Лингвистическая игра
учебно-методическое пособие по английскому языку (5 класс) на тему

Лама-Саан Милана Шолбановна
 
Лингвистическая игра
 Цели и задачи: творческих способностей учащихся; интереса к изучению английского языка;формирование навыков работы в коллективе при решении определённых задач

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon lingvisticheskaya_igra.ppt741 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Лингвистическая игра учитель английского языка Лама-Саан М. Ш. МБОУ СОШ № 1 г. Ак-Довурака Enjoy Train

Слайд 2

Цели и задачи: развитие творческих способностей учащихся; повышение интереса к изучению английского языка; формирование навыков работы в коллективе при решении определённых задач

Слайд 3

Station1. “Secret Letter” Name the words beginning with “ b”

Слайд 4

Station 2. Match these words with the transcriptions Kate [kait] late [ri:d] fly [lain] line [pensl] name [plei] Steve [keit] play [flai] read [sti:v] pencil [neim] kite [leit]

Слайд 5

Station 3. Complete the conversation A: __________________________________ B: Hello! A: __________________________________ B: My name is Tom. A: __________________________________ B: I’m twelve years old. A:___________________________________ B: I’m from Great Britain. A:___________________________________ B: I’m in class 6 B. A: ___________________________________ B: Yes, I do. A: ___________________________________ B: It’s name is Rex. A: ___________________________________ B: I feed my pet in the morning and in the evening. A: _________________________________ B: It like to eat meat, bread. A: _________________________________ B: Bay!

Слайд 6

Station4. “Words” Make up the words using the letters of the word “ snowman” (1word – 1point)

Слайд 7

Station 5. “Sand glass” guess the words from the following letters: wnrob, , yphap, tisers, rkhomewo, erfath, lowyel, waethre, palep,welvet, hantepel (1word – 1point)

Слайд 8

Station 6. “10 Animals” find 10 animals (max. 10 points) G R C O C K W R H Z C A T A B A C O W C D E N B V G H I H E F B D U C K O J K I W L M F R N O T X P Q I S R S T M O U S E U V W Y X Y H Z D O G

Слайд 9

Station 7. “Odd Word” find one odd word in each line (max. 10 points) 1. blue, black, pink, yellow, melon 2. speak, answer, sing, breakfast, translate 3. potato, tomato, carrot, pear, tree 4. tiger, lion, bird, elephant, rabbit 5.summer , winter , rain , spring , autumn 6. carpet, sausage, apple, juice, cheese 7. teacher, pupil, blackboard, manager, book 8. mother, sister, aunt, dad, doctor 9.English , Russia n, Phone, Sport , Mathematics 10. table, bathroom, armchair, lamp, sofa

Слайд 10

Station 8. “Mistakes” find a spelling mistake in one word of each sentence . (max. 10 points) I have brekfast at eight. Her mather and father are teachers. She is a doktor. Five plus seven is tvelve. My cat is fat and fanny. The boy likes to sleep in a big ded. His sun is good at Sport. I like to drink koffee. March, Aprel and May are spring months. Nick’s eyes are broun.

Слайд 11

Station 9 . “Countries” match the country with its capital: (max. 25 points) Russia, the UK, the USA, Germany, Italy, Spain, France, Brazil, Japan, Ukraine. Tokyo, Kiev, Rome, London, Moscow, Washington, Berlin, Paris, Brasilia, Madrid

Слайд 12

Station 10. “5 Themes” name 10 words on the following themes: (max. 50 points) “ Family” “ Food” “ Sport” “ School” “ Animals”

Слайд 13

Station 11 . “ Puzzle ” make up 2 sentences from the words : ( max . 20 points ) two , in the garden, playing, are, with, kittens, a boll. 2) did, see, what, in the, zoo, animals, you

Слайд 14

Station 12. Use of English Open the brackets and put the verbs into the proper tense form Mrs Green was a teacher in a big school. She 1____(have) boys and girl in her class and always 2 ______(enjoy) teaching them, because they 3___(be) quick and they 4_____(think) about everything carefully. One day she 5_____(say) to the children, “People in some countries 6_____(wear) white then somebody 7_____(die) in their family, but in other countries people 8_____(wear) white when they 9_____(be) happy. What colour 10_____a woman ______(wear) when she 11_____(marry), Ann?” Ann 12____(say), “White, Miss, because she 13_____(be) happy.” Mrs Green 14______(agree). But then one of the boys in the class 15______(put) his hand up. “Yes, Dick!” Mrs Robinson 16_____(say). “17____ you _____(want) to ask a question?” “Yes, please, Miss,” Dick 18______(ask). “Why 19_____ men_____(wear) black when they 20_____(marry)?”

Слайд 15

Our game is over.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Лингвистические игры к неделе русского языка и литературы

Файл содержит разработку двух внеклассных мероприятий, которые можно использовать при проведении недели русского языка и литературы...

Лингвистическая игра "Пойми меня" для 7 класса

Это занимательная игра, состоящая из трех раундов: "Испорченный телефон", "Молчанка", "Ассоциации". Игра развивает логическое мышление, память, речь, внимание, творчекие способности учеников....

Лингвистические игры. Конкурс скороговорок

Дидактический материал к проведению Недели русского языка. Можно использовать как пятиминутку на уроке для развития орфоэпической культуры, внимания, воображения, чувства юмора....

Лингвистические игры.(Игровые творческие задания)

Пользуясь данным материалом, можно показать ребятам, что кроме трудного сочинительства есть игровое словотворчество, развивая таким образом их  речевую изобретательность....

Лингвистическая игра "Полиглот"

Внеклассное мероприятие разработано для учащихся среднего звена, позволяет активизировать познавательную деятельность учащихся, вызвать интерес к изучению языков, учит внимательному отношению к слову....

Лингвистическая игра "Крестики-нолики" для учащихся 5-6 классов

Данное внеклассное мероприятие позволяет обобщить знания учащихся 5-6 классов по русскому языку...

лингвистическая игра "Русский бой" для 8 класса

Презентация по русскому языку для 8 класса  включает в себя задания по следующим разделам: фонетике, лексике, морфологии, стилистике, морфемике, синтаксису. Можно использовать как ...