ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ КВН 6 класс Тема: Food and Drinks Еда и напитки
план-конспект занятия по английскому языку (6 класс) на тему
Задачи:
а) повторить в играх, стихах, репликах слова по теме “ FoodandDrinks”;
б) развивать правильность произношения английских звуков и слов, догадку;
в) воспитывать коллективизм, находчивость, выразительность, артистичность, активность.
Оборудование: картинки, карточки,презентация
Скачать:
Предварительный просмотр:
ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ
КВН 6 класс
Тема: Food and Drinks
Еда и напитки
Задачи:
а) повторить в играх, стихах, репликах слова по теме “ FoodandDrinks”;
б) развивать правильность произношения английских звуков и слов, догадку;
в) воспитывать коллективизм, находчивость, выразительность, артистичность, активность.
Оборудование: картинки, карточки,презентация
Ход мероприятия
1. Starting moment. Greeting.
Teacher: Dear children! Today we’re going to have an interesting lesson-competition. We’ll have teams: “Nuts”, “Chocolate”, “Candies”.
2. Task 1. You’ll get a sheet of paper. Your task – to write words on the topic “Food and Drinks” in turn. You have to remember as many words as you can. 1 min. is given to you .
Каждая команда получает листок, на котором каждый член команды должен вспомнить и написать 1 слово по данной теме.
3. Task 2. Who is the quickest? На доске даны 3 столбика слов в
разброс. Кто первый зачеркнет произнесенное учителем слово.
On the blackboard:
Cherryjuice tea
tea butter eggs
chocolatebanana ice-cream
ice-creampotatosweets
potato chocolate cherry
eggstea banana
butter cherry juice
potato ice-cream sweets
juiceeggs butter
banana sweets chocolate
4.Task 3.Sort out the words into COUNTABLE and UNCOUNTABLE.
Рассортировать слова на неисчисляемые и исчисляемые.
Даны карточки со словами: coffee, tea, water, milk, jam, egg, onion, bread, sweet, apple, carrot, nut.
5. Task 4.Puzzle Time.
E | |||||||
T | |||||||
M | |||||||
S | |||||||
B | |||||||
J | |||||||
A | |||||||
S | |||||||
C | |||||||
P | |||||||
I |
Ответы: Egg, tea, meat, soup, bread, juice, apple, sweet, coffee, porridge, ice-cream.
6. Task 5. Reciting Poems.
Breakfast in the morning
Dinner in the day
Tea comes after dinner,
Then comes time to play.
Supper in the evening
When the sky is red.
Then the day is over
And we go to bed.
Robin theBobin, the big-bellied Ben,
He ate more meat than fourscore men;
He ate a cow, he ate a calf,
He ate a butcher and a half,
He ate a church? He ate a steeple,
He ate a priest and all people.
A cow and a calf,
An ox and a half,
A church and a steeple,
And all good people,
And yet he complained that his stomach wasn’t full.
Little Jack Horner
Little Jack Horner,
Sat in a corner,
Eating his birthday pie.
He put in his thumb
And pulled on a plum
And said: “What a good boy am I!”
7. Task 6.Who is the quickest to make a dialogue. Ктобыстрейсоставитдиалог. Imagine, your dream comes true and now you go to the restaurant to have your meal. Put the sentences in the correct order to make up a dialogue and act it in the classroom.
Relaxation.
Teacher: Let’s have a short rest. I’ll give you cards with the action written on them. Your task is to read them and to present before the class with the help of pantomime. You may produce some sound, but not words.
- You are drinking tea with cake. The tea is too hot.
- You are frying eggs. Then put the eggs on the plate and eat them.
- You on the picnic. You are eating sandwiches and drinking juice. There are a lot of flies over there.
8. Task 7. Match the nouns to the verbs.Подобратьпары.
VERBS FOOD
1.bake | a) chicken |
2. boil | b) turkey |
3. chop | c) fish |
4.cut | d) banana |
5.fry | e) onion |
6.grill | f) potato |
7.peel | g) meat |
8.roast | h) lemon |
9.slice | i) carrot |
10. squeeze | j) cake |
Ответы:1J; 2i;3g;4d;5c;6b;7e;8a;9f;10h.
9. Task8. Who is the best in reading tongue-twister:
PETERPIPER PICKEDA PECK OF PICKLED PEPPERS;
A PECK OF PICKLED PEPPERPETERPIPERPICKED.
Кто лучше прочтет скороговорку.
10.Task9. QUIZE: Ответьнавопросы.
1. How many kilograms are there in summer cabbage? (2-3);
2. What is the “home”of potatoes?(America);
3. When did potato appear in Russia? (1672-1725);
4. How many sorts of grapes are there in our country? (morethan
2000);
5. Where did the first vineyards appear?( in the Crimea);
6. How many fruit has the apple tree? (from 5000-8000).
11.Представление презентации
12. Подведение итогов.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Внеклассное мероприятие-Мастер класс. Тема:Весенний букет своими руками.
Внеклассное мероприятие для 6 классов. Выполнение работы на предложенную тему весенний букет из бумаги и работе в различных техниках; интерес к искусству и природе; решение художественных задая.Способ...
Урок английского языка по теме «Food and Drink», 6 класс
Представлен конспект урока по теме "Food and drink", 6 класс...
Внеклассное мероприятие. 7 класс. Тема: Михизеева поляна.
Цель: Воспитание патриотических чувств, уважение к прошлому нашей малой Родины, к старшему поколению....
Урок английского языка в 6 классе на тему "Food and Drinks"
План конспект урока по английскому языку в 6 классе на тему "Food and Drinks"...
Технологическая карта урока во 2 классе по теме:"Food and Drinks"
Технологическая карта урока для обучающихся 2 класса позволяет формировать навыки работы с текстом, формировать умение употреблять изученные...
Методическая разработка по английскому языку для 5 класса по теме "Food and Drinks"
Данная презентация содержит материал для отработки лексических единиц по теме еда во всех видах речевой деятельности. Предполагет устную работу, работу в парах, индивидуальную работу....
Технологическая карта «Food and drinks (Еда и напитки)»
6 класс. Технологическая карта урока английского языка...