План урока для 5 класса по теме "Taj Mahal"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Осьмушникова Дина Александровна

План-конспект урока составлен по методике TKT для 5 класса. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_uroka_dlya_5_klassa_po_teme_taj_mahal.doc37.5 КБ

Предварительный просмотр:

Lesson plan headings

Level and number of learners:

5th form, 10 students

Timetable fit:

On the previous lessons students read a webpage about a typical English house and a dialogue about moving in a new house.

Main aim(s):

By the end of the lesson students will be able to choose the gist of the text and the main details.

Subsidiary aims:

- to learn English words for different materials;

- to check their suppositions while listening to the text;

- to make a plan of the text.

Personal aims:

To learn more historical facts about the Eight Wonders of the Modern World.

Assumptions:

To know some of the Eight Wonders of the Modern World.

Anticipated language problems:

Many unknown words in the text.

Possible solutions:

Students may learn the words on the previous lessons.

Teaching aids, material, equipment:

CB, slides with photos of the Eight Wonders of the Modern World, a computer, a projector, audio files, tongue twisters on the board.

Procedures:

Timing:

Interaction patterns:

Individual, pair, group work, as a whole class, teacher-student, teacher-whole class.

Homework:

ex.4 p.53(CB) – a project (Draw or paint a picture of a famous building in your own country. Use the Internet to find the information. Present it to the class.)

Steps/timing

Procedure

Subsidiary aims

Aids and materials

Interaction patterns

Warming-up

3 min

Ask students to look at the screen and read a tongue-twister to them. (Robert ran rings around the Roman Ruins).

Translate and drill it together

To get students talking with the teacher and with each other

A tongue-twister on the screen

Teacher-whole class

Individually

Leading-in

3 min

Show photos of the Eight Wonders of the Modern World and ask students if they know any of these historical objects.

Try to predict the content of the text from the title.

To broaden students' range of interests;

To develop students' imagination.

Photos of the Eight Wonders of the Modern World;

a picture in CB p.53

Teacher-whole class

teacher-student

Vocabulary (pre-teaching)

5 min

To pre-teach students to read and translate the unknown words from the text (marble, precious stones, dome, wall, to shine, pearl, pool, brick).

To enlarge students' vocabulary;

to train tongues

a list of words on the screen;

ex.1(a)p.53 CB

the recording

Teacher-whole class

Individually

Reading and listening

5 min

To listen to and read the text for gist and answer the question (What is the Taj Mahal made of?).

To develop listening skills and attention.

ex.1(b)p.53 CB

Individual work

Reading for details

7 min

Read the text once again to be able to do the exercises.

ex.2p.53 CB;

questions to the text on the screen

Individual then pair work

After reading activities

5 min

Make notes under the concrete headings (name, place, colour/materials, inside, outside)

To develop the skill to work with the text and choose the necessary information.

ex.3p.53 CB

Individual then pair work

Speaking

7 min

Describe the Taj Mahal to your partner.

ex.3 p.53 CB

Pair work

Conclusion

5 min

To summarize the information and give and explain home task.

To teach students draw conclusions and grade their work.

ex. 4p.53 CB-a project (Use the Internet to find the information about a famous building in your own country. Present it to the class.)

Teacher-whole class

Teacher-student


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Планы уроков (1 класс)

Планы уроков по физкультуре для 1 класса (новые стандарты). 2 часа в неделю. Третья страница в планах это обратный лист для каждой страницы....

План урока - 8 класс по чувашскому языку

Здесь дается план урока и презентация по чувашскому языку на тему "Ãслã сãмахсем" (Умные слова) для 8 класса русскоязычной школы....

План урока 9Б класса (Вторник 7 апреля ) Урок №69 "Преломление света. Физический смысл показателя преломления.Дисперсия света. Цвет тела ."

В рамках дистанционного обучения обучающимся предлагается подробный план занятия в соответсвии с учебным планом и тематическим планированием гуманитарного профиля. Занятие составлено с опрой на видео ...

План урока 9Б класса (Среда 8 апреля) Урок №70 "Поглощение и испускание света атомами ." 9Б класс (гуманитарный профиль)

Ввиду с необходимости дистанционного обучения, в соответствии с программой и планированием учебного материала, разработан подробный план занятий для учащихся гуманитарного профилия 9 класса. Использов...

План урока 9Б класса Урок № 71 «Типы оптических спектров (§ 52). Инструктаж по ОТ. Лабораторная работа № 5 «Наблюдение сплошного и линейчатых спектров испускания»

В рамках дистанционного оучения разработан план урока для 9 класса гуманитарного профиля на основе интернет ресурсов по выполнению лабраторной работы....

План урока 9Б класса (Вторник 14 апреля) Урок №72, контрольная работа "Электромагнитное поле"

В рамках дистанционного обучения, для обучающихя 9Б класса (гуманитарный профиль), составлен план занятий по выполнению контрольной работы с подбором деманнстрационного варианта....

План урока 9Б класса (Среда 15 апреля) Урок №73 "Радиоактивность. Модели атомов ."

В рамках дистанционного обучения для обучающихся 9 Б класса (гуманитарный профиль) составлен краткий план занятий с использованием платформы РЭШ....