контрольная работа 6 класс
методическая разработка по английскому языку (6 класс) на тему

Махметова Алтынгуль Муратовна

готовые контрольные работы по английскому языку . По Учебнику английский язык для 6 класса, «Атамұра», 2015 г., авторы: Т.Аяпова, З.Абильдаева.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 6_kl_12_chetvert.docx24 КБ
Файл 6_klass_0_srez.docx18.08 КБ
Файл 6kl_3_chetvert.docx22.42 КБ
Файл 6klass_4_chetvert.docx33.35 КБ

Предварительный просмотр:

Контрольная работа №1 по английскому языку

Класс: 6

Лексическая тема: «Здоровье, еда»

Грамматическая тема: «Настоящее время, модальные глаголы»

Цель:

  • Уметь понимать при чтении основное содержание текстов, доступных по содержанию и языковому материалу.
  • Владеть минимальными лексико-грамматическими навыками.

1 задание . Переведите предложения на русский язык 

  1. Can I help you?
  2. I can translate from English to Russia.
  3. May I come in?
  4. May I go out?
  5. You must be here at five o’clock.

2 задание. Используйте  Present Continuous.

    1. Where is Mum? - She (to cook).

    2. Listen! The girl (to sing) a song.

    3. They (to watch) a detective film.

    4. Bob (to read) at the moment.

    5. I (no to write) a letter now.

    6. Bob (to sleep) now.

3 задание.                                          

Kazakh Traditional Food. In Kazakhstan people eat a lot of meat. Their traditional food is the Kazakh meat. Kazakh people are very hospitable. When they invite guests they also cook pilaf, kazy, kuyrdak.

They have some traditional milk products. They are kurt, irimshik. Their traditional drinks are kymyz, shubat. These drinks are very useful four our health.

Answer the questions:

  1. What is the traditional food?
  2. What are Kazakh people?
  3. What do they usually cook?
  4. Do they have milk products?
  5. What are they?
  6. What are traditional drinks?
  7. What are drinks for our health?
  8. What is your traditional food, when you invite guests?

 Контрольная работа №1                           6  класс

 1задание . Переведите предложения на русский язык 

1)Can I help you?

2)I can translate from English to Russia.

3)May I come in?

4)May I go out?

5)You must be here at five o’clock.

2 задание. Используйте  Present Continuous.

    1. Where is Mum? - She (to cook).

    2. Listen! The girl (to sing) a song.

    3. They (to watch) a detective film.

    4. Bob (to read) at the moment.

    5. I (no to write) a letter now.

    6. Bob (to sleep) now.

3 задание. Kazakh Traditional Food. In Kazakhstan people eat a lot of meat. Their traditional food is the Kazakh meat. Kazakh people are very hospitable. When they invite guests they also cook pilaf, kazy, kuyrdak.They have some traditional milk products. They are kurt, irimshik. Their traditional drinks are kymyz, shubat. These drinks are very useful four our health.

Answer the questions:

1.What is the traditional food?

 2.What are Kazakh people?

3.What do they usually cook?

4.Do they have milk products?

5.What are they?

6.What are traditional drinks?

7.What are drinks for our health?

8.What is your traditional food, when you invite guests?

Контрольная работа №1                           6  класс

1задание . Переведите предложения на русский язык 

1)Can I help you?

2)I can translate from English to Russia.

3)May I come in?

4)May I go out?

5)You must be here at five o’clock.

2 задание. Используйте  Present Continuous.

    1. Where is Mum? - She (to cook).

    2. Listen! The girl (to sing) a song.

    3. They (to watch) a detective film.

    4. Bob (to read) at the moment.

    5. I (no to write) a letter now.

    6. Bob (to sleep) now.

3 задание. Kazakh Traditional Food. In Kazakhstan people eat a lot of meat. Their traditional food is the Kazakh meat. Kazakh people are very hospitable. When they invite guests they also cook pilaf, kazy, kuyrdak.They have some traditional milk products. They are kurt, irimshik. Their traditional drinks are kymyz, shubat. These drinks are very useful four our health.

Answer the questions:

1.What is the traditional food?

 2.What are Kazakh people?

3.What do they usually cook?

4.Do they have milk products?

5.What are they?

6.What are traditional drinks?

7.What are drinks for our health?

8.What is your traditional food, when you invite guests?

Контрольная работа №2 по английскому языку

Класс: 6

Лексическая тема: «Образование»

Грамматическая тема: «предлоги, конструкция there is, there are»

Цель:

  • Уметь понимать при чтении основное содержание текстов, доступных по содержанию и языковому материалу.
  • Владеть минимальными лексико-грамматическими навыками.

1 задание. Раскройте скобки, выбрав нужную форму глагола и подчеркните подлежащее и сказуемое.

  1. There (is, are) a large table in my room.
  2. There (is, are) three windows in my classroom.
  3. There (is, are) a table and four chairs in my living-room.
  4. There (is, are) a blackboard, four desks and five chairs in our class-room.
  5. There (is, are) a text-book and two exercise-books on the table.
  6. There (is, are) two shops and a cinema in my street.

2 задание .  Present Simple

Из данных вариантов выберите  правильный

  1. School… at 8o’clock.
  1. starts     b) start      c)  to start
  1. We…to school 5 days a week.
  1. go         b) to go     c) goes
  1. Mathematics … me to think.
  1. to teach      b) teaches    c) teach
  1. They…many rules.
  1. learn    b) to learn      c) learns
  1. English… me to fiend friends.
  1. help      b) helps        c) to help

3 задние . A letter

  1. Fill in the gaps (вставить пропуски)

Dear friends,

I’m Harry Potter. I live in ____ . I go to _____.

My school  starts_____.  We study many   interesting subjects.

We learn to fly. We  speak to ____. We read _____ books.

My favourite  subjects is English of the future.

English is the subjects of the world.

I want to learn Russian. It ____me to find friends in Russia.

Bye,

Harry Potter.

  1. Howard School      2. at  9 o’clock       3. helps

 4. London                  5. magic                 6. animals

4 задание. Прочитайте письмо американского мальчика Майка и выполните задание, выбрав правильный вариант ответа..

Hello! My name's Mike. I'm 13 and I'm a student. I live in Chicago, Illinois. Illinois is one of the states in the USA. My hobby is sport. It's great! I play baseball. It makes me strong. I enjoy listening to rock music. My favourite rock group is "Zeppelin". And I also like circus. It's fun to look at clowns and clever animals! I'm good at history and maths. I read a lot about great people. I'd like to be a journalist and travel around the world. I want to see people and life. What about you?

 Выбери правильный вариант: 

1. Mike is...                                        

a. fourteen

b. thirteen

c. twelve

2. Mike lives ...

a. in the country

b. in a big city

с. in a small town

3. Mike likes to do sport...

a. in the gym

b. in the swimming pool

c. at the stadium

4. Mike enjoys...

a. quiet music

b. folk music

c. quick and loud music

5. Mike likes to read ...

a. biographies

b. fairy-tales

c. poems



Предварительный просмотр:

Нулевой срез

Класс: 6

Лексическая тема:   «Мой дом»

Грамматическая тема: «глагол to be, количественные и порядковые числительные”

Цель: закрепление  лексического и грамматического  материала. 

  1. Составьте предложения
  1. Dog,have,a,we,black.
  2. Box, the, is, cat, under, the
  3. A, have, brother, I, two, sisters.
  4. Has, a, car, he, a ball, and,
  5. Your, name, is , what.
  6. Flag, a, is, this.
  1. Дополните предложения используя глагол “to be”
  1. We ____the pupils.
  2. This ___my bag.
  3. The pupils ____in the classroom.
  4. Where ___my pen?
  5. It ____on the table.
  6. I ___a student.
  7. What ___this?  It ___a pen.
  8. What ___that? It ___a pencil.
  1. Отметьте  с какими овощами мы можем приготовить суп:
  1. It has potatoes, carrots, onions, salt, butter, fish
  2. It has potatoes, beans , onions, salt, butter, fish
  3. It has potatoes, cabbage , tomatoes, meat
  1. Пропишите цифры

2, 7, 11, 5 , 8 , 12, 4, 20, 25

  1. 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th,6th, 7th, 8th, 9th, 10th, 11th, 12th 
  2. Ответьте на вопросы:
  1. How many brothers have you got?
  2. Can you play chess?
  3. Can you make tea?
  4. Can you make biscuits?

Нулевой срез

Класс: 6

Ключи

I. Составьте предложения

  1. We have a black dog
  2. The cat is under the box
  3. I have a brother, two sisters
  4. He has a car and a ball
  5. What is your name?
  6. This is a flag

       II. Дополните предложения используя глагол “to be”

  1. Are
  2. Is
  3. Are
  4. Is
  5. Is
  6. Am
  7. Is, is
  8. Is, is

       III.  Отметьте  с какими овощами мы можем приготовить суп:

        c. It has potatoes, cabbage , tomatoes, meat

IV. Пропишите цифры

2- two                                          1st-first        10th-tenth

7- seven                                        2nd-second        11th-eleventh

 11- eleven        3rd-third        12th-twelveth

 5-five        4th-fourth

 8-eight        5th-fifth

 12- twelve        6th-sixth

 4-four        7th-seventh

 20-twenty        8th-eighth

 25-twenty five        9th-ninth

             V. Ответьте на вопросы:

1. I have got a brother

2. Yes, I can

3. Yes, I can

4. No, I can’t

6 класс

Нулевой срез

  1. Составьте предложения
  1. Dog,have,a,we,black.
  2. Box, the, is, cat, under, the
  3. A, have, brother, I, two, sisters.
  4. Has, a, car, he, a ball, and,
  5. Your, name, is , what.
  6. Flag, a, is, this.
  1. Дополните предложения используя глагол “to be”
  1. We ____the pupils.
  2. This ___my bag.
  3. The pupils ____in the classroom.
  4. Where ___my pen?
  5. It ____on the table.
  6. I ___a student.
  7. What ___this?  It ___a pen.
  8. What ___that? It ___a pencil.
  1. Отметьте  с какими овощами мы можем приготовить суп:
  1. It has potatoes, carrots, onions, salt, butter, fish
  2. It has potatoes, beans , onions, salt, butter, fish
  3. It has potatoes, cabbage , tomatoes, meat
  1. Пропишите цифры

2, 7, 11, 5 , 8 , 12, 4, 20, 25

  1. 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th,6th, 7th, 8th, 9th, 10th, 11th, 12th 
  2. Ответьте на вопросы:
  1. How many brothers have you got?
  2. Can you play chess?
  3. Can you make tea?
  4. Can you make biscuits?



Предварительный просмотр:

Контрольная работа №3

6 класс

Тема: «Путешествие»

Variant 1

Цель:

  • Уметь понимать при чтении основное содержание текстов, доступных по содержанию и языковому материалу.
  • Владеть минимальными лексико-грамматическими навыками.

  1. Translate from English into Russia:

The Pyramids
The Hanging Gardens of Babylon
The Statue of Zeus at Olympia
The Colossus of Rhodes
The Mausoleum at Halicarnassus
The Parthenon
The Temple of Artemis at Ephesus

  1. Fill the gaps with speak, say or tell. Use the correct tense and form of the verbs.
  1. Do you _________ French?
  2. My mother _________ to buy some milk.
  3. I only _________ Russian.
  4. ______ me about you brother.
  5.  He didn’t ___________ anything about his mark.
  1.  Choose There are/ There is.
  1. ____________   new blinds on the window.
  2. ___________ a mouse in the house.
  3. _____________ many tables in the classroom.
  4. _____________ five girls  in the class.
  5. _____________ an apple on the table.
  1. Complete the table.

Noun/ Verb

Существительное/Глагол

Visit/ to visit

Визит/ посещать

Work /

Желание/хотеть

Help /

Начало/ начинать

  1. Find the mistakes using Future Simple the verbs. Correct them.
  1. Luda eats soup in five minutes.
  2. I will dance at the concert every day.
  3. Children drink juice tomorrow.
  4. Your aunt will write a postcard often.
  1. Answer the questions.
  1. What will you do tomorrow?
  2. Where will you go in twenty minutes?
  3.  Will you or your brother swim in the swimming pool?
  4.  Who will play snowballs next winter?
  5.  She will jump, will not she?

Контрольная работа №3

  1. класс

Тема: «Путешествие»

Variant 2

1.Translate from Russia into English:

Колосс Родосский

Храм Артемиды в Эфесе

Пирамиды в Гизе

Александрийский маяк

Мавзолей в Галикарнасе

Сады в Вавилоне

Статуя Зевса в Олимпии

2.Fill the gaps with speak, say or tell. Use the correct tense and form of the verbs.

  1. Do you _________ German?
  2. My mother _________ me  to buy some milk.
  3. I only _________ Russian.
  4. ______ me about you sister.
  5.  He didn’t ___________ anything about his timetable.

3. Choose There are/ There is.

  1. ____________   new pictures on the wall.
  2. ___________ a cat in the house.
  3. _____________ many chairs in the classroom.
  4. _____________ seven boys  in the class.
  5. _____________ an orange on the table.

4.Complete the table.

Noun/ Verb

Существительное/Глагол

Visit/ to visit

Визит/ посещать

Stay/

Желание/хотеть

Play/

Представление/ показывать

5.Translate the sentences.

  1. Дети будут играть в волейбол на следующей неделе.
  2. Его сестра будет кататься на велосипеде завтра.
  3. Мой папа и я будем делать снеговика зимой.
  4. Ее друг буду кататься на лыжах через два месяца.
  5. Мальчики будут играть в хоккей в следующий вторник.



Предварительный просмотр:

Контрольная работа (тестирование) по английскому языку  по грамматике,  лексике и письму по теме: «страны изучаемого языка» (IV четверть).

6 класс.  

 

Пояснительная записка

Цель контрольной работы:

учебный аспект:

  • контроль уровня сформированности лексических навыков (в том числе и лингвострановедческих знаний);
  • контроль уровня сформированности грамматических навыков по изученным темам:

-  употребление глаголов действительного залога в Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Continuous, Past  Continuous или Present Perfect Tenses;

- контроль уровня сформированности навыков перевода предложений с использованием грамматической структуры двойного отрицания «neither…nor».

  • контроль уровня сформированности навыков написания поздравительной открытки.

развивающий аспект:

  • развитие способности к самоконтролю, анализу, распределению внимания.

воспитательный аспект:

  • воспитание самостоятельности.

Критерии оценивания:

 За каждый правильный ответ  задания №1– 2 балла (максимальное количество баллов 14), за каждый правильный ответ заданий № 2 и № 3 – по 1 баллу (максимальное количество баллов 8 и 4 соответственно), выполнение письменной части оценивается следующим образом: правильное оформление – 2   балла, содержание – 2   балла (максимальное количество баллов 4).

Максимальное количество баллов за выполнение – 30.

30 – 27 баллов (100 – 90 %) – «5»;

      26 – 21 баллов (89 – 70%) – «4»;

      20– 15 баллов (69 – 50%) – «3»;

     14 баллов и меньше (меньше 50%) – «2».

Ключи к письменной части

Variant-I

Variant-II

I. Лексика и грамматика.

1.Поставьте глаголы в скобках в нужной видовременной форме:

1. translated -                                                    b);

2. was speaking -                                              d);

3. is fighting  -                                                  c);

4. are built –                                                      f);          

5. will go -                                                        e);            

6. is  spoken -                                                    f);      

7. was cleaned -                                                g).

I. Лексика и грамматика.

1.Поставьте глаголы в скобках в нужной видовременной форме:

1. was cleaned -                                                        g);

2. translated -                                                            b);

3. is  spoken -                                                            f);      

4. are fighting -                                                         c);      

5. are built -                                                               f);            

6. will go -                                                                 e);            

7. was speaking -                                                       d).      

2.  Соотнесите предложения:

1) France - Paris – French                         c), г);        

2) Italy - Rome - Italian                            d), a);

3) Vietnam - Hanoi - Vietnamese             a), б);

4) Canada - Ottawa - English, French       b),  в).                                                                                                  

2.  Соотнесите предложения:

1) Spain - Madrid - Spanish                             c), г);

2) China - Peking – Chinese                            d), а);

3) Egypt – Cairo- Arabic                                  a), б);                                

4) Australia – Canberra - English                     b), в);                          

3. Выберите правильный вариант перевода:

1. I like neither apples nor oranges                      c);

2. They speak neither English nor French           b);

3. We will live neither in London  nor in Berlin d);

4. Buy neither milk  nor sugar!                            a)                                                

3. Выберите правильный вариант перевода:

1. They will live neither in Cairo  nor in Delhi          d)

2. Buy neither potato nor carrot!                                a)                                            

3. They speak neither Spanish nor Italian                  b)

4. I like neither lemons nor mandarins                       c)

II. Письменная часть.

1.Напишите поздравительную открытку.

Письменную часть задания следует начинать с написания адреса получателя, который пишется  с правой стороны страницы в следующем порядке:

1-ая строка – имя и фамилия получателя.

2-ая строка – номер дома, название улицы.

3-ая строка – город, почтовый индекс.

4-ая строка – страна

Обращение. Открытка обычно начинается с неформального приветствия Hi, Hello или простого слова Dear, к которому добавляется имя, после чего ставится запятая. Всё обращение пишется на левой стороне без отступа на красную строку.

Далее обычно следует благодарность за полученную открытку - Thank you for your postcard. It was great to hear from you. It’s so nice to get news about you and your family.  

Основной текст открытки. В открытке могут содержаться поздравление, благодарность, новости, факты и события из жизни отправителя.

Заключительная формула вежливости. Пишется на отдельной строке может включать в себя такие слова, как Love, Best regards, Best Wishes, Warmly, Fondly, missing you, после которых ставится запятая.

На отдельной строке после написания заключительной формулы вежливости отправителю необходимо подписаться – написать своё имя.

You have received a postcard from your English- speaking pen-friend Mary she congratulates you with Christmas.

You want to send a Christmas card to Mary too.

Hi \ Hello \ Dear Mary,                     Mary Green

                                                5 Oxford Street

                                                           London  HP 33542

                                             Great Britain,

You have received a postcard from your English - speaking pen-friend Paul. 

You want to send a New Year postcard to Paul too.

 Hi \ Hello \ Dear Paul,              Paul Brown

                                                   7, Green Street

                                                   Washington DC HP 75426

                                                   United States

       

Контрольная работа (тестирование) по английскому языку (углублённый курс изучения) по грамматике,  лексике и письму по теме: «Родная страна и страны изучаемого языка.  Мир вокруг нас» (II четверть).

5 класс.  

Variant-I

I. Лексика и грамматика.

1.Поставьте глаголы в скобках в нужной видовременной форме (Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Continuous, Past Continuous, Present Simple Passive or Past Simple Passive):

1) Have you ever …..  English poems?

a) translate;   b) translated;  c) are translating;   d) were translating;  e) will translate;  f) are translated;  g) were translated.

2) Robert …… on the phone at 2.45 yesterday.

a) speaks;     b) spoke;         c) is speaking;       d) was speaking;       e) will speak;       f) is  spoken;       g) was spoken.    

3)  Look! The white  cat ………..  with the black dog now.

a) fights;      b) fought;        c) is fighting;         d) was fighting;         e) will fight;         f) is fought;         g) was fought.

4) A lot of houses …..  in Moscow every year.

a) build;      b) built;           c) are building;       d) were building;      e) will build;         f) are built;           g) were built.      

5) Henry ….. to the public library tomorrow.

a)  goes;      b) went;          c) is going;              d) was going;            e) will go;             f) is gone;            g) was gone.

6) English ……… all over the world.

a) speaks;   b) spoke;         c) is speaking;        d) was speaking;        e) will speak;        f) is  spoken;       g) was spoken

7)  The room ……  yesterday by children.

a) cleans;    b) cleaned;     c) is cleaning;         d) was cleaning;         e) will clean;         f) is cleaned;       g) was cleaned.

2.  Соотнесите предложения:

Country                                        Capital                                   Language

1) France;                                      a) Hanoi;                                а) Italian;

2) Italy;                                          b) Ottawa;                              б) Vietnamese;

3) Vietnam;                                   c) Paris;                                   в) English, French;

4) Canada.                                     d) Rome.                                 г) French.

3. Выберите правильный вариант перевода:

1) Я не люблю ни яблоки  ни апельсины.

a) I like both apples and oranges;                                              c) I like neither apples nor oranges;

b) I like neither apples and oranges;                                         d) I like both apples nor oranges.

2) Они не разговаривают ни английском ни на французском.

a) They speak both English and French.                                    c) They speak neither English and French.

b) They speak neither English nor French.                                d) They speak both English nor French.

3) Мы не будем жить ни в Лондоне ни в Берлине.

a) We will live neither in London  and in Berlin.                      c) We will live both in London  and in Berlin.
b) We will live both in London  nor in Berlin.                          d) We will live neither in London  nor in Berlin.

4) Не покупай ни молока ни сахара!

a) Buy neither milk  nor sugar!                                                  c) Buy neither milk  and sugar!

b) Buy both milk  and sugar!                                                     d) Buy both milk  nor sugar!

4. Выберите правильный вариант

1. Paris is in ………

a) Asia                                  b) Australia                           c) Europe                        d) Africa

2. The Canadian speak ………..

a) English                             b) American                           c) Canadian                    d) Australian

3. John is a typical ………….. name.

a) English                             b) German                              c) Spanish                      d) Russian

4. Rome is the capital of …………….

a) Great Britain                   b) Russia                                 c) Italy                            d) India

II. Письменная часть.

  1. Напишите поздравительную открытку.

You have received a postcard from your English- speaking pen-friend Mary and she congratulates you with Christmas.

You want to send a Christmas card to Mary too.

In your postcard:

  • write Mary’s address
  • congratulate Mary with Christmas
  • tell her about Christmas celebration in your family

Write  25-45  words.

Remember the rules of writing greeting postcards.

Mary Green, Great Britain, London, Oxford Street, house №5, HP 33542

Контрольная работа (тестирование) по английскому языку (углублённый курс изучения) по грамматике,  лексике и письму по теме: «Родная страна и страны изучаемого языка.  Мир вокруг нас» (II четверть).

5 класс.  

Variant-II

I. Лексика и грамматика.

1.Поставьте глаголы в скобках в нужной видовременной форме (Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Continuous, Past Continuous, Present Simple Passive or Past Simple Passive):

1) The kitchen……  yesterday by mother.

a) cleans;    b) cleaned;     c) is cleaning;         d) was cleaning;         e) will clean;         f) is cleaned;       g) was cleaned.

2) Have you ever …..  French texts?

a) translate;  b) translated;  c) are translating;   d) were translating;  e) will translate;   f) are translated;  g) were translated.    

3)  English ……… all over the world.

a) speaks;    b) spoke;         c) is speaking;        d) was speaking;        e) will speak;        f) is  spoken;       g) was spoken.

4) Look! Two  black cats ………..  with white the dog now.

a) fight;       b) fought;        c) are fighting;       d) were fighting;         e) will fight;         f) are fought;        g) were fought 

5) A lot of cottages …..  in London every year.

a) build;      b) built;           c) are building;       d) were building;      e) will build;          f) are built;            g) were built.      

6) Ann and Mike….. to the stadium tomorrow.

a)  go;         b) went;          c) are going;            d) were going;           e) will go;             f) are gone;          g) were gone.

7)  Alex  …… with his grandparents at 18.15 yesterday.

a) speaks;     b) spoke;         c) is speaking;       d) was speaking;       e) will speak;       f) is  spoken;       g) was spoken

2.  Соотнесите предложения:

Country                                        Capital                                   Language

1) Spain;                                       a) Cairo;                                 а) Chinese;

2) China;                                       b) Canberra;                           б) Arabic;

3) Egypt;                                       c) Madrid;                              в) English;

4) Australia.                                  d) Peking.                               г) Spanish.

3. Выберите правильный вариант перевода:

1) Они не будут жить ни в Каире, ни в Дели.

a) They will live neither in Cairo and in Delhi.                      c) They will live both in Cairo  and in Delhi.
b) They will live both in Cairo  nor in Delhi.                         d) They will live neither in Cairo  nor in Delhi.

2) Не покупайте ни картофеля, ни моркови!

a) Buy neither potato nor carrot!                                             c) Buy neither potato and carrot!

b) Buy both potato and carrot!                                                d) Buy both potato nor carrot!

3)  Они не разговаривают ни на испанском, ни на итальянском.

a) They speak both Spanish and Italian.                                  c) They speak neither Spanish and Italian.

b) They speak neither Spanish nor Italian.                              d) They speak both Spanish nor Italian.

4) Я не люблю ни лимоны, ни мандарины.

a) I like both lemons and mandarins.                                        c) I like neither lemons nor mandarins.

b) I like neither lemons and mandarins.                                    d) I like both lemons nor mandarins.

4. Выберите правильный вариант

1. Cairo  is in ………

a) Asia                                  b) Australia                           c) Europe                        d) Africa

2. The Australians  speak ………..

a) English                             b) American                           c) Canadian                    d) Australian

3. Diego  is a typical ………….. name.

a) English                             b) German                              c) Spanish                      d) Russian

4. Delhi  is the capital of …………….

a) Great Britain                   b) Russia                                 c) Italy                            d) India

II. Письменная часть.

  1. Напишите поздравительную открытку.

You have received a postcard from your English - speaking pen-friend Paul and he congratulates you with New Year.

You want to send a New Year postcard to Paul too.

In your postcard:

  • write Paul’s address
  • congratulate  Paul with New Year
  • tell him about New Year celebration in your family

Write 25-45 words.

Remember the rules of postcard writing.

Paul Brown,  United States, Washington DC, Green Street, house №7, HP 75426

УСТНАЯ РЕЧЬ

ВАРИАНТ I

Вы получите карточку, на которой представлено задание для устного ответа: тематическое монологическое высказывание, беседа по данной теме с учителем.

Задание для учащегося:

Student Card

Give a talk on the general information about countries and continents

You have to talk for 1.5 – 3 minutes.

The examiner will listen until you have finished.

Then she will ask you some questions.

ВАРИАНТ II

Вы получите карточку, на которой представлено задание для устного ответа: тематическое монологическое высказывание, беседа по данной теме с учителем.

Задание для учащегося:

Student Card

Give a talk on the general information about famous people.

You have to talk for 1.5 – 3 minutes.

The examiner will listen until you have finished.

Then she will ask you some questions.

ВАРИАНТ I

Вы получите карточку, на которой представлено задание для устного ответа: тематическое монологическое высказывание, беседа по данной теме с учителем.

Задание для учащегося:

Student Card

Give a talk on the general information about countries and continents

You have to talk for 1.5 – 3 minutes.

The examiner will listen until you have finished.

Then she will ask you some questions.

ВАРИАНТ II

Вы получите карточку, на которой представлено задание для устного ответа: тематическое монологическое высказывание, беседа по данной теме с учителем.

Задание для учащегося:

Student Card

Give a talk on the general information about famous people.

You have to talk for 1.5 – 3 minutes.

The examiner will listen until you have finished.

Then she will ask you some questions.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа класс № 6 , 4 класс.

Контроль знаний лексики, грамматического материала (сложные существительные, личные местоимения в Д.п.)...

Контрольная работа по природоведению 5 класс; контрольная работа по географии 6 класс "Гидросфера"

Контрольные работы составлены с учётом материалов учебников "Природоведение 5 класс"  авторы: Т.С. Сухова, В.И.Строганов и "Землеведение 6 класс" авторы :В.П.Дронов,Л.Е.Савельева.Данные работы ап...

Входная контрольная работа класс по предмету «изо» 10/03/18

Входная контрольная работа 6 класс по предмету «изо»...

Входная контрольная работа класс по предмету «изо» 10/08/16

Входная контрольная работа 9  класс по предмету «изо»...

Контрольная работа "Класс Земноводные", Контрольная работа: "Пищеварение"

Контрольные работы, которые я хочу предоставить вашему вниманию, позволяют проверить качество усвоения заявленных тем. Представляют собой комбинированный тест с разными типами заданий. Наличие четырех...