Итоговая контрольная работа.
тест по английскому языку (6 класс) на тему
Данная работа рассчитана на учеников 6 классов общеобразовательных учреждений.
1.Назначение работы – определение уровня подготовки обучающихся, опрелеление уровня сформированности коммуникативных умений и навыков учащимися по английскому языку.
2. Содержание работы определяется на основе следующих нормативных документов:
- Стандарт основного общего образования по иностранному языку //Новые государственные стандарты по иностранному языку 2–11 классы (Образование в документах и комментариях. М.: АСТ :Астрель, 2004).
- Примерные программы по иностранным языкам // Новые государственные стандарты по иностранному языку 2–11 классы (Образование в документах и комментариях. М.: АСТ : Астрель, 2004).
- Авторская программа В.П. Кузовлева.
Особое внимание в данной модели рубежного контроля уделяется комплексной проверке базовых коммуникативных навыков и умений на английском языке и общеучебных умений и навыков, которые лежат в основе эффективности учебной деятельности школьников в классе и в процессе самостоятельной и проектно-исследовательской работы.
3. Характеристика структуры и содержания работы
Данная контрольная работа предлагается учащимся, обучающихся по учебнику “English” (автор В.П. Кузовлев и др.). Задания контрольной работы составлены по ранее изученным материалам.
№ | Части работы | Объект контроля | Тип заданий | |
1 | Часть 1 Reading | Умение прочитать про себя и понять основное содержание текста, навыки диалогической речи |
| |
2 | Часть 2 Use of English |
Умение правильно определить грамматическую форму. |
| |
3 | Часть 3 Writing | Умение написать личное письмо с опорой на задание. | Эта часть теста состоит из 1 задания — написания личного письма зарубежному другу по заданной речевой ситуации. |
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
1_variant.doc | 38 КБ |
2_variant.doc | 39.5 КБ |
Предварительный просмотр:
V1
1. Choose the correct response.
1 | How are you? | A | It’s a pencil sharpener. |
2 | Hello. My name is Anna. | B | It’s D-A-V-Y-D-O-V. |
3 | Nice to meet you, John. | C | Goodbye! |
4 | What’s this in English? | D | I’m fine, thanks. |
5 | How do you spell your name? | E | Hi, my name is Olga. |
6 | See you later! | F | Nice to meet you, too. |
7 | How old are you? | G | I’m twelve. |
2. Fill in the missing sentences to complete the dialogue.
1. How old is she? 2. Yes, it’s fantastic. 3. Come and meet her. 4. The one with dark long hair and blue eyes? 5. What’s her name? 6. She’s friendly and kind, a good friend. |
Sally: The film is wonderful!
Kate: ___________________________
Sally: There were so many people at the cinema. Look at the girl over there. She’s looking at us. ____________________________________.
Kate: _______________________________?
Sally: Yes.
Kate: She’s my sister’s friend.
Sally: _______________________________?
Kate: Natasha.
Sally: She’s beautiful. What is she like?
Kate: ________________________________.
Sally: She looks cool. _______________________?
Kate: She’s fifteen like my sister.
3.Grammar.
Use the Present Simple or Present Progressive of these verbs.
play wear draw plough |
1.In Scotland men sometimes kilts but today
this man trousers.
2.This farmer with oxen.
He never with o tractor.
3.This girl with chalk but she
usually with pencils and crayons.
4.Joy the piano and violin but this
afternoon he not them.
He his guitar.
4.Complete the sentences with the verbs in brackets.
- If you to relax,you less worried. (try,feel)
- If Helen fewer sweats, her teeth better. (eat,be)
- Joy better in exams if he time to relax more. (do,have)
- Mark and Ben weight if they more exercise. (lose,take)
- My nails much nicer if I not them. (look,bite)
5.Complete the sentences with the verbs in brackets. Put one verb in the Present Perfect and one in the Past Simple.
1.______you ever to Paris?
No,but I to London last summer. (be,go)
2.I never a panda.
Really? I one at the zoo on Sunday. (see,see)
3.Sally her homework hours ago.
Joe his homework yet? (finish,do)
6. Writing.You're going to write an e-mail to your English-speaking pen friend about your favourite place for holidays in different seasons. Answer the three questions . What is the place? What's the weather like there? What do you usually do there? Write 100 words.
Предварительный просмотр:
V2
1. Choose the correct response.
1 | How old are you? | A | I’m fine, thanks. |
2 | Where is the History lesson? | B | It’s I-V-A-N-O-V. |
3 | How are you? | C | I’m twelve. |
4 | Are you new to the school? | D | It’s in Room 13. |
5 | My name is Victor. | E | OK,great! Thank you. |
6 | How do you spell your name? | F | Nice to meet you. I’m John. |
7 | Let’s go to the lesson together. | G | Yes, I am. |
2. Fill in the missing sentences to complete the dialogue.
1. How much is it? 2. I want to buy a present 3. How can I help you? 4. Here you are. 5. How about |
A.- Good morning. ____________________?
B.- Good morning. ___________________for my little sister.
A.- _______________this doll?
B.- That’s a good idea. It looks beautiful. ____________?
A.- It’s three thousand rubles.
B.- Can I have a smaller doll?
A.- ______________.It costs 500 roubles.
B.- Good. I’ll take it. Thank you.
A. – Thank you.
3.Grammar.
Use the Present Simple or Present Progressive of these verbs.
play wear draw plough |
1.In Scotland men sometimes kilts but today
this man trousers.
2.This farmer with oxen.
He never with o tractor.
3.This girl with chalk but she
usually with pencils and crayons/
4.Joy the piano and violin but this
afternoon he not them.
He his guitar.
4.Complete the sentences with the verbs in brackets.
- You your teeth if you too many sweets. (harm,eat)
- If you not fresh fruit and vegetables, you not healthy. (eat,be)
- If you your food ,it its vitamins. (boll,lose)
- You fit if you some exercise. (get,take)
- If you a lot of cola before bed,it probably you awake at night. (drink,keep)
5.Complete the sentences with the verbs in brackets. Put one verb in the Present Perfect and one in the Past Simple.
1_________you ever to Paris?
No,but I to London last summer. (be,go)
2. I never a panda.
Really? I one at the zoo on Sunday. (see,see)
3. Sally her homework hours ago.
Joe his homework yet? (finish,do)
6. Writing.
You're going to write an e-mail to your English-speaking pen friend about your favourite place for holidays in different seasons. Answer the three questions . What is the place? What's the weather like there? What do you usually do there? Write 100 words.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Итоговый мониторинг для 5 класса. Можно использовать как итоговую контрольную работу.
Разработка предназначена для итогового контроля знаний в 5 классе....
Контрольная работа №8 Итоговая контрольная работа
Контрольная работа №8Итоговая контрольная работа...
Контрольная работа по географии 5 класс Итоговая контрольная работа
Контрольная работа по географии 5 класс Итоговая контрольная работа...
Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс начальной школы в формате итоговой аттестации
Работа расчитана на 40 минут. Присутствуют все компетенции....
2017 г. Выступление на ГМО «Аналитический обзор материалов для итоговой аттестации по английскому языку выпускников начальной школы на примере пособия К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман «Итоговые контрольные работы».
В качестве контрольно-измерительных материалов для итоговой аттестации по английскому языку выпускников начальной школы выбрано пособие К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман «Итоговые контрольные работы&raqu...
Дидактический материал. "Царство Грибы (итоговая контрольная работа). Биология. 5 класс. Итоговый тест"
Итоговая контрольная работа...