Экология,организации по защите окружающей среды.
план-конспект урока по английскому языку (10 класс) на тему
Открытый урок в 10 классе по теме "экология"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
otkrytyy_urok_ekologiya.docx | 19.73 КБ |
fyvyfvfvy.pptx | 219.62 КБ |
Предварительный просмотр:
План конспект открытого урока в 10 классе по теме «Защита окружающей среды»
Учебный предмет: английский язык.
Класс: 10 «А» класс.
Авторы УМК: Афанасьева О.В. и Михеева И.В. Английский язык. 6 класс. Учебник для общеобразовательных учреждений и школ с углублённым изучением английского языка, М., Просвещение, 2012
Тема урока: "Защита окружающей среды"
Тип урока: совершенствование умений и навыков
- Обучающая цель: знать новые лексические единицы по теме; знать как описывать цели и деятельность организаций по защите окружающей среды ,используя фразы из текста
- Развивающая цель: уметь определять и описывать цели и деятельность организаций по защите окружающей среды, осуществлять репродуктивные и продуктивные действия
- Воспитательные цели: воспитание толерантного отношения к мнению других людей
- Средства: таблицы со словами, сборник упражнений, видеоэпизоды
Вид урока: урок-конференция
Место урока в системе уроков: Unit № 3 «Man – the child of nature»
Дата проведения: 20 января 2016 г.
Учитель: Федина О.В.
План урока:
- Определение цели урока
Dear friends, today we are going to discuss the environmental issues which take place all over the world nowadays. I think it’s a very interesting subject for our discussion and I propose to get familiar with the organizations work actively in the environment protection.
- Ход урока:
Please, look at page 105. Now I’ll divide you into six teams.
Sveta and Slava - you are team number 1 and you represent Kids for a Clean Environment
XXXX – you are team #2 - you represent People for the Ethical Treatment of Animals
XXXX – team number 3 – Invasive Species Specislist Group
XXX – team number 4 – The Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals
XXXX – team #5 – Greenpeace
and the last team is number 6 – The World Wide Fund for Nature
You are all colleagues and have one aim – to protect global environment.
Please, find the texts about the organizations you belong to and choose one member of your team who will read the text to your colleagues (Ex 9, pp 105-107)
Reading
You have read the texts, now your colleagues know more about your organizations and activities.
We met different new words in these texts. Please look at the blackboard. You can see here the words sections. A member of your team should read the words describing your organization:
Section #1 Mission Encourage Membership Involvement Provide Issue | Section #2 Dedicate Protect Establish Supporters Entertainment Focus | Section #3 Threat Reduce Awareness Invasive Alien species Headquarter | Section #4 Prevention Cruelty Branch Exist Promote kindness | Section #5 Damage Testing Poisonous chemicals Campaign Nuclear weapons | Section #6 Experience Conservation Global network Harmony with nature degradation |
Now listen to me and give me the words and word combinations from the texts that mean the following:
- A situation in which people live and work in a way that doesn’t damage things around them – live in harmony with nature
- An important piece of works that a person or group of people has to do – the mission
- The management of land and water in ways that prevent it from being damaged or destroyed – a global network
- Fact of being a member of a club, organization or a group – membership
- To try to achieve some change by persuading other people or governments to do something – campaign
- Spending all your time and effort on smth – to be dedicated
- To explode atomic bombs to see how they work – testing nuclear weapons
- To make smth start to exist – to establish
- An office representing a large organization in a particular area – a branch
- To concentrate on smth – focus
- To stop people bringing pain (to animals) – to prevent cruelty
- Organisms taken to new habitats where they make native species disappear – invasive alien species
- To encourage good feelings towards smb – promote kindness
- To lessen danger – to reduce threats
- The place where main offices are situated – headquarters
- To make knowledge or understanding of a subject deeper – to increase awareness
- To be badly affected and reduced in number – suffer great losses or disappear
- Brought by people – transported by humans
The next task - you should ask questions to the representatives of other organizations to understand better the history of their establishment and activities. Switch on your imagination and ask questions beyond the texts.
- What is the mission of Kids F.A.C.E.
- What kind of animals do you protect?
- How can you get a membership in ISSG
- How do you prevent cruelty to animals?
- What countries have Greenpeace organizations?
- Where do you invest your funds?
V. It’s time to check up your knowledge of words spelling.
Each team should choose one difficult word and put empty squares on the blackboard.
I’ll give you 30 seconds to choose the word.
Vova, will you, please, help me?
Now, you can give any two letters. Vova, put down these letters…..Try to guess now which word it is.
VI. Now I’ll choose 5 pupils and put the name of the organization on your head. You don’t know it. Your task is to learn this name by asking questions to your colleagues. The answers to your questions should be Yes or No.
VII. Rating
You have learned a lot information about different global organizations protecting environment and animals and I would like to know you’re your opinion which of them is the most important.
I propose to do a kind of rating
1
2
3
4
5
6
Заключительный этап урока
I’m sure we all understand now the importance of the aims of these organizations.
I appreciate your work and efforts. The lesson is over. GOOD-BYE.
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Обучающая цель: знать новые лексические единицы по теме; знать как описывать цели и действия организаций по защите окружающей среды, используя фразы из текста. Развивающая цель: уметь определять и описывать организации по защите окружающей среды, осуществлять репродуктивные и продуктивные действия. Воспитательные цели: воспитание толерантного отношения к мнению других людей. Средства: таблицы с названиями организаций, сборник упражнений, плакаты, видеоэпизоды , аудиозапись. Тип урока:
Организационное начало урока. Определение целей. занятия Проверка домашнего задания Подготовка к восприятию Просмотр слайдов Обсуждение просмотренного материала Подведение итогов Рефлексия Домашнее задание Ход урока:
Please, look at page 105. Now I’ll divide you into six teams . Team #1 - Kids for a Clean Environment T eam #2 - People for the Ethical Treatment of Animals Team #3 – Invasive Species Specialist Group T eam #4 – The Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals Team #5 – Greenpeace T eam #6 – The World Wide Fund for Nature You are all colleagues and have one aim – to protect global environment. Деление на команды
Please, find the texts about the organizations you belong to and choose one member of your team who will read the text to your colleagues (Ex 9, pp 105-107) You have read the texts, now your colleagues know more about your organizations and activities. Чтение
We met different new words in these texts. Please look at the blackboard. You can see here the words sections. A member of your team should read the words describing your organization : Section # 2 Section # 5 Section # 1 Section # 6 Section # 3 Section # 4 Dedicate Protect Establish Supporters Entertainment Focus Damage Testing Poisonous chemicals Campaign Nuclear weapons Mission Encourage Membership Involvement Provide Issue Experience Conservation Global network Harmony with nature degradation Threat Reduce Awareness Invasive Alien species Headquarter Prevention Cruelty Branch Exist Promote kindness
A situation in which people live and work in a way that doesn’t damage things around them – live in harmony with nature An important piece of works that a person or group of people has to do – the mission The management of land and water in ways that prevent it from being damaged or destroyed – a global network Fact of being a member of a club, organization or a group – membership To try to achieve some change by persuading other people or governments to do something – campaign Spending all your time and effort on smth – to be dedicated To explode atomic bombs to see how they work – testing nuclear weapons To make smth start to exist – to establish Now listen to me and give me the words and word combinations from the texts that mean the following :
An office representing a large organization in a particular area – branch To concentrate on smth – focus To stop people bringing pain (to animals) – to prevent cruelty Organisms taken to new habitats where they make native species disappear – invasive alien species To encourage good feelings towards smb – promote kindness To lessen danger – to reduce threats The place where main offices are situated – headquarters To make knowledge or understanding of a subject deeper – to increase awareness To be badly affected and reduced in number – suffer great losses or disappear Brought by people – transported by humans
The next task - you should ask questions to the representatives of other organizations to understand better the history of their establishment and activities. Switch on your imagination and ask questions beyond the texts . For example : What is the mission of Kids F.A.C.E. What kind of animals do you protect? How can you get a membership in ISSG How do you prevent cruelty to animals? What countries have Greenpeace organizations? Where do you invest your funds?
It’s time to check up your knowledge of words spelling. Each team should choose one difficult word and put empty squares on the blackboard. I’ll give you 30 seconds to choose the word . W ords spelling
Now I’ll choose 5 pupils and put the name of the organization on your head. You don’t know it. Your task is to learn this name by asking questions to your colleagues. The answers to your questions should be Yes or No. Guessing
You have learned a lot information about different global organizations protecting environment and animals and I would like to know you’re your opinion which of them is the most important. I propose to do a kind of rating and prove your oppinion . Rating:
I’m sure we all understand now the importance of the aims of these organizations. I appreciate your work and efforts . The lesson is over. GOOD-BYE.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Проект. «Всё меньше – окружающей природы. Всё больше – окружающей среды». Проблемы экологии языком поэзии и живописи
Цель проекта: показать, как в литературе ставились и решались проблемы единства человека и природы, научить учащихся чувствовать и понимать, что музыка природы – это вечность, бессмертие человека, обо...
Всё меньше окружающей природы, всё больше окружающей среды.
АгитбригадаВсё меньше окружающей природы, всё больше окружающей среды.Цель: Воспитание экологической культуры, способность воспринимать мир не столько, как склад природных ресурсов, сколько как дом....
Земля - наш общий дом (литературно-музыкальная композиция о защите окружающей среды)
Всем известно, что 2013 год - это год охраны окружающей среды. Представленный сценарий и презентация к нему могут быть использованы для проведения тематического классного часа, выступления на мероприя...
Мультимедийный урок английского языка в 7 классе по теме "Человек и окружающий мир", учебная ситуация "Загрязнение окружающей среды"
Данный урок разработан для учащихся 7-го класса в рамках темы “Человек и окружающий мир” (“Man and the Natural World”), учебная ситуация “Загрязнение окружающей среды” (“Pollution”), на основе УМК “Ан...
ЭКОЛОГИЧЕСКАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ: «ВСЕ МЕНЬШЕ ОКРУЖАЮЩЕЙ ПРИРОДЫ, ВСЕ БОЛЬШЕ ОКРУЖАЮЩЕЙ СРЕДЫ!»
Цель:формирование экологического сознания и развитие экологической культуры воспитанников.Задачи:- развивать познавательный интерес к миру природы;- формировать экологическое сознание и чувство уважен...
Сценарий литературно-экологической композиции "Всё меньше окружающей природы, всё больше окружающей среды"
Сценарий, в основе которого метапредметные связи, составлен учителями биологии и литературы для учащихся разновозрастных групп....
Методическая разработка факультативного занятия курса "Химия окружающей среды". Занятие 3: «Роль окислительно-восстановительных реакций в загрязнении окружающей среды."
В рамках внеурочной деятельности по химии для учеников 8-9 классов проводится факультатив "Химия окружающей среды". Материал его занятий включает интересную информацию о роли различных...