конспект урока
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме

Крючкова Екатерина Анатольевна

План-конспек урока"Россия – наша Родина"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл vneklassnoe_meropriyatie_rossiya.docx28.54 КБ
Office presentation icon rossiya_pr.ppt1.93 МБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка по теме "Россия – наша Родина"

Класс: 9

Тема урока: "Russia-our Homeland" ("Россия – моя Родина").

Цель урока: Развитие коммуникативной (речевой, языковой, социокультурной, учебно-познавательной) компетенции учащихся на английском языке.

 Задачи урока.

Образовательные задачи:

1.Расширение словарного запаса

2.Развитие навыков говорения, чтения и письма и аудирования.

2. Тренировка учащихся в умении вести общение на английском языке.

Развивающие задачи:

1. Формирование и развитие коммуникативных умений и навыков (умение пользоваться речью: монологической, диалогической; умение слушать и слышать; умение участвовать в дискуссии);

2. Приобретение навыков самостоятельной работы, работы в команде.

Воспитательные задачи:

1. Воспитание чувства ответственности за свой ответ перед командой

2. Развитие патриотических качеств личности школьника.

3.Воспитания патриотизма и чувства гордости за свою страну.

Оборудование: компьютер; мультимедийный проектор; интерактивная доска;

Оснащение урока:  презентация: "Russia-our Homeland" ,  учебнику английского языка «Английский с удовольствием» для 9 класса; кроссворд ,,My country”,викторина:”Russia”.

                                                          Ход урока:

Приветствие.

T: Good morning, boys and girls! I’m very glad to see you. Sit down please.

P: Good morning, teacher!

 Цели урока, темы

T: Today we are going to have an interesting lesson. Welcome to our game "Russia- our Homeland".

You are going to work in teams. Please choose the captain and the name of your team…As I see that you are ready. Let’s start. We’ve got 5 tasks.

Речевая зарядка.

Каждый член команды рассказывает несколько слов о нашем государстве.

T: We all live in Russia.Will you say anything about it?

PUPIL №1

 The Russian Federation or Russia is the largest country in the world. Russia is washed by twelve seas and three oceans: the Atlantic, the Arctic, the Pacific. The northern and eastern coasts of Russia are washed by the White Sea, the Barents Sea and the Okhotsk Sea..  

 PUPIL 2

The national language of the Russian Federation is Russian.

PUPIL№3

Baikal is the deepest fresh-water lake in the world and its water is the purest on Earth.

PUPIL№4

. There are various types of climate on the territory of Russia. In the south the temperature is usually above zero all year round. The climate of Siberia is continental: summers are hot and dry, winters are very cold.

PUPIL№ 5

The capital of the Russian Federation is Moscow, with a population of about 11 million people.

PUPIL№ 6

Now Russia (the Russian Federative Republic) is a Presidential Republic. Today the state symbol of Russia is a three colored banner. It has three horizontal stripes: white, blue and red. The white stripe symbolizes the earth, the blue one stands for the sky, and the red one symbolizes liberty. A new national emblem is a two-headed eagle it is the most ancient symbol of Russia.

PUPIL№ 7

 Russia is rich in natural resources. It has deposits of coal, oil, natural gas, iron ore, gold, nickel, etc.

PUPIL№ 8

The population of Russia is about 150 million people.

PUPIL№ 9

Russia has always played an important role in the world. It is one of the leading Powers.

                                                                 Задание 1

                                                                                 Викторина

Учитель дает краткое описание достопримечательностей в России. Если ученик знает название, он поднимает руку и даёт ответ. Каждый правильный ответ приносит 1 балл команде.

Teacher: Task 1. Listen to me and say what wonderful place I am speaking about. Raise your hand if you know the answer. If your answer is correct, your team gets 1 point.

1. A television and radio tower in Moscow, which is taller than the Empire

State building. It is the highest building in Europe and

Asia. (Ostankino Tower).

2/ The biggest city in the country (Moscow).

3/ The deepest lake in the world (Baikal)

4/The heart of Russia and the central square of Moscow, one of the most

beautiful and famous places in the world (Red Square)

 5/The oldest historical and architectural centre - is the heart of Moscow

(The Kremlin).

6./The famous golden cap(Monomakh’s Cap)

7/The deepest lake (Baikal)

                                                                       Задание 2

                                                                       Кроссворд

Учитель раздает кроссворд каждой команде. За каждый правильный ответ команды получают 1 балл.

Teacher: Work in teams. Guess the crossword. The team gets 1 point for each correct answer.

                                                                 1st team

1/The capital of Russia (Moscow)

2/The main river in Russia (Volga)

3/.The main government(Duma)

4/.The 1first president  of Russia (Boris  Yeltsin)

5/.The main song in Russia (hymn)

6/. The head of the state (president)

                                                                   2nd team

1/The president of Russian Federation (Putin)

2/The main Low (book) in Russia (constitution)

3/Justice in Russia is exercised by….. (Court)

4/The main gallery ( Tretyakov)

5/The official residence of the President is the __ __ __ __ __ __ __ (Kremlin)

6/ The deepest and one of the clearest lakes in the world (Baikal)

                                                                                  Задание 3

Учитель показывает презентацию со знаменательными событиями в истории России. Каждая команда должна описать, что изображено на слайде.

T:I will show you a presentation of the signification events. Each team should guess and describe what is depicted on the slide. The te describe what is depicted on the slide am gets 1 point for each correct answer.

Слайд 1

The first task:

Look to these eight pictures. We can see here eight signification events. Describe what is depicted on the slide.

Слайд 2

Eurovision 2008

Слайд 3

The Olympic games in Sochi 2014

Слайд 4

The annexation of Crimea to the Russian Federation

Слайд 5

The  200 –anniversary from birthday of Alexander Pushkin

Слайд 6

Elections of the president

Слайд 7

60-anniversarty of the victory of the Great Patriotic War

Слайд 8

USSR dissolution

Слайд 9

The adopting of the Constitution

                                                                Задание 4                                                     

Учитель раздает карточки с наводящими вопросами и команды путем логического мышления дают ответы.

T: Let’s remember what words we use to speak about different countries and their inhabitants. The team gets 1 point for each correct answer.

1. Someone who lives in country or state and has rights and responsibilities there. (Citizen)

2. It is an area of land that is controlled by government and president (state)

3. It is the country where you were born and to which you feel strong emotional connection (native land)

4. Someone who loves his country and is willing to defend it. (Patriot)

5. Something that you are morally, legally, or officially allowed to do or have (rights)

                                                                Задание 5                                                           

Учитель предлагает прочесть заранее выученный стих. Один капитан команды на английском языке, другой на русском языке.

We live in Russia                                            

We live in Russia, a beautiful land

It is home for me and you, my friend.

Its town and village are so nice.

Russian people are wise

Russians are at home

In Moscow and Tambov,

And the English are at home

In London and Newcastle

The Italians are at home

In Venice and in Rome

People can be happy

When they are at home

You can go to the East

You can go to the West

But at home it is better

But at home it is the best

Подведение  итогов

Жюри подсчитывает общее количество баллов, и учитель объявляет команду,

победившую в викторине.

Teacher: The game is over. Let us count the points. So the winner is the team ….

Our congratulations!!!!!!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

RUSSIA

Слайд 3

ST PETERSBURG

Слайд 4

THE HERMITAGE

Слайд 5

The 200 –anniversary from birthday of Alexander Pushkin

Слайд 8

Flags


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План - конспект урока в форме презентации в программе Power Point на немецком языке по теме " Немецкая пресса для подростков" и конспект урока в программе Word к УМК И.Л.Бим., Л.В.Садомовой " Шаги 5" для 9 класса.

Презентация конспекта урока на немецком языке  в программе Power Point по теме "Немецкая пресса для подростков" и конспект в программе  Word показывают некоторые приёмы работы по теме "СМИ" ...

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА План-конспект урока в 11 классе «Фотоэффект. Применение фотоэффекта.»

Урок с использованием  ЭОР. В изучении нового материала используется информационный модуль  "Фотоэффект" для базового уровня старшей школы.  В практический модуль входи...

План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча» План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча»

Цель урока: Развитие новых умений и навыков при игре в баскетбол, воспитание  дисциплинированности.Задачи урока: 1. Совершенствование  техники выполнения  передачи  мяча ...