Итоговая контрольная работа.
тест по английскому языку (6 класс) на тему

Юлдашева Рузалия Шаукатовна

 Данная работа рассчитана на учеников 6 классов общеобразовательных учреждений. 

1.Назначение работы – определение уровня подготовки обучающихся, опрелеление уровня сформированности коммуникативных умений и навыков учащимися  по английскому языку.

2. Содержание работы определяется на основе следующих нормативных документов:

- Стандарт основного общего образования по иностранному языку //Новые государственные стандарты по иностранному языку 2–11 классы (Образование в документах и комментариях. М.: АСТ :Астрель, 2004).

- Примерные программы по иностранным языкам // Новые государственные стандарты по иностранному языку 2–11 классы (Образование в документах и комментариях. М.: АСТ : Астрель, 2004).

- Авторская  программа  В.П. Кузовлева.

Особое внимание в данной модели рубежного контроля уделяется комплексной проверке базовых коммуникативных навыков и умений на английском языке и общеучебных умений и навыков, которые лежат в основе эффективности учебной деятельности школьников в классе и в процессе самостоятельной и проектно-исследовательской работы.

3. Характеристика структуры и содержания работы

Данная контрольная работа предлагается учащимся, обучающихся по учебнику “English” (автор В.П. Кузовлев и др.). Задания контрольной работы составлены по ранее изученным материалам.

Части работы

Объект контроля

Тип заданий

1

Часть 1

Reading

Умение прочитать про себя и понять основное содержание текста, навыки диалогической речи

Прочитать текст и выбрать правильный вариант ответа, составить диалог.

 

2

Часть 2

Use of English

 

Умение правильно определить грамматическую форму.

 

Поставить глагол в нужную форму.

 

3

Часть 3

Writing

Умение  написать личное письмо с опорой на задание.

Эта часть теста состоит из 1 задания — написания личного  письма зарубежному другу по заданной речевой ситуации.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon 1_variant.doc38 КБ
Microsoft Office document icon 2_variant.doc39.5 КБ

Предварительный просмотр:

V1

1. Choose the correct response.

1

How are you?

A

It’s a pencil sharpener.

2

Hello. My name is Anna.

B

It’s D-A-V-Y-D-O-V.

3

Nice to meet you, John.

C

Goodbye!

4

What’s this in English?

D

I’m fine, thanks.

5

How do you spell your name?

E

Hi, my name is Olga.

6

See you later!

F

Nice to meet you, too.

7

How old are you?

G

I’m twelve.

2. Fill in the missing sentences to complete the dialogue.

1. How old is she?

2. Yes, it’s fantastic.

3. Come and meet her.

4. The one with dark long hair and blue eyes?

5. What’s her name?

6. She’s friendly and kind, a good friend.

Sally:   The film is wonderful!

Kate:   ___________________________

Sally:  There were so many people at the cinema. Look at the girl over there. She’s looking at us. ____________________________________.

Kate:  _______________________________?

Sally:  Yes.

Kate:  She’s my sister’s friend.

Sally:  _______________________________?

Kate:  Natasha.

Sally:  She’s beautiful. What is she like?

Kate: ________________________________.

Sally:  She looks cool. _______________________?

Kate:  She’s fifteen like my sister.

3.Grammar.

Use the Present Simple or Present Progressive  of these verbs.

play            wear              draw              plough

                       

  1.In Scotland men sometimes                                              kilts but today

                          this man                                                trousers.

   2.This farmer                                            with oxen.

                          He never                                                  with o tractor.

  3.This girl                                               with chalk but she

                            usually                                                   with pencils and  crayons.

 4.Joy                                   the piano and violin but this

                            afternoon he                    not                     them.

                             He                                    his guitar.      

 

4.Complete the sentences with the verbs in brackets.

  1. If you                   to relax,you                         less worried. (try,feel)
  2. If Helen                 fewer sweats, her teeth                             better. (eat,be)
  3. Joy                            better in exams if he                       time to relax more. (do,have)
  4. Mark and Ben                          weight if they                         more exercise. (lose,take)
  5. My nails                                         much nicer if I                    not                   them. (look,bite)

5.Complete the sentences with the verbs in brackets. Put  one verb in the Present Perfect and one in the Past Simple.

              1.______you ever                          to Paris?

                            No,but I                          to London last summer. (be,go)

                2.I                         never             a panda.

                             Really? I                 one at the zoo on Sunday. (see,see)

                3.Sally                       her homework hours ago.

                                                   Joe                  his homework yet? (finish,do)

6. Writing.You're going to write an e-mail to your English-speaking pen friend about your favourite place for holidays in different seasons. Answer the three questions . What is the place? What's the weather like there? What do you usually do there? Write 100 words.



Предварительный просмотр:

V2

1. Choose the correct response.

1

How old are you?

A

I’m fine, thanks.

2

Where is the History lesson?

B

It’s I-V-A-N-O-V.

3

How are you?

C

I’m twelve.

4

Are you new to the school?

D

It’s in Room 13.

5

My name is Victor.

E

OK,great! Thank you.

6

How do you spell your name?

F

Nice to meet you. I’m John.

7

Let’s go to the lesson together.

G

Yes, I am.

2. Fill in the missing sentences to complete the dialogue.

1. How much is it?

2. I want to buy a present

3. How can I help you?

4. Here you are.

5. How about

A.- Good morning. ____________________?

B.- Good morning. ___________________for my little sister.

A.- _______________this doll?

B.- That’s a good idea. It looks beautiful. ____________?

A.- It’s three thousand rubles.

B.- Can I have a smaller doll?

A.- ______________.It costs 500 roubles.

B.- Good. I’ll take it. Thank you.

A. – Thank you.

3.Grammar.

Use the Present Simple or Present Progressive of these verbs.

play            wear              draw              plough

         1.In Scotland men sometimes                                              kilts but today

                          this man                                                trousers.      

           2.This farmer                                            with oxen.

                          He never                                                  with o tractor.

             3.This girl                                               with chalk but she

                            usually                                                   with pencils and  crayons/

             4.Joy                                   the piano and violin but this

                            afternoon he                    not                     them.

                             He                                    his guitar.  

4.Complete the sentences with the verbs in brackets.

  1. You                   your teeth if you                         too many sweets. (harm,eat)
  2. If you                  not                fresh fruit and vegetables, you               not      healthy. (eat,be)
  3. If you                        your food ,it                     its vitamins. (boll,lose)
  4. You                     fit if you                some exercise. (get,take)
  5. If you                a lot of cola before bed,it                    probably                 you awake at night. (drink,keep)

5.Complete the sentences with the verbs in brackets. Put  one verb in the Present Perfect and one in the Past Simple.

             1_________you ever                          to Paris?

                            No,but I                          to London last summer. (be,go)

                2.  I                         never             a panda.

                             Really? I                 one at the zoo on Sunday. (see,see)

                3. Sally                       her homework hours ago.

                                                   Joe                  his homework yet? (finish,do)

6. Writing.

You're going to write an e-mail to your English-speaking pen friend about your favourite place for holidays in different seasons. Answer the three questions . What is the place? What's the weather like there? What do you usually do there? Write 100 words.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговый мониторинг для 5 класса. Можно использовать как итоговую контрольную работу.

Разработка предназначена для итогового контроля знаний в 5 классе....

Контрольная работа №8 Итоговая контрольная работа

Контрольная работа №8Итоговая контрольная работа...

Контрольная работа по географии 5 класс Итоговая контрольная работа

Контрольная работа по географии 5 класс Итоговая контрольная работа...

2017 г. Выступление на ГМО «Аналитический обзор материалов для итоговой аттестации по английскому языку выпускников начальной школы на примере пособия К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман «Итоговые контрольные работы».

В качестве контрольно-измерительных материалов для итоговой аттестации по английскому языку выпускников начальной школы выбрано пособие К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман «Итоговые контрольные работы&raqu...