План урока для 5 класса по теме "My Things"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему
План - конспект урока составлен по методике TKT (Teaching Knowledge Test) в соответствии с требованиями ФГОС.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan_uroka_dlya_5_klassa_po_teme_my_things.doc | 25.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Lesson plan headings | |
Level and number of learners: | 5th form, 10 students |
Timetable fit: | On the previous lesson students revised the structure “have got” and “haven't got”, learned countries and nationalities. |
Main aim(s): | Students will be able to form plural nouns and use them in speech for communicative purpose. |
Subsidiary aims: | - to revise International words in English. - to act out a short dialogue, using new words. - to use demonstrative pronouns in speech. |
Personal aims: | To try to make learning grammar easier, using visual schemes. |
Assumptions: | To know some International words, the basic rules of forming plural form of nouns |
Anticipated language problems: | To form and memorize irregular plurals, the pronunciation of the inflections “-s”, “-es”. |
Possible solutions: | To use schemes to present grammar material and do more exercises on regular and irregular plurals. |
Teaching aids, material, equipment: | CB, slides with grammar schemes, a computer, a projector, audio files, cards with rhymes. |
Procedures: | |
Timing: | |
Interaction patterns: | Individual, pair, group work, as a whole class, teacher-student, teacher-whole class. |
Homework: | ex.10 p.39(CB); p.24(WB) – grammar exercises. |
Steps/timing | Procedure | Subsidiary aims | Aids and materials | Interaction patterns |
Warming-up Leading-in 3 min | Ask students if they have got any new things with them today. (Have you got …? Has T. got ...?) Tell the students about International words, ask them to look at the list of words on the screen and use them in their questions. | To get students talking with the teacher and with each other. | A list of International words; students' things (at the previous lesson you may ask students to bring smth new with them) | Teacher-student Group work (ask each other in chain) |
Vocabulary 7 min | Present some new words to the topic “Personal things”. (Listen and repeat) Students use the new words in speech about themselves. (Short monologues) | To practice pronunciation of the new words and enlarge students' vocabulary. Revise colours. | ex.1p.38 CB ex.3p.38 CB | Students repeat as a whole class then individually |
Reading for gist 3 min | Listen to the dialogue and follow in CBs. Make suppositions for the gist of the dialogue according to the first exchanges. | To brainstorm ideas what the dialogue is about and find new words. | ex.2p.38 CB audio recording | Individual and pair work |
Speaking 5 min | Act out a dialogue using the model. (Imagine that your friend has got a new skateboard) | ex.4p.38 CB | Pair work | |
Grammar (plural nouns) 7 min | Explain the rule to the students then do some spelling exercises. Check the exercises. | To generalize the category of nouns in English. | A presentation ex.5p.39 CB | Teacher-whole class Individual work Pair work |
Pronunciation 5 min | Present the reading rules of the inflections “-s”, “-es”. | To develop phonematic hearing. To reinforce students' knowledge of reading rules. | ex.6p.39(the scheme)CB | As a whole class then individually |
Grammar (demonstrative pronouns) 7 min | Learn the scheme of demonstrative pronouns. | To generalize the category of pronouns in English. | The scheme on the screen. ex.7 p.39 CB | Teacher-whole class |
Grammar in speech 3 min | Use plural nouns and demonstrative pronouns (sg. and pl.) in exercises. (Point to things near/far from you and make sentences using this/these, that/those) | To see the link between nouns and demonstrative pronouns. | ex.8 p.39 CB | Pair work |
Listening 4 min | Listen to the recording and choose the necessary information to the task. (Match the people to their presents) | To develop the ability to recognize plural nouns and demonstrative pronouns in oral speech. | ex.9 p. 39 CB audio recording | Individual and pair work. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Планы уроков (1 класс)
Планы уроков по физкультуре для 1 класса (новые стандарты). 2 часа в неделю. Третья страница в планах это обратный лист для каждой страницы....
План урока - 8 класс по чувашскому языку
Здесь дается план урока и презентация по чувашскому языку на тему "Ãслã сãмахсем" (Умные слова) для 8 класса русскоязычной школы....
План урока 9Б класса (Вторник 7 апреля ) Урок №69 "Преломление света. Физический смысл показателя преломления.Дисперсия света. Цвет тела ."
В рамках дистанционного обучения обучающимся предлагается подробный план занятия в соответсвии с учебным планом и тематическим планированием гуманитарного профиля. Занятие составлено с опрой на видео ...
План урока 9Б класса (Среда 8 апреля) Урок №70 "Поглощение и испускание света атомами ." 9Б класс (гуманитарный профиль)
Ввиду с необходимости дистанционного обучения, в соответствии с программой и планированием учебного материала, разработан подробный план занятий для учащихся гуманитарного профилия 9 класса. Использов...
План урока 9Б класса Урок № 71 «Типы оптических спектров (§ 52). Инструктаж по ОТ. Лабораторная работа № 5 «Наблюдение сплошного и линейчатых спектров испускания»
В рамках дистанционного оучения разработан план урока для 9 класса гуманитарного профиля на основе интернет ресурсов по выполнению лабраторной работы....
План урока 9Б класса (Вторник 14 апреля) Урок №72, контрольная работа "Электромагнитное поле"
В рамках дистанционного обучения, для обучающихя 9Б класса (гуманитарный профиль), составлен план занятий по выполнению контрольной работы с подбором деманнстрационного варианта....
План урока 9Б класса (Среда 15 апреля) Урок №73 "Радиоактивность. Модели атомов ."
В рамках дистанционного обучения для обучающихся 9 Б класса (гуманитарный профиль) составлен краткий план занятий с использованием платформы РЭШ....