ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ СТРУКТУР СИНГАПУРСКОГО МЕТОДА ОБУЧЕНИЯ.
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Фахритдинова Татьяна Станиславовна

Тема урока: «Meet the Winners of the International Teenagers` Competition»

Цели урока:

1. Практические:

- вспомнить необходимую лексику по теме.

2.Обучающие:

-введение и активизация лексических единиц по теме - формирование навыка выражения своего мнение.

3. Развивающие:

- расширение кругозора учащихся;

- развитие языковой догадки;

- развитие интереса к языку;

- социокультурное развитие;

4. Воспитательные:

развитие у учащихся чувства гордости.

- снятие языкового барьера.

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

ПЛАН-КОНСПЕКТ

УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ СТРУКТУР СИНГАПУРСКОГО МЕТОДА ОБУЧЕНИЯ.

Тема урока:    «Meet  the Winners of the International Teenagers` Competition»

Цели урока:

1. Практические:

- вспомнить необходимую лексику по теме.

2.Обучающие:

-введение и активизация лексических единиц по теме                                                - формирование навыка  выражения своего мнение.

3. Развивающие:

- расширение кругозора учащихся;

- развитие языковой догадки;

- развитие интереса к языку;

- социокультурное развитие;

4. Воспитательные:

– развитие у учащихся чувства гордости.

- снятие языкового барьера.

оснащение урока:

- классная доска;

- интерактивная доска;

- раздаточный материал.

Ход урока.

1 Организационный момент.

1. Приветствие.

- Good morning, my dear friends! How are you today? Are you OK?

- Let’s begin our lesson. At first greet your face partners, then your shoulder partners and me. - I’m glad to see you. Sit down.

2. Совместное целеполагание.

What are we going to do today? We are going to read English, speak English and express our opinions.  

3.  Речевая зарядка.

Let`s revise languages. I will say you a country and you will answer me the language which people speak in this country. Are you ready?

Учитель просит вспомнить учеников страны и языки, на которых говорят в этих странах.

- Portugal                       Portuguese

- Japan                            Japanese

- China                           Chinese

- The USA                      English

- Sweden                        Swedish

and go on.

Very good!

4. Совершенствование лексических навыков. Использование структуры  Джот Тотс. (Jot Thoughts)

    -So let’s start.  Dear students, on your tables you have cards. Each of us has to take four cards and to write down four words, which associate with the countries and languages (for example: famous places, names of places, seas, oceans, continents and so on.) Now, let’s start!  

-Alisa, would you like to read your words?

-Team number 4 speaker number 2, it’s your turn to read all the words. Excellent, thank you!

5. Совершенствование навыков чтения.

     Now I want you to work in groups. Use these questions and discuss what do you  know about  English-speaking countries.

  1. What are they ( make a list)
  2. What are their capitals? (make a list)
  3. Are there any other languages spoken in those countries? Do you know what are they?
  4. What do you know about traditions in any of the English-speaking countries?

 Share your opinion in your group using Single Round Robin.

6. Чтение с пониманием основного содержания.

Continue working in groups. Read one of the texts.  Each group is given a short text. Now open your  books at p. 40 ex. 29.

Share your opinions in your group using Single Round Robin.

7.  Физкультминутка.

8. Развитие навыка устной речи. Использование структуры Мих Пэа Шэа

 I would like you to stand up, move your chairs. Let’s mix! Stand in pairs. Give five each other. Look at the question on the screen. Think it over and start discussing using RALLY ROBIN (or TIMED PAIR SHARE).

-Why do you study  English? Why do you do it?

I study  English because…..

T: So, you also study English, name please some reasons why do you study it. Everybody has own reason why he or she studies English.      

(Think-write-Round –Robin). Well, firstly, you think a little, then you write down your ideas.  You are given a list of paper, write down there.

 After that, you may share with your partners in front of you, I mean face to face.

(Ребята должны подумать, написать, затем обсудить с партнером напротив)

T: Is it all right?  If so, let’s go ahead. I wish you to have more ideas about learning English. So please, stand up and go around the classroom. You will hear music, you can move in the classroom, you may dance if you want, but  if  music stops,  you should find the nearest partner to you , you make new pair, and you will ask him or her why does he  or she study English? Then you should   write partners’ ideas in your paper. OK? So more you move and gain new ideas, more you will know about it.  (собрать 2-3 идеи от учащихся)

9. Рефлексия.  

Teacher: So, boys and girls, thank you very much, thank your partners again, take your places. You have had a hard working day.

                  What have we done today?  Have you read the texts?     ---- Yes, we have.

                   Have we spoken about languages and countries?   -----Yes, we have.

                   Have we expressed our opinion? -----Yes, we have.

You will get marks, now your home work will be:  to know the names of countries, languages and people all around the world.

I want to finish our lesson with the words of Henry Ford, one of the famous American people.

 Чтение и перевод слов Генри Форда:

Anyone who stops learning is old, whether at 20 or 80. Anyone who keeps learning stays young.

10. Билет на выход.  Exit ticket.

- Take two cards.

 On  the  first  write  down  your  wishes  to  me.

 On the second write a question or a problem you would like to discuss in the next lesson.

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока -  “Going shopping”....

УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ СТРУКТУР СИНГАПУРСКОГО МЕТОДА ОБУЧЕНИЯ

План - конспект урока английского языка в 7 классе с использованием структур сингапурского метода обучения...

Интегрированные уроки. План – конспект интегрированного урока английского языка и ОБЖ в 10 классе.

Идея интегрированных уроков возникла из сопричастности некоторых школьных дисциплин друг другу. Задача современной педагогики – соединить в восприятии ребенка основные знания по каждому предмету в шир...

План-конспект урока английского языка по теме: «Hobbies» (сингапурская методика обучения)

План-конспект урока английского язык по теме: «Hobbies» (сингапурская методика обучения)...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебникуSpotlight-5 Тема урока – “Going shopping”.

Цели:1)практические:- развитие лексических навыков по теме «Магазины, покупки»;- практика учащихся в устной речи, чтении (развитие умений ознакомительного и изучающего чтения), аудировании;- развитие ...

Конспект урока английского языка с применением технологии "Активные методы обучения" в условиях реализации ФГОС

В данной публикации представлен табличный вариант оформления конспекта урока с применением Активных Методов Обучения в 9 классе по УМК: Афанасьева О.В., Михеева И.В. Английский язык. IX класс по ...

Обобщение опыта "Тема: «Использование интерактивных технологий на уроках английского языка. Технология модерации и активные методы обучения» в условиях работы с детьми-инвалидами на дому с использованием дистанционных образовательных технологий (ДОТ)»

Учебная деятельность детей с ограниченными возможностями здоровья формируется по тем же законам, что и у обычных детей, и осуществляется на протяжении всего обучения ребенка в школе. Дистанционное обу...