Сценка на английском языке "Том не хочет идти в школу"
материал по английскому языку (6 класс) по теме

Бычкова Наталья Станиславовна

Данная разработка представляет собой сценарий короткой сценки по произведению Марка Твена "Приключения Тома Сойера"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл stsenariy_spektaklya.docx90.68 КБ

Предварительный просмотр:

Сценарий сценки на английском языке «Том не             хочет идти в школу»                                                                         Ход мероприятия:                                                                                                                           1.Организационный момент. Вступительное слово.                                                                                                                               Good afternoon, dear guests! We are glad to see you. We are going to present you our interpretation of a short play ”Tom  doesn’t want to go to school”. After “The Adventures of Tom Sawyer” by M.Twain. We hope you’ll have a good time!                                                                                                                                                                                              2. Драматизация (Приложение).                                                                                                                                                                 3. Подведение итогов.                                                                                                                                                                                    “Our performance is over and we would like to thank our guests and actors. Thank you very much!                                               Использованная литература- “The Adventures of Tom Sawyer” by M.Twain , «Весёлый час» М.Куусиниеми.                      Приложение                                                                                                                                      Characters:                                                                                                                                                                                                           Tom                                                                                                                                                             Sid, his younger  brother                                                                                                                                                                                  Aunt Polly                                                                                                                                                                                                            Marry, a servant                                                                 Play                                                                                     Two boys are sitting at the table. Tom  is doing his lessons, he is reading a book. Sid is drawing something. Tom drops his book, stands up and goes up  and down on the stage. Then he stops , thinks a little, and smiles in a cunning way; then the expression on his face changes  as if he had a terrible toothache. He groans.                                                Tom: Sid, oh, Sid!                                                                                                                                                            Sid (is drawing): Yes?                                                                                                                                                  Tom: Oh, Si-i-id…                                                                                                                                                          Sid (getting up and coming up to Tom): Tom! I say, Tom!                                                                                                    

Tom (turning away from Sid ) : O-o-oh! (Looks at the public and winks: he wants to say he has no toothache at all.)                                                                                                                                                      Sid: What is the matter, Tom? (He  shakes him and tries to look into his face.)                                             Tom: Oh, don’t Sid. Don’t shake me!                                                                                                                        Sid: Why? What is the matter, Tom? I’ll call Aunt Polly.                                                                                         Tom: I forgive you everything, Sid. When I am dead…                                                                                         Sid: Oh, Tom. You are not dying!                                                                                                                            Tom: I forgive you everybody, Sid. Tell them so.                                                                                                   Sid runs away for Aunt Polly. Tom quite changes. He stops groaning, he even whistles, then he hears steps.

Sid: Oh, Aunt Polly, come! Tom is dying!

Aunt Polly: (entering the stage): Dying?

Sid: Yes, come quick!

Aunt Polly: Nonsense, I don’t believe it. (She comes up to TOM.) You Tom! Tom, what is the matter with you, child?

Tom: Oh, Auntie, my tooth aches awfully.

Aunt Polly: Your tooth? And what is the matter with your tooth?

Tom: It is loose and aches awfully.

Aunt Polly: Now don’t  you begin groaning again. Sit down. (TOM sits down with his face to the public.) Open your mouth. Well, you are right. Your tooth is really loose. Mary! (AUNT POLLY calls her servant Mary, who enters.)

Mary: Yes, Ma’am?

Aunt Polly: Please, bring a thread and a candle.

Mary: All right, Ma’am.

TOM gets up quickly

Tom: Oh, please, Aunt, don’t pull it out. It doesn’t hurt me now. I shall go to school! (He tries to gather his books and note-books and put them into his bag.)

Aunt Polly: Oh, Tom, so all this was because you didn’t want to go to school.

Mary: Here they are, Ma’am.

Aunt Polly: Sit down, Tom.

TOM obeys unwillingly. He takes out a cork or a piece of chalk with a thread and puts it into his mouth. He does it quite secretly. MARY ties the threads together and then ties one end of the thread to the table or a chair. All this done in such a way  that the public can see everything. Then AUNT POLLY lights the candle and suddenly thrusts it almost into TOM’s face. He cries and all the public can see TOM’s “tooth”.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

В помощь родителям. "Нежелание ребёнка идти в школу".

"Нежелание ребёнка идти в школу".Причины нежелания ребёнка  идти в школу и что делать родителям?....

Родительское собрание в 5-6 классе на тему "Мой ребёнок не хочет идти в школу".

Тема:  Мой ребёнок не хочет идти в школуЦель: интеграция усилий родителей и педагогов по формированию успешной деятельности учащихся.Вспомним, с какой радостью пришли ваши тогда ещё малыши ...

Если ребёнок не хочет идти в школу. Что делать???

Если ребёнок не хочет идти в школу... Как разобраться в ситуации и помочь ему? Как найти ту "золотую серединку" между учителем, ребёнком и школой?Может быть  молодые родители воспользуются этими ...

Когда дети не хотят идти в школу

Леонардо да Винчи сказал интересную фразу: «Вода, во время длительного застоя, начинает гнить; железо, не находя себе применения, просто ржавеет, а человеческий ум, не получая новой информации и не ра...

ИДТИ В ШКОЛУ С РАДОСТЬЮ

Студенты Болховского педагогического колледжа регулярно встречаются с молодыми и опытными учителями из разных школ, представляют свои знания по педагогике и собственный практический опыт, высказывают ...

Если ребенок не хочет идти в школу

Ребенок не хочет идти в школу из-за учителя, одноклассников....

«Что делать, если ребенок не хочет идти на занятия?»

Каждый родитель хоть раз задает вопрос: «Что делать, если ребенок не хочет идти на занятия?»поговорите с самим ребенком, спросите, что именно ему не нравится. Может быть, у него что-то не ...