Контрольная работа_9класс_кауфман
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Бикметова Наркас Явдатовна

Контрольная работа  по английскому языку 9 класс, Кауфман К.И

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon 9_klass_test_kaufman.doc48 КБ

Предварительный просмотр:

Контрольная работа по английскому языку (Кауфман К.И.)

9 класс

Вариант I

Task 1.  Выберите  правильный ответ.

1. New York is on … .

a) The Thames   b) The Mississippi    c) The Hudson

2. The big Apple’s megastar is … .

a) Broadway        b) the Empire State Building   c) the Rockefeller  Center  

3. One of the most famous symbols of America is … .

a) the Statue of Liberty   b) Manhattan   c) the World Trade Center

4. The heart of New York is … .

a) Brooklyn b) Manhattan   c) Staten Island

5. …  in New York  run north to south down the island .

a) Streets   b) Squares   c) Avenues

Points: 5

Task 2.  Выберите нужный артикль, если нужно:

1. Chicago is  __name of the musical.

a)  the   b) a    c)-

2.  It’s  one of __ most popular dishes in Russia.

a) the   b) -    c) a

3.  It’s  __ main meal of the day.

a) -     b) an    c)the

4. This dish originates from __ China.

a) -    b) a      c) the

5. __ big cup of tea means: “Have your tea and go away”.

a) A   b) -      c) The

Points: 5

Task 3.  Выберите подходящий синоним словам:

1.  It’s  a really delicious round bread.

a)  exciting   b) tasty  c) good

2. There is a lot of places of interest in New York.

a)  sights   b) streets   c) parks  

3. MacDonald’s  is well-known  its quick service.  

a) liked for   b) famous  for   c) fond of

4. My  American  friend  is arriving to Russia now.

a) visiting   b) coming  c) doing

5. Broadway is the home of the most famous American musicals.

a)  plays   b) songs   c) shows

Points: 5

Task 4. Подберите подходящие суффиксы к словам:

1. happy

a) –dom   b) -hood   c)  -ness

2. wise

a)  -dom   b)- hood   c) -ness

3.  kind

a) –ful     b) –ness    c)  -ment

4. friend

a) –fu l   b) -ness     c) -ship

5. well

a) –ness   b) –hood   c) –dom          

                                                                                              Points: 5

                                                               Total score: 20 points

 18-20 баллов –“5”; 15-17 балов – “4”; 12-14 баллов – “3”. Менее 12 баллов –“2”.

 

Вариант II

Task 1.  Выберите правильный ответ.

1. Very tall buildings are named…

a) Skyhighers     b) skyscrapers   c) skyrippers

2. Most famous musicals you can   see  on … .

a) Broadway    b) Chicago   c) the Bronx

3. America’s Big Apple is …

a) Washington   b) Boston   c) New York

4. … is a famous  sight in New York.

a) The Chrysler   b)The Hudson    c) Queens

5. The most extravagant museum in art in New York is …

a)  the Gallery Tate  b) The Guggenheim  Museum    c) The Rockefeller Center

Points: 5

Task 2.  Выберите нужный артикль, если нужно:

1. Our country is very rich in __ oil.

a) the    b) an    c) –

2.  “Have you got any money?”- “Yes, __ little”.

a) a    b)an       c) the

3.  You should be careful when crossing __ street.

a) the    b) an    c) –

4. The English language is __  official language in India.

a) the    b) an    c)-

5. __ Broadway isn’t just one of the longest avenues in Manhattan, is it?

a)  the   b)a       c) –

Points: 5

Task 3.  Выберите подходящий синоним словам:

1. He was a well-known politician.

a) remarkable   b) industrious   c) famous

2. Pupils have just read a wonderful novel of W. Scott.    

a) amazing   b) boring   c) interesting  

3. Many tourists like visiting American restaurants and enjoying their dishes.    

a) eating    b)coming     c)walking  

4. I like to live in the country.   

a) town    b) village     c) settlement

5. This deli has great blintzes, but it also has amazing sandwiches.  

a) fast food b)fantastic product  c) delicacies

                                                                                        Points: 5

Task 4. Подберите подходящие суффиксы к словам:

1. brother

a) –hood    b) -ship    c) -ness

2. agree

a) -ness     b) -hood    c) -ment

3. free

a) -ship     b) -dom       c) -ment

4. weak

a) -dom    b) –ment     c) -ness

5. star

a) -ful      b)- dom       c) -ship

Points: 5

                                                       Total score: 20 points

18-20 баллов –“5”;  15-17 балов – “4”;  12-14 баллов –“ 3”. Менее 12 баллов –“2”.

Вариант III

Task 1.  Выберите правильный ответ.

1. New York consists of five …    

a) islands   b) boroughs   c)regions  

2. There are a lot of … in Manhattan.

a) tourists   b) theatres   c) attractions  

3. Another name for New York is …  

a) Big Apple    b) Broadway     c) the World Trade Center            

4. New York’s most famous Guggenheim Museum was designed by …  

a) Solomon R. Guggenheim   b) Frank Lloyd Wright  c) John D. Rockefeller II  

5. The fastest way to see New York is by …

a) planes   b) kites   c) helicopters

                                                                                     Points: 5

Task 2.  Выберите нужный артикль, если нужно:

1. I’d like to have … hamburger for breakfast.  

a) -     b) the    c) a

2. Can you play … piano?  

a) a    b) the     c) -  

3. We often go to … theatre.  

a) -    b) a    c) the  

4. To tell … truth, the Twin Towers were very high in New York.  

a) the   b) a     c) -  

5. He knows … history of the French Revolution well.

a) a    b) the    c) -

                                                                                     Points: 5

Task 3.  Выберите подходящий синоним словам:

1. Life in New York is very busy, so many Americans prefer to take the subway.

a) train   b) metro    c) lorry

2. She was a very polite woman.  

a)outstanding  b) friendly     c)nice  

3. There are a lot of nice and not expensive restaurants in the city.  

a) cafes    b) shops     c)departments  

4. Famous person who comes to New York always visits this popular place.  

a) interesting   b)noisy  c)crowded  

5. You will not get a bad meal here.

a)food    b)sandwiches    c) sea products

                                                                                     Points: 5

Task 4. Подберите подходящие суффиксы к словам:

1. home

a)-less    b)-ment    c)-dom

2.  settle

a)-hood    b)-ment     c)-tion  

3. relation  

a)-ness     b)-hood     c)-ship  

4. war  

a)-ness    b)-ship    c)-hood  

5. neighbour.

a)-hood    b)-dom    c)-ness

                                                                                     Points: 5

                                                       Total score: 20 points

18-20 баллов –“5”;  15-17 балов – “4”;  12-14 баллов –“ 3”. Менее 12 баллов –“2”.

Вариант IV

Task 1.  Выберите правильный ответ.

1. Where can you see the largest Christmas tree in New York?  

a) the Empire State Building   b)Central Park   c) the Rockefeller Center  

2.  … were destroyed by terrorists.

a)The World Trade Center   b)The Twin Towers   c)the Statue of Liberty  

3. Those who are interested in theater will be able to enjoy different shows on …  

a)Broadway     b)the Pen American buildings     c)the Chrysler  

4. In front of one building in New York you can read … words about human values.    

a) George Washington   b) John D. Rockefeller II    c) Abraham Lincoln  

5. … run east to west across the island.

a) Streets   b)Subway stations   c)Avenues

                                                                                     Points: 5

Task 2.  Выберите нужный артикль, если нужно:

1. Thomas Benks is … last person I want to see.

a) the    b)an    c) -

2. You need to buy … tour and it will take you all over the city.

a) a    b)-     c)the  

3. The sweater was cheap. It costs only … few pounds.  

a) a    b) the     c)-  

4. We are busy today, we have … little time for Central Park.  

a) the   b) -   c) a

5.  … President is going to open new hospitals in the capital of the country.

a) -   b) The    c)A

                                                                                     Points: 5

Task 3.  Выберите подходящий синоним словам:

1. This building is very tall.

a) home     b)construction   c)house

2. The girl’s room was tidy.

a) clean    b) dirty    c) neat

3. Fast food products are not healthy for young people. 

a) harmful     b)bad     c)delicious  

4. The dishes in the deli are special. 

a) common    b) various   c)particular  

5. Young writer R. Kipling was often sick in his childhood.  

a)always    b)sometimes    c)usually

                                                                                     Points: 5

Task 4. Подберите подходящие суффиксы к словам:

1. champion

a)-dom     b)-ship    c)-ness

2. mother

a)-hood    b)-ment     c)-ship  

3. leader  

a)-ship     b)-ness     c)-hood  

4. useful  

a)-less    b)-dom    c)-ness  

5. sacred

a)-hood    b)-ness    c)-ment

                                                                                     Points: 5

                                                       Total score: 20 points

18-20 баллов –“5”;  15-17 балов – “4”;  12-14 баллов –“ 3”. Менее 12 баллов –“2”.

Пояснительная записка к срезовой контрольной работе

по английскому языку для учащихся 9-х классов, обучающихся по учебнику 9 –го класса авторов Кауфман К. и М.

     

    Данная проверочная работа предлагается учащимся 9-го класса по учебному материалу I раздела (“Hello, America!”), который был пройден учащимися в I четверти.

    Проверочная работа составлена в 4 вариантах и включает в себя 4 задания по следующим темам:

- задание №1 – «Нью-Йорк» (страноведческая информация);

-задание №2 – «Употребление и отсутствие артикля»;

-задание №3 – «Знание различных значений слов» (подбор синонимов);

- задание №4 – «Словообразование: суффиксы»

   Все задания составлены для проверки базового уровня обученности учащихся и определены в форме тестов. Тест оценивается в баллах. Максимальное количество баллов в работе – 20.

При наличии ошибок у учащихся предлагается следующая шкала оценивания тестов:

«5» - 18-20 баллов;

«4» - 15-17 баллов;

«3» - 12-14 баллов;

Менее 12 баллов – «2».

Инструктаж для учащихся по выполнению

срезовой контрольной работы по английскому языку в 9-м классе:

1. Задания не нужно переписывать.

2. Задания желательно выполнять в заданной последовательности, друг за другом от №1 до №4, но можно задания выполнять по своему выбору, лишь чётко и правильно определяя номер каждого выполняемого задания.

3. Ответы к заданиям выполняются в форме теста, например: 1. с.

4. Писать работу следует чётко и разборчиво, не допуская большого количества исправлений и помарок.

5. Не забудьте перед началом работы указать Ваши имя и фамилию, а также класс и его литеру.

Желаем успеха!!!

Материал для данной срезовой работы составлен учителем

английского языка Араловой Р. М.  

Ключи к срезовой контрольной работе по английскому языку в 9-ом классе,     обучающихся по учебнику 9-го класса авторов Кауфман К. и М.

Вариант I

Task 1                                Task 2                              Task 3                                 Task 4

1. c                                    1. b                                      1. b                                       1. c

2. b                                    2. a                                      2. a                                       2. a                                          

3. a                                    3. c                                      3. b                                        3. b                

4. b                                    4. a                                      4. b                                       4. c

5. c                                    5. a                                      5. c                                        5. A

Вариант II

Task 1                                Task 2                              Task 3                                 Task 4

1. b                                    1. c                                      1. c                                       1. a

2. a                                    2. a                                      2. a                                       2. c                                          

3. c                                    3. a                                      3. b                                        3. b                

4. a                                    4. b                                      4. b                                       4. c

5. b                                    5. c                                      5. c                                        5. b

Вариант III

Task 1                                Task 2                              Task 3                                 Task 4

1. b                                    1. c                                      1. b                                       1. a

2. c                                    2. b                                      2. b                                       2. b                                          

3. a                                    3. c                                      3. a                                       3. c                

4. b                                    4. a                                      4. c                                       4. b

5. c                                    5. c                                      5. a                                       5. a

Вариант IV

Task 1                                Task 2                              Task 3                                 Task 4

1. c                                    1. a                                      1. b                                       1. b

2. b                                    2. a                                      2. c                                       2. a                                          

3. a                                    3. a                                      3. a                                       3. a                

4. b                                    4. c                                      4. c                                       4. c

5. a                                    5. b                                      5. c                                       5.b

Максимальное количество баллов в работе – 20.

От 18-20 баллов – «5»

От 15-17 баллов – «4»

От 12-14 баллов – «3»

Менее 12 баллов – «2»



По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Научно-исследовательская работа Внедрение инновационных форм контрольно-оценочных процедур в процесс изучения дисциплин естественно-математического цикла Научно-исследовательская работа Внедрение инновационных форм контрольно-оценочных процедур в проце

В любой образовательной системе особое место занимает контроль – отслеживание усвоения знаний и мониторинг качества обучения. Внедрение новых образовательных и информационных технологий в учебны...

Контрольная работа по природоведению 5 класс; контрольная работа по географии 6 класс "Гидросфера"

Контрольные работы составлены с учётом материалов учебников "Природоведение 5 класс"  авторы: Т.С. Сухова, В.И.Строганов и "Землеведение 6 класс" авторы :В.П.Дронов,Л.Е.Савельева.Данные работы ап...

Комплексные числа.Контрольная работа №1 и контрольная работа №2

Контрольная работа №1 и №2 по теме " Комплексные числа" на курсах "Учитель профильной школы"...

Контрольно - измерительные материалы. 9 класс. Контрольные вопросы за I четверть

Контрольные вопросы по теме "Изобразительный язык и эмоционально - ценностное содержание синтетических искусств" 9класс,  I четверть....

Контрольные задания по технологии 5-й класс. ФГОС «Материаловедение» Контрольные задания по технологии 5-й класс. ФГОС «Материаловедение»

Контрольная работа по технологии в разделе" материаловедение"-необходима для проверки усваения материала....

Контрольно-измерительные материалы для проведения дифференцированного зачета по МДК. 03.01. «Эксплуатация контрольно-кассовой техники».

Контрольно-измерительные материалы для проведения дифференцированного зачета по МДК. 03.01. «Эксплуатация контрольно-кассовой техники». Дифференцированный зачёт в форме игры....

Контрольно - измерительные материалы (Итоговая контрольная работа по географии 5-9 класс )

В своей педагогической деятельности  я использую тесты для проверки знаний учащихся....