Разработка урока "Healthy Lifestyle" в 5 классе
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Гараева Динара Борисовна

Данный урок был разработан и проведен в рамках семинара "Реализация требований ФГОС на уроке иностранного языка: от новых целей к новым результатам». Урок является общающим по теме "Healthy Ways"/ Методичская цель урока состояла в том, чтобы посторить современный урок, реализующий требования ФГОС на всех этапах урока.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_25.02.docx39.88 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект открытого урока 25.02.2016

Healthy Lifestyle

Предмет: английский язык

Учитель: Гараева Динара Борисовна

Дата: 25/02/2016

Класс: 5а

Тема: Healthy Lifestyle

Цель: Обобщить и активизировать пройденный лексико-грамматический материал, речевые клише, конструкции раздела в измененной ситуации

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний

Педагогические технологии: метод сотрудничества (групповая и парная работа), проблемный метод, технология «социологический опрос» (исследовательский проект в рамках 1 урока).

Ход урока

Этап урока

Деятельность учителя

деятельность учеников

время

Организационно-мотивационный этап

  1. Организационно-мотивационный

Приветствует

-Pupils, hello.

Приветствуют (и гостей)

-Teachers, hello.

-Friends, hello.

Now let’s go.

  1. Погружение в язык

проводит речевую зарядку

Season-month-…-time

(One writes-one speaks)

-It’s winter…It’s (half past three.)

(Say altogether)

  1. Формулирование  цели урока и темы

Подводит к теме урока через ситуацию-аудирования:

  • Look at the BB. You can see a poem. Listen to it and fill in the gaps.

  • Read and translate it now. How do we say in Russian?
  • So, what’s the theme of the lesson? What will we speak about?

Подводит к цели урока через наводящие вопросы (What do you think? Do you have a healthy lifestyle?  Prove, what do you do?

And what about the class? Does the class have a healthy lifestyle? Can you prove it? (Do many pupils do sport?)

-Early …,

And … to rise

… a man …,

Wealthy …. .

  • healthy lifestyle

 

-Yes, I do. I do morning exercises.

- I think WE HAVE A HEALTHY LIFESTYLE - ?

На доске

Информационно-аналитический этап

Цели, задачи

Говорение

Лексика

Активизация лексики

Чтение

Reading

Физкультминутка

Опрос в группе

Опрос класса

Презентация опроса

Подводит к составлению плана действий через наводящие вопросы (Let’s make a plan. What can we speak about first, second, …)

На доске пишу:

  1. Healthy lifestyle
  2. My lifestyle
  3. The class’ lifestyle
  4. Problems
  5. Solve the problems

HEALTHY LIFESTYLE

  • So, let’s speak about healthy lifestyle.
  • What is it healthy lifestyle?

  • Well, let’s play associations when I say “healthy habits”.
  • Now you will make associations in groups.
  • Associations with the word “regular hours”, “healthy diet”
  • You have 0.5 min to do this.

- Groups, can you show us your talking mats?

  • Read your associations.

Plan:  - Healthy Lifestyle. Did you say that?

  • My lifestyle

  • Well, now we speak about your lifestyle.

  1. Healthy habits. What do you do and what don’t do.

Now speak in groups

  • 2. Sport. What you do and don’t do. Eg. …

  • Is it clear?

  • Pupil1. Speak on (sport.)

-So, can you tell us.

  • Pupil2. You speak on (food)

  • Pupil3. Regular hours

  • Pupil4. healthy habits

  • Well, boys and girls. And what do you know about the lifestyle of successful people?

  • Look at the BB. You can see 3 successful people, 3 presidents. Who are they?

  • You can see three facts about their lifestyle. What do you think? Who’s that?

  • Let’s check. Read the task. read the texts and match the texts

-Read now

Prove, please.

  • Well, boys and girls. Let’s stop for a minute. And do some exercises. We’ll play the game “healthy-unhealthy”. Healthy-raise your hands. Unhealthy-touch your feet. 50/50 – hands  to the sides.
  • Who wants to speak?

Plan. The class’ lifestyle.

  • Pupils, let’s look at our goals. Lifestyle of our class . Did we speak?
  • How can you find the information about the class?
  • Now look at your Talking Mats and make up questions.
  • Eg. Healthy habits.
  • Everyone, write 1 question about sport, diet… on your mat, please.

  • Ready? Now every group chooses only 2 good questions .
  • Come  and write your questions on the BB.

  • We have 6 questions now.

… (6 questions)

  • It’s time to ask. Every pupil asks 1 question. You have small tables. Here you write your questions. Group1:  Pupils 1 and 2 – your question1. Pupils 3 and4 – your question2.

  • First tick your answer.

  • Pupils 1 and 4 – ask each other

  • Pupils 2 and 3 –ask each other

Eg. ..

  • Now it’s time to ask the others. Every group asks these questions to the class. Group 1. Stand up.Pupils1, 2 – you go to the 1st table. Pupils 3, 4 – to the 2nd table. Go, ask and tick or cross.

  • Group 2

  • Group3
  • All the groups, go back and count your answers, fill in the big table.

  • Now stand up and say your results. Start like this:
  • My class does sport. 10 pupils (do exercises), 2 pupils don’t.

  • Does the class have a problem?

Plan. Solve problems

  • You can see some small problems. Some pupils don’t do sport or eat fast food. What can a doctor say to these pupils?

  • (I write one)
  • Well, boys and girls, you will be doctors for now. Put on your medical hats.
  • We have 3 groups of doctors. In a group together think and write a doctor’s prescription to solve these problems.  Write 3-4 word combinations
  • 1 min
  • One doctor, stand up and speak

(I stick the prescription on the BB)

  • Thank you, doctors.

Исходя из цели урока, вырабатывают план действий.

Предлагают план

  • Sport, healthy food, regular hours … and healthy habits

(cards)

  • Eg. Clean teeth, wash, sleep, bath, shower, take, have…

  • Get up, early, have lunch, go to bed, keep, difficult
  • Breakfast, eat, good, hot, …

(Fill in the Talking Mat)

  •  (do morning exercises) and…

(All groups talk on their mat and I hang it on the BB)

  • Yes, we did.

  • I clean teeth in the morning. I take a shower every day. But I don’t clean teeth in the evening….

Pupil1 – speaks about your HH.

  • I do sport. I go to the swimming pool three times a week…

  • Vladimir Putin, the president of Russia.
  • Barack Obama, the president of the USA
  • Rustem Minnikhanov, the president of Tatarstan.

  1. The president who likes fast food.
  2. The president who makes sport popular.
  3. The president who is not an early bird.

  • I think V.Putin likes fast food. He eats hamburgers…

  • Match the titles and the texts.

  • A -1 The president who likes fast food is B. Obama. He likes pizza and burgers…

-  Ask questions.

  • Do you clean teeth in the evening?

 (Say and write 2 questions…= 6 questions)

(Fill in the tables)

Write their question.

  • Do you do morning exercises? –Yes, I do./No, I don’t.

  • My class (does sport). 10 pupils go to sports clubs, 2 pupils  - don’t.

  • Little exercises. Little sport

  • Go to the sports club./Do morning exercises every day/walk after school every day…

  • Do sport …

Заключительный этап (итог, рефлексия, домашнее задание, оценивание)

Последняя задача

Цель

Дом.зад

Оценивание

Возвращает к задачам и цели урока

  • Let’s look here at our plan

  • And the main goal
  • Is it true? Prove it. 
  • Now we are can say … together
  • But you have some doctor’s recommendations.

  • Write down your homework. Project  
  • In groups: group1 “Sport in my class” (what sports you do in class, what sports centres, what do you eat for breakfast)
  • Clear? Any questions?

- Your marks, please.  Say your mark to yourself

- Agree/I think it’s excellent./Why good?

- Stand up, please. Thank you, boys and girls. Good-bye

And BE HEALTHY!

  • Solve the problems - ˅

  • WE HAVE A HEALTHY LIFESTYLE !

  • Write what you do to keep healthy. Illustrate your story with pictures.

  • Very good/ Good (I wasn’t active.)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка для 7 класса "Аукцион оценок по физике"

Данная методическая разработка предназначена для использования на уроках физики в 7 классе при изучении тем: «Механическое движение», «Скорость, путь и время движения», «Инерция»....

Элементы комбинаторики. Поурочные разработки. Алгебра 9 класс

Работа содержит все, что необходимо для подготовки к урокам: подробные поурочные планы, примеры, задачи с разбором решения, разноуровневые проверочные работы....

Элементы комбинаторики. Поурочные разработки. Алгебра 9 класс

Работа содержит все, что необходимо для подготовки к урокам: подробные поурочные планы, примеры, задачи с разбором решения, разноуровневые проверочные работы....

Методическая разработка урока "7 класс Вложенные циклы"

Рассматриваемая тема расширяет базовый курс по информатике для средней школы и отнесена к теме Программировние. Теоретический материал темы раскрывается в ходе выполнения учащимися цикла практических ...

Разработка урока 7 класс "Северный Ледовитый океан"

Разработка урока по теме "Северный Ледовитый океан" для учащихся 7 классов. Урок построен по технологии личностно-ориентированного обучения.Тип урока:  урок новых знаний.Цель урока: выделить особ...

Методическая разработка урока - мастер - класса по английскому языку в 9 классе "Международные организации по защите прав человека"

Урок английского языка разработан к УМК Афанасьевой О.В., Михеевой И.В. для 9 класса. В ходе урока учителем решались следующие цели:Учебный аспект:...

Методическая разработка (физика, 8 класс) по теме: Урок – соревнование «Изменение агрегатных состояний вещества» 8 класс (2 часа)

Тип урока: урок – соревнование, обобщение полученных знаний. Пояснительная записка:1.     Класс делится на 7-8 творческих групп по 3 человека в каждой.2....