching it on TV?

-What kind of sport are popular in Russia?

-What national English sport do you know?

The most popular outdoor winter sports are shooting, skating and tobogganing.

So we have all grounds to say that sport is one of the things that makes people kin.

- Now let's do some exercises. Match the sport and its name.

(Приложение 1,2,3 -I)

Many people like sport.  But a great number of people don’t go in for sports. Are you good or against sport? Let’s divide in two groups. The 2d group (B) will think and tell us about good sides of sport, another (C) – about bad sides of sport. The first group (A) tell me about your kinds of sports. Use these words and expressions. (Приложение 1,2,3-II)

 Your speaking was brilliant. Now you can have a talk about sport. I’d like you can write about it.

Perform the task. (Приложение 1,2,3  III -a)

A. You will hear five teenagers discussing the problem of going in for sport.

They give different reasons for and against it. Choose from the list A-F what each one says about it. Use the letter only once. There is one extra letter

which you do not need to use.

B. Listen to the text. For questions 1-7, complete the sentences with a word,

a phrase or a number.

C. Listen to the dialogues below and think of

the word which best fits each space. Use

only one word in each space.

b) Make up a dialogue. Приложение 1,2,3 (III -b)

Compose a letter from your English friend John. Приложение 1,2,3 (IV)

     

On your desks you can see balls. Take one of them. And draw it in different colours.

      Let’s play basketball. Clue a green ball to the basket if it was very interesting at the lesson, a yellow one if it was interesting and a red one if you didn`t like it. Renting personal cards.

Thank you, children! Our lesson is nearly over.

Готовность к уроку. Снятие напряжения.

Ввести в атмосферу иноязычной речи обучающихся.

Работа с личными карточками обучающихся. Лексические упражнения.

Прослушивание текста с извлечением конкретной информации.

Настроить обучающихся на выполнение письменной работы.

Готовность класса к уроку.

Активизация деятельности обучающихся. Применение полученных знаний на практике.

Тренировка лексических навыков на практике. Работа в группах.

Умение воспринимать речь на слух. Учатся понимать текст, отвечать на поставленные вопросы.

Учатся писать и излагать свои мысли на письме.


Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Раздел «Sport is fun».

Тема урока: «Health is above wealth»

Урок 5

Цель урока: развитие умений учащихся в монологической и диалогической речи.

Задачи  урока:

Практические:

- развитие умений в говорении, письме;

Образовательные:

- расширение общего кругозора обучающихся;

Воспитательные:

- воспитание у учащихся уважения к мнению других;

- воспитание интереса к здоровому образу жизни.

Развивающие:

- развитие коммуникативных навыков.

- развитие умения диалогической речи.

 

Материалы: УМК Биболетовой М.З. «Enjoy English», раздаточный материал.

Список использованной литературы:

1.  Федеральный государственный стандарт основного общего образования по  иностранным языкам.

2.Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Enjoy English : Учебник английского языка для 7 кл. общеобраз. учрежд. –– Обнинск: Титул, 2014.

3.Интернет-ресурсы: http://nota.triwe.net/

Ход урока:

Этапы работы

Содержание этапа

Обоснование деятельности преподавателя

Прогнозирование деятельности обучающихся

I.

II.

III.

IV.

V.

VI

Organization moment. Task of the lesson.

Study of new material.Introduction.

Vocabulary

Speaking.

Writing.

 

Summarizing lesson.

Good afternoon, children! I'm very glad to see you.

Look at the blackboard. You can see these some English proverbs. They are connected with the theme of our lesson. Pronounce these sounds and proverbs after me.

An apple a day keeps a doctor away.

Good health is above wealth.

Early to bed,

Early to rise -

Makes a man healthy, wealthy and wise.

Read and translate these proverbs.

Now I think you can tell me which proverb you have chosen as a title of our lesson.

Boys and girls, today we have a guest, a reporter from a famous TV programme “Health”. She would like you to answer some of her questions about health and health habits. 

How often do you brush your teeth?

 Do you go to the swimming pool? How often?

 How often do you wash you hands?

 How often do you visit a dentist?

 Do you like to visit doctors?

Take your personal card. Exercise №1. Приложение (1,2,3 -I)

The following exercise №2.

(Приложение 1,2,3-II)

I see that you are tired. Let’s have a rest and remember a wonderful English song “Head and Shoulders”

 Head and shoulders,

 Knees and toes, knees and toes, knees and toes!

 Head and shoulders,

 Knees and toes, knees and toes, knees and toes!

 Eyes and ears, and mouth and nose!( …)

 

The story about daily routine and lifestyle.

We have revised the words, how to give advice. I understand that are experts in healthy life.

The following exercise –grammar.

(Приложение 1,2,3-III)

Do you like our lesson?

 The lesson was interesting and cool. Our lesson is over. I wish you good health and happiness.

 Thank you very much. The lesson is over. Good-bye.

Поприветствовать учащихся, настроить на рабочий ритм урока.

Обеспечить комфортную обстановку на уроке.

Дать возможность сформулировать тему урока. Настроить ребят на восприятие данной  темы.

  Активизировать лексические единицы. Развить устную речь. Один из учащихся группы B  или С становится репортером.

Повторить лексику по теме. Применение личных карточек обучающихся. Развить диалогическую речь.

Снять физическое напряжение, усталость.

Этот этап урока предполагает

Развитие письменной речи у обучающихся.

Приветствие учителя, готовность класса к уроку.

Обучающиеся знакомятся с целью, которую им предстоит достичь.

Обучающиеся внимательно слушают и отвечают на вопросы. Дополняют друг друга, аргументируют свой ответ.

 

Обучающиеся вспоминают ранее изученные слова. Настраиваются на восприятие информации. Учатся высказывать свою точку зрения, приводя доказательства.

Обучающиеся поют всем известную песню и выполняют движения. Двигательная активность.

Обучающиеся высказывают свое мнение, делятся своими мыслями. Развивают умение общаться друг с другом.

 

 



Предварительный просмотр:

Приложение 7

Раздел«Sport is fun».

Темаурока: «Why do people like to compete?»

Урок 6

Цель урока: формирование коммуникативной компетентности обучающихся.

Задачи урока:

Практические:

- развитие умения в говорении;

-развитие умения диалогической речи (диалог-расспрос).

Образовательные:

-расширение общего и филологического кругозора;

- создание положительной мотивации.

Воспитательные:

-воспитание активности и умения принимать самостоятельные решения;

-воспитание умения слушать и слышать.

Развивающие:

- развитие языковой догадки, умения наблюдать;

-развитие интереса к изучению английского языка

-развитие понимания основного содержания текстов.

Материалы: УМК Биболетовой М.З. «EnjoyEnglish 7»; раздаточный материал.

Список использованной литературы:

1.  Федеральный государственный стандарт основного общего образования по  иностранным языкам.

2.Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. EnjoyEnglish : Учебник английского языка для 7 кл. общеобраз. учрежд. –– Обнинск: Титул, 2014.

3.Биболетова М.З., Е.Е.Бабушис. Рабочая тетрадь к учебнику англ. яз. “EnjoyEnglish” для  7 кл. общеобраз. учрежд.  – Обнинск: Титул, 2010 – 80 с.

4.Петрова Е.П. Английский язык: Поурочные планы по учебнику Биболетовой М.З., Трубаневой Н.Н. EnjoyEnglishдля 7 кл. общеобраз. учрежд. –– М.: Учитель, 2010 – 351 с.

Ход урока:

Этапы работы

Содержание этапа

Обоснование деятельности преподавателя

Прогнозирование деятельности обучающихся

I.

II.

III.

IV.

V.

VIII

Organization moment. Task of the lesson.

Warm-up:

Study of new material.

Speaking.

Summarizing lesson. Results.

Reflection

Good afternoon! You all are fond of sport: watching sport competitions on TV or going in for different kinds of sport. So, today we are going to have a lesson devoted to history of Olympic Games. It is a sports quiz consisting of 4 rounds. The topics of them are: “The History of the Olympic Games”, “The Olympic Champions of my country, Nizhegorodskaya Region ”, “National sports of Great Britain and the USA”,the game “The INTERVIEWER.”

Do you do sport?
What’s your favourite kind of sport?
Have you ever watched the Olympic Games?
Do you know what city was chosen to be the place of the Olympics in the year 2014?
Do you know who will open them?
Now I would like you to imagine that today we’re the members of the Olympic Committee and our task is to choose a sportsman, who will open the Olympics in Sochi.

Thank you!

Every round will have its winners. Be attentive and polite. Write  your  answers  in your personal card, please.Приложение 1, 2, 3.(I)

People of different ages are fond of sports and sport helps people to become strong. There are a lot of popular games. Match names and descriptions. I think you know a lot of information about sport. Try to divide kind of sports into four categories. There are individual games, extreme sport, ball games, sport done to music.

(Приложение 1,2,3- II)

Tell me, please. What’s your favourite game? (ответыучащихся) Make the phrase! What sports we can play, go and do?

In our life a lot of people go in for sport and have favourite sportsmen. What sportsmen do you know? Who is it?

Thanks to everybody! And the winner of our competition is the team “...”.  Now, let's see how you do you like our lesson. Near the board you can see two baskets. Here are some balls. Please, everybody take a ball and threw it into the basket. If you liked the lesson threw a ball into the basket with a happy face. If you didn't like the lesson threw a ball into the basket with a sad face.

Настроить обучающихся на рабочий ритм урока. Обеспечить комфортную обстановку, снять напряжение обучающихся.

Постановка цели урока.

Ввести в атмосферу иноязычной речи, погрузить в языковую среду.

Работа с личными карточками обучающихся.

Практическая деятельность.

Развитие умений в говорении.

Выводы, выставление оценок.

Готовность класса к уроку.

Активизация деятельности обучающихся.

Анализируют сказанное, обобщают, делают свои предположения, высказывают свое мнение.

Обучающиеся дополняют друг друга. Учатся слушать и слышать своих одноклассников.

Обучающиеся делают выводы, дополняют друг друга.

Personal card.Приложение 1A

A bad beginning is the bad ending.

Name:__________

Surname:_______________

I. Well, now name the winter sports, please.

    biathlon

    bobsleighing

    downhill skiing

    curling

    cross-country skiing

    Nordic combined

    ski jumping

    snowboarding

    skeleton

    skating

    figure - skating  

    freestyle

    hockey

    short-track speed skating  

II.Our next contest is “True or False”. Read the statements and say which one is true or false.

  • Baron Pierre de Coubertin was the founder of modern Olympic Games.
  • The first Olympic Games were in 1894 in Greece.
  • There were the Olympic Games in Moscow in 1980.
  • The Olympic Games become the symbol of peace and friendship.
  • There were no Olympic Games in England.
  •  There are six rings in the Olympic flag.
  •  The winter Olympic Games 2014 will be held in Moscow
  •  The motto means “Faster, Longer, Stronger”.
  •  The Olympic Games 2012 were held in Moscow.
  •  The mascot is an animal or a toy.
  •  Sochi is the river in Russia.

III. Answer the questions:

  • Who was the founder of the modern Olympic Games?
  • When were the first Olympic Games?
  • What do 5 rings mean?
  • What was the motto of the Olympic Games?

Приложение 2

Personal card.                                                                                    

В

It's not whether you win or lose that matters, it’s how you play the game.

Name:__________

Surname:_______________

I will name some Russian sportsmen and you must up the number of kind of sport they are.

Skating,Cycling, Hockey (2), Figure-Skating (2),Greek-Rome Fighting, Ski-jumping, Gymnastics (2), Weight-lifting, Free exercises, Synchronized Swimming, Boxing

  1. Olga Slusareva –
  2. Vladislav Tretyak –
  3. AleksandrKarelin –
  4. Elena Berezhnaya and Anton Sikharulidze –
  5. Aleksei Nemov –
  6. Maria Kiseleva –
  7. Dmitri Berestov –Aleksei Yagudin –
  8. Vyacheslav Fetisov -
  9. Svetlana Khorkina –
  10. Gaidarbek Gaidarbekov –
  11. Belova Irina–
  12. DmitryiLobkov-
  13. Kornilov Denis-

II. “The History of the Olympic Games”

  1. When and where did the first Olympic Games take place?
  2. How did they take place?
  3. Why did the Olympic Games become the symbol of peace and friendship?
  4. What is the central policy-making body of the Olympic movement?
  5. When did Russia join the Olympic movement?
  6. Where and what did Olympic Games take place in our country and when?
  7. What does the Olympic motto mean?

Приложение3

Personal card.

С

Slow and steady wins the race.

Name:__________

Surname:_______________

I.I will name some Russian sportsmen and you must up the number of kind of sport they are.

  1. Olga Slusareva –
  2. Vladislav Tretyak –
  3. AleksandrKarelin –
  4. Elena Berezhnaya and Anton Sikharulidze –
  5. Aleksei Nemov –
  6. Maria Kiseleva –
  7. Dmitri Berestov –
  8. Aleksei Yagudin –
  9. Vyacheslav Fetisov -
  10. Svetlana Khorkina –
  11. Gaidarbek Gaidarbekov –
  12. Belova Irina–
  13. DmitryiLobkov-
  14. Kornilov Denis-

II. “National sports of Great Britain and the USA”

  1. Which game is the most popular game in GB and in the world?
  2. What club is the biggest football club in the world?
  3. What kind of sport is Derby connected with?
  4. What kind of sport is Wimbledon connected with?
  5. When and where was basketball invented?
  6. What kinds of sports were originated in the USA also?
  7. What does triathlon include?
  8. Where and when did Olympic Games take place  last time?

III. Speaking (диалогическая речь) + Writing

 Listen to their conversation and fill in the form. (Обучающимися раздаются таблицы, которые следует заполнить)

“Репортер”из группы С берет интервью у победителя. Затем другие “репортеры” берут интервью (по заданию учителя: Imagine, your sportsman is the person, who will open the OG in Sochi.)

Fill in the form about the sportsman:

Name/ surname

age

Country from

Kind of sport

Happy to open the OG? (yes/no)

Future plans


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока английского языка в 4 классе по теме "Reading a Fairytale", УМК М.З. Биболетовой "Enjoy English"

Представляю план-конспект, самоанализ и презентацию открытого урока, проводимого в рамках школьного семинара учителей социально-гуманитарного цикла "Приемы работы с текстом", 20 января 2011 года....

Разработка урока английского языка с использованием ИКТ в 9 классе по теме "Human Rights", УМК М.З.Биболетовой "Enjoy English".

План-конспект урока с пошаговыми ("послайдовыми") описаниями заданий, иллюстрациями  и инструкциями по применению презентации на уроке. Презентация и дополнительный дидактический материал прилага...

методическая разработка урока в 10кл к учебнику М.З.Биболетова

Урок английского языка по теме "Progress and Development" в 10 классе с использованием интернета...

Разработка урока по теме "Hobby" ( 6 класс, Биболетова М.З.)

Практиковать в монологическом высказывании.  Развивать умение высказываться целостно.Активизировать лексические навыки говорения, сформированные на предыдущих уроках на базе материала о люб...

Разработка урока My Room, 3 класс, УМК Биболетовой М.З.

урок разработан с учетом реализации ФГОС второго поколения ,оринетирован на формирование метапредметных навыков (универсальных учебных действий) в процессе изучения английского языка. Технологическая ...

Разработка урока для 4 класса УМК Биболетова.

Данная методическая разработка поможет учетелям при проведении своих уроков....

разработки уроков для 5 класса по Биболетовой

Разработка урока по теме " Путешествие"Разработка урока по теме  «Marry Poppins’s Day out»...