Диагностическая контрольная работа за курс 7 класса по учебнику Биболетовой
методическая разработка по английскому языку (7 класс) на тему

Лузанова Кристина Вячеславовна

Диагностическая работа проводится в конце учебного года с целью определения уровня подготовки обучающихся 7-х классов в рамках мониторинга достижений планируемых предметных результатов по английскому языку.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл diagnostika_7_klass.docx38.88 КБ

Предварительный просмотр:

Пояснительная записка к аттестационному материалу для

  1. Назначение работы –  диагностическая работа проводится в конце учебного года с целью определения уровня подготовки обучающихся 7-х классов в рамках мониторинга достижений планируемых предметных результатов по английскому языку.

2. Содержание работы определяется на основе следующих нормативных документов:

– Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования (приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 17.12.2010 № 1897).

Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации (Минобрнауки России) от 31 марта 2014 г. №253 «Об утверждении федерального перечня учебников, рекомендуемых  к использованию при реализации имеющих государственную аккредитацию образовательных программ  начального, основного общего и  среднего общего образования»

3. Характеристика структуры и содержания работы 

Работа по английскому языку состоит из 2-х частей и включает в себя 27 задания, различающихся формой и уровнем сложности (таблица 1).

Часть 1 содержит 15 заданий с выбором ответа и 5 заданий, к которым требуется дать краткий ответ. К каждому заданию приводится два варианта ответа, из которых верен только один. Задание с кратким ответом считается выполненным, если верный ответ зафиксирован в форме, которая предусмотрена инструкцией по выполнению задания.

Часть 2 содержит 7 заданий, к которым требуется дать краткий ответ. Задание с кратким ответом считается выполненным, если верный ответ зафиксирован в форме, которая предусмотрена инструкцией по выполнению задания. Ответом на задания части 2 являются слова.

Таблица 1. Распределение заданий по частям работы

Части работы

Число заданий

Максимальный балл

Тип заданий

1

Часть 1

20

20

Задания с выбором ответа

Задания с кратким ответом

2

Часть 2

7

7

Задания с кратким ответом

Итого

27

27

4. Распределение заданий работы по уровням сложности.

В работе представлены задания различного уровня сложности: базового, повышенного.

Часть 1 содержит 20 заданий. Часть 2 содержит 7 заданий. В таблице 2 представлено распределение заданий работы по уровню сложности.

Таблица 2. Распределение заданий по уровню сложности

Уровень сложности заданий

Число заданий

Максимальный первичный балл

Процент максимального первичного балла за задания данного уровня сложности от максимального первичного балла за всю работу, равного 27

базовый

20

20

74

повышенный

7

7

26

Система оценивания отдельных заданий и работы в целом

        Задание с выбором ответа считается выполненным, если выбранный номер ответа совпадает с верным ответом. Каждое из заданий оценивается 1 баллом. Задание с кратким ответом считается выполненным, если ответ совпадает с верным ответом. Каждое из заданий оценивается в 1 балл, если верно указаны все элементы ответа. Ответы на задания с выбором ответа и кратким ответом обрабатываются автоматически после внесения ответов в систему.

Максимальное количество баллов – 25 баллов.

Шкала перевода набранных баллов в оценку

Оценка

«2»

«3»

«4»

«5»

Балл

Менее 14

15-19

20-24

25-27

Уровни сложности задания:

Б – базовый (примерный процент выполнения – 70–90);

П – повышенный (примерный процент выполнения – 30–50).

Кодификатор проверяемых элементов

№№ задания

Код и наименование раздела

Код и наименование контролируемого элемента содержания

Уровень сложности

Максимальный балл за выполнение задания

Часть 1

1

5

5.2.6 Наиболее употребительные личные формы глаголов действительного залога: Present Simple, Future Simple и Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect.

Б

1

2

5

5.2.6 Наиболее употребительные личные формы глаголов действительного залога: Present Simple, Future Simple и Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect.

Б

1

3

5

5.2.6 Личные формы глаголов страдательного залога: Present Simple Passive, Future Simple Passive, Past Simple Passive, Present Perfect Passive.

Б

1

4

5

 5.1.10 Конструкции с глаголами на -ing: to love/hate doing something; Stop talking

Б

1

5

5

5.2.2 Наиболее распространенные устойчивые словосочетания

Б

1

6

5

 5.1.3 Сложносочиненные предложения с союзами and, but, or. Сложноподчиненные предложения с союзами и союзными словами what, when, why, which, that, who, if, because, that’s why, than, so, for, since, during, so that, unless

Б

1

7

5

 5.1.6 Условные предложения нереального (Conditional II – If I were you, I would start learning French.) характера

Б

1

8

5

 5.1.6 Условные предложения нереального (Conditional II – If I were you, I would start learning French.) характера

Б

1

9

5

5.2.2 Местоимения личные, притяжательные, указательные, неопределенные, относительные, вопросительные

Б

1

10

5

5.3.1 Аффиксы как элементы словообразования. Аффиксы прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-.

Б

1

11

5

5.3.1 Аффиксы как элементы словообразования. Аффиксы прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-.

Б

1

12

5

5.3.1 Аффиксы как элементы словообразования. Аффиксы прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-.

Б

1

13

5

5.2.2 Наиболее распространенные устойчивые словосочетания

Б

1

14

5

5.1.25. Имена прилагательные в  положительной, сравнительной и превосходной степенях

Б

1

15

5

5.1.25. Имена прилагательные в  положительной, сравнительной и превосходной степенях

Б

1

16

5

5.3.1 Аффиксы как элементы словообразования. Аффиксы существительных: -er/or, -ness, -ist, -ship, -ing, sion/tion, -ance/ence, -ment, -ity. Аффиксы прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-.

Б

1

17

5

5.3.1 Аффиксы как элементы словообразования. Аффиксы существительных: -er/or, -ness, -ist, -ship, -ing, sion/tion, -ance/ence, -ment, -ity. Аффиксы прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-.

Б

1

18

5

5.3.1 Аффиксы как элементы словообразования. Аффиксы существительных: -er/or, -ness, -ist, -ship, -ing, sion/tion, -ance/ence, -ment, -ity. Аффиксы прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-.

Б

1

19

5

5.3.1 Аффиксы как элементы словообразования. Аффиксы существительных: -er/or, -ness, -ist, -ship, -ing, sion/tion, -ance/ence, -ment, -ity. Аффиксы прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-.

Б

1

20

5

5.3.1 Аффиксы как элементы словообразования. Аффиксы существительных: -er/or, -ness, -ist, -ship, -ing, sion/tion, -ance/ence, -ment, -ity. Аффиксы прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-.

Б

1

Часть 2

1

3

3.1. Чтение с полным пониманием прочитанного

П

2

2

3

3.1. Чтение с полным пониманием прочитанного

П

2


Variant 1

Grammar Tasks

  1. Complete the sentence.

Where is Jim? – He … in his room.

  1. Sleeps
  2. Is sleeping
  1. Complete the sentence.

Tomorrow I … my partner at the airport.

  1. Will meet          
  2.  Will meets
  1.  Complete the sentence.

Hockey … in winter.

  1. Are played    
  2. Is played
  1. Complete the sentence.

Bill’s little son hates … soup.

  1. Eating
  2. Eats
  1. Complete the sentence.

Language helps us to understand …

  1. One another
  2. Each other
  1. Complete the sentence.

The man … answered the phone was really rude.    

  1. Who     
  2. Which   
  1. Complete the sentence.

If I travelled this summer, I … Italy.  

  1. Will visit
  2. Would visit 
  1. Complete the sentence.

If you … for help, I would help you.  

  1. Asked
  2. Will ask
  1. Complete the sentence.

His parents want … to behave well at school.  

  1. Him           
  2. He
  1. Complete the sentence.

Be…! Don’t break the mirror.

  1. Careful
  2. Carefully
  1. Complete the sentence.

Look! That young sportsman is swimming very ….

  1. Quickly
  2. Quick
  1. Complete the sentence.

 His new manager is lively and ….

  1. Energetic
  2. Energetically
  1. Complete the sentence.

 I can speak neither French nor German. - English is … foreign language I can speak.

A. The only

B. Only

  1. Complete the sentence. 

Nick is … boy that I know.

  1. Happier
  2. The happiest
  1. Complete the sentence. 

Steve Jobs is … than Stephen Wozniak.

  1. More famous
  2.  Famouser

Form a word that fits suitably in the blank space.

  1. Be…! Don’t break the mirror!

CARE

  1. The … has already begun.

DISCUSS

  1. In school children learn a lot of new …

INFORM

  1. Jess is very curious and that’s why sometimes she gets in … situations. 

DANGER 

  1. Jess is very … in the morning.

TALK

Reading Tasks

Clifton College was opened in 1875 and is the oldest college in Bristol. It was built in 1862. It is near Bristol Zoo Gardens on Clifton Park Road. It has three school levels:

Butcombe – age 3–8;

Prep (Preparatory) School – age 8–13;

Upper School – age 13–18.

In Butcombe children learn English, French, Music and do Sports. The school starts at 8.30 am and ends at 3.30 pm. But children can come at 8 am and be at school till 4 pm. There are a lot of after school clubs – Theatre groups, Dance and Music.

In Prep School 400 girls and boys study together. They learn English, French, German, Spanish, Maths, Science, Literature and Physical Education. After classes they go to different clubs: Baseball, Tennis, Glass Painting, Art and Drama, Mountain Biking, Gymnastics and Scottish Dancing.

In Upper School students have a lot of subjects. Some of them are compulsory and some are not. Compulsory subjects are – English, Mathematics, Biology, Chemistry, Physics, Geography, History, Information Technology, Art, Drama, Music, PE. French, German, Spanish, Latin, Chinese are not compulsory, you choose them if you like.

There is a tutorial system in the college.

A tutor is a teacher who has a group of 10 students and helps them study. The tutor helps them do their homework, choose out of school clubs, make friends with other students. Parents can talk to tutors at parents’ meetings.

  1. Choose the best headline for the text.
  1. Tutorial system
  2. Clifton College
  3. Three school levels
  1. Tick if the following statements are true, false or not stated.

True

False

Not stated

  1. Clifton College is opened at 8.30.

  1. Clifton College is the oldest college in Bristol.

  1. It is near the Tower of London.

  1. In Clifton College there are more girls than boys.

  1. English, Mathematics, Biology, Chemistry, Physics are compulsory subjects in Upper School.

  1. A tutor is a student who has a group of 10 students.


Variant 2

Grammar Tasks

  1. Complete the sentence.

Don’t bother Margaret. She … her homework.

  1. Is doing
  2. Does
  1. Complete the sentence.

My younger brother … to bed at ten o’clock yesterday.

  1. Went          
  2. Goes
  1. Complete the sentence.

 English …by many millions of people.

  1. Are speak
  2. Is spoken
  1. Complete the sentence.

Boys like … computer games all day long.

  1. Playing
  2. Play
  1. Complete the sentence.

The twins usually help …

  1. Each other
  2. One another
  1. Complete the sentence.

The CD … you gave me for my birthday is my favourite now.

  1. Who    
  2. Which 
  1. Complete the sentence.

If I had the money, I … that  car.

  1. Buy   
  2.  Would buy    
  1. Complete the sentence.

If I … you, I would go to the party.  

  1. Were
  2.  Will be
  1. Complete the sentence.

Her parents want … to behave well at school.  

  1. Her           
  2.  She
  1. Complete the sentence.

Now I …skate four times a week.

  1. Usual
  2. Usually
  1. Complete the sentence.

The girl was …at jumping and running.

  1. Good
  2. Well
  1. Complete the sentence.

What’s the matter with you? – I feel…

  1. Bad
  2. Badly
  1. Complete the sentence.

I can speak neither French nor German. - English is … foreign language I can speak.

A. Only

B. The only

  1. Complete the sentence.

This bookcase is … than that one.

  1. More beautiful
  2. The most beautiful
  1. Complete the sentence.

I think my cat is … of all the cats in the world.

  1. Prettier
  2.  The prettiest

Form a word that fits suitably in the blank space.

  1. The girl was awarded a prize for her English …of the poem.

TRANSLATE

  1. He is a …scientist. His ideas are new and original.

CREATE

  1. Hong Kong is a famous for its quick economic…

DEVELOP

  1. Andrew was often … in making up dialogues.

SUCCESS

  1. Students should wear the clothes they feel … in.

COMFORT

Reading Tasks

Boys’ Brigade

The Boys’ Brigade (BB) is an international organization for young people. William Alexander Smith in Glasgow started it in 1883. Now the BB is popular all around the world. In 2010, there were 500,000 Boys’ Brigade members in 60 countries.

There are five different age groups in the BB:  

Anchors – 4 to 8 years  

Juniors – 8 to 11 years  

Company – 11 to 15 years  

Seniors  – 15 to 18 years  

Amicus – 15 to 22 years

In Australia there are only three sections:  

Anchors  – 5 to 7 years  

Juniors – 8 to 11 years  

Seniors – 12 to 18 years

Seniors have 2 groups based on age. 12–14 Alpha and 15–18 Omega.

Each section in the Boys’ Brigade has awards that boys can get by doing different tasks. The Anchors can get awards for Projects and Sports. They can make a project for cleaning a park or win in sports competitions. Children are trained to be healthy, strong and brave. The Juniors can get bronze, silver and gold awards, by going hiking and camping, living in the forest for some time, working with nature and protecting their life and their friends. Company should get five badges Interests, Adventure, Leaders, Physical and Friends. They teach younger boys swimming, putting a tent, making fire, cooking on fire. The Brigade’s highest award is the Queen’s Badge.

  1. Choose the best headline for the text.
  1. An international organization
  2. Five different age groups
  3. Boys’ Brigade
  1. Tick if the following statements are true, false or not stated.

True

False

Not stated

  1. The Boys’ Brigade was started it in 1883.

  1. There are children from sixteen countries.

  1. The Boys’ Brigade is the oldest organization for children.

  1. The Juniors can get awards by hiking and camping.

  1. Company boys don’t teach younger boys.

  1. The Brigade’s highest award is the Queen’s Badge.


Answer keys

Variant 1

Grammar Tasks

1

B

2

A

3

B

4

A

5

A

6

A

7

B

8

A

9

A

10

A

11

A

12

A

13

A

14

B

15

A

16

Careful

17

Discussion

18

Information

19

Dangerous

29

Talkative

Reading Tasks

1

B

2

A

True

B

True

C

False

D

Not stated

E

True

F

False

Variant 2

Grammar Tasks

1

A

2

A

3

B

4

A

5

A

6

B

7

B

8

A

9

A

10

B

11

A

12

B

13

B

14

A

15

B

16

Translation

17

Creative

18

Development

19

Successful

29

Comfortable

Reading Tasks

1

C

2

A

True

B

False

C

Not stated

D

True

E

False

F

True


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

контрольные работы для 6 класса к учебнику М. З. Биболетовой "Английский с удовольствием"

вниманию предлагаются контрольные работы для 6 класса по четырём разделам учебного года. Задания контрольных работ составлены в соответствии с изучаемыми темами и проверяют уровень сформированности на...

Диагностическая контрольная работа по курсу "География материков и океанов"

ДКР по курсу географии (7 класс) составлена с учетом особенностей психофизиологического развития детей с нарушениями опорно-двигательного аппарата...

Диагностическая контрольная работа в 9 классе

Контрольная работа включает в себя тестовые задания и задания с развернутым ответом....

Диагностическая контрольная работа в 5 классе

Входная диагностика в 5 классе, предмет биология...

Диагностическая контрольная работа за первое полугодие к учебнику В.Эванс, Дж.Дули "Starlight 6"

Диагностическая контрольная работа  за первое полугодие к учебнику В.Эванс, Дж.Дули "Starlight 6"...