Методическая разработка урока "Famous People", form 6 Starlight 6
учебно-методический материал по английскому языку (6 класс) на тему
План – конспект урока "Famous People"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
otkrytyy_urok-famous_people11.12.14.docx | 38.42 КБ |
Предварительный просмотр:
План – конспект урока 6 класс 11.12.14
Тема: «Famous people»
Цели урока: Формирование знаний, умений и навыков через чтение, говорение, схематическое или образное представление информации.
Образовательная: - знакомство со знаменитыми людьми из разных стран;
Развивающая: - развитие у учащихся внимания, воображения, мышления;
Воспитательная: – воспитание чувства сопричастности к мировой истории, воспитания уважения к чужому труду и творчеству;
Практическая: - совершенствование речевых навыков говорения.
Задачи урока:
1 Учебный аспект:
Обучать учащихся говорению до уровня сверхфразового единства;
Формировать навыки поискового чтения
Обучать оценивать свою работу (активность), а также работу членов группы
Повторить и освоить лексические единицы по теме «Знаменитые люди».
2 Развивающий аспект:
Развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности,
Развивать умение запоминать новые слова,
Развивать внимание и познавательную активность, память, смекалку и сообразительность.
Способствовать развитию способности у учащихся к распределению внимания, к непроизвольному запоминанию;
3 Воспитательный аспект:
Воспитывать уважительное отношение к стране изучаемого языка, формировать потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группе.
Обучать учащихся правильно оценивать и воспринимать открытия в мировой истории, уважать достижения чужого труда и творчества.
Планируемые результаты обучения (личностные, предметные, метапредметные)
Личностные:
- Принятие и освоение социальной роли обучающегося, развитие мотивов учебной деятельности и формирование личностного смысла учения.
- Развитие навыков сотрудничества со сверстниками в разных социальных ситуациях, умение не создавать конфликтов и находить выходы из спорных ситуаций.
- Осознание иностранного языка как средства международного межкультурного общения, сближающего людей, обеспечивающего дружеские контакты и деловое взаимодействие.
- Формирование представлений о мире, как о многоязычном, поликультурном, разнообразном и едином сообществе, открытом для дружбы, взаимопонимания, толерантности и уважения людей друг к другу.
- Формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.
Предметные:
- Формирование языковых навыков, фонетических, орфографических, лексических в рамках темы «Знаменитые люди».
- Совершенствование навыка говорения через практику выражения главной идеи абзаца, ответов на вопросы, ключевых слов, составления плана рассказа, , через схематическое или образное предъявление основной информации.
- Развитие навыков аудирования (восприятие и понимание речи учителя, диктора), чтения в рамках предложенной темы.
- Формирование социокультурной осведомленности.
Метапредметные:
- Овладение способностью принимать и сохранять цели и задачи учебной деятельности, поиска средств ее осуществления.
- Освоение способов решения проблем поискового характера.
- Формирование умения понимать причины успеха/неуспеха учебной деятельности и способности конструктивно действовать даже в ситуации неуспеха.
- Освоение начальных форм познавательной и личностной рефлексии.
- Овладение навыками смыслового чтения текстов в соответствии с целями и задачами, осознанно строить речевое высказывание в соответствии с задачами коммуникации.
- Готовность слушать собеседника и вести диалог, готовность признавать возможность существования различных точек зрения и право каждого иметь свою точку зрения, излагать свое мнение и аргументировать свою точку зрения и оценку событий.
- Определение общей цели и путей ее достижений, умение договариваться о распределении функций и ролей в совместной деятельности, осуществлять взаимный контроль в совместной деятельности, адекватно оценивать собственное поведение и активность, а так же активность членов группы.
- Развитие социальных умений школьника, необходимых для общения на иностранном языке в пределах его языковых способностей.
Используемые виды оценивания
Самоконтроль, взаимоконтроль, контроль.
Ход урока
I этап
Организационно-мотивационный этап (4 мин)
Учитель настраивает детей на работу, вводит в атмосферу иноязычной речи, объясняет актуальность знаний.
Слайд 1
T: Look at the screen and guess what topic we are going to discuss today.
-That’s right!
- We are going to speak on topic-«Famous people» and learn some more facts about their interests, jobs, places of birth and nationalities.
Назвать людей, проработать произношение имен (Repeat after me)
II этап----1)
Слайд 2
- Interests;
T: What do you think about their interests?
What were they interested in? | What was (_______________) interested in? |
1-Maths/Science | Albert Einstein |
2-Writing/Reading books | Charles Dickens |
3-Painting | Salvador Dali |
4-Politics | Abraham Lincoln |
5-Music/Singing | Michael Jackson |
Can you guess what I am interested in? (Показываю словарь и глобус)
Now I’d like to know about your interests.
What are you interested in?
P1,P2,P3,P4………P10.
T: Thanks a lot, now we know our interests?
What do you think? Will your interest help you choose your future profession?
Certainly, they will!
- Jobs;
Now let’s see if the interests of famous people match their jobs.
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
(отработать профессии!)
- nationalities-1(на экране)
Слайд 7
Слайд 8
Слайд 9
nationalities-2 -на листочках, самопроверка-(на доске ответы)
на листочке выполняют и проверяют, сверяясь с доской
Match the country to the nationality.
Country | Nationality |
Spain | English |
Germany | Italian |
England | British |
Italy | Polish |
France | German |
India | Spanish |
Poland | French |
Britain | Indian |
(Repeat after the teacher)
- years;
Reading years-1 read the table SB p.54
Reading -2----------------read the years on the blackboard
1812;1904;1793;1552;1910;1870;2009.
- Who;Where;When?
Speaking
Asking for /Giving personal information ex. 2 p 54 (dialogues 2,3,5,6,7)
(Раздаю номера картинок на парту, даю 1 минуту на подготовку и дети отвечают в парах)
II-этап 2)
(3i (History) Christopher Columbus ex.1 p.56)
1).Discussion
Слайд 10
Look at the portrait of this man, do you know his name?
Who was Christopher Columbus?
What association comes into your mind when you look at him?
What kind of man was he? (Strong,brave,honest,determined,……………………………………………………….)
What was he interested in? (travelling, sailing)
The song-Christopher Columbus
Listen to the 1st paragraph of the text and a)-give the heading to the par.
b)-be ready to answer the questions-When/Where/What
1-Who discovered America?
2-Where was he born?
3-When was he born?
4-What was his father?
5-What was his real passion?
(слушают, дают заголовок, отвечают на вопросы по слайдам 11,12,13 )
Слайды11,12,13
2) Vocabulary
a)-Translate from Russian into English:
-cloth, spice, sail, sailing ship, sailor, gold, ornament;
b)-Match the words with their definitions:
1 coast | to bring in goods from another country |
2 southern | the part of land that is next to the sea |
3 brave | to travel with the aim of discovering something |
4 import | located in the south |
5 explore | showing courage, courageous |
c)-Translate from English into Russian:
-importance, supplies, brilliant, trade route, weaver, tip;
d)-Find the synonyms to the words in bold: ex.3 p.56
(expensive things, left by boat, love, journey by sea, laughed at, way, bring in)
1 passion | |
2 route | |
3 made fun of | |
4 voyage | |
5 import | |
6 set sail | |
7 riches |
e) - Let’s practise in reading the proper names:
Genoa | Haiti |
Bahamas | The Dominican Republic |
Cuba | Venezuela |
Hispaniola |
3) Listen to the 2nd paragraph and answer WHY questions:
a)-Look at the map and find the route to India known in the 15th century.
Could people sail straight from the Mediterranean Sea to the Indian Ocean?
b)-Look at the screen and answer the WHY questions
Слайд 15,16
P1-Why did Columbus decide to sail west?
P2-Why did people made fun of him?
P3-Why did the King and the Queen of Spain give Columbus supplies, men and ships?
4) Look through the 3rd paragraph and underline the verbs in the Past Simple
1-set sail | 4-called |
2-reached | 5-lost |
3-thought | 6-arrived |
Слайд 16-20 – Tell us what happened to Columbus with the help of these verbs
5) Choose the right item- подписывают листочек, выполняют, проверяют друг у друга и ставят оценку
(по ключам и алгоритму оценивания, полученным от учителя)
1-c | 6-a | Mark / Answers |
2-b | 7-c | “5” 10 answers |
3-c | 8-b | “4” 9,8 answers |
4-b | 9-c | “3” 7,6 answers |
5-a | 10-b | “2” 5 answers,<5 |
1. Christopher Columbus discovered …. in… | 6. Columbus was sure that… a. our planet was round; |
2. He was a/an …. | 7. The King and the Queen of Spain gave him money to… a. go to America; |
3. He was born in …. a. Spain; | 8. He reached … a. Asia; |
4. He was interested in…. a. music; | 9. It was a new … a. town; |
5. He decided to sail …. | 10. People began to speak about the land as “the New… c. planet |
*6) Read the 3rd paragraph and complete the sentences:
1- In August 1492 _____________________________________________________________________.
2-Ten weeks later _____________________________________________________________________.
3-On the voyage home _________________________________________________________________.
4-In March 1493 ______________________________________________________________________.
**7) Read the 4th paragraph and mark the sentences T (true) or F (false)
1-Columbus made 5 more voyages to “the New World”.
2-He explored the coasts of North America.
3-He believed that he was in India.
4-He died in 1605.
5-Columbus was a brilliant, brave sailor.
III этап
Рефлексия
(Asking for self-assessment )–
What did you find difficult, easy, what did you learn from this activity?
Did you like our lesson?
Is English your favourite subject?
Thank you very much for your excellent work today!
All of you have done the best of the best to show off your knowledge.
Was the lesson interesting?
What was difficult?
What was new?
Lesson Evaluation
(Were learning objectives met?)
Tell me, please, what have we done at the lesson? (We’ve learnt a lot of interesting and new facts about famous people, their lives, jobs and nationalities.
Moreover we’ve travelled with Christopher Columbus to the New World. Is it exciting to travel? Would you like to do it once again? Yes! So we will do it at the next lesson. OK?!
Your HW is
- P 56.Christopher Columbus to retell
- VB 3 p.VB10
What marks would you put to yourselves, your classmates?
Criteria of assessment:
Name____________Surname_______________Class_____
Class work-Date:
My participation in the lesson | I can answer the questions | I can ask questions | I know the vocabulary | I can speak on the topic |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Total:
25-24-23-22 = “5”
21-20-19-18 = “4”
17-16-15-14 = “3”
13-12-11-10 = “2”
What emotions do you feel now/during the lesson? Mark it, please.
+ | - |
happy | sad |
https://uk.search.yahoo.com/search?p=a+documentary+film+about+Michael+Jackson&fr=uh3_answers_web_gs
In fourteen hundred ninety two Columbus sailed the ocean blue, It was a courageous thing to do But someone was already here(2) Chorus The Inuit and Cherokee, The Aztec and Menominee, Onandaga and the Cree;(Clap,Clap) Columbus sailed across the sea, But someone was already here Columbus knew the world was round So he looked for the East while westward bound, But he didn’t find what he thought he found, And someone was already here(2) Chorus The Inuit and Cherokee, The Aztec and Menominee, Onandaga and the Cree;(Clap,Clap) Columbus sailed across the sea, But someone was already here It isn’t like it was empty space, Caribs met him face to face. Could anyone discover the place When someone was already here?(2) | In fourteen hundred ninety two Columbus sailed the ocean blue, It was a courageous thing to do But someone was already here(2) Chorus The Inuit and Cherokee, The Aztec and Menominee, Onandaga and the Cree;(Clap,Clap) Columbus sailed across the sea, But someone was already here Columbus knew the world was round So he looked for the East while westward bound, But he didn’t find what he thought he found, And someone was already here(2) Chorus The Inuit and Cherokee, The Aztec and Menominee, Onandaga and the Cree;(Clap,Clap) Columbus sailed across the sea, But someone was already here It isn’t like it was empty space, Caribs met him face to face. Could anyone discover the place When someone was already here?(2) |
In fourteen hundred ninety two Columbus sailed the ocean blue, It was a courageous thing to do But someone was already here(2) Chorus The Inuit and Cherokee, The Aztec and Menominee, Onandaga and the Cree;(Clap,Clap) Columbus sailed across the sea, But someone was already here Columbus knew the world was round So he looked for the East while westward bound, But he didn’t find what he thought he found, And someone was already here(2) Chorus The Inuit and Cherokee, The Aztec and Menominee, Onandaga and the Cree;(Clap,Clap) Columbus sailed across the sea, But someone was already here It isn’t like it was empty space, Caribs met him face to face. Could anyone discover the place When someone was already here?(2) | In fourteen hundred ninety two Columbus sailed the ocean blue, It was a courageous thing to do But someone was already here(2) Chorus The Inuit and Cherokee, The Aztec and Menominee, Onandaga and the Cree;(Clap,Clap) Columbus sailed across the sea, But someone was already here Columbus knew the world was round So he looked for the East while westward bound, But he didn’t find what he thought he found, And someone was already here(2) Chorus The Inuit and Cherokee, The Aztec and Menominee, Onandaga and the Cree;(Clap,Clap) Columbus sailed across the sea, But someone was already here It isn’t like it was empty space, Caribs met him face to face. Could anyone discover the place When someone was already here?(2) |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка.The rules of word-formation(Ving-form)
It helps you to improve your grammar. Rules, Examples........
Методическая разработка "Открытый урок "My place (6 form). Module 2b" с интерактивными играми-упражнениями на сервере LearningApps.
Методическая разработка "My place (6 form). Module 2b" с интерактивными играми-упражнениями на сервере LearningApps.Интерактивные игры-упражнения на сервере LearningApps.1. Найди пару "...
Методические разработки к 3 модулю, starlight 2.
Данные методические разработки предназначены для проверки и оценки полученных знаний по изученному модулю....
Sports and games 5th form Starlight English, Module 1
Sports and games 5th form Starlight English, Module 1 Презентация предназначена для исползования на уроках английского языка в 5-м классе....
Методическая разработка к тексту Gorodki, Starlight 5
Методическая разработка содержит упражнения на развитие навыков аудирования по тексту Gorodki, а также по материалам учебника Prepare Level 2 (раздел How do you play?)...
Методическая разработка урока к учебнику Starlight 5. Развитие грамматических навыков. Общие и специальные вопросы по теме Школьные будни.
Данная методическая разработка включает технологическую карту, презентацию с сылкой на интерактивное упражнение, а также рабочие листы для учащихся. (Аудио файл звук школы загрузить не удалось). ...