План-конспект урока MUSIС in our life
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему
План – конспект урока формирования лексических навыков говорения
Тема цикла: Music.
Проблема урока: Life without music would be a mistake?
Цели и задачи урока:
· Учебная: ФЛНГ.
· Воспитательная: развитие эстетического вкуса.
· Развивающая: развитие критического мышления;
развитие творческих способностей.
Языковой и речевой материал: ЛТ, лексика по теме «Music».
Оснащение: раздаточный материал - ЛТ, компьютер, интерактивная доска, CD-диски.
The motto: «Life without music would be a mistake». (Friedrich Nietzsche).
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan-konspekt_uroka_musis_in_our_life.doc | 85.5 КБ |
Предварительный просмотр:
План – конспект урока формирования лексических навыков говорения
Тема цикла: Music.
Проблема урока: Life without music would be a mistake?
Цели и задачи урока:
- Учебная: ФЛНГ.
- Воспитательная: развитие эстетического вкуса.
- Развивающая: развитие критического мышления;
развитие творческих способностей.
Языковой и речевой материал: ЛТ, лексика по теме «Music».
Оснащение: раздаточный материал - ЛТ, компьютер, интерактивная доска, CD-диски.
The motto: «Life without music would be a mistake». (Friedrich Nietzsche).
Ход урока
Time | Who | What | How (T) | How (P) | Notes |
9:00-9:03 | Teacher T-P1 T-P2 T-P3 T-P4 | 1.Речевая зарядка. | - Good morning, children! - I’m also very glad to see you! - How are you? - I’m fine, thank you. - The weather is beautiful today, isn't it? | Иванов. Петров. Сидоров. | - Good morning! - We are glad to see you too! - I’m fine, thanks. And you? - Yes, it is. |
9:03-9:05 | Teacher T-P1 T-P2 T-P3 | 2. Речевая подготовка. | (At this point the phone rings. Children hear the wonderful melody). - Oh, sorry! This is my phone. You liked the melody? - I like this melody too. When music we like, we want to hear it more often, do you? | - Yes, I like it. – And I like it too.
| |
9:05-9:07 | Teacher T-P1 T-P2 | 3. Постановка проблемы урока. | - Who guessed what the topic of our today's lesson? - Absolutely right! Today we’ll revise - Do you agree with this wonderful quotation? | - The topic of today's lesson is «Music». P1: It goes without saying I do, because we can’t imagine our life without music. | |
9:08-9:25 | 4.Работа с лексической таблицей. | – Do you listen to music every day? - And what music styles do you know? - What is you favourite style of music? - What is your favourite band? - What is your favourite singer? – Where do you listen to music? – Why do you listen to music? - What music is good for you? - Which music instrument you like to listen to most? – Can you play any musical instrument? - I’d like you to listen to a piece of music and say what type of music it is. - How would you describe it? - As for me, I enjoy listening to classical music, because it is emotional, serious and healing. And what about you, Bogdan? | - Yes, I do/ No, I don`t. - I know …. - I enjoy…/ I adore…/ I’m interested in... - My favourite band is… - My favourite singer is… - I can listen to music… - I listen to music… - I think, a really good music is… - I like the music plays on… - Yes, I can play on…/ No, I can’t play…/ I'm learning to play the … - It`s blues (jazz…)…../…/……. - It`s relaxing and calm…/It`s sad a little bit…/ This music… P1: As for me, I like pop music because it is cheerful, simple and touching.
| ||
9:25-9:32 | 5. Работа с упражнениями. | T: How well you deal of musical styles we will help to find out the following exercise. Complete the sentences with the words from the box:
Listening ( Musical Pause). |
P1: It goes without saying, I enjoyed it greatly. | ||
9:32-9:35 | 6. Итог урока. | T: Let our lesson be over in unusual way. Let wonderful music sound for you! | |||
9:35-9:38 | 7. Оценки. | T: Our lesson is coming to an end. Did you enjoy it? I hope you did. You were very active and hard working and get the following marks:…. | |||
9:38-9:40 | 8. Домашнее задание. | T: Your home task is to write an essay “Music in My life”. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Презентация к уроку в 10 классе на тему "Предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и разработка урока. А также План-конспект открытого урока в 5 классе на тему:Семья как потребитель товаров и услуг на рынке
В данном материале дана разработка открытого урока на тему "предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и презентация к данному уроку. И План-конспект урока в 5 классе на ...
План-конспект открытого урока "School life".
План-конспект открытого урока "School life". Для учащихся средней школы....
План-конспект открытого урока по астрономии в рамках районного семинара.Тема урока: «Атмосферное давление».Тема урока: «Агрегатные состояния вещества».
«Развитие и поддержка талантливых и одаренных детей в системе воспитания и дополнительного образования детей....
Лексическая таблица к уроку MUSIС in our life
MUSIС in our life1. I know …....
План-конспект открытого урока в 8 классе по 1 теме "Schön war es im Sommer" Thema der Stunde: " Планы на отдых у молодёжи разные."
1. Учить читать короткие тексты с полным пониманием прочитанного и определять содержание текста с ситуацией. ...
План -конспект открытого урока "Работа над произведениями технического плана в классе фортепиано ДМШ"
Работа над техникой в старших классах ДШИ...
План-конспект открытого урока Английского языка в 6 «Д» классе по теме “OLYMPIC GAMES – SPORT IN OUR LIFE”
План-конспект открытого урока Английского языкав 6 «Д» классе по теме “OLYMPIC GAMES – SPORT IN OUR LIFE”урок с использованием ИКТ-технологий, отрабо...