Методический материал « Коммуникативные задания по теме «Знакомство»
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме
Данная разработка была разработана на основе использования метода Г.А. Китайгородской "Активизация резервных возможностей личности и коллектива", и может быть использована в качестве примера коммуникативных заданий на любом учебном пособии.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
lesson1.doc | 194 КБ |
Предварительный просмотр:
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
1. | Hello dear friends! I am very glad to see you here again! I need your help please help me to find Mr. David Pitchman. What country is he from? What city is he from? What is he by profession? He is from… he is ….by profession… <……..> Let’s check now Mr….. is from… Yes he is No he isn’t He is from… He is …. by profession <……..> Контроль выполнения задания So let’s sum up. What do we know about each other. Mr…is from… by profession | to be from by | professions countries cities | all | 10 min | ||||
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
1. | Business cards help people to remember each other. Walk around and exchange your cards. Be polite, businesslike and considerate: Hand in the card facing your collegue The key phrase is “Let me introduce myself” What will you tell about you when giving your card Let me introduce myself+ My name is… I am from … I am ..by profession And please don’t forget to say How do you do Please remember: when you have met the person – “Glad to see you” When you meet for the 1st time – Glad to meet you. Glad to meet you Happy/Delighted/ Nice So these are your 4 steps Come on, meet your new friends, introduce yourself, exchange your cards How do you do Let me introduce myself I am from… I am … by profession Glad to meet you. CONTROL: Now tell your neighbor about your new friend Let me introduce my friend He/she is.. from/ by profession/
| to be | Introductions greetings professions countries cities languages qualities | all standing gestures all together | cards | 10 min 10 min 5 min | |||
2 | Congratulations! You’ve got new friends. But one member of our group still feels very lonely and he needs our help TO GET THROUGH THE CUSTOMS. Guess who is it? He is from Australia. He is from Perth. He is nice polite energetic. He has got a double name and he is a real trouble maker. Who is it The trouble is – the double trouble- he does not speak English/Polish/Danish He doesn’t speak any language.
And we can help because everyone is outstanding, very special here . Our…. is cheerful, friendly nice polite sociable confident reserved brave intelligent outstanding fabulous famous well-known + You’re flattering me. And we have our special language. What is it? (жесты – отгадывают) CONTROL: Look at the Cat! He is fishing for the compliment. + Thank you for the compliment You’re flattering me It’s not a compliment. I mean it. The more we are together… | He/she is Adj | |||||||
3 | Now our friend Double Trouble is More confident. However, we need a strategy for him at the Customs. Plan1. Let’s go to the customs, tell we are a special group Introduce yourselves: country, city, profession And answer questions Don’t mention the cat ROLES for the Customs Officers:
Plan 2. Let’s tell the customs about our cat how special our cat is What shall we tell? What questions will they ask? What will we tell? RESUME: Did it work? Which plan was more successful: the 1st or the 2nd? Congratulations! This calls for a celebration. | Personal questions He/she is I am/we are You are Adj Prof Countries Cities | ½ + ½ ½ + ½ ;) | 10 min 7 min |
5. 7. | By the way. There is a great sale in the duty free shop. Here we can buy any quality. You can become MORE cheerful / friendly … The key phrase is: Would you like to be more…..? Yes please/ No thanks I hope you enjoyed your shopping Now tell your friends about it I am more…. I am the most…. Congratulations ON your shopping. Let me share my new qualities. I am nicER / bravER / kindER/ healthiER / wealthiER / richER (с доской) ANALYSIS: do you see? My qualities are shorteER, yours are longER And now… Only for you! Only now! Only here! Celtic stones! Fantastic / fabulous / outstanding! Magic! With the pre-historic drawings. Feel the quality! Touch it! And become the MOST cheerful / friendly / the healthiest / the nicest / the wealthiest …. Feel it! But first – pay the compliments. Short and long compliments: It is – beautiful – more beautiful – the most beautiful It is nice – nicer – the nicest Let’s see: what are you by nature now? kindNESS beauty prettiNESS health And here is a bonus for you all. (раздать камни всем) KindNESS – for kind people… But this bonus works for all only when you group these stones by 3 categories / by some 3 principles? NESS / ENCE-ANCE/ - Memory game (переворачивая по 1 озвучивать хором) CONTROL: You see you are the most and the best: …-est… + thank you for the compliment…
*********** 15 ************
| degrees of comparison luggage have got would like to be interested in to be fond of | qualities | mix хором повторяем, потом каждый затем в парах | print-outs print-outs | 10 min 10min | |||
You know dear friends I’ve just received information about our luggage. We are deeply sorry to inform you that your luggage is a mess : bags / cases / baskets / backpacks / handbags / boxes / suitcases are all mixed up! Whose luggage is this? D.V. – David’s …. Is it yours? Yes it’s mine. … (с жестами) My luggage – mine Yours luggage – yours … (уверенно) It’s hers. It’s her box. It’s his. It’s his bag. …. (выкрикивать – каждый багаж у двоих – пусть встанут) A box – boxes A bag – bags A parcel – parcels case … (каждый ед., все хором – множ.) Not to mistaken your luggage – paint it. Choose colours! (фломастеры + разукрашивают за столом) Под музыку – повтор качеств, начиная с you’re so talented! Let’s analyze! Your luggage speaks for you. She’s cheerful, so her bag is pink. Pink is cheerful. He is friendly, so… his bag is green. Green is friendly. Black is … White is … Purple is …. …. And you are psychologist, sociologist all in one! (называть цвет, показывая на одежду и предметы) So what have you got? You’ve got 3 bags. You’ve got A PINK BAG, a….. (a -1) How much luggage have we got? 1-2-3-4- (счет картинок) Let’s make a list: I will dictate, you’ll write the total numbers by categories: BAGS. There is a white bag, a red bag, a black bag… How many have we got? (они пишут общее число + -S для множ.) CASES…. Let’s check. One box, 3 cases, 5 parcels How many kilos is this all in all? (весь счет по порядку, десятками) + с рус на англ + с англ на рус We’ve got overweight. We need to fill in the declaration.
(декларация с ключ словами для вопросов) Now dear friends fortunately we’ve finished with the customs at last! As they caused us a lot of trouble they want to compensate for our expenses. They offer us a free excursion around London. (ручеек) Would you like to go to the museums of London? Would you like to go to the cathedrals? Would you like to go to he churches? Would you like to go to the concert halls? Yes, please thank you for the invitation. So, what are you going to visit / attend / admire / enjoy / see …? Have a nice time, enjoy it… And see you tomorrow evening. | My / mine His / hers / ours / yours ‘s Sg / pl numbers Colors | ||||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
№ п\п |
Коммуникативный контекст и задание | Что отрабатывается | Тип учебного взаимо- действия (в парах, триадах и т.д.) | Дополни- тельный дидактический материал | Время на выполне- ние задания | Примечания (условия выполнения задания: музыка, освещение, расположение группы) | |||
Грамматический материал | Э т а п | Лекси- ческий материал | Э т а п | ||||||
Контроль выполнения задания |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
методический материал "Система заданий по теме решние тригонометрических уравнений", 10 класс
Дидактический материал "Система заданий по теме "решение тригонометрических уравнений" составлен по 3-м урвням....
Методический материал по страноведению по теме " Праздники в Германии. "
Главной задачей при обучении немецкому языку считаю знакомство с культурой страны изучаемого языка, воспитание вежливости ,доброжелательности ,осознание себя человеком определенного возраста ,ли...
Методическая разработка психологического занятия на тему: «Знакомство с понятием стресс и способами его преодоления».
Занятие направлено на профилактику употребления ПАВ. Формированию навыков самоконтроля и саморегуляции поведения подростков....
Дополнительный материал и задания по теме "Предлоги в английском языке"
Дополнительный материал и задания по теме "Предлоги в английском языке"...
Методическая разработка воспитательного занятия на тему "Знакомство с профессией. Профессия врач"
Методическая разработка направленна познакомить детей с профессией врача....
Учебно - методический материал «Индивидуальные задания по теме «Имя существительное» для учащихся 6 кл.»
Учебно - методический материал «Индивидуальные задания по теме «Имя существительное» для учащихся 6 кл.»...